Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Miten tuo pisteytys menee?? onko se esim penkkipunneruksessa että 10pistettä jos nostaa 10kertaa 62,5kg... ois aika helppo nakki jos on noin. Vai onko niitä pumpattava niin paljo ku jaksaa??:eek:

Poliisikouluun..

On vissiin threadiin pesiytynyt oikein kunnon lauma trolleja, tai sitten on osa porukasta todella uusavutonta. Toivoisin ensimainittua kuitenkin ennemmin. :) Itse kun aloin keskustelua seuraamaan vuosi sitten, ei tullut juurikaan tarvetta esittää kysymyksiä kun vastaukset olivat jo aikaisemmissa viesteissä, tai jaksoi jopa itse ottaa selvää. No, minkäs sille mahtaa että maailma muuttuu, mutta jos koulu todella kiinnostaa niin kannattaisi edes pikkuisen päätään vaivata ja etsiä vastauksia.

Pahoittelen off topickia ja avautumista, alkoi vaan raavituttamaan...

On vissiin threadiin pesiytynyt oikein kunnon lauma trolleja, tai sitten on osa porukasta todella uusavutonta. Toivoisin ensimainittua kuitenkin ennemmin. :) Itse kun aloin keskustelua seuraamaan vuosi sitten, ei tullut juurikaan tarvetta esittää kysymyksiä kun vastaukset olivat jo aikaisemmissa viesteissä, tai jaksoi jopa itse ottaa selvää. No, minkäs sille mahtaa että maailma muuttuu, mutta jos koulu todella kiinnostaa niin kannattaisi edes pikkuisen päätään vaivata ja etsiä vastauksia.

Pahoittelen off topickia ja avautumista, alkoi vaan raavituttamaan...
Jep, tuntuu ettei kukaa jaksa nykyään ottaa asioista ite selvää, näitä varmaan äitikin vielä syöttää lusikalla kun eivät itse jaksa. Luulis että jos poliisikouluun on hakemassa niin silloin lukisi koulun nettisivutki puhki, mutta ei niin ei.

Miten tuo pisteytys menee?? onko se esim penkkipunneruksessa että 10pistettä jos nostaa 10kertaa 62,5kg... ois aika helppo nakki jos on noin. Vai onko niitä pumpattava niin paljo ku jaksaa??:eek:
Lue koulun sivuilta niin asia selkenee hyvin nopeasti, jollei sittenkää vielä selkene ni opettele lukemisen ymmärtämistä ja yritä uudelleen.

[edit]

Poliisikouluun..

Sanottakoon vielä sen verran, että jos edes puolet jaksaa keskustelusta lukea niin huomaa miten h******n hyvin täältä löytää vinkkejä ja tietoa sellainen, joka kouluun on hakemassa. Tottakai pitää osata suodattaa sontaa ja kärjistettyjä näkemyksiä pois, mutta todella paljon on asiaa mukana. Siitä kiitos kuuluu pitkälti koulua käyville tai käyneille pakkislaisille!

Ensimmäistä hakukertaani varten hain vinkit ja lisätiedot täältä, PolAMKin sivuilta tai sitten Kontrollin vastaavasta ketjusta. Muualta ei sitten tarvinnutkaan tietoa onkia. Eli jos viitsii, niin varmasti apua löytyy. En tietenkään kiellä keneltäkään kysymysten esittämistä, mutta vaivatkaa nyt hyvät ihmiset niitä aivojanne ensin!! :)

Penkkipunnerrus

miehillä 62,5 kilon, naisilla 37,5 kilon paino
pisteytys 0 - 10
suoritus: jalat irti lattiasta, takamus penkissä ja suoritus yhtäjaksoinen
minimivaatimus: vähintään kaksi hyväksyttyä suoritusta

Selasin sivut läpi enkä ymmärrä... Eli mikä on se toistomäärä jolla saa tuon 10pistettä.

Penkkipunnerrus

miehillä 62,5 kilon, naisilla 37,5 kilon paino
pisteytys 0 - 10
suoritus: jalat irti lattiasta, takamus penkissä ja suoritus yhtäjaksoinen
minimivaatimus: vähintään kaksi hyväksyttyä suoritusta

Selasin sivut läpi enkä ymmärrä... Eli mikä on se toistomäärä jolla saa tuon 10pistettä.

25 toistoa on maksimi mitä valvoja antaa siinä tehdä.

Ensimmäinen tilitys II-vaiheesta. Haastattelu oli klassinen bad cop & good cop -tilanne. Toinen kuumotti täysillä heti ensimmäisestä kysymyksestä lähtien ja keskeytti lähestulkoot jokaisen vastaukseni. Pidin pään kylmänä tiukasta sävystä huolimatta, enkä vastannut (muistaakseni :) ) mitään täysin päätöntä, vaikka kieltämättä haastattelutekniikalla oli jonkinlainen vaikutus vastauksiini, kun olo ei ollut kovin rento. Paremminkin olisi voinut mennä, mutta olo on kuitenkin hyvä.

Kestikö teillä muilla kuinka kauan haastattelu? Itse olin haastateltavana noin 20-25 min. Mistäköhän noin lyhyt haastatteluaika mahtaa kertoa...?

Muistaakseni ei mullakaan sen pitempään tainnut mennä. Tosin kysymykset ei ihan ollut vissiin noin kovaa settiä. Jotain keskusteltiin meikän lyhyestä hiusmallista ja muista aikas henkilökohtaisista jutuista. Viis pojoa kuiteskin sain. Ehkä meikän paras osio pääsykokeissa.

Muistaakseni ei mullakaan sen pitempään tainnut mennä. Tosin kysymykset ei ihan ollut vissiin noin kovaa settiä. Jotain keskusteltiin meikän lyhyestä hiusmallista ja muista aikas henkilökohtaisista jutuista. Viis pojoa kuiteskin sain. Ehkä meikän paras osio pääsykokeissa.

Hitto kun en tajunnut edes kysyä pisteistä. No hyvä vaikutelma jäi. Oikein mukavia tyyppejä oli kummatkin haastattelijat. Yhtä tuskaa odotella 2 viikkoa mahdollista lääkärintarkastus-kutsua. Olitteko siinä klo 11.30 alkavassa ryhmässä. Näytti tulevan toinen ryhmä klo 14.. Mukavan tuntuista porukkaa oli ensimmäisessä ryhmässä. Olis kiva päästä niiden kanssa opiskelemaan. Mut eipä auta muu kuin odottaa ja odottaa. Siihenhän on jo tottunut.

Oli kyl ihan lepposaa jutustelua meikäläisellä... Toki aika syvälle mentiin tietyis asiois mut kokonaisuutena jäi ihan hyvä fiilis itellä. Ryhmäkeskustelua ny on vaikeampi arvioida. Monta ihmistä mielipiteineen ja vähä aikaa.. Ei paljo perusteltu.

Itse olin kans eilen 2-vaiheessa Tampereella. Nyt haluaisinkin kuulla toisten parikymppisten (ite 21v.) fiiliksiä haastattelusta..Tuliko kellään sellasta oloa et kysymykset jokseenkin pyöri ikänne ympärillä? Tuntui olevan aikamoinen kynnys tuo nuori ikä. Mutta muutenhan se oli aika pitkälti sellaista rentoa jutustelua myös omalla kohdallani..Harmittaa tietysti jos vielä ihan pentuna pitävät.
Tästä se tuskallinen odottelu taas alkaa,tsemmpiä kaikille!

Juu, pisteistä voi sitten lukea kun paperit tulevat kotiin. Ja haastattelussa aikas tiukkaan nostetaan kynnys sellasilla henkilöillä jotka ovat melkein nelikymppisiä tai sen päälle. Testataan motiiveja ja motivaatiota aika tiukasti. Ja ei kannata harmistua jos ekalla ei pääse sisään. Hakee uudelleen sit seuraavan kerran ja tsemppaa niihin osioihin, jotka meni huonosti. Ehtiipähän tää kurja työtilanne setviintyä.

Ja haastattelussa aikas tiukkaan nostetaan kynnys sellasilla henkilöillä jotka ovat melkein nelikymppisiä tai sen päälle. Testataan motiiveja ja motivaatiota aika tiukasti.

Tarkoitatko siis, että iäkkäämpien motivaatiota ja motiiveja testataan tiukemmin kuin nuorempien?

Tarkoitatko siis, että iäkkäämpien motivaatiota ja motiiveja testataan tiukemmin kuin nuorempien?

Kyllähän tollaset 40-vee alan vaihtajat on epäilyttäviä tapauksia noin yleensä. Jos ei ole valinnut tietään siihen ikään mennessä, niin sama jahkailu jatkunee sen poliisiksi kouluttautumisen jälkeenkin.

Kyllähän tollaset 40-vee alan vaihtajat on epäilyttäviä tapauksia noin yleensä. Jos ei ole valinnut tietään siihen ikään mennessä, niin sama jahkailu jatkunee sen poliisiksi kouluttautumisen jälkeenkin.

Niin ja onhan tossa varmasti puntarissa myös iäkkäämpien kouluttamisen panos / hyötysuhde: jos yhden poliisin kouluttaminen maksaa about 100 000 e valtiolle, niin kuinka järkevää on lähteä kouluttamaan 40-v. alanvaihtajaa, jolla on se vajaa parikymmentä tehokasta työvuotta jäljellä.

Jos kyse olisi siitä, että iäkkäämmät ovat "riskialttiimpaa" väkeä kouluttaa, niin tuskin aikoinaan poliisikoulun ikärajaa olisi poistettu. Aikoinaanhan se oli 35 vuotta. Sitä en sitten tiedä, kuinka paljon tähän on vaikuttanut mahdollinen tasa-arvoasiat ja yhdenvertaisuusperiaatteet. Itse olen sitä mieltä, että koulussa ehkä jopa arvostetaan kokemusta.

Itse olen sitä mieltä, että iäkkäämpi hakija saattaa olla jopa motivoituneempi hakija ja oppilas kuin mitä nuorempi. Tai ainakin he oman kokemukseni mukaan pärjäsivät koulussa paremmin yleisellä tasolla. Ja jos pitää yleistää, niin minun mielestäni sen huomaa myös silloin, kun he ovat harjoittelussa.

Kait sä heitit läppää? Itse en ole pitänyt yhtäkään "epäilyttävänä" tapauksena, vaan enemmänkin he näyttävät tulleen toteuttamaan haavettaan. Omaan kouluaikaan koulussa oli parikin tapausta, jotka olivat yli 40-vuotiaita tai siinä hujakoilla. Yksi heistä vaihtoi parempipalkkaisen ammatin poliisin työhön, koska poliisin työ oli ollut aina hänen haaveensa. Muut olivat olleet tätä ennen esim. poliisilaitoksella muissa hommissa, lanssikuskina sekä oli mukana yksi akateemisen koulutuksen saanut, joka tosin joutui palaamaan vanhoihin hommiin siksi, ettei hän saanut huonon työllisyystilanteen takia töitä. Kaikki muut työskentelevät poliisina edelleen. He kaikki olivat oikeinmukavia ja elämäänähneitä tyyppejä.

Back
Ylös Bottom