Polkupyörän hankinta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PikkuT
  • Aloitettu Aloitettu
Tunturi Equillar , minkälaisen tuomion tuo malli saa osiensa perusteella ? Taitaa olla parhaimpia mitä merkistä löytyy mut onko tuosta mihinkään kovempaan menoon sitten?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mahtuuko tuollaiseen Kona Dew Deluxeen nastarenkaat? Ne on ihan must kun talvella paukuttaa menemään... Toinen vaihtoehto olisi vaikka Kona Jake mutta siinä ei ole levyjarruja. Mitään joustohaarukoita ei kaivata, onko ehdotuksia?
 
Jesuiitta sanoi:
Mahtuuko tuollaiseen Kona Dew Deluxeen nastarenkaat? Ne on ihan must kun talvella paukuttaa menemään... Toinen vaihtoehto olisi vaikka Kona Jake mutta siinä ei ole levyjarruja. Mitään joustohaarukoita ei kaivata, onko ehdotuksia?

DD:hen mahtuu jotkut nastarenkaat nipin napin.
Itsellä on tälläset:
http://www.conti-online.com/generat...hemes/tires/mtb/spike_claw/spike_claw_en.html

Omin päin niiden vaihtaminen on aika tuskaista, allekirjoittaneelta poropeukalolta
jäi ainakin tekemättä.
 
Mites muuten on nastarenkaiden kanssa, onko leveillä tukevampi vai huterampi ajaa, kuin kapeilla???

Itelläni on ne nokian kapeemmasta päästä olevat nastarenkaat, ja kun lumi on pakkautunut tai sitten on sellasta semi sohjoa ym, niin pyrä muljuu ja hakee ihan helvetisti.

Meniskö levee rengas nätimmin, jos se ei änge itteään jokaseen kapeeseen uraan mitä lumessa / sohjossa on???
 
Pertti 123 sanoi:
Mites muuten on nastarenkaiden kanssa, onko leveillä tukevampi vai huterampi ajaa, kuin kapeilla???

Itelläni on ne nokian kapeemmasta päästä olevat nastarenkaat, ja kun lumi on pakkautunut tai sitten on sellasta semi sohjoa ym, niin pyrä muljuu ja hakee ihan helvetisti.

Meniskö levee rengas nätimmin, jos se ei änge itteään jokaseen kapeeseen uraan mitä lumessa / sohjossa on???

Kyllähän leveällä nastarenkaalla pysyy paremmin pystyssä kuin kapealla, ainakin oman kokemuksen mukaan. Tuossa kun oli pahimmat sohjot niin kävin vähän pyörällä leikkimässä ja kiipeilemässä mäkiä ylös, kertaakaan ei joutunut hyppäämään pyörän selästä pois vaikka umpisohjossa ajeli, ylämäet on toki poikkeus. Mitä suurempi nastoitettu pinta-ala on, sitä paremmin se pelittää.
Kyllähän pyörä muljuu leveilläkin renkailla mutta kun tarpeeksi paljon harjoittelee tuota sohjossa ajoa, niin tasapaino kehittyy huimasti.
 
turilas sanoi:
http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/product_info.php?cPath=42_45&products_id=1234

mitä mieltä olette tollaisesta? toi insera voitti tekniikan maailman testin ja sikäli ihan kelpo merkki,hintakin näyttäisi olevan kohillaan.

Varmaan aika hyvä hintalaatusuhde. Noi kaikki pyörät vaan missä on yli 10 vaihdetta ja hinta on vielä "normaali" jossain vaiheessa rupeaa kuulumaan räkspoks tms. Itse jos olisin uutta pyörää ostamassa niin ostaisin varmaan jonkun 7 vaihteisen...Kannattaa ainakin testiajaa ennen ostoa ja vaihdella paljon vaihteita. Yleensä sen huomaa aika nopeasti kuinka luotettavilta vaihteet tuntuvat..

PS: kannattaa tinkiä ainakin lukot mukaan.
 
turilas sanoi:
http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/product_info.php?cPath=42_45&products_id=1234

mitä mieltä olette tollaisesta? toi insera voitti tekniikan maailman testin ja sikäli ihan kelpo merkki,hintakin näyttäisi olevan kohillaan.

keula on painava elastomeeri-paska, vaihteet shimanon alinta kuraa, runko perus-taiwanilaista alua ja vanteet halvinta, mitä rahalla saa. en viitsisi itseäni niin rankaista, että tuon ostaisin..

muutenkaan noihin tm:n fillari-juttuihin ei kannata liikoja tuijotella. olivat mm. vuosi pari sitä mieltä, että lukkiutumaton jarru on fillarissa plussaa.
 
skuge sanoi:
Noi kaikki pyörät vaan missä on yli 10 vaihdetta ja hinta on vielä "normaali" jossain vaiheessa rupeaa kuulumaan räkspoks tms. Itse jos olisin uutta pyörää ostamassa niin ostaisin varmaan jonkun 7 vaihteisen...

Vaikka nyt en ole ihan samaa mieltä kanssasi, niin tuossa on kyllä pointtia. Etuvaihtaja, joku 20-30e, siihen päälle vaijeri vitosen, ja vipu 30e (kyllä, se on helposti kalliimpi kuin itse vaihtaja), ja vielä 2 ratasta, niin melkein satanen tulee jo hintaa etuvaihteille - ja nuo ovat nyt aika peruskauraa, Shimanon Aliviota.

Jos sitä ei "rällää" pyörällä, niin kyllä siinä vähän heppoisampikin osa toimii. Mutta osat kuluvat, ja halvat lähes poikkeuksetta vielä nopeasti. Jouset eivät enää palauta kunnolla, laakerit kuluvat puhki, rattaiden piikit pyöristyvät ja ketjut pomppivat.
Jos ei ole varaa sijoittaa "tarpeeksi" (sanoisin nyt joku 600+e) siihen pyörään, niin kannattaa tinkiä ominaisuuksista. Vähemmän liikkuvaa - ja kuluvaa - osaa niin laatutasokin on parempi.

Niitä voi muuten vaihtaa vaikka ihan itse sitten myöhemmin. Tai vaikka toisinpäin, itseltäni tuntuu nuo osat vaan vähenevän kuukausi kuukaudelta :)
 
snadi sanoi:
aloitetaan vaikka kysymyksillä:
  • miten paljon rahaa käytössä?
  • missä ajat? maastossa, asvaltilla, hiekkateillä..
  • Miten paljon ajat kerrallaan?
  • tykkäätkö huoltamisesta vai oletko osta ja unohda koulukuntaa?
  • minkäkokoinen kaveri on kyseessä?
Mitä pyörää suosittelisitte mulle?
-Rahaa max 600-700e
-Pääasiassa ajan asvaltilla
-5-20km matkat ajan pyörällä. Päivittäin tulee ajettua.
-Huollot onnistuu
-olen 175cm n. 100kg

Pitäs saaha pyörä, joka kestää pitemmän aikaa.
 
Pyörä lähti kävelemään duunipaikan edestä perjantaina. Toinen jo puolen vuoden sisään :jahas:
Pitäs kai hommata järeämmät lukot ens kerralla.
 
tikkuniska sanoi:
Mitä pyörää suosittelisitte mulle?
-Rahaa max 600-700e
-Pääasiassa ajan asvaltilla
-5-20km matkat ajan pyörällä. Päivittäin tulee ajettua.
-Huollot onnistuu
-olen 175cm n. 100kg

Pitäs saaha pyörä, joka kestää pitemmän aikaa.
joku perushybridi jäykällä keulalla voisi olla ok. esim. nishikin 401 hybridi on varustettu deoren osin, hybrid-pro sl tiagralla. molemmat menee budjettiin.. bike-planetista saa näitä.
konalta dew-deluxe voisi olla aika soiva. esim. kauppaveljet myy konaa.
jamis coda sport voisi toimia tai ventura sport jos ei käyrät sarvet pelota.. intersport on maahantuoja/myyjä.

sitten jos toivoo perustoimivaa, huoltovapaata pyörää niin pyorahuolto.comista cannondale 1FG sinkula slikseillä ja jäykällä keulalla..
tai samasta paikasta cicli b mtb-runko ja perusosaa kiinni niin voi jäädä 700e.
 
winnie the poo sanoi:
Pyörä lähti kävelemään duunipaikan edestä perjantaina. Toinen jo puolen vuoden sisään :jahas:
Pitäs kai hommata järeämmät lukot ens kerralla.

Jos pyöräsi ovat olleet vähänkään parempaa luokkaa, kanna seuraava aina sisätiloihin. Kyllä ne työkaverit aluksi vähän katsoo, mutta kun homman selittää niin ymmärrystä on tuntunut piisaavan.

Lukkoa etsiessäsi voisin suositella Abus merkkistä U-lukkoa. Tuossa tuli vaijeri mukana, eli sillä saa lukittua etu- ja takakiekot kiinni runkoon, ja rungon vielä johonkin muualle, esim. tolppaan. Avain on suora, eli ei aukea kuulakärkikynän päällä. Hintaa taisi olla vähän reilut 50e.

Omaan myös lähes samanlaisen Kryptoniten (tuli pyörän mukana). Tässä on vielä lisäksi suoja avainpesälle, ettei vesisateessa pääse sinne sitä vettä niin. Listahintaa kaupoissa kuitenkin saman verran kuin Abusilla, mutta lukko on ohuempi, kuten myös vaijeri, ja vielä lisäksi tuntuu ikävämmältä käyttäää, kun avainta saa aina vähän vekslata ennen kuin lukko aukeaa.

Budjettimalleja kannattanee kurkkia clas ohlsonilta, siellä oli mm. Magnum-merkkinen järeä u-lukko 24e, tosin tässä ei tainnut olla vaijeria mukana. Sellaisesta saisi siis ainakin kympin verta köyhtyä vielä lisää.


Lukot ovat kuitenkin tilaisuusvarkaita varten. Jos joku haluaa oikeasti sen pyöräsi viedä, se myös lähtee. Hydraulisia leikkureita ei paljoa nuo lukot pidättele..
 
insera

noh tuli nyt kuitenkin ostettua tuollainen insera,vertailussa oli myös scott merkkinen hybridi jonka olisi saanut intersportista myös 495.- hintaan koska oli -05 mallia.mutta päädyin kuitenkin tuohon inseraan paremman ajoasennon vuoksi.verrattuna edelliseen nishiki merkkiseen fillariin joka varastettiin, niin ajettavuudeltaan on samaa tasoa paitsi etuhaarukka joka on inserassa jousitettu ja tuntuu toimivan sen mitä pitääkin, .ajelin viikonloppuna n.100km ja kelvolliselta vaikuttaa tällaiselle harrastelijapyöräilijälle,osien ja rungon kestävyydeltä ei voi sanoa mitään mutta aika näyttää,luulen että ne kestävät kuitenkin sen mitä pitääkin koska en ajelen lähinnä hyväkuntoisella asfaltilla.jos ajelisin myös työmatkoja ja muutenkin enempi niin voisin harkita hieman kalliimpaakin fillaria mutta tällä hetkellä insera vaikuttaa tarpeisiini järkiostokselta koska en halua ostaa käytettyä tai toisaalta 1000.- euron pyörää viikonlopun muutaman tunnin ajosessioihin.
 
Voisin kantaa oman korteni kekoon tässä lukitsemiskeskustelussa. Itse ostin Kona Hoss Deluxen muutama viikko sitten, se maksoi yli 1000euroa. Mukaan sain Abus lukon ja Kryptoniten vaijerin, jolla laittaa noi kiekot kii runkoon jne. Pyörää säilytän sisätiloissa kotona ollessani. Koulussa sitä ei mihinkään sisään saa, mutta en usko että se tosta kesken päivän katoaa :)

Mutta joo, kannattaa miettiä miten sen pyörän lukitsee. Jos meen vaa kioskille ostamaan vaikka lottokupongin, ni laitan silloinkin pyörän lukkoon. Tilaisuus tekee varkaan!



Turilas: Toivottavasti Inserasi kestää, ite oon kuullu huonoa noista :S Mutta tollane Inseran 500e katupyörä o varmaa vähä eri ku ne Inseran 200e täysjousitetut :rolleyes:
 
Onko kellään kokemuksia Bilteman halvoista pyöristä? Tarvitsen NYT (tänään) _halvan_ ja edes suht kestävän pyörän. Käyttötarkoitus: pyöräillä biitsille ja takas (~500 m), eli pieniä helppoja matkoja. En siis tarvitse 120 vaihdetta/jousitusta/mitään muuta kuin pyörän joka liikkuu eteenpäin. Hinta saisi olla alle 200 e, ja käytettyä pyörää en ostaa enää ikinä. Esim Bilteman Cruiseri olisi viileä, kokemuksia?

Kiitos :)
 
toi cruiseri on ainoa pyörä, jonka isosta B:stä voisi hankkia.
toimii varmasti tuollaisessa biitsille ja takaisin ajelussa.
 
Tuli kanssa Kona Hoss Deluxe hommattua kesäkuun alussa. Reilut 500km ajettu ja ihan soiva peli on. Olisi ehkä pitänyt ottaa 22" rungolla 20" sijaan, mutta ois saattanut vaakaputki olla jo liian korkealla (olen 190cm pitkä). Hyvin on so far kestänyt välillä kovempaakin rytyyttämistä ja minun aika agressiivista ajotyyliä vaikka painoa on n. 113kg ja "lenkkivarustuksessa" yli 125kg. Mitä nyt kampien pultit löystyy, mutta korjaantuu kun vaan käyn hakee loctitet kaupasta ja ruuttaan sisään. Nyt olen kiristellyt heti löysää havaittuani ajossa mukana kulkevalla työkalulla, jotta ei mee racefacet heti ihan scheisseks.

Vuosia himoitsin kunnon pyörää ja nyt kun ensimmäinen "oikea" on hankittu ovat odotukset aika hyvin täyttyneet :). Ihan uudella ulottuvuudella tuo ajelu kun on kunnon lukkikset ja kengät sekä pehmustetut ajohousut. Joitain vuosia sitten ajelin aika paljon pyörällä ja on tässä reilussa kuukaudessa aerobinen kunto aika huolella kohonnut. Salitreenejä en ole keventänyt/vähentänyt ja nekin tuntuu kulkevan melkein paremmin pyöräilyn aloittamisen jälkeen! Se vaan on niin hienoa ajella tuolla metässä hiekkateillä ja kuunnella samalla hyvää musaa. Keskinopeutta n. 26 pystyy pitämään aika kevyesti keskisykkeellä 140 parin tunnin ajan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom