Polvenlämmittimet

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jonny sanoi:
Tyhmä kysymys: Missä painoissa rupeatte käyttämään polvisiteitä? Mikä on se raja teidän mielestä milloin kyykkyyn kannattaa pukea ne?

Itse en ole ikinä käyttänyt siteitä, mutta lonkalta voisi sanoa ettei niitä juuri kannata käyttää muissa kuin kovissa 1-3 toiston sarjoissa. Se on taas yksilöllistä millaiset painot silloin on kyseessä.

T:mo sanoi:
...Kirjoituksestasi saa kyllä sellaisen kuvan, että sinun kohdallasi tilanne on pahempi. Polvituista ja pehmeästä juoksualustasta voisi kuitenkin ollakin apua sen verran, että pystyisit juoksemaan. Sitä on sitten enemmän tai vähemmän vaikeampi sanoa, kuinka järkevää juokseminen kipeällä polvella on pidemmän päälle.

Ei polvitukien käyttö myöskään kummemmin juoksemisessa tai muissa aerobisissa harjoituksissa haittaa. Jonkun verran saattaa painaa ja hiertää ainakin alussa polvitaipeesta, muttei mitenkään erityisen häiritsevästi. Kyllähän nuo myös hiostaa melkoisesti, muttei siitäkään sen kummempaa haittaa ole.

Täytyy vielä harkita asiaa ilmeisesti. Ilman tukia en kyllä viitsi edes kokeilla koska pyöräillessä kun ajan voimalla sen sijaan, että pyörittäisi korkeilla kierroksilla, huonona päivänä jo pari kymmentä minuuttia "raskaampaa" runttaavaa ajoa alkaa kyllä kipeyttää. Joskus pystyy kauemminkin, mutta pyöräilyssä taas ei ole mitään iskua polveen, eli rasitus polville lienee hyvinkin paljon pienempi vaikka useamman tunnin ajaakin. Pitää katsoa jos vaikka :david:pukki toisi tuollaiset tukisysteemit ja sitten tulevana vuonna jo uskaltautuisi vaikka pururadalle.

Itsekin ostin juuri tuollaiset Rehbandin 3mm polvituet... Jospa näiden avulla saisi aloitettua jälleen jalkatreenit :-)
Kesän jälkeen en ole, kuin jalkoja ojennellut ja koukistellut... Kyykkäämistä on ikävä.

Pantani sanoi:
Täytyy vielä harkita asiaa ilmeisesti. Ilman tukia en kyllä viitsi edes kokeilla koska pyöräillessä kun ajan voimalla sen sijaan, että pyörittäisi korkeilla kierroksilla, huonona päivänä jo pari kymmentä minuuttia "raskaampaa" runttaavaa ajoa alkaa kyllä kipeyttää. Joskus pystyy kauemminkin, mutta pyöräilyssä taas ei ole mitään iskua polveen, eli rasitus polville lienee hyvinkin paljon pienempi vaikka useamman tunnin ajaakin. Pitää katsoa jos vaikka :david:pukki toisi tuollaiset tukisysteemit ja sitten tulevana vuonna jo uskaltautuisi vaikka pururadalle.
Itselläni on myös aina ollut sama tapa polkea, eli raskaammilla vaihteella ja pienemmillä kierroksilla. Olettaisin kuitenkin, että tuollainen polkemistyyli on melko raskasta polville.

Kannattaa tosiaan kokeilla kaikenlaisia keinoja, jos vaikka joku toimisikin. Voisit myös kokeilla hankkia 3 mm:n polvitukien sijaan 7 mm:n tuet. En tosin itse ole koskaan vertaillut, ovatko nuo paljonkin 3 mm:n polvitukia tukevammat muutenkin kuin paksuutensa puolesta. Isompiin vaivoihin kannattaa kuitenkin varmaan hankkia isommat tuet. ;)

Itse laitan neopreenit polviin AINA jalka- ja vetotreenipäivien lämmittelyvaiheessa. Mulla tahtoo polvet kipeytyä herkästi ja pelkästään noilla neopreeneilla olen saanut ongelman kokonaan kuriin. Kun ovat jo lämmittelyvaiheessa jaloissa, niin ovat polvet jo varmasti lämpimät, eikä tule myöskään lämmittelysarjoissa kylmillä polvilla vahingossa ongelmia.
Myös kyynärpäiden kipeytymiset jäivät aikanaan historiaan kun hankin pelkät kangaslämmittimet niihin, ja käytän aina treeneissä. Viime vuonna pitemmän tauon jälkeen en niitä muistanut aluksi käyttää ja hyvin tuntui ilmankin sujuvan, kunnes sitten kärsin tyhmän pään takia loppuvuodesta viime kesään sen reilut puoli vuotta kipeistä kyynärpäistä. Nyt on lämmittimet AINA paikoillaan treenissä.
Joskus jo aikoinaan huomasin rinta- ja ojentajatreenissä pelkästään pitkähihaisen treenipaidan vähentävän kyynärpääongelmia, mutta noi lämmittimet hoitaa homman vielä paremmin.
Lämpö on IN!

Ainiin, mulla Rehbandin polvineopreenit jostain 90-luvun puolivälistä, edelleen täysin kunnossa, ei edes rispaantuneet reunoista.

Tuli itselläkin mieleen sellainen kysymys, että onkohan kenelläkään kokemusta esim. Rehbandin neopreenisistä nilkkatuista? Olen käyttänyt jonkun aikaa eri valmistajan kankaisia tukia, mutta nilkka on kuitenkin sellainen paikka, että nuo pääsevät helposti rispaantumaan (tuen ohuet kuminauhat katkeilevat jne.) ja venymään. Eli kestävätköhän neopreeniset paremmin?

ostin tänään 2kpl McDavidin kyynärpää tukia... hyvin tuntuu tukevan ;)

Liitteet

• kyynärtuki.webp
    kyynärtuki.webp
    36,2 KB · Katsottu: 1 713
varmaan aika :david: kysymys, mut noista lämmittimistä.
Joku muistaakseni on kertonut mulle että sellasia astetta ohkasempia lämmittimiä, mitkä on varmaan aika lailla samaa tavaraa kuin joku sideharso,
sais apteekista? varmaan aika halvalla? vai puhunko paskaa?

edit. vai oliko nämä juuri ne angoraiset?

Mulla juuri sellaiset apteekista ostetut lämmittimet, on mukavasti ennaltaehkäissyt kyynärpäävaivoja.
Ehkä hieman ylihintaiset niinkuin kaikki apteekin tavarat, siis siihen nähden mitä niiden tekemiseen tarvitaan, mutta ei ne nyt mahdottomia maksa ja kestänytkin jo jonkin vuoden, joten...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jartze sanoi:
varmaan aika :david: kysymys, mut noista lämmittimistä.
Joku muistaakseni on kertonut mulle että sellasia astetta ohkasempia lämmittimiä, mitkä on varmaan aika lailla samaa tavaraa kuin joku sideharso,
sais apteekista? varmaan aika halvalla? vai puhunko paskaa?

edit. vai oliko nämä juuri ne angoraiset?
Halpahalleista voi tehdä löytöjä itse hain robinhoodista rucanorin säären lämmittimet sopii just hyvin kyynärpäihin ei nyt mitään hirveetä tukea anna mutta hoitaa lämmittimen tehtävän hyvin. kestää hyvin konepesun hintakaan ei päätä huimannut tais olla jotain 5€kpl

Jartze sanoi:
vai oliko nämä juuri ne angoraiset?
Noita angoraisia saa ainakin Instrusta ja maksavat saman suurinpiirtein verran kuin neopreeniset. Ovat toimineet minulla aivan loistavasti kyynärpäänlämmittiminä.

Polviin ostin McDavidin neopreeniset ja hyvin ovat nekin toimineet, vaikkeivat ne autuaaksi teekään. Ärsyttävää kun toinen polvi tulehtuu suhteellisen herkästi kun nostaa treenivolyymiä. :curs:

Oon ajatellu ostaa polvilämmittimet, äiteen puolelta perinyt huonot polvet.
Ei vielä isoja ongelmia, joskus vasen polvi vähän kipeä, mutta vanhana varmasti eivät kestä enää mitään.
Sitten vois ostaa kyynärpäätuet, vasen kyynärpää joskus vähän kipeä, ei välttis salilla mutta joskus aina.
Ja rannelämmittimet pitäis ostaa, vasen ranne aika usein kipeä. Toki oon kovissa sarjoissa rannetukeja pitänyt, mutta vois nuo lämmittimet olla asiaa.

Piru tässähän saa kohta ostaa joka nivelelle lämmittimet :hyper:

Tänään pistäydyin apteekissa ja mukaan tarttui tällaiset lämmittimet kuin Tubigrip (elasticated tubular support bandage). nää käy koon mukaan polviin, kyynärpäihin, minne vaan. Venyy pirun hyvin, ei helposti, vaan sillain kohtalaisen jämäkästi :thumbs:

pakkauksessa on metrin pätkä tätä, leikkaa sen kahteen osaan, ja se menee kaksinkerroin upeasti kyynärpäihin.
ja kokoja löytyy, itse ostin D:n, ja ajattelin ostaa jalkoihin E:n tahi F:n!
hinta 6,60e. ei paha! :rock:

Nostetaas tää, kun neuvoa kaipailen. Eli ajattelin ostaa polvenlämmittimet ennaltaehkäistäkseni mahdollisia tulevaisuuden tuomia polviongelmia. Polvet naksuu kovasti kun käy kyykyssä, mutta kipuja ei ole ollut. Luin jostakin, että polvenlämmittimet + naksuvat polvet vois aiheuttaa joitakin ongelmia, mutta asia oli toisaalta vähän mutuilua, eli nyt tarvisin teidän apuanne. Polvenlämmittimet menis jalkareeniin, sählyn ja sulkapallon pelaamiseen, ja vois niitä lenkilläkin käytellä.

Tekisköhän tälläsillä lämmittimillä mitään? Heh, äijä on ainakin lämmitetty =)

http://www.ruskovilla.fi/verkkokauppa/yksituote.cfm?navi=aikuiset&ryhmaid=3&aliryhmaid=1&TuoteID=77

Nämä taitaa olla enemminkin juuri iäkkäämmille ihmisille särkeviin niveliin jne...esim pakkasilmalla.

Neopreenituet on parhaat salilla. Pitää muotonsakin paremmin kuin tuollaiset kortsut. Ikävä kun esim kesken kyykkysarjan alkaa muljuta nuo sukkahousut jaloissa...

Ole mies ja osta neopreenituet:)

Mites tollasee aktiivikäyttöön? niitten kanssa pitäisi tulla juostua aikalailla, onko nämä neopreeniset mcdavidid millaset siihen tarkotukseen.. vai ?

Vaikka tämä nyt osittain menee ohi, yli ja muutenkin sivu aiheen, niin jokunen sana kuitenkin. Lyhyesti: neopreeni haisee. Ja pidemmin:

Vielä nelisen vuotta sitten olin oikea neopreenipolvitukien hevijuuseri, mutta enpä enää. Mitäpä hinnasta, hiostavuudesta tai hajusta, mutta kun ne tarjoavat pelkkää henkistä tukea ja katteetonta turvallisuudentunnetta, monen tutkimuksen perusteella, sanoi ortopedini. Joten jätin pois moiset hiostimet (aikidossa) ja, totta, lisää lihasta ja voimaa on ollut se paras tuki.

Vesilinnustusta voinee yrittää myös tubigropeillä ja muilla sellaisilla elei sitten halua merkkailla (ja vähän lämmitellä) hajonneita paikkojaan.

Oikeat polvisiteet salitreenissä ovat sitten varmasti ihan eri juttu, josta taas en mene mitään sanomaan kun kokemusta ei ole.

Ja jos salilla on kylmä, niin vähemmän puhetta ja enemmän villaa ylle, kyllä se siitä :D

Suositut

Back
Ylös Bottom