Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika hiljaista ollut täällä nyt kesä aikaan..:zzzz:.. Tietenki se on aina parempi mitä vähemmän tietokoneen ääressä viihtyy. Onkohan porukat treenaamassa :puntti: vai missä? Itellä ens tiistaina haastattelu, pitäs alakaan virittäytymään oikealle aaltopituudelle,:rolleyes: meinannu taas tämä ootteleminen tuntua melko pitkältä...

Hiljaista on kyllä. Ehkä keskustelu tästä vilkastuu, kun kutsuja pääsykokeisiin alkaa tipahdella. Itse olen siis hakenut tässä juuri päättyneessä haussa ja toivon, että syyskuun kokeisiin tulee kutsu.
Treenattu on ja materiaalia luettu. Se olenko valmis, onkin sitten toinen juttu, mutta näillä mennään ja tullaan ainakin kokemusta rikkaampana takaisin. =)

Syyskuun kokeisiin täälläkin kutsua odotellaan. Kroppaa ja päätä treenattu kokeisiin, saa nähä miten käy nyt ensimmäiselle yrityksellä. Paljonkohan ottavat porukkaa sisään noille tammi- ja helmikuussa alkaville kursseille?

Valtiovarainministeriö tylyttää poliisiammattikorkeakouluun hakevia!

Tänään 22.8.2011 julkaistu Valtiovarainministeriön ehdotus vuoden 2012 talousarvioksi.

Tylsää. Tiedän, mutta kannattaa jatkaa lukemista.

http://www.vm.fi/vm/fi/04_julkaisut...isut/01_budjetit/20110822Valtio34182/name.jsp

Sieltä löytyy kohta Sisäasianministeriön hallinnonala. Ja kyseistä julkaisua, kun vyöryttää sivulle 25 löytyy opintomotivaatiokohta.

Henkiset voimavarat

Poliisin toimintaa ja prosesseja kehitetään tehokkaammaksi ja tuottavammaksi. Poliisin
henkilöstöstrategia uudistetaan ja toimeenpannaan.

Ja sitten itse asiaan:

Poliisin htv poliisimiesten osalta:

vuosi 2010 toteuma 7 841
vuosi 2011 arvio 7 806
vuosi 2012 tavoite 7 314

(htv = henkilötyövuosi)

Htv vähennystavoite 7 841 - 7 314 = 527

Eli jos kouluun tulee valituksi niin kannattaa olla hyvä koulumenestys, vaikkakaan sillä ei sitten olekaan merkitystä, kun työpaikkoja jaetaan jos jaetaan. Jonossa on jo paljon ja vähennys määrä on melkoinen. Niin ja uutta taantumaa/lamaa pukkaa jo nurkan takana. Tämä 2012 talousarviohan luotiin oletukselle, että Suomen talous kasvaa suotuisasti. Silti poliisin budjettia leikattaisiin 10 miljoonaa euroa vuositasolla. Entä sitten jos taantuma/lama tulee?

Moikka!

Pakko oli rekisteröityä kun itsekkin oon haastattelussa käynyt. Viikko sitten päättyneessä hakujaksossa siis hain. Eli syyskuun lopussa pääsykokeisiin. Ainakin monesta suunnasta kuullut, että kyllä niihin pääsee jos ei ihan pöllö ole. Fyysiset kokeet itsellä joteensakin hallussa. Eilen pääsin juuri ekaa kertaa seinämän yli. Se on takunnut tähän asti. Mites muut NAISET, te jotka nyt haitte? Millaisia aikoja/toisto määriä teillä on?

Tänään 22.8.2011 julkaistu Valtiovarainministeriön ehdotus vuoden 2012 talousarvioksi.

Tylsää. Tiedän, mutta kannattaa jatkaa lukemista.

Ei lainkaan tylsää, vaan äärimmäisen mielenkiintoista :) Meikäläinen kahlaa tämmöisiä prujuja paljon mieluummin kuin jotain Harry Pottereita. Olenhan sentään henkeen ja vereen virkamies/byrokraatti.

