Poljetteko Kuntopyörää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JJJ
  • Aloitettu Aloitettu
Juu, tule poljettua ennen treeniä n.5 minuuttia ja nyt kun on pieni kiristysvaihe päällä niin treenin jälkeen n.20-30 minuuttia aerobista esim-kävelyä tai kuntopyörää. On nimittäin rasvaprosentti alentunut ja painokin aika samassa mistä lähdin, eli ihan mukavasti on mennyt =)

Hieronta auttaa lihaskehitykseen varsinkin jos paikat on todella jumissa. Lihas ei pysty maksimaalisesti kehittymään ja ottamaan treeniä vastaan. Kyllä suosittelen lämpimästi hierojalla käyntiä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Treenin aluksi 3-5 min. kuntopyörää tai soutua että saa vähän lämpöä pintaan. Treenin jälkeen pitäis alkaa polkeen semmoset 20 min. Ainaki pari kertaa viikossa...

Aina treenin alkuun semmoset 3-5 minuuttia kuntopyörää. Yleensä treenin päälle käyn vielä koiran kanssa semmosen 45-60 minuuttia reipasta kävelyä muutaman kerran viikossa.

Salilla ennen treeniä 5-10min, treenin jälkeen 20-45min jos voimia riittää. Kuntopyörä löytyy kotoakin, notta pysyis pyöräilyterässä kesää varten.

Tällä hetkellä en muuta teekään kuin poljen sitä kuntojopoa. Muulloin ennen treeniä viihdyn satulassa sellaiset vajaat kymppi minuuttia, yleensä suosin kuitenkin kävelylaahustus(tai juoksu-)mattoa.

:kuvia:

Jep, mä poljen pyörällä n. 6-8 minsaa ennen itse treeniä.

Treenin jälkeen 20 minsaa joko kuntopyörää tai soutulaitetta, riippuen treenistä (jos on yläkroppatreeni, poljen pyörää, jos alakroppa, nii soutua).

Kyllä mä lämmittelen aina ennen treeniä, oli mikä lihasryhmä tahansa vuorossa. Itse tykkään että paras on soutulaite, varsinkin ennen selkätreeniä aivan ehdoton! Kymmenen minsaa sitä ja lämppärisarjat pienillä painoilla + kevyet venyttelyt niin treeni kulkee paremmin kuin jos kylmiltään aloittais. Nyt talvella etenkin ei tulis mulla mitään siitä, että kävis suoraan vaan painojen kimppuun.

Mariko sanoi:
Nyt talvella etenkin ei tulis mulla mitään siitä, että kävis suoraan vaan painojen kimppuun.

Sitä vaan näkee valitettavan usein... kun Testo ja Protsku-Ana saapuvat salille, katselevat ympärilleen muutaman sekunnin ja sitten penkkaamaan täysillä romuilla. Pahaa tekee pelkkä katsominen!

pahasti on jäänyt kuntopyörä paitsioon. Toisaalta lenkkeilen aina salille ja takaisin reilu kolme km suuntaansa, joten alkulämmöt saa siitä. Jalkapäivän jälkeen ei ole mukavaa lenkkeillä :(, joten kerran viikkoon oon pyrkinyt järjestämään autokyydin ittelleni.

15-30 minuuttia ennen treeniä. Korvanapeista hevi soimaan, niin ei huomaakaan ajan kulua ja pysyy vauhti päällä (muuten tuntuu tervanjuonnilta). Tuon jälkeen on niin hyvä lämpö päällä, että pystyy treenissä siirtymään aika pikaisesti isoihin painoihin. Treenin jälkeenkin saatan vielä polkea.

tulee hiki? meinaat ettei tuossa vaiheessa muutenkin jo ole?
kyllähän tuo paras on treenin jälkeen polkea.

Kyllä poljen alkulämmitelyn yhteydessä n. 2min täysii, että hieman hengästyy ja lihakset lämpenee. Toki muutakin lämmiteylyä kuuluu alkuun.

On tullut tuollainen laitettua kotiin joten onhan sitä poljettava. Paskakeleillä kun ei pääse juoksemaan on mukava hikoilla telkkaria katsellessa. Sykemittarin kanssa homma tuntuu järkevältä, mutta maksimisykettä hakiessa koko vehje tärisee ja huojuu niin että ihan täysiä ei uskalla vetää. (Kunto)pyöräily ei ikinä korvaa juoksua.

Joskus lämmittelen pyörällä ennen säkkiä mutta yleensä mieluummin hypin narua. Punttitreeniin lämmittelen tangolla enkä yleensä jaksa polkea treenin jälkeen.

Kyllähän sitä kuntopyörää tulee poljettua, harvemmin kylläkään ennen reeniä kun kuljen salille polkupyörällä ja siinä tulee mukavasti jo alkulämpöjä. Treenin jälkeen tulee joskus poljettua 15-20min. mutta useemmiten välipäivinä poljen sen 20-60 min ja mielellään sellasella nojatuolimallilla, se on loistava vekotin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom