Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Sellanen kysymys, että missä voisi pääkaupunkiseudulla harjoitella seinämän ylitystä sisällä? Tuo lumi hieman haittaa ulkona treenailua, varsinkin kun oma taktiikkani on ottaa jaloilla tukea seinästä ja nyt lipsuu ikävästi.

No nyt on varattu viimein aika haastateluun:hyvä:, mites on muitten haastattelut menny ja mitä ne siellä kyselee/teetättää? Aikaa kuulemma mennee n. 2h. Ilmoittaako ne samantien laittaako paperit eteenpäin hyväksytysti vai hylätysti?

Aikaa menee jo senkin takia kun saattaa joutua odottamaan omaa vuoroaan haastatteluun. Normaali haastattelu kestänee sen 15-30 min.

Sitten siellä tehdään lisää psykologisia. Itsellä oli aikoinaan sellasia lauseen jatkamistehtäviä.

Ennen haastatteluja on noin vartin kestävä ryhmätyö. Ryhmässä keskustellaan jostakin määrätystä asiasta. Pitää sitten saada yksimielinen päätös aikaiseksi.

Ja ei, tuloksia ei saa tietää heti.

Voi voi, olisikin jo projekti siellä asti... Varasin ajan vasta ensimmäiseen haastatteluun/papereiden vientiin polliisiasemalle:curs:

Jaa juu, kas kas. En vaan oikein jaksanu lukea sun kysymystä. Samat kyssärit viiden sivun välein, tai ainakin tuntuu siltä.

Juu mutta tosiaan. Ei siinä itse kyselytuokiossakaan varttia kauempaa mene. Ennen sitä vaan täytyy täytellä lippusia ja kirjoittaa joku elämäntarina, eli se pari tuntia on hyvä varata. Kyllä taitavat poikkeuksetta mainita että puoltavatko kouluun pääsyä vai eivät. Sillä puheella kokeisiin pääsy onkin sitten varma, jos vaan oot hakukelpoinen.

capricorno76: leuanvetotanko on aika hyvä. siihen roikkumaan ja vedät ittesi sen päälle.
jos se luonnistuu niin eiköhän se seinämäkin ylity.

Dodih. Että näin tällä kertaa :curs: kävin tuossa lääkärissä ja keuhkoputkentulehdushan se siellä, joten itellä siirtyy testit sitten elokuulle :( Sellanen lievä vitutus meinaa kyllä hiipiä :S Mut ei muuta ku tsemppiä ens viikon testeihin! :thumbs:

Torstaina on pakko olla terveenä!

Tuntuu niinkuin flunssa olisi iskemässä :eek: Jos olen kuumessa ensvikon torstaina vedään kyllä kourallinen Burana naamaan ja meen silti pääsykokeeseen :hyper: en rupea odottamaan vuoden suraavaan mahdolisuuteen pyrkiä :eek: Melko typärä systeemi meille hurrille tää, että on vaan yksi mahdollisuus vuodessa pyrkiä polisiikouluun :( Mutta mitä sillä voi. Buranalla menään :rock:

Mulla on myös aavistuksen viluinen olo ollut eilisaamusta alkaen. :/ jospa tämä torstaihin mennessä lähtisi! Eilen alkoi tuntua, ettei materiaalista olisi jäänyt päähän yhtään mitään. Tänään aion lukea vielä tehokkaasti, mutta sitten se alkaakin olla siinä.

Mulla on myös aavistuksen viluinen olo ollut eilisaamusta alkaen. :/ jospa tämä torstaihin mennessä lähtisi! Eilen alkoi tuntua, ettei materiaalista olisi jäänyt päähän yhtään mitään. Tänään aion lukea vielä tehokkaasti, mutta sitten se alkaakin olla siinä.

Moi Pink_88! Onko sulla mitää viimetingan nippelitietoa pääsykokeesta :) Mulle ainakin toi 1500 m juoksu on vaikeaa... Oli nimittäin tarkoitus hakea vasta ensi vuonna, mutta muutin mieltäni kaksi kuukautta sitten. Eli aika on ollut vähän, ja juoksukunto oli lähes nollassa silloin. Nyt on vähän parempi, mutta en ole 100 että se riittää vieläkään :( Lihaskunto :dance: on ihan ok mutta eihän se auta jos juoksu mene penkinalta :itku: No se nyt on mikä se on, sillä ei nyt enää voi tehdä mitään. Aion huilia ja lukea nämä päivät mikä on jäljellä :) Muuten, viittaakko toi Pink_88 sun ikään, ja minkälainen koulutustausta sulla on?

Mulla on vaikka mitä nippelitietoa ;) no en tiedä, olen yrittänyt opetella EU:n asiat mahdollisimman monipuolisesti. Perusasiat ovat hyvin hallussa ja suurimman osan asioista ymmärrän ja muistan kun vihkosta luen, mutten välttämättä paljoakaan pysty muistista muutamista asioista kertomaan. Esim. erillisvirastot olen opetellut niin, että niistä muutaman osaan mainita. Toivottavasti esseekysymyksinä olisi sellaiset asiat, joista pystyy kertomaan hyvin eikä juuri esim. erillisvirastoja koskevat :D
Kirjan olen lukenut vähän joka päin ja uskoisin sisäistäneeni sen. Aineistoaineen kirjoitus jännittää sen takia, että mitenhän sitä osaa omia ajatuksiaan liittää aineistoon. Eli esim. onko omakohtaiset esimerkit hyviä vaiko olisiko parempi perustella mielipiteitään jotenkin muuten. Äh.
Kuntokokeessa mulla varmaankin vahvimpina juoksu, vatsat ja ylätalja, jos voimat eivät ole totaalisesti kulutetut. Olen miettinyt kaikki mahdolliset kauhuskenaariot juoksussa kompastumisesta&nilkan murtamisesta otteen lipeämiseen nuken kanssa.
Ja kyllä, -88 viittaa ikääni eli kohta olen täyttämässä 21 ja lukiopohjalta olen tulossa yrittämään :)

Perusasioitahan tuolla pelkästään kysellään, näin ainakin itse koin tuon silloin aikanaan..

Ja 1500m rata on testeissä aika köykänen, joten itselläkin parantui aika testeissä huomattavasti siitä, mitä reenaillessa meni kotipuolessa..

Tsemppiä kaikille hakijoille :thumbs:

Perusasioitahan tuolla pelkästään kysellään, näin ainakin itse koin tuon silloin aikanaan..

Ja 1500m rata on testeissä aika köykänen, joten itselläkin parantui aika testeissä huomattavasti siitä, mitä reenaillessa meni kotipuolessa..

Tsemppiä kaikille hakijoille :thumbs:

Kiitos palautesta! Pieni kysymys vaan. Kuin toi äidinkieli ole ruotsia en oikein ymmärtänyt toi sana "köykänen" :( Mitä se mahtaa tarkoittaa? Ja onko "se rata" sellainen joka kiertää asuntolan etupiha ja liikuntasalin edustan? Kuulin että se on mäkinen rata :eek: , onko näin?

Mulla on vaikka mitä nippelitietoa ;) no en tiedä, olen yrittänyt opetella EU:n asiat mahdollisimman monipuolisesti. Perusasiat ovat hyvin hallussa ja suurimman osan asioista ymmärrän ja muistan kun vihkosta luen, mutten välttämättä paljoakaan pysty muistista muutamista asioista kertomaan. Esim. erillisvirastot olen opetellut niin, että niistä muutaman osaan mainita. Toivottavasti esseekysymyksinä olisi sellaiset asiat, joista pystyy kertomaan hyvin eikä juuri esim. erillisvirastoja koskevat :D
Kirjan olen lukenut vähän joka päin ja uskoisin sisäistäneeni sen. Aineistoaineen kirjoitus jännittää sen takia, että mitenhän sitä osaa omia ajatuksiaan liittää aineistoon. Eli esim. onko omakohtaiset esimerkit hyviä vaiko olisiko parempi perustella mielipiteitään jotenkin muuten. Äh.
Kuntokokeessa mulla varmaankin vahvimpina juoksu, vatsat ja ylätalja, jos voimat eivät ole totaalisesti kulutetut. Olen miettinyt kaikki mahdolliset kauhuskenaariot juoksussa kompastumisesta&nilkan murtamisesta otteen lipeämiseen nuken kanssa.
Ja kyllä, -88 viittaa ikääni eli kohta olen täyttämässä 21 ja lukiopohjalta olen tulossa yrittämään :)

Moikka taas, ja kiva kuin kirjoitit noin paljon :) Toivottavasti pääsemme molemmat kouluun :dance:

hellou ! Onko paljon ihmisiä, jotka hakemassa haussa joka loppuu 15.5?
Itselläni tämä jo kolmas kerta ja hieman jo alkaa pelottamaan.. Viime kerralla päästiin toiseen vaiheeseen jos nyt jo kouluun saakka :)

Kiitos palautesta! Pieni kysymys vaan. Kuin toi äidinkieli ole ruotsia en oikein ymmärtänyt toi sana "köykänen" :( Mitä se mahtaa tarkoittaa? Ja onko "se rata" sellainen joka kiertää asuntolan etupiha ja liikuntasalin edustan? Kuulin että se on mäkinen rata :eek: , onko näin?

Eli siis ainakin itse juoksin silloin aikanaan asuntoloiden ja liikuntahallin välissä. Muistaakseni rata on 400m pitkä. Se sisältää muistaakseni yhden jyrkähkön alamäen, yhden lyhyen jyrkähkön ylämäen ja loivan ylämäen. Eli siis mielestäni rata ei ole kovin raskas..

Back
Ylös Bottom