Sisäministeriö haluaisi poliisille 23 miljoonaa euroa valtiovarainministeriön esittämää enemmän, jotta poliisien määrä voitaisiin pitää EDES nykytasolla.

http://yle.fi/uutiset/talous_ja_pol...n_maara_voi_vahentya_ensi_vuonna_2809583.html

Kiva, että joku toinenkin nainen ilmaantui. =) Kuntokoe tosiaan jännittää mua kamalasti, sillä vaikka olen treenannut paljon, niin puutteita on vielä. Seinän yli saan itseni jotenkin hinattua, mutta penkkipunnerrus tekee tiukkaa. Nähtäväksi jää miten se sujuu kuukauden päästä. Nukenkanto on iso kysymysmerkki, samoin uinti. Uinnin aijon kellottaa vielä ennen koetta, mutta olen kuullut ettei tuo 3 min. aika olisi paha, ellei sittten ole jo aivan poikki. Korjatkaa, jos olen väärässä.
Ylätaljan kanssa ei pitäisi tulla ongelmia, eikä myöskään juoksun tai vatsojen kanssa.

En todellakaan lähde tavoittelemaan mitään huippupisteitä kuntokokeesta, koska tiedän etten niitä tule saamaan. Olen tyytyväinen, jos saan kaikista edes jokusen pisteen. Vaatimattomuus kaunistaa.. ;) Pitää yrittää sitten tasapainottaa tilannetta kirjallisessa osiossa.

Suurin pelkoni on, että jotakin yllättävää tapahtuu ja sössin koko kokeen niin, etten edes pääse kirjalliseen osuuteen. Se olisi kamala pettymys.

^ Nukenkantoa kannattaa ehdottomasti reenata ennen kokeita. Otat jonkun sopivan kokoisen miehen, jota nostelet. Nukenkanto ja penkki kun valitettavasti on naisille ne vaikeimmat osa-alueet noissa testeissä. Niitä kannattaa reenata. Ja jos yhtään uida osaat niin helposti pitäisi mennä alle kolmeen minuuttiin. Ei noissa muissa niin pahasti pitäisi väsähtää.

Työllistymistilanne näyttää tällä hetkellä äärimmäisen masentavalta. Tällä hetkellä koululta valmistuu vielä näitä pieniä, yhden luokan kursseja. Ensi vuonna rupee sitten valmistumaan taas niitä useamman luokan kursseja. Alkaa työttömien poliisien määrä taas kasvaa tällä menolla ja määrärahoilla...

voi jestas mua alko oikeen naurattaa toi uutinen tänään. Kansanedustajille lykätään LISÄÄ rahaa 10 000 000e ja just poliisilta otettiin POIS 10 000 000e. 1+1=2? :D

Joo...

Mulla kans jännittää kyllä kunto koe. Ylätalja menee ihan ok. Samoin uinti meni hyvin kun kellotin. Mutta tiedä sit tosiaan jos on siinä vaiheessa jo niin puhki et hörppäilee vaikka vettä :D Saa joku tulla pelastaa. Uskon tällä hetkellä, että nukke menee mutta kun vaihtoehtoina on ollut koittaa nostaa 60kg miestä (vähemmän kun oma paino) tai reilu 100kg niin ei oikei pysty sanoo. Plus että on se nukke hankalampi kun on lötkö. Tai näin ainakin vois kuvitella?! Sata kiloinenkin viel nousee, mutta ei ehkä niin oikeaoppisesti. Penkki menee jotenkuten, mutta sitäkin oon miettiny kuin tarkkaa tekniikan kanssa siinä ja ylätaljassa.

Seinämästä pääsin toissapäivänä ekan kerran. Se kuitenkin meni ihan suht ok. Kai mä siitä toistekin pääsen :) Hope sou.

Juoksuun sen verran et käyn kyllä pitkiäkin lenkkejä, mutta hitaalla vauhdilla. Oon vuoden käyny lenkeillä, mutta vasta kesällä päätin, että haen nyt niin tuli vähän kiire tota vauhtia kasvattaa. Ja oon nyt pariin otteeseen koittanut et se matka menis alle 8 ja tiukkaa kyllä tekee, mutta menee se ja jää vähän varaa. Nyt en oo hetkeen taas koittanu ja vähän mietityttää sillä on ollu jotenki hankaluuksia juoksun kanssa kun on lenkeillä käynyt. Sykkeet on niin ylhäällä saman tien. Mulla on muutenkin ollut sen kans vähän taistelua. Tasasella menee ihan ok, mutta samantien kun on ylämäki niin huitelee 200. Tolla 1500 matkalla suht tasasella juostuna kävi yli 180. Varmaan peruskestävyys puolella ontuu mulla koska oon semmonen että reenin pitää tuntua. Kävelylenkit on joskus kivoja mutta... :D Pyöräilly oon yms. mut tuntuu ettei se vaan auta sekään. Nyt oon alkanu vetää intervallia, mutta eipä tässä tätä aikaa kyllä enää oo nimeksikään.

ONKO JOKU JOKA TIETÄIS mimmonen se reitti siinä koulun ympäristössä on? Kuinka hulluja mäkiä? Oon niitäkin pururatoja nähnyt missä on ihan suorastaan pystysuoria nousuja.

ONKO JOKU JOKA TIETÄIS mimmonen se reitti siinä koulun ympäristössä on? Kuinka hulluja mäkiä? Oon niitäkin pururatoja nähnyt missä on ihan suorastaan pystysuoria nousuja.
Juoksutesti juostaan koulun alueella kiertävää asvalttireittiä pitkin. Siinä on ainoastaan yhdessä kohtaa lievä ylämäki (ruokalan terassia sivuava), mutta sekin on täysin suora pätkä, jota seuraa tiukka kurvi vasemmalle. Ainut "jyrkkä" kohta on alamäkijuoksua asuntoloiden ohi. Reitti siis kiertää kokonaisuudessaan koulun alueen sisällä olevaa hiekkakenttää.

Ei hätiä mitiä. Siellä on porukkaa röökipaikalla kannustamassa, kun te juoksette hiki hatussa.

Alkaa työttömien poliisien määrä taas kasvaa tällä menolla ja määrärahoilla...

Niin alkaa. Jos tämän vuoden henkilöstömäärä arvio pitää kutinsa ja vuoden 2012 tavoite täyttyy niin ketä silloin palkataan poliisiksi? Eipä juuri ketään. Mielenkiintoista olisi nähdä arvioita yms. eläke- ja muista poistumista näille vuosille. Mielenkiintoista olisi myös tietää, että kuinka monta määräaikaista poliisia on tällä hetkellä. Nyt en itse kerkeä näitä lukuja etsiä, mutta jos illalla kerkeis.

Kiitos Marcus Corvinus vastauksesta :) Tietty mun tuurilla on kääntäneet päin vastoin että jyrkkä on nousua :puntti: Mutta joo. Kai siitä sit selviää jos pääsääntöisesti tasasta...

Noista työttömyys puheista sen verran, että eihän se tietty hirveesti innosta kun tietää jo valmiiks, että on hankalaa työllistyä. Itse kuitenkin ajattelen niin, että kun tää on mun haaveenani ollut niin haaveeksi se myös jää jos en koulua käy. Paha se on hakea virkaa tai sijaisuuksia tai yhtään mitään jos ei ole koulutustakaan. Aina voi sitten vaan jossitella, että miksi en mennyt kouluun. Voihan sitä sit siinä välissä tehdä jotain muuta ja saa sit paikan kun saa. Ja työharjoitteluissa yms. jalkaa oven väliin ja tekee täysillä + antaa hyvän kuvan itsestään niin mahdollisuudet varmaan paranee! Kyllä sieltä varmaan valmistuu ihmisiä jotka sitten alkaa tehdä jotain ihan muuta ihan omasta halustaankin. Eihän se nyt ihan yks yhteen mee että kaikki ketä valmistuu jää työttömäksi kun ei ole työtä. Työtä tekevälle löytyy!

Sama homma mulla nuken kannon treenaamisessa, eli mieheni painaa n.70kg, joten ihan oikean painoista ei ole päässyt kokeilemaan. Hänet jaksan nostaa, mutta helpostihan se raja tulee +10kg sisällä eteen. Nukke on varmasti hankalampi nostaa muutenkin. Itse painan 55kg, joten olen kyllä päässyt itseäni painavampaa nostamaan.

Noh, aika näyttää kuinka ämmän käy. Jos huonosti, niin tietääpähän mitä treenailla lisää - on se sitten punttista tai lukemista.

Ja työharjoitteluissa yms. jalkaa oven väliin ja tekee täysillä + antaa hyvän kuvan itsestään niin mahdollisuudet varmaan paranee! Kyllä sieltä varmaan valmistuu ihmisiä jotka sitten alkaa tehdä jotain ihan muuta ihan omasta halustaankin. Eihän se nyt ihan yks yhteen mee että kaikki ketä valmistuu jää työttömäksi kun ei ole työtä. Työtä tekevälle löytyy!

Näin sitä itsekin jossain vaiheessa ajattelin. Silloin tulevaisuus näyttikin vähän paremmalta, kun poliisi oli saanut lisärahoitusta työttömien poliisien palkkaamiseen. Huonompaan suuntaan on vain menty sen jälkeen. Itselle todellisuus iski työharjottelun ja kenttäjakson aikana, kun oikeasti huomasi ettei sitä rahaa yksinkertaisesti ole. Ei siinä kauheasti auta, vaikka kuinka olisi hyvät arvostelut harjoittelusta ja muutenkin pidetty tyyppi laitoksella.

Tarkoitus ei ole masentaa tai suututtaa ketään tällä kirjoituksella. Henkilökohtaisesti ymmärrystä ei vain riitä siihen, että kouluun otetaan koko ajan uusia opiskelijoita, kun vanhoillekaan ei ole töitä tarjolla.

Ymmärrän sen kyllä hyvin, että jos haaveena on poliisin ammatti niin kyllähän sinne kouluun haluaa päästä. Ja voihan se olla, että parin vuoden päästä tilanne on taas toisenlainen työllistymisen kannalta.

Ymmärrän sen kyllä hyvin, että jos haaveena on poliisin ammatti niin kyllähän sinne kouluun haluaa päästä. Ja voihan se olla, että parin vuoden päästä tilanne on taas toisenlainen työllistymisen kannalta.

Samaa paskaahan toi tilanne on tainnut olla jo useamman vuoden. Rahat loppu viimeistään joka syksy ja huonompaan suuntaan mennään koko ajan.

Niin...

Ihan pakko nyt vielä toistaa, että kun se on haaveena, niin turha valittaa vaikkei olis kymmeneen seuraavaan vuoteen töitä. Jos en ole koulua käynyt niin en voi poliisin virkaa hakea vaikka niitä aukeis sata ja poliisin määrärahat kaksinkertaistettais. Eli nyt kouluun ja vaikka kymmenen vuoden päästä töihin. Tietty mietityttää se, että miten osaa jos jää väliin pitkä pätkä jotain tyystin eri hommaa... Johonki perehdytykseen vaan sitten...:rolleyes:

Jos en ole koulua käynyt niin en voi poliisin virkaa hakea vaikka niitä aukeis sata..

Tämä siis ainoastaan Muumilaakson poliisilaitoksessa. Ymmärsin kuitenkin mitä tarkoitit! ;) Olithan tietoinen, etteivät poliisin perustutkinnon paperit kelpaa muuhun kuin perseen pyyhkimiseen siviilimarkkinoilla? Jos alla on muuta koulutusta, hyvä niin. Kymmenen vuotta on pitkä aika kortistossa tai lautapoikana..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom