Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Laitanpa itekki tänne taas postia. Kävin tuossa torstaina kokeissa toistamiseen, kuntokoe meni seuraavasti:
Juoksu 6:19
vatsa 24
seinä 10
nukke 10
leuat 9
penkki 16

Parannusta viimekertaseen huimasti, eli ihan hyvin meni...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juu, itsellä meni kans ihan hyin:

Juoksu:7.12
Vatsat: 27
Seinä: 8
Nukke: 10
Leuat: 15
Penkki: 9¨
Uinti: Hyväksytty

Nyt eletään toivossa että kutsu tulis kakoseen :D

Meikäläisellä meni tähän tapaan:

Juoksu: 6:35
Vatsat: 25 :(
Seinä: 10
Ylätalja: 20
Penkki: 15
Uinti: hyväksytty

Saas nährä kuin käy, kun kirjalliset lasketaan mukaan...

Mulla meni tällä lailla, tammikuiseen verrattuna parani moni osa-alue, sillonki tuli kuntokokeesta 4/5.

Juoksu: 6:12
Vatsat: 26
Seinä: 8
Ylätalja: 18
Penkki: 13
Uinti: hyväksytty

Tässä yks heitti metkan kysymyksen johon en pystyny vastaan mitään. Mites työttömät poliisit ylläpitää ampumataitoaan? Joku poliisin oma ampumaseura? Varsinkin nyt kun tuli tää uus aselaki, jonka mukaan kukaan ei voi saada mitään asetta ellei ole vähintään 3 sodan veteraani ja syntynyt neitseellisesti.

Tässä yks heitti metkan kysymyksen johon en pystyny vastaan mitään. Mites työttömät poliisit ylläpitää ampumataitoaan? Joku poliisin oma ampumaseura? Varsinkin nyt kun tuli tää uus aselaki, jonka mukaan kukaan ei voi saada mitään asetta ellei ole vähintään 3 sodan veteraani ja syntynyt neitseellisesti.

Mä saattaisin mutuveikkailla, että jos on poliisikouluun päässyt, niin luultavasti jonkin sortin luottosuhde valtion ja koulutetun välillä on jo syntynyt, eikä alentunut minnekään P-EA/MS -tasolle..

Enemmän kuin ampumisesta, minä olisin huolissani yleisestä ammattitaidosta pitkän työttömyyden jälkeen. Kun osaa ampumistekniikan, niin ei siinä enää ihan hirveästi harjoittelua tarvita, ellei sitten oikein kisoihin tähtää. Itselleni riittää pari kertaa vuodessa, ja silti kasa menee kahden euron kolikkoon. Ei siellä päivittäin tarvitse räiskiä =)

Ammattitaito onkin sitten sellainen asia mistä voi tulla todellinen ongelma. Vastavalmistunut on muutenkin melko vihreä, ja ei käytännössä juuri eroa kenttäjaksolaisesta. Siihen päälle vielä pitkä työttömyysjakso, niin tuntuma on muutenkin hukassa. Mitä pidempään on työttömänä, niin varmasti on vaikeampaa päästä töihin ylipäätänsä, tai jos pääsee töihin niin alku on todella nihkeää.

Enemmän kuin ampumisesta, minä olisin huolissani yleisestä ammattitaidosta pitkän työttömyyden jälkeen. Kun osaa ampumistekniikan, niin ei siinä enää ihan hirveästi harjoittelua tarvita, ellei sitten oikein kisoihin tähtää. Itselleni riittää pari kertaa vuodessa, ja silti kasa menee kahden euron kolikkoon. Ei siellä päivittäin tarvitse räiskiä =)

Ammattitaito onkin sitten sellainen asia mistä voi tulla todellinen ongelma. Vastavalmistunut on muutenkin melko vihreä, ja ei käytännössä juuri eroa kenttäjaksolaisesta. Siihen päälle vielä pitkä työttömyysjakso, niin tuntuma on muutenkin hukassa. Mitä pidempään on työttömänä, niin varmasti on vaikeampaa päästä töihin ylipäätänsä, tai jos pääsee töihin niin alku on todella nihkeää.

Shagrath on kyllä tässä oikeassa. Tuli vaan tuo ampumisasia mieleen kun tuo laki pyöri otsikoissa. Saas nähdä mitä tuolle tuottavuusohjelmalle tehdään. Ei tää voi jatkua näin että poliiseja pitää irtisanoa ja lomauttaa jatkuvasti kiihtyvällä tahdilla.

Onko vielä sellainen lakiin kirjoitettu (?) "sääntö", että mikäli on kolme määräaikaista työsuhdetta peräjälkeen samalla verukkeella, niin tarvii vakinaistaa?

Nopealla guuggeloinnilla löysin tämän:
työsopimuslaki sanoi:
3§ 2 ja 3 mom.
Työsopimus on voimassa toistaiseksi, jollei sitä ole perustellusta syystä tehty määräaikaiseksi. Työnantajan aloitteesta ilman perusteltua syytä tehtyä määräaikaista työsopimusta on pidettävä toistaiseksi voimassa olevana.

Toistuvien määräaikaisten työsopimusten käyttö ei ole sallittua silloin, kun määräaikaisten työsopimusten lukumäärä tai niiden yhteenlaskettu kesto taikka niistä muodostuva kokonaisuus osoittaa työnantajan työvoimatarpeen pysyväksi.

Mä saattaisin mutuveikkailla, että jos on poliisikouluun päässyt, niin luultavasti jonkin sortin luottosuhde valtion ja koulutetun välillä on jo syntynyt, eikä alentunut minnekään P-EA/MS -tasolle..

En tiedä ymmärsinkö oikein, mutta ajattelitko, että poliisikoulun käynyt saisi jotenkin helpommin käsiaseeseen luvan? Jos ymmärsin oikein niin olet väärässä. Edes virassa oleva ei saa enää käsiaseeseen lupaa ellei lain mukaiset ehdot täyty. Minä en saisi käsiaseeseen lupaa vaikka töissä sitä kannankin.

En tiedä ymmärsinkö oikein, mutta ajattelitko, että poliisikoulun käynyt saisi jotenkin helpommin käsiaseeseen luvan? Jos ymmärsin oikein niin olet väärässä. Edes virassa oleva ei saa enää käsiaseeseen lupaa ellei lain mukaiset ehdot täyty. Minä en saisi käsiaseeseen lupaa vaikka töissä sitä kannankin.

Ymmärsit oikein. Olettaisin, että lain mukaiset ehdot lähes poikkeuksetta täyttyisivät poliisiksi valmistuneilla.

Suositut

Back
Ylös Bottom