Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vähän epäilen Hippa että olet kaikkien vaikeimpien tapauksien kanssa tekemisissä? Eiköhän ne ole pahimmissa kasvatuslaitoksissa, minun aikana se oli Siekkisen perhekoti.
Kerroppa nyt sitten samalla, että miten se asia kotona hoidetaan jos 8 vuotias huutelee haistavittua ja uhkailee sillä teräaseella? Lukitaan perhe komeroon ja soitetaan poliisit paikalle? Kyllä tollasessa kohdassa otetaan niskasta kiinni ja vilkkaasti. Eikä yhtään haittaisi se remmi persuuksillekaan.
Ei lapsia hakkaamalla kasvateta, mutta kyllä jossain kohtaa ihan oikeasti pitää saada käyttää fyysisiä konsteja.
Vai olitko edes eri mieltä?
Olen tämän täällä maininnutkin, mutta itse kun olin yläasteella, niin yksi tarkkailuluokan kaveri veti liikuntatunnin yhteydessä puukon esiin. Opettaja nappasi puukon pois, otti niskasta ja persuuksista kiinni ja sitten mentiin niin että ovet paukkui kohti käytävää. Eipä ole käynyt edes mielessä, että tuossa toimintatavassa oli jotain väärää... Nykypäivänä saisi varmaan ope kenkää tuosta hyvästä.
Kerroppa nyt sitten samalla, että miten se asia kotona hoidetaan jos 8 vuotias huutelee haistavittua ja uhkailee sillä teräaseella? Lukitaan perhe komeroon ja soitetaan poliisit paikalle? Kyllä tollasessa kohdassa otetaan niskasta kiinni ja vilkkaasti. Eikä yhtään haittaisi se remmi persuuksillekaan.
Ei lapsia hakkaamalla kasvateta, mutta kyllä jossain kohtaa ihan oikeasti pitää saada käyttää fyysisiä konsteja.
Olen tämän täällä maininnutkin, mutta itse kun olin yläasteella, niin yksi tarkkailuluokan kaveri veti liikuntatunnin yhteydessä puukon esiin. Opettaja nappasi puukon pois, otti niskasta ja persuuksista kiinni ja sitten mentiin niin että ovet paukkui kohti käytävää. Eipä ole käynyt edes mielessä, että tuossa toimintatavassa oli jotain väärää... Nykypäivänä saisi varmaan ope kenkää tuosta hyvästä.
Minun aikana se oli sillee että kaikista Suomen koulukodeista ja perhekodeista lähetettiin sinne kuukaudeksi "hoitoon" jos ne ei pärjännyt niille. Ainakin sosiaalitantat sanoi että se on Suomen viimeinen pysäkki jos ei muu auta.
Vähän epäilen Hippa että olet kaikkien vaikeimpien tapauksien kanssa tekemisissä? Eiköhän ne ole pahimmissa kasvatuslaitoksissa, minun aikana se oli Siekkisen perhekoti.
Minkälainen rangaistus on sopiva tuollaiseen tilanteeseen?Voiko joku oikeasti olla sitä mieltä, että koulussa aggressiivisesti oireileva lapsi, jota pahoinpidellään kotona, ansaitsee selkäsaunan rangaistukseksi käytöksestään?
Minkälainen rangaistus on sopiva tuollaiseen tilanteeseen?
Minkälainen rangaistus on sopiva tuollaiseen tilanteeseen?
Voi olla että noi on muuttunut 90 luvusta alkaen, silloin oli monella se että 18v pääsi pois, osa lähti keskellä yötä osa lähti mielummin vankilaan kuin oli siellä. Väitti että vankilassa oli paljon helpompaa. En usko että ne ketkä käy erityisluokalla ovat lähelläkään samaa materiaalia. Jos muistan oikein ni joitakin vuosia sitten ne tappoi sen yövartijan siellä ja lähti pakoon. Se materiaali mikä siellä oli ni 90% oli erittäin törkeitä rikoksia kontollaan ja sairaita ja sitten 10% asukkaista oli vain paskaa mäihää että joutu sinne suoraan ku ei ollut vapaana mitään muita paikkoja.
Mua häiritsee tässä enemmän se, että miten 8-vuotias voi olla noin sekaisin, että uhkaa tappaa ihmisiä koulussa. Nämä tapaukset menevät koko ajan vain sairaammiksi.
Paska kasvatus se on syynä. Hohdot nähty ja GTA:t pelattu kuusvuotiaana ja olen tasapainoinen ihmisyksilö.