Polven ja kyynärpään seudun lihakset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T0ntza
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onko muilla sellaista ongelmaa että reisien ja olkavarren lihakset kertyvät vain ja ainoastaan raajan yläosaan? Itse kärsin sellaisesta ongelmasta että polven ja kyynärpään ympäristö ovat tyyliin pelkkää luuta (vittumaista koska juuri nuo alueet näkyvät shortsin lahkeesta ja t-paidan hihasta :D). Tietysti tuollainen fysiikka on jossain määrin luonnollista, mutta kun nyt puhutaan ihan ongelmatasolle yltävästä riesasta.

Haluaisin erityisesti etureiden kiinnityspäät (vai miksi niitä sanotaan) selkeästi näkyviin. Tiedätte varmaan mitä tarkoitan jos käytän esimerkkinä voimanostajien polvia. Kyynärpään seudulla suurin ongelma on ojentaja, joka loppuu totaalisesti olkavarren keskivaiheilla, selkeästi suurin painopiste heti olkapään alapuolella. Hauis on onneksi melko tasapaksu koko pituudeltaan.

Eli onko olemassa mitään erityistekniikoita, joilla noihin ongelma-alueisiin saisi tuntumaa? Olen koittanut tehdä reiden ojennuksessa ja pushdownissa mahdollisimman ylimitoitettuja loppurutistuksia, jos siitä vaikka olisi apua. Kiitoksia neuvoista!!

Kai teet muitakin liikkeitä ku tuota reidenojennusta ja pushdownia? :D Pikasesti kun miettii niin ojentajassa kannattais ottaa käyttöön ehdottomasti ranskalainen punnerrus ja kapea penkki jotka venyttävät (ja tuntuvat) juuri tuolla ojentajan "alaosassa". Reisille oon ite tehny monesti vajaata prässiä eli lataan isot painot ja en vie liikettä alas asti. Tuolla saanu vähennettyä reisilihaksen venymistä just tuosta keskikohdalta missä se on paksuimmillaan ja "keskitettyä" liikkeen reisilihaksen alaosaan.

Loppujen lopuks kuitenkin geenit määrää pitkälti lihaksen muodon joten voihan ongelma johtua siitäkin. Kokeilemalla ajan kanssa ja erilaisilla liikkeillä parasta tuntumaa hakien se selviää :)

Joo ehdottomasti raskaat liikkeet on treenin perusta. Kyykky, prässi, kapea penkki ja dippi löytyy ohjelmasta mulla niillä en ainakaan saa tuntumaa noihin ongelmakohtiin joten koitan sitä hakea noilla viimeistelyliikkeillä. Kyykyt ja dipit teen kyllä syvältä niin ei tarvitse sitä kenenkään epäillä ongelman syyksi ;) Ranskalainen punnerrus on vähän ongelmallinen kun kyynärpää vihoittelee siinä, mutta tuota prässivinkkiä pitää kokeilla!

Dodii! Tossahan näyttäs olevan asiallinen liike, tuntuu alaojentajissa kun vaan kattoo tota videota! Näillä mennään, kiitokset vinkeistä! :kippis1:

Kyynärpään seudulla suurin ongelma on ojentaja, joka loppuu totaalisesti olkavarren keskivaiheilla, selkeästi suurin painopiste heti olkapään alapuolella.

Mikä se ongelma on? Tuon muotoinenhan se ojentaja on. Sinullakin ne lihasten kiinnityskohdat on varmaan ihan oikeassa paikassa. Se mikä puuttuu on massa. Loppurutistusten ja eristävien liikkeiden lisäksi voisit kokeilla niitä massaliikkeitä.

Polven päälle tulee paremmin tavaraa kun kyykkää kunnolla syvälle asti. Mulla oli tismalleen sama ongelma ennen. Vajaat kyykyt kasvatti reittä keskiosasta muttei juuri muualta. Syväkyykyllä alkoi tapahtua kasvua reisien ala ja takaosissa ihan eri lailla :) ja perseessä :D
joutuu vaan nöyrtymään painojen kanssa aika paljon kun vaihtaa alas asti kyykkäykseen ja reiden keskiosan kasvu tyssäsi pitkäksi aikaa että nuo heikommat kohdat "tavoitti" vahvemman. Mutta kannatti.

Mitäs paskaa täällä puhutaan? Ei lihaksen geneettiseen malliin voi vaikuttaa reenamalla, jos sulla on tynkä hauis niin sit sulla on tynkä hauis.

Polvien yläpuolelle lihaa tullut yhdistelmällä vaakasuora prässi syvälle, foam roller + etureisivenytykset. Jos lihaskalvot kiristää pirusti niin ne rajottaa kasvua myös.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom