Poltatko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vupe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En polta enää. Kesällä lopetin, kun olin viikon kuumeessa. Ei pystyny polttaan kunnolla, joten ajattelin et nyt loppu. Sitä ennen olin polttanu 8 vuotta, n. 5-20 röökiä päivässä, kännissä ja intissä leireillä meni enemmänki välillä. Lopettaminen ei ollu loppujen lopuks vaikeeta, se on tahdosta kiinni. Mitään laastareita ym. en käyttäny ku lopetin.Muutama vuosi aiemmin isäni lopetti kerrasta poltettuaan 38 vuotta n. askin päivässä. Siitä sai motivaatiota. Jos äijä pysty lopettaan niin kyllä pystyy muutkin. Nyt siis jotain puoli vuotta polttamatta. Olo on kyllä kevyempi, ei oo räkätaudissa koko ajan.

Viimeset 5v oon pössytelly. Aski röökiä menee päivässä ja jos olen juhlimassa se 2 askia ei aina riitä. Ei oo mitää aikomusta lopetella tätä harrastusta. Katotaan sitte joskus, jos mieli muuttuu ja joku motivaation lähde löytys.

Johonki tässä kuolee kuitenki ;)

Valitettavasti tuota polttelua on tullut harrastettua jo 7vuotta. Puolisen askia taitaa päivässä suunnilleen mennä. Typerä harrastus joka alko yläasteen 8.luokalla. En oo tosin liiemmin stressanu lopettamisella ja onhan siinä oma nautintonsa vetästä kunnon sauhut esim. hyvän aterian päälle vaikkakin turhaahan se on. Viimeks yrittelin lopetella viime keväänä jolloin lakko kesti kolme viikkoa mut katkes ku töissä oli niin vittumaista(tekosyy). Uudenvuoden kunniaks pitäs taas yrittää lopettaa mut saas nyt nähdä kestääkö kantti tai onko ees tarpeeksi haluja lopettaa. :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Poltan yli askin päivässä. Silloin kun otan kuppia menee 2-3 askia kevyesti, mutta kyllä taas seuraavana päivänä sen huomaakin.
Lopettaa aion yrittää maaliskuun alusta kunhan saadaan lääkitys neuvoteltua lekurin kanssa.

Liitteet

• mauri.webp
    mauri.webp
    45,9 KB · Katsottu: 641
Poltin 18 vuotta. Jossain vaiheessa (n. 10 vuotta sitten) poltin askin päivässä, viimeisinä vuosina askin kahdessa päivässä, baari-iltoina hirvittävästi.

Nyt olen ollut ilman tupakkaa kohta 8 kuukautta. Lopetin Zyban-lääkkeen avulla ja hyvin on toiminut. Nicorette ja oma tahto eivät aikoinaan riittäneet.

En ole huomannut muuta positiivista lopettamisen jälkeen kuin se, että vaatteet (ja minä) eivät enää haise tupakalle ja rahaa jää enemmän muuhun tuhlattavaksi.

Anonymity sanoi:
Poltin 18 vuotta. Jossain vaiheessa (n. 10 vuotta sitten) poltin askin päivässä, viimeisinä vuosina askin kahdessa päivässä, baari-iltoina hirvittävästi.

Nyt olen ollut ilman tupakkaa kohta 8 kuukautta. Lopetin Zyban-lääkkeen avulla ja hyvin on toiminut. Nicorette ja oma tahto eivät aikoinaan riittäneet.

En ole huomannut muuta positiivista lopettamisen jälkeen kuin se, että vaatteet (ja minä) eivät enää haise tupakalle ja rahaa jää enemmän muuhun tuhlattavaksi.
Toi zyban on se mitä itsekin olen ajatellut. Eikö se aloiteta jo silloin kun poltetaan ja sitten heivata röpsöt pois? Miten toi lääke käytännössä vaikuttaa?

Edit: Onko kalliskin lääkekuuri, ilmeisesti kestää parikuukautta?

Vupe sanoi:
Tässä pieni muotoinen galluppi.
Poltatko? Oletko polttanut? miten pääsit eroon?

Poltin noin 7-luokan alusta etiäpäin 12 vuotta putkeen. Tai no lähes putkeen, välissä oli ainakin yksi 3kk jakso ja yksi 5vko kesäloma jolloin en polttanut. Alaikäisenä poltin varmaan 5-10 tupakkaa päivässä eli pikkuaskin verran mutta aikuisena meni 10-20 eli askin verran, paitsi jos oli kaverien kanssa ulkona saattoi mennä kaksikin askia, yksin ollessa en käynyt juuri koskaan tupakalla. Olin siis ns. 'tapapolttaja' joka polttaa lähinnä seurassa yms. Usein olin päiviä polttamatta tylsistymisen/laiskuuden takia. En esim viitsinyt käydä ostamassa tupakkaa tai en halunnut mennä pakkasella ulos parvekkeelle.

Se mikä hämmästyttää on se ettei aktiivisen, lähes aski päivässä 12 vuotta polttamisen aikana koskaan tullut riippuvuutta tupakkaan, ei ainakaan sellaista perinteistä tupakanhimoa, päänsärkyä, käsien tärinää ja ärtyneisyyttä jos tupakkaa ei saanut. Kykenin aina olemaan ihan helposti polttamatta, kyse oli enemmänkin siitä halusinko.

08092003 poltin viimeisen tupakan. En lopettanut tahallani, yhtäkkiä vain huomasin etten ollut tupakoinut 3-5vrk ja ajattelin sitten että paskaakos tässä enää mennä lisääkään ostamaan.

Ja ikinä en enää polta. Niin kallista että käytän sen rahan ennemmin muuhun.

Möller sanoi:
Uudenvuoden kunniaks pitäs taas yrittää lopettaa mut saas nyt nähdä kestääkö kantti tai onko ees tarpeeksi haluja lopettaa. :rolleyes:

Ja sehän tietää sitten mulle kossupulloa jos et jo tajuu lopettaa sitä tupakan kanssa hölmöilyä. :kippis1:

Ite en koskaan ole polttamista viittiny opetella, ja hyvä niin...

Poltan, yläaste opetti. tuo huono aerobinen kunto kyllä vituttaa kaikkein eniten. Kokeiltiin juuri kavereiden kanssa tuota mähösen akin kyykky treeniä sovellettuna ja siinä meinasi jo keuhkot revetä..

Onhan sitä muutama vuosi jo tullu poltettua. Poltan kyllä melko vähän. Keskivertopäivänä menee arviolta 3-8 savuketta, viikonloppuisin sitten enemmän. Pari kertaa oon koittanu lopettaa ja oon ollu kuukaudenkin polttamatta, aina oon kuitenkin saanu homman kustua ja meno jatkuu. Ens kuussa seuraava lopetusyritys, saa nähdä miten käy, mutta yritys tulee olemaan kova.

Oon kans ns. tapapolttaja. En oo koskaan halunnu ottaa tavaks polttaa kotona. Harmittaa sekin, että aloin kouluaikana polttamaan. Yleensä sitä kössyttelee vaan kavereiden kanssa, yksin huomattavasti harvemmin.

Aloitin polttamisen 7 luokan lopussa, lopetin sen 8 luokan lopussa eli noin vuoden verran kessuttelin. Siitä asti oon nyt ollu polttamatta (nyt oon siis 9 luokan puolessa välissä).

Back
Ylös Bottom