Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Soitelkaas nyt joku sinne valintayksikköön ja kyselkää niiden kolmosvaiheen kutsujen perään. Samalla voisi kysyä niistä aloituspaikoista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onnea vaan kaikille tuleville työttömille.
Paatero
Paateron mukaan poliisin rahoitus tuleville vuosille on mitoitettu siten, että poliisista vähennetään tuottavuusohjelman ja rahoituskehysten mukaisesti noin 900 henkilöä vuoden 2010 tasosta vuoteen 2015 mennessä. Paateron mukaan vähennykset kohdistuisivat lähes kokonaan poliisimiehiin, koska muualta ei voida vähentää.

Onnea vaan kaikille tuleville työttömille.
Paateron quote
Lähde? En oikeen jaksa uskoa, että päälle 7000:sta poliisista lähtis/on lähteny yli 1000 helvettiin.

No huhhuh, mut kyllä tosta onneks paistaa läpi se, että Paaterokin on jo kyllästyny. Eihän rahotus kuitenkaan oo siitä yksin kiinni :(

Tosta oli joskus telkkarissa juttua tosta tuottavuusohjelmasta. Käytännössä kaikki säästötoimet kohdistuu valtion viroissa ns. kenttätason työntekijöihin, kuten juuri poliisimiehiin, vanginvartijoihin, tullimiehiin ym. Jännä nähdä miten käytännössä onnistuu tuokin 900 poliisimiehen vähentäminen ja mitä siitä seuraa...

Sitä olen eniten ihmetellyt, että miksi Taapero ei kunnolla masinoi rahoitusta kuntoon? Edelleen vaan tyydytään toteamaan että pitää vähentää. Miksei hän voi mennä iskemään nyrkkiä pöytään ja sanoa "rahaa tänne nyt saatana". Ihan sama kenet hän suututtaisi olemalla ärhäkkä rakkikoira, sillä ei hän kuitenkaan enää voi yletä. Mitä menetettävää hänellä olisi?

Poha:n ohjeistus poliisin tiedottamisesta kieltää "paniikin" luomisen poliisin viestinnällä, mutta kai silti voisi kertoa realiteetit lehtien palstoilla niillekin ihmisille, jotka eivät ole vielä tajunneet kuinka huonolla tolalla poliisin palvelut ovat nykyään. Kuten Paatero sanoikin joskus aiemmin, niin ei ihmisten turvallisuus ole uhattuna, sillä tehtäviä priorisoidaan ihan niinkuin ennenkin. Muut palvelut sitten tökkivätkin, ja kyllä omat sympatiat ovat sen mamman puolella joka odottaa kolaripaikalla lähes kaksi tuntia. Itse saan sitten olla mamman sylkykuppina, mutta minkäs minä sille voin, ettei ole yksinkertaisesti lähettää partioita aikaisemmin?

Todettakoon, että jouduimme jo nyt tuottavuusohjelman perusteella laskemaan tämän vuoden opiskelijoiden sisäänottomäärää 240 henkilöön. Alkuperäinen tarkoitus oli kouluttaa poistumaa vastaava määrä, joka olisi ollut yli 300 henkilöä.
Mitähän ihmettä silläkin ois voittanut että ois kouluttanut 300 henkilöä työttömäksi? Jos vuodessa on poistumaa 300 verran niin tässähän voidaan mennä tonne 2015 kouluttamatta yhtäkään poliisia niin alkaa siinä olemaan se tavoiteltu 900 vähennys tehtynä.

Opiskelijat on kenttäjaksolla halpaa työvoimaa.
Ja kyse ei ole rahan säästöstä, vaan Valtion tuottavuusohjelmalla pitää nimenomaan vähentää henkilöstöä, ei kuluja. PV oli mallioppilassa tässä ja vituiksi meni. Totesivat, että kun kävi noin helposti ja nopeasti, niin lyötiin uusia säästötavoitteita..

Sitä olen eniten ihmetellyt, että miksi Taapero ei kunnolla masinoi rahoitusta kuntoon? Edelleen vaan tyydytään toteamaan että pitää vähentää. Miksei hän voi mennä iskemään nyrkkiä pöytään ja sanoa "rahaa tänne nyt saatana". Ihan sama kenet hän suututtaisi olemalla ärhäkkä rakkikoira, sillä ei hän kuitenkaan enää voi yletä. Mitä menetettävää hänellä olisi?
Varmaan onkin lyöny faktat tiskiin, mutta vaan todettu "Tässä tilanteessa kaikkialta joudutaan vähentään." Politiikkaahan tää loppupeleissä on. Yksi ihminen, vaikkakin korkein tietyllä alalla, ei voi vaikuttaa loputtomiin :( Pitäs saada lobbareita taakse ja paljon.
Shagrath pääministeriks ja Energizer presidentix!

Jonkin aikaa tätä keskustelua seurannut, nyt viimein rekisteröitynyt mukaan... :) Pääsykoe edessä ensi viikon tiistaina. Hyvissä tunnelmissa ollaan, vaikka tulevaisuuden näkymät eivät kovin suotuisilta näytä... tuottavuusohjelma on karua seurattavaa. Itse olen onnekas, ja vakituisessa vartijan virassa vankilassa, mutta tuottavuusohjelma on kyllä käsin kosketeltavissa täälläkin. No, yritän jättää uppoavan laivan ja siirtyä toiseen samanlaiseen...:D Sydämestäni toivon, että tilanne tästä paranisi, mutta pahalta näyttää. Toivottavasti ekalla yrittämällä tärppäisi, ja pääsisi opintojen pariin marraskuussa! En ole nyt valintayksikköön soitellut, mutta onko kellään tietoa, että ottavatko vain 24 sisään marraskuussa alkavalle kurssille?

Ihan mielenkiintoista että moni jaksaa ihmetellä miksi poliisikouluun haetaan vaikka työllisyystilanne näyttää näin huonolta. Suomessa kuitenkin lähes kaikki eri alojen opiskelijoista kohtaa työnhaun haasteet heti valmistuttuaan. Tilanne on siis sama niin autoasentajalla, poliisilla kuin vaikka biokemian tohtorilla. Jos jonkin ammatin pariin haluaa työskentelemään niin tottakai täytyy löytyä luottamusta ja uskoa omaan työllistymiseen. Eikai kukaan ole niin saamaton että jättää hakeutumatta toiveammattiinsa vain huonon työllisyysnäkymän takia? On myös muistettava että poliisin koulutuksella on painoarvoa työelämässä muillakin aloilla ja se herättää tiettyä luottamusta kanssaihmisissä, jota tuskin voidaan pitää kovin negatiivisena vaikkapa yksityiselle turvallisuuspuolella hakeutumisessa. Olen itsekin harkinnut helsingin pelastuskoulua, kadettikoulua ja rajavartiolaitokseen hakemista, näistä olisi sisään päästessään työllistynyt varmasti, mutta kun poliisikoulu tuntui parhaimmalta vaihtoehdolta itselle niin valinta oli helppo, on työllisyysnäkymät millaiset tahansa. Nyt odottelen syksyllä alkavaa koulua ihan perkeleesti.. :)

ja lisään karua luettavaa

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011053013809932_uu.shtml

Poliisia ei kai ole koskaan jouduttu lomauttamaan. Tässä sen näkee mikä arvostus tällä organisaatiolla todellisuudessa on... niin tavan kansalainen voi arvostaakin, mutta...
Ei ole koskaan jouduttu poliisia lomauttamaan, tuo on vain julkisuustemppu. Hyvä sellainen. Tosin ennen olemassaolevaa hallitusta ei tuollainen kiinnosta ketään.
Hyvä että Riikonen älähtää kun ei tuo ylipäällikkö tee muuta kuin odottaa eläkettä.

Jonkin aikaa tätä keskustelua seurannut, nyt viimein rekisteröitynyt mukaan... :) Pääsykoe edessä ensi viikon tiistaina. Hyvissä tunnelmissa ollaan, vaikka tulevaisuuden näkymät eivät kovin suotuisilta näytä... tuottavuusohjelma on karua seurattavaa. Itse olen onnekas, ja vakituisessa vartijan virassa vankilassa, mutta tuottavuusohjelma on kyllä käsin kosketeltavissa täälläkin. No, yritän jättää uppoavan laivan ja siirtyä toiseen samanlaiseen...:D Sydämestäni toivon, että tilanne tästä paranisi, mutta pahalta