Polkupyörän hankinta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PikkuT
  • Aloitettu Aloitettu
En tiedä saako tässä myydä mitään?

Mutta mulla ois myynissä Kona Hoss Deluxe sillä suurimalla rungolla mitä saa.

Hp. 700€

Kaikin puolin hyvässä kunossa, on kyllä huoltoa vailla. Vähän vaihteet kahisee ja pitäs takajarrupala varmaan uusia. On ollut yhden kesän ajossa ihan matkapyöränä eli ei ole ajettu maastossa tosissaan. Elikkä aika lailla justiinsa sisään ajettu.

Jos kiinnostuneita löytyy niin laittakaa meiliä/tarjouksia hagenhammer@hotmail.com tai 0445752796 texti viestinä koska olen yleensä varattuna 8-20.30 niin voin soittaa kun hyvä hetki koittaa.

Niklas Heikinheimo

Edit: Unohtu mainita että polkimet vaihdettu leveämpiin BMX/Dirt polkimiin, ei varmasti luista!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nostetaas vanha ketju ylös. Ajattelin hommata tässä lähiaikoina maastopyörän satunnaiseen ajeluun, saako hintabudjetilla n. 500€ millaista? 29" pitäs olla kun ne rullaa paremmin ja olen noita Cube merkkisiä katsellut. Tarkoitus olis ainakin alkuun ajella hiekkateillä/helpossa maastossa ja kuluttaa kaloreita. Otetaan tästä esimerkki: Cube Aim SL 29 black´n´white - Bikester - uskomattomaan hintaan <- mitää hyvää ja mitä huonoa sanottavaa tuosta pyörästä?

Nostetaas vanha ketju ylös. Ajattelin hommata tässä lähiaikoina maastopyörän satunnaiseen ajeluun, saako hintabudjetilla n. 500€ millaista? 29" pitäs olla kun ne rullaa paremmin ja olen noita Cube merkkisiä katsellut. Tarkoitus olis ainakin alkuun ajella hiekkateillä/helpossa maastossa ja kuluttaa kaloreita. Otetaan tästä esimerkki: Cube Aim SL 29 black´n´white - Bikester - uskomattomaan hintaan <- mitää hyvää ja mitä huonoa sanottavaa tuosta pyörästä?

Melko pieni budjetti on 500€ tuollaiseen, ehkä ulkomailta tilaamalla voisi saadakin. Tai sitten harkita käytetyn ostamista tahi budjetin kasvattamista ainakin hieman.

Tuossa sun linkin pyörässä ainakin keula ja voimansiirto on melkolailla halvinta mallia, varsinkin tuo keula luultavasti rupeaa vain vituttamaan.

Lähimpänä budjettia olisi ehkä Canyon Yellowstone AL 3.9
Canyon | Mountainbikes | Yellowstone AL 29 3.9

Melko pieni budjetti on 500€ tuollaiseen, ehkä ulkomailta tilaamalla voisi saadakin. Tai sitten harkita käytetyn ostamista tahi budjetin kasvattamista ainakin hieman.

Tuossa sun linkin pyörässä ainakin keula ja voimansiirto on melkolailla halvinta mallia, varsinkin tuo keula luultavasti rupeaa vain vituttamaan.

Lähimpänä budjettia olisi ehkä Canyon Yellowstone AL 3.9
Canyon | Mountainbikes | Yellowstone AL 29 3.9

Noissa Canyoneissa kannattaa sitten varautua odottamaan pyörää koko kesä huonolla tuurilla. Ts. noi odotetut toimitusajat ei aina pidä paikkaansa. Viime kesänä osa odotteli suurimman osan kesää edellisenä syksynä tilattuja pyöriä. Toki tämä koski vain tiettyä mallia. .

Tohon osasarjatasoon saa Biltamasta ja Halpa-Hallista 29" maastopyörän hintaan 299,-. Itse suosittelisin sitä, eikä tämä ole edes vitsi. Ihan samaa kamaa kuin nuo "oikeiden merkkien" superhalvat versiot mutta vielä halvempana. Ja jos into kasvaa niin päivittää sitten tarpeen ja kulumisen mukaan keulaa ja osasarjaa.

Tohon osasarjatasoon saa Biltamasta ja Halpa-Hallista 29" maastopyörän hintaan 299,-. Itse suosittelisin sitä, eikä tämä ole edes vitsi. Ihan samaa kamaa kuin nuo "oikeiden merkkien" superhalvat versiot mutta vielä halvempana. Ja jos into kasvaa niin päivittää sitten tarpeen ja kulumisen mukaan keulaa ja osasarjaa.

En kyllä ole samaa mieltä.

X-Trail 29" - Biltema

Siinä on 29" maasturi biltemasta hintaan 299€.

Huomioita:
-puuttuu levyjarrut, jotka on maasturissa tärkeät
-osasarjat ihan halvimmat
-painoa 17 kg :hyvä: (eli varmaan 4-5kg enemmän kuin kohtuullisen hyvissä tuon kokoluokan maastureissa)

Luultavasti niin karmea värkki, ettei tuosta osiakaan vaihtamalla siedettävää saa, joten unohtaisin samantien.

Katos, tänne tulikin vastauksia. Kerkesin jo kysyä samaa aktiivisemmassa Pyöräily -ketjussa. Budjetti nyt ei ole kiveen hakattu, lähinnä haluaisin jonkun suht laadukkaan ja hyvin rullaavan maasturin, jolla polkisi kesällä hiekkateitä ja polkuja. Sanotaanko että 600-700e sais maksimissaan maksaa. Menee rahaa kuitenkin pyöräilytarvikkeisiinkin. Ulkomailta olen katsellut pyörää.
Pitää tutustua remusauruksen linkkaaman kaupan valikoimaan. Ainakin muutama fillari alta 500e joiden ovh n. 900e.

