Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Ja haastattelussa aikas tiukkaan nostetaan kynnys sellasilla henkilöillä jotka ovat melkein nelikymppisiä tai sen päälle. Testataan motiiveja ja motivaatiota aika tiukasti.

Vielä tähän Werban kommenttiin liittyen... Oiko tämä sinun omaa olettamustasivai oletko kuullut jonkun valintayksikössä työskentelevän sanovan näin?

Itse uskosn siihen, että kukaan 40 vuoden hujakoilla oleva ihminen ei lähde heittäytymään yhtäkkiä opiskelijaksi hetken mielijohteesta ja ilman kunnon motiiveja sekä motivaatiota. On aika iso asia ryhtyä opiskelijaksi, varsinkin, jos on asuntolainaa, pienet lapset jne...

Toivottavasti on mahdollisuudet saada hyvät pisteet haastattelusta, vaikka haastatelijoiden asenne olikin tiukka ja tenttaava. Aika erilaisia tyylejä haastattelijoilla näemmä... Toivottavasti ei kuitenkaan arvosteluun vaikuta.

Toivottavasti on mahdollisuudet saada hyvät pisteet haastattelusta, vaikka haastatelijoiden asenne olikin tiukka ja tenttaava. Aika erilaisia tyylejä haastattelijoilla näemmä... Toivottavasti ei kuitenkaan arvosteluun vaikuta.

Minulla oli 2. vaiheen haastattelun jälkeen mieli maassa ja tuntui, että haastattelu meni huonosti. Haastattelijat olivat asiallisen tiukkoja ja tenttasivat kuin pahimmassa ristikuulustelussa. Luulin, että haastattelu oli mennyt surkeasti, mutta pisteitä tuli silti 4/5.

Kun myöhemmin koulun ekoina päivinä puhuttiin koululla psykologisista testeistä ja valintakokeissa annetuista pisteistä haastattelujen osalta valintayksikön työntekijä tällä tavalla kertoi. Elikkäs siis, haastattelussa ilmeisesti halutaan painottaa sitä, että vanhemmat hakijat ovat tosissaan kouluun pyrkiessään ja valmiita panostamaan oppimiseensa. Itse henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kyllä sinne vanhemmat ja nuoremmat mahtuu.

^

Oukkei. Mä en vaan itse ole kuullut ikinä moista ja en itse ajattelisi noin vanhemmasta hakijasta. Itse ajattelen päinvastoin. Useinhan moni neljänkympin pintaan oleva alkaa "etsimään itseään", heittäytyy pois oravanpyörästä, vaihtaa työpaikkaa ja alkaa tekemään sitä, mikä on eniten häntä itseään.

Itse olin kans eilen 2-vaiheessa Tampereella. Nyt haluaisinkin kuulla toisten parikymppisten (ite 21v.) fiiliksiä haastattelusta..Tuliko kellään sellasta oloa et kysymykset jokseenkin pyöri ikänne ympärillä? Tuntui olevan aikamoinen kynnys tuo nuori ikä. Mutta muutenhan se oli aika pitkälti sellaista rentoa jutustelua myös omalla kohdallani..Harmittaa tietysti jos vielä ihan pentuna pitävät.
Tästä se tuskallinen odottelu taas alkaa,tsemmpiä kaikille!

Onhan se kynnys! Koittavat varmaan jotenkin poimia joukosta ne kakskymppiset jotka eivät ole eläneet vielä päivääkään tai muuten vaan ovat vielä isin ja äidin helmoissa.

Kait sä heitit läppää?

No en sanonut ihan vakavalla naamalla tuota. On totta että iäkkäämmät ovat monesti motivoituneempia opiskelijoita kun puuduttavaa työelämää saattaa olla useampikin vuosi takana. Ja tosiaan monen toisella alalla työskennelleen palkka putoaa poliisin hommiin ryhtyessä.
Toisaalta sellainen turistina olokin on vanhemmilla juuri siksi helpompaa, kun voi palata niihin vanhoihin hommiin jos poliisin ammatti ei vastaakaan odotuksia.

Olin 6.2 II-vaiheessa ja haastattelu kesti ainakin 40 min.. hmm vinkkejä mitä mahtaa tarkoittaa?
Ryhmätyö sujui hyvin ja sulavasti kun samanhenkistä poppoota oli. Haastattelussa ei tullut jäädyttyä ja juttu oli aika sulavaa vaikka pariin otteeseen piti varmistaa mitä kysymyksellä haettiin takaa. Toinen kyseli ja toinen kirjaili sekä vilkuili vastauksien välissä. Ei muuta kuin innolla kirjettä odottelemaan :rock:

Haastattelussahan ne seuraa myös sitä, että miten vääntyilet siinä tuolilla jne. + muuta sanatonta viestintää. Pisteet laskee aika roimasti, vaikka vastaukset ovatkin hyviä, jos jalat ja kädet heiluu pakkoliikkeen omaisesti miten sattuu samalla...

Terve!

Tietääkö kukaan, kuinka paljon nyt tammikuussa aloitti uusia opiskelijoita polamk:ssa? Eikös ens maanantaina ala se toinen kurssi, paljon siinä? Mitä ymmärsin, niin jo ovat kurssit pienentyneet muutaman vuoden takaisista!

Terve!

Tietääkö kukaan, kuinka paljon nyt tammikuussa aloitti uusia opiskelijoita polamk:ssa? Eikös ens maanantaina ala se toinen kurssi, paljon siinä? Mitä ymmärsin, niin jo ovat kurssit pienentyneet muutaman vuoden takaisista!

Viime tammikuussa oli kouluun hyväksytty 15 opiskelijaa, mutta 2 niistä jätti tulematta. Eli tammikuussa alkoi muhkea 13 opiskelijan kurssi.

Pari opettajaa kertoi, että helmikuussa alkavalla kurssilla aloittaa samoin 13 opiskelijaa. En tiedä pitääkö tuo sitten paikkaansa.

Aikalailla pitää paikkansa, eli 13-15 aloittaa maanantaina!!
Mitä ihmettä! Kuinka korkealla rima on mahtanut olla vai eikö hakijoista vain ole löytynyt enempää potentiaalista väkeä? Kyllä se omakin sisäänpääsyn mahdollisuus alkaa tuntua aika olemattomalta jos tuollaiset on lukemat..

Kyllä se johtuu vain siitä, että hakijoita on niin vähän. Ja koska pääsyvaatimuksia ei lasketa sen takia (mikä on hyvä) hyvää ainesta on vähänlaisesti tarjolla.

Back
Ylös Bottom