Poljetteko Kuntopyörää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JJJ
  • Aloitettu Aloitettu

JJJ

Eli kuuluuko alku/loppulämmittelyhin kuntopyörä tai stepperi?

Mä oon henk. kohtasesti polkenut ennen kyykky tai veto treeniän. 20 sekuntia täydellä vastuksella ja loppu minuutin vastusta keventäen. Enkä yhtään enempää, tossa saa just ja just veren kiertää lihaksiin ihan hyvin.

Stepperillä en oo "polkenut" ikinä, enkä polje. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En ikinä lämmittele aerobisilla laitteilla vaan pelkällä tangolla. Soutua vedin joskus aina 2minuuttia lämmittelyksi, se ainakin ottaa hyvin koko kroppaan.

tulee sitä pyörää poljettua treenin alussa 2-3min et saa vähän verta liikenteeseen.mites venyttelyt treenin alussa/treenin jälkeen?

Mä koitan venytellä huolella ennen treeniä. Loppuvenyttelyt sit 2-3 tunnin päästä treenistä kotona.

Ei tule kuntopyörää ainakaan aluksi poljettua! joskus tulee lopuksi vedettyä sellanen 30-60min "aerobinen" harjoite..:)

Tulee poljettua pyörällä (huom! ei kuntopyörällä!) salille, joten siinä sitä jo lämpeneekin jalkatreeniä varten.

Jalkapäivän alussa 5 minuuttia pyörällä ja treenin jälkeen joku 2-3minuuttia löysästi.

Minä laiskimus en enää jaksa polkea. Lämmittelen eka liikkeessä pienillä painoilla, sitten venyttelen kevyehkösti. Pitäis vissiin venytellä enemmän...
Toisaalta yhtä kipeeksi oon tullu sillonkin kun oon venytelly ennen ja jälkeen ja välistä välissäkin :D

Ostin kotiin kuntopyörän ja polejeskelen sillä kevyen viikon aikana. Salilla en koske kuntopyörään.

Lopuksi poljen silloin tällöin. Koskaa en aluksi polje. Tarttis kyllä polkea enemmän, että sai airobista vähän paremmaksi

Mä olen myös sen pari minuuttia polkenut kevyesti että tulee lämpö päälle+kevyt venyttely,mulla on pari kertaa revähtänyt paikat jos en ole tarpeeksi lämmitellyt.
BTW mulla on himassa kuntopyörä,johon oon ehkä pari kertaa koskenut,kannattaa välttää näitä missä on hihnavastus,vittumainen polkea.
Omani sain ilmatteeks,ei siinä mielessä haittaa tullut.

Originally posted by jackass82
asiasta toiseen.auttaako muuten hieronta kehittymiseen.ei ole ikinä tullu käytyä.

Vaikuttaa, nimittäin positiivisesti. Varsinkin selkälihaksia on vaikea venytellä tehokkaasti, kun taas hierojalla saa kuona-aineet lihaksista liikkeelle. Jumit aukeaa ja lihakset toimii treenissä ihan eri teholla kuin ilman hierontaa.

Jos joku hattivatti linnoittautunut penkille tai power-rackiin niin pakko polkea kuntopyörää näön vuoksi:mad:

Kuntopyörä on jäänyt vähemmälle, mutta oikeaa pyörää tulee poljettua työmatkojen verran. Joskus on mennyt 2 tuntia 15 minuuttia putkeen kuntopyörällä. Stepperiä polkiessa katsoin kerran Armageddon-leffan kokonaan. :)

Mä poljen ennen kaikkia treenejä 5-10 min kuntopyörällä, mieluiten sellaisella nojatuolimallilla. Kohtuukevyesti että tulee hiki pintaan ja sitten pieni painoilla lämmittely ennen varsinaisia treenisarjoja.

Kotona on tavallinen kuntofillari ja sillä teen taas aamuaerobiset vuorotellen aamukävelyn kanssa. Paskaa hommaa toi aamulla polkeminen mutta telkkarin edessä se menee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom