Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Tarkoitus ei ole lyödä lyötyä enempää, mutta ainakin Pirkanmaalla määräaikainen ei voi päästä kierrolle.
Vakituinen voi? Ja miten tää kierto toteutetaan ja "missä" "kiertää"?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kysäsimpä vähän puolueilta, että mitä meinaavat tehdä kun poliisilta loppu fyrkat. (muotoilin kysymykseni tietty hieman toisin ;))
Kokoomuksen vastaus. Muut eivät vielä olekkaan vastanneet.

Hei,

Kiitos viestistäsi.

Poliisin resursseja tulee lisätä mahdollisuuksien mukaan. Tärkeintä on kuitenkin turvata poliisin resurssit pitkäjänteisesti ja riittävästi niin, että kansalaisten turvallisuus ei vaarannu ja että rikostorjunnan ja rikosten selvittämisen taso voidaan säilyttää korkeana. On huomattava, että Suomessa on tällä hetkellä väkilukuun suhteutettuna vähiten poliiseja EU-maista. Valitettavasti tulevalla hallituskaudella joudutaan kuromaan umpeen valtiontalouden kestävyysvajetta [~ € 10 000 miljoonaa] eikä huomattaviin pysyviin lisäpanostuksiin ole mahdollisuutta.

Resursseja tulisi tulevaisuudessa kohdentaa arjen turvallisuuden parantamiseen, painopisteenä poliisin operatiivinen toiminta sekä järjestäytyneen rikollisuuden ja harmaan talouden torjunta.

Ymmärrän täysin kuitenkin huolesi siitä, oletko nyt kouluttautumassa kortistoon. Selvää on, että kaikille opintonsa päättäneille olisi syytä löytyä oman alan töitä, mutta se ei aina ole mahdollista. Tämä on asia, johon on syytä kiinnittää tulevalla hallituskaudella huomiota poliisin resurssoinnin lisäksi.

Hyvää kesää sinulle ja läheisillesi!

Ystävällisesti,

Sini Korpinen
Poliittinen sihteeri

Eli toisin sanoen: No ei me nyt kyllä aiota tehdä yhtään mitään, eikä kyllä tulevaisuudessakaan, mutta jätän sinulle sellaisen mielikuvan että minua kiinnostaisi ja olisit hiljaa.

Hyvä että kysyit kuitenkin. Postaahan ne loputkin vastaukset kun tulevat.

Hohhoh, tulipahan sitten kahlattua taas pääsykokeen eka vaihe läpi. Ihan ookoo meni omiin odotuksiin nähden, oletin että sippaan ihan totaalisesti juoksussa kun oli se melkein 30 jo siinä vaiheessa tuo lämpö. Meni kuitenkin paremmin kuin viimeksi hallissa, parannusta 16 sekuntia. Mitäköhän olis ajasta lähtenyt jos olis edes pari kertaa käyny kirmaamassa.:hyper:

kirjallisista nyt ei osaa sanoa juuta eikä joota, mutta kaipa nekin ihan ookoo meni. kuukauden päästähän tuo sitten selviää pääseekö jatkamaan vai pitäskö oikeesti keksiä jotain muuta..

Hohhoh, tulipahan sitten kahlattua taas pääsykokeen eka vaihe läpi.

Missä ryhmässä olit? Itte olin A3:ssa

Kaikki osa-alueet meni mulla mielestäni ihan hyvin. Kuntokoe seuraavasti:

Vatsat 31
Seinämä 10
Nukenkanto 10
Leuat 12
Penkki 22
Uinti hyväksytty.

Hyvä, joskin törkeen väsyny olo! Katotaan mitä heinäkuun kirje tuo tullessaan. :)

Kaikki osa-alueet meni mulla mielestäni ihan hyvin. Kuntokoe seuraavasti:

Vatsat 31
Seinämä 10
Nukenkanto 10
Leuat 12
Penkki 22
Uinti hyväksytty.
Sain samat, mutta seinämä 8 ja penkki 25. Juoksua et laittanu, mutta ite vedin 6:40 jäisessä hiekkakasassa. Veikkaan et 3 tai 4 pojoo tulis.

Itsellä huomenna edessä...saas nyt nähdä...:O Tuo penkkipunnerrus ja nukenkanto hirvittää. Kun on tuota penkkaamista tullut vai tuo reilut puoli vuotta harrastettua.

No huomenna tuo nähdään. tovotaan jotain pikku sadekuuroa siihen juoksuun että laskis se helle vähän ;)

Oottako pitäny jotain urheilujuomaa mukana että hörppää suoritusten välissä vai ihan vettä? (erittäin tärkeä tieto) :D

Oottako pitäny jotain urheilujuomaa mukana että hörppää suoritusten välissä vai ihan vettä? (erittäin tärkeä tieto) :D

Mä panostin oikein kunnolla ja ostin kaupasta 13€:llä palkkarijuomaa ja patukkaa. :D Tuntia ennen kuntokoetta tankkasin vähäsen, mut suoritusten välissä ei vettä kummempaa.

Itekki ostin jonku gainomaxin. Se on siihen rääkin päälle aika pätevä. Taisin semmosia juoda etukäteenkin kun en oo mikään aamupalaihminen.

ourait. Pitää itekki käydä hakeen joku hart sport ja palkkarit. ;)
Tsemiä kaikille muillekkin hakijoille! Vedetään hyvin huomenna.

Jäisessä hiekkakasassa? Eikai tähä aikaa enää mitään jäätä ole? :O
Joo, ei ookkaan ;) Olin siis aikasemmalla hakujaksolla.

Määräaikaisten pois potkiminen on täyttä totta, jos ei lisärahaa tule. Itselläni on tuttuja, jotka ovat olleet töissä sen 2-3 vuotta, mutta kesällä päättyvät työt jos lisärahaa ei tule. Eli toisin sanoen, ovat jo käytännössä työttömiä. Jos tosiaan tätä menoa jatkuu, poliisikoulun voi lyödä samantien kiinni ainakin vuoteen 2014 asti. Muuten valmistuville poliiseille ei töitä ole tiedossa.

Ja btw, itselläni on virkaikää 2 v 3 kk. Virkaa on jäljellä 23.9. asti. On helvetin hienoa jäädä työttömäksi 2,5 vuoden jälkeen.

Montako MA virkaa ptkeen ja millä verukkeilla ma?

Ahaa, oltiinkohan sitten samalla? 6.4? Sillo se lenkkipolku tosiaan oli aika jäinen, mut ihan hyvin hiekotettu. Ite olin ekas juoksuporukassa, taisin säntäillä sen aikaan 6.01.
Sama hakujakso, mut päivästä en osaa sanoo. Sitä hiekkaa oli tosiaan vaan sen verran et se luisti jään päällä. Mut joka tapauksessa sehän oli kaikille sama :) 6 minuuttia noissa olosuhteissa on perkeleen hyvin!

Suositut

Back
Ylös Bottom