Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
finfighter sanoi:
:hyper: Olet kyllä aivan oikeassa!Kaveri just kysy et mikä vittu mua vaivaa,kun aina menee muka heikosti noi testit!No nyt mulla on selitys siihen: Positiivisella Asenteella Poliisikouluun Ry! :lol2:
Ja nyt grillaamaan!! :rock: :kuola:

Joo! Sama mulla!:worship: Ja pistetään vielä, että EI tämä tästä ja eikun kohti uusia vaikeuksia!!!:lol2:

Raastavaa.....:curs: Mut muuten, mitä ne teiltä kyseli? Multa kyseli aika paljon työhön liittyvää ja mun liikunta harrastuksista. Tosi vähän oli arvoista ja asenteista... :(outoa...) Ja kauan teil kesti, kun musta tuntu, et piipahin vaan siel..joku vajaa puolisen tuntia..:eek:

No multa ne kysy töistä,perheestä ja muista yleisistä asioista.Yhdessä vaiheessa se kysy jotain ihan yleistä juttua kotikaupungista,että sai mun ajatukset siihen ja sit kysy yht äkkiä tiukasti,että mitä mulla on annettavaa poliisille?Siinä sitten yrität nopeasti sanoa jotain järkevää....noh en jaksa uskoa et pääsen sinne kouluun,mutta katsotaan.Miten ympärileikkaus kuuluu poliisikouluun??Hmmmm....

Edit.Niin ja sit ne kysy,että haenko ensivuonna uudestaan....rohkaisevaa...

finfighter sanoi:
No multa ne kysy töistä,perheestä ja muista yleisistä asioista.Yhdessä vaiheessa se kysy jotain ihan yleistä juttua kotikaupungista,että sai mun ajatukset siihen ja sit kysy yht äkkiä tiukasti,että mitä mulla on annettavaa poliisille?Siinä sitten yrität nopeasti sanoa jotain järkevää....noh en jaksa uskoa et pääsen sinne kouluun,mutta katsotaan.Miten ympärileikkaus kuuluu poliisikouluun??Hmmmm....

Edit.Niin ja sit ne kysy,että haenko ensivuonna uudestaan....rohkaisevaa...

Joo, multakin kysy, että haenko vielä jos en nyt pääse...hohhoh! Multa ne ei kysyny arvoista muuta kun, että hyväksynkö eläinaktivistien teot... Sitten yhtäkkiä piti kertoa koko elämän työhistoria järjestyksessä...mulla kun noita duunipaikkoja ei oo ollu...krhm...(siis osa ihan kesätöitä opiskelun ohella, mutta kun niitä riitti...):eek: Niin ja kun sanoin,että soittelen kitaraa niin ne tuumas, että meilläpä on tossa viereisessä luokassa skitta, ni soitappa joku kappale...ja naureskeli, et ei kai...:rock:

Minultakin kyseltiin perhetaustaa ja mm. sitä että mitä mieltä olen jos partiokaveri on homo tai tummaihoinen, mikä minun mielestäni aiheutti vapun mellakat, millainen on hyvä esimies, jatkanko turvallisuusalalla jos en pääse poliisikouluun, kiinnostaako tutkinta ja muutamia esimerkkejä kertoi eri tilanteista poliisin työssä ja kysyi sitten, että miten toimisin siinä ja siinä... Sellaisia juttuja.

Toinen niistä kyseli, toinen ei sanonut kuin alun kättelyssä nimensä ja lopuksi näkemiin.. Aika asiallista meininki oli ja yrittihän se välillä johdatella jossakin asiassa, mutta mitään muunlaista "kuumotusta" ei ollut.

Saas nähdä, aika mitään sanomaton fiilis jäi, siitä voi tulla täydet pisteet tai sitten ei yhtään, sittenpä sen näkee. Tosin minulta eivät kysyneet että haenko uudestaan, jos en pääse sisään..

Meillä ei ryhmätehtävä mennyt kovin hyvin kun se lähti menemään aikamoiseksi älämölöksi, kun keskustelu periaattessa lähti käyntiin ilman puheenjohtajaa. Minä jäin hiukan sen jälkeen tarkkailijan rooliin ja sanoin muutaman kommentin ja perustelun sopivaan saumaan, yritin välttää päälle puhumista (toiset eivät kovinkaan hyvin) ja lopuksi sitten esittelin sen meidän tuloksen tarkkailijoille. Ryhmätehtävä ei siis kovin nappiin mennyt, joten senkin vuoksi fiilis on aika low..

Meidän ryhmätehtävä meni kanssa aika reisille! Saatiin tehtävä ja alettiin sitä sitten tekemään ja ensin joku ehdotti,että tarvitaan puheenjohtaja ja se valittiin.Sitten mä sanoin et kirjurikin vois olla hyvä ideä ni sitten yksi kaveri lyttäs sen idean maahan muutaman muun kaverin kanssa ja muutama tuki sit taas mua.No kirjuria ei valittu ja loppu meni älämölönä,kun muutama kaveri yritti saada itseään kokoajan esille ja jotkut ei sanonu sanaakaan koko aikana.

finfighter sanoi:
Meidän ryhmätehtävä meni kanssa aika reisille! Saatiin tehtävä ja alettiin sitä sitten tekemään ja ensin joku ehdotti,että tarvitaan puheenjohtaja ja se valittiin.Sitten mä sanoin et kirjurikin vois olla hyvä ideä ni sitten yksi kaveri lyttäs sen idean maahan muutaman muun kaverin kanssa ja muutama tuki sit taas mua.No kirjuria ei valittu ja loppu meni älämölönä,kun muutama kaveri yritti saada itseään kokoajan esille ja jotkut ei sanonu sanaakaan koko aikana.
Olitkohan samassa ryhmätehtävässä mun kanssa...
Ainakin meni oma ryhmätehtävä samalla tavalla. Tosin kaikki kyllä sanoivat jotain, oli vaan kovin vaikeeta saada suunvuoroa, aina kun avasi suunsa ni joku alkoi sössöttää siihen päälle. Siis sellainen ryhmä missä oli se neljäkymppinen kaveri.

Juu samassa oltiin! :hyper: Kyl vitutti niin saatanasti koko touhu....noh ei se mitää...elämä on! :rock:

McKnight sanoi:
Minultakin kyseltiin perhetaustaa ja mm. sitä että mitä mieltä olen jos partiokaveri on homo tai tummaihoinen, mikä minun mielestäni aiheutti vapun mellakat, millainen on hyvä esimies, jatkanko turvallisuusalalla jos en pääse poliisikouluun, kiinnostaako tutkinta ja muutamia esimerkkejä kertoi eri tilanteista poliisin työssä ja kysyi sitten, että miten toimisin siinä ja siinä... Sellaisia juttuja.

Toinen niistä kyseli, toinen ei sanonut kuin alun kättelyssä nimensä ja lopuksi näkemiin.. Aika asiallista meininki oli ja yrittihän se välillä johdatella jossakin asiassa, mutta mitään muunlaista "kuumotusta" ei ollut.

Saas nähdä, aika mitään sanomaton fiilis jäi, siitä voi tulla täydet pisteet tai sitten ei yhtään, sittenpä sen näkee. Tosin minulta eivät kysyneet että haenko uudestaan, jos en pääse sisään..

Meillä ei ryhmätehtävä mennyt kovin hyvin kun se lähti menemään aikamoiseksi älämölöksi, kun keskustelu periaattessa lähti käyntiin ilman puheenjohtajaa. Minä jäin hiukan sen jälkeen tarkkailijan rooliin ja sanoin muutaman kommentin ja perustelun sopivaan saumaan, yritin välttää päälle puhumista (toiset eivät kovinkaan hyvin) ja lopuksi sitten esittelin sen meidän tuloksen tarkkailijoille. Ryhmätehtävä ei siis kovin nappiin mennyt, joten senkin vuoksi fiilis on aika low..

Meillä meni ryhmätehtävä oikein hyvin, kun meitä ei ollu kun viisi hlöä ryhmässä. Kaikki sai tarvittavan puheenvuoron jos jotain halus sanoa.... :kippis1:

Nyt jäi arvelluttamaan toi kysely, että hakeeko vielä jos ei pääse.... No, mut tuntuu muutenki, et tais jäädä kouluun haut tähän.. Tarttiko muuten teidän tietojen mukaan kenenkään jäädä "uusinta haastatteluun"? Mulle tuumasivat, et ei tartte enää tulla, kun lähin...(varmaan aattelivat, et toivoton tapaus..:D ) Niin ja kauan teillä muilla siellä meni?

hms81 sanoi:
Tarttiko muuten teidän tietojen mukaan kenenkään jäädä "uusinta haastatteluun"? Mulle tuumasivat, et ei tartte enää tulla, kun lähin...(varmaan aattelivat, et toivoton tapaus..:D ) Niin ja kauan teillä muilla siellä meni?

Minulla hämärtyi aika tehokkaasti aikakäsitys tuon haastattelun ajaksi, mutta jotain 30 min siellä meni, tosin minusta(kin) tuntui että menipä äkkiä..

Tuosta toisesta haastattelusta en osaa sanoa mitään, että ketkä tai miksi joku sen joutuisi/joutui tekemään. Tuohon II-vaiheeseen liittyi minun kohdallani sellainenkin hauska juttu, että ykkösvaiheen tietokoneella tehdyt psykologiset testit eivät sitten olleet kuulemma tallentuneet minnekään (palikkatestit vissiin olivat) joten jouduin tekemään sen 256 kysymyksen jutun uudelleen paperille haastattelun jälkeen. Näin oli käynyt kahdelle muullekin, jotka myös tekivät saman uusiksi. Tentaattori vain totesi, etteivät antaneet tämän vaikuttaa toiseen vaiheeseen pääsyyn, joten minun tilanteeni on kyllä viimeisen päälle hämärä. Jos tästä vielä jotenkin taistellaan kouluun sisälle niin sitten pitää kyllä ottaa pari :kippis1: niin ihmeelliseltä tämä on tuntunut.

Nolla pistettä haastattelusta --> uusi haastattelu

McKnight sanoi:
Tuosta toisesta haastattelusta en osaa sanoa mitään, että ketkä tai miksi joku sen joutuisi/joutui tekemään.

Toinen haastattelu tehdään sellaisessa erikoistapauksessa, jossa haastattelijat antavat haastattelusta pyöreän nollan. Silloin hakija saa vielä uuden mahdollisuuden näyttää, että kaikki on sittenkin kotona. Toisessa haastattelussa on eri haastattelijat.

Ei ole tavallista.

Mä taisin olla siellä 25-30min.Ajantaju hämärtyi mulla aika kiitettävästi.Se haastattelija kysyi multa,että menenkö ivaloon töihin jos en muuta paikkaa saa?Sen päälle ne molemmat poliisit alko räkättämään!Oli meinaan pokassa pitämistä,mutta ihan hyvin sain sen klaarattua. :) kai.....:rolleyes:
Koko homma meni niin nopeasti ohi että pihalla oli vähän :david: olo...

Edit:Kysyivätkö haastattulun jälkeen,että kuinka monta pistettä te antaisitte itsellenne??

hms81 sanoi:
Nyt jäi arvelluttamaan toi kysely, että hakeeko vielä jos ei pääse.... No, mut tuntuu muutenki, et tais jäädä kouluun haut tähän..

No sillä kysymyksellä voidaan kyllä testata motivoituneisuuttakin.. että onko vaan kokeilemassa onneaan vai haluaako todella alalle.

Huge sanoi:
No sillä kysymyksellä voidaan kyllä testata motivoituneisuuttakin.. että onko vaan kokeilemassa onneaan vai haluaako todella alalle.

Niin,niin...toivotaan näin! Kyseli ne kyllä päällystön tutkinnostakin, että kiinnostaako....ym... On vaa aika sekavat fiilikset, tiedät varmaan..;)

Haastattelijat kerto vielä lopussa, että ei kenellekään anneta sellasia pisteitä, että jäis vaan puolesta pisteestä kiinni..(?!). Pyrkivät antamaan pisteet yli sen pääsyrajan...en sit tiä mitä tarkottivat(puol pistettä?),kun en edes kysynyt pisteistä mitn!:eek:

finfighter sanoi:
Mä taisin olla siellä 25-30min.Ajantaju hämärtyi mulla aika kiitettävästi.Se haastattelija kysyi multa,että menenkö ivaloon töihin jos en muuta paikkaa saa?Sen päälle ne molemmat poliisit alko räkättämään!Oli meinaan pokassa pitämistä,mutta ihan hyvin sain sen klaarattua. :) kai.....:rolleyes:
Koko homma meni niin nopeasti ohi että pihalla oli vähän :david: olo...

Edit:Kysyivätkö haastattulun jälkeen,että kuinka monta pistettä te antaisitte itsellenne??

Ei multa ainakaan kysyneet...Mutta montas pistettä annoit?:thumbs:
Multa ne kysy heti ekana, et kenet siitä ryhmätehtävän ryhmästä ottaisin kouluun kaverix...kaksi piti valita...

Annoin itselleni 4 pistettä! :)

Minun haastatteluni oli kyllä suhteellisen paljon erilainen kuin teidän, ei tullut mistään pisteistä puhe ja ryhmätehtäväkin käsiteltiin niin, että haastattelija totesi minun olevan kantaaottava, siinä se.. :jahas:

Tämä odotus raastaa kyllä pahasti, mutta ainakin teillä kuullostaisi olevan hyvin pullat uunissa noiden tekstien perusteella. :)

McKnight sanoi:
Minun haastatteluni oli kyllä suhteellisen paljon erilainen kuin teidän, ei tullut mistään pisteistä puhe ja ryhmätehtäväkin käsiteltiin niin, että haastattelija totesi minun olevan kantaaottava, siinä se.. :jahas:

Tämä odotus raastaa kyllä pahasti, mutta ainakin teillä kuullostaisi olevan hyvin pullat uunissa noiden tekstien perusteella. :)

Mun pullat on niin hyvin uunissa et ne palaa sinne!! ;)

finfighter sanoi:
Mun pullat on niin hyvin uunissa et ne palaa sinne!! ;)

Joo, samaa mieltä!! heh...:hyper:

Toivottavasti kaikki päästään sisään...tuntuupi olevan ihan mukavaa porukkaa...:worship:

Vissiin siis keskiviikkona tietää...:itku: jänskättää.... Mut jos ei onnistu, ni onnea kaikille päässeille..näin jo etukäteen!!

Back
Ylös Bottom