En kyllä ole samaa mieltä.

X-Trail 29" - Biltema

Siinä on 29" maasturi biltemasta hintaan 299€.

Huomioita:
-puuttuu levyjarrut, jotka on maasturissa tärkeät
-osasarjat ihan halvimmat
-painoa 17 kg :hyvä: (eli varmaan 4-5kg enemmän kuin kohtuullisen hyvissä tuon kokoluokan maastureissa)

Luultavasti niin karmea värkki, ettei tuosta osiakaan vaihtamalla siedettävää saa, joten unohtaisin samantien.

Siis perustuen siihen 500 euron rajaan. Jää 200 jolla laittaa jo hyvän keulan biltema pyörään. Muu osasarja onkin sitten samaa :)

Mutta joo, fillaritori on hyvä paikka ostaa käytetty halpa pyörä.

Tuohan vaikuttaa pätevältä, mitä tuossa on oleellisesti parempaa vs tuo minun linkkaama cube? parempi keula? Vois viikonloppuna jo tilata pyörän :P

Kuten Janne22 totesi, kannattaa sitten varautua todella pitkään odotukseen. Pahimmassa tapauksessa saat pyörän, kun paras ajokausi on jo ohi. Hyviä pyöriähän nuo toki on, ei siinä mitään.

Ajattelin hommata tässä lähiaikoina maastopyörän satunnaiseen ajeluun, saako hintabudjetilla n. 500€ millaista?

Ei saa.

Säästä 300-500€ lisää ja osta sitten. Olet harmittavasti ehkä vähän turhan myöhään liikkeellä, hyvä kikka olisi katella viime vuoden malleja joita saa usein alkuvuodesta kivasti alennettuna.

Tuohan vaikuttaa pätevältä, mitä tuossa on oleellisesti parempaa vs tuo minun linkkaama cube? parempi keula? Vois viikonloppuna jo tilata pyörän :P

Tuo keula on varmasti merkittävin ero. Voimansiirrossa Canyonissa on 1-2 tasoa paremmat osat kuin Cubessa.

- - - Updated - - -

Ei saa.

Säästä 300-500€ lisää ja osta sitten. Olet harmittavasti ehkä vähän turhan myöhään liikkeellä, hyvä kikka olisi katella viime vuoden malleja joita saa usein alkuvuodesta kivasti alennettuna.

Tämä tokin, mutta veikkaisin että tuolla mun linkkaamalla 599€ Canyonilla pääsisi jo hyvin harrastuksen alkuun. Toki jos on varaa vaikka tonni laittaa pyörään, niin alkaa saamaan jo melko hyviä pyöriä, vaikkapa:
http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/ZR-Race-29-6-0-Shimano_id_25878_.htm
http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3208

Jos ei ihan tonnia halua asiaan upottaa, mutta saat wildindian puristettua budjettiin pari hunttia lisää, niin esimerkiksi näistä voisi löytyä sopiva kulkupeli:
Radon ZR Team 29 7.0
Cube Cube Acid 29 2013 black 'n white - Versandkostenfrei!

Kymppivaihteet, ilmakeula (tähän mun mielestä kannattaa panostaa) ja muutenkin ihan ookoo osat. Noilla pärjäisi jo hyvin, vaikka ihan maastoonkin joskus eksyisi. Valitettavasti tuossa 500€ hintaluokassa on tehty jo aika monta kompromissia.

Jos ei ihan tonnia halua asiaan upottaa, mutta saat wildindian puristettua budjettiin pari hunttia lisää, niin esimerkiksi näistä voisi löytyä sopiva kulkupeli:
Radon ZR Team 29 7.0
Cube Cube Acid 29 2013 black 'n white - Versandkostenfrei!

Kymppivaihteet, ilmakeula (tähän mun mielestä kannattaa panostaa) ja muutenkin ihan ookoo osat. Noilla pärjäisi jo hyvin, vaikka ihan maastoonkin joskus eksyisi. Valitettavasti tuossa 500€ hintaluokassa on tehty jo aika monta kompromissia.

Nämä on kyllä jo ihan hyviä pyöriä varmasti molemmat.

Toisaalta, jos ensimmäistä maastopyörää on ostamassa, niin saattaisi olla ihan kivijalkakauppa hyvä vaihtoehto, hieman kalliimpi toki. Saisi ainakin pyörän koon kohdilleen.

Tänää tuli kateltua fun-corner.de:stä justii tuota Acid 29 joka maksaa siellä 899e eli vähän liikaa mun budjetille: | Detailed view | Cube Acid 29 greyanawhite 2014 ja halvempana vaihtoehtona Analog 29: | Detailed view | Cube Analog 29 blackanagrey 2014. Tosta analogista nyt ainakin näyttäs puuttuvan havocin mainitsemat ilmakeula ja kymppivaihteet. 750e ois postitettuna, tossa ois varmasti hinta-laatu suhteeltaan hyvä pyörä. Eikä tuo 750e ois kun 150% "budjetista" :D. Periaatteessa voisin kyllä tonkin summan pyörästä maksaa. Tosta saa varmasti jotain takaisin jos parin vuoden päästä käy niin että pyörä on enemmän koristeena kuin ajossa ja päätän myydä pois.

edittiä: tuolta ei löydy 17" kokosena runkoa, joka olis mulle passeli. En ainakaan saa lisättyä ostoskoriin juuri tuota, muut kyllä menevät. Ilmestyy punainen laatikko vaan jossa ei lue mitään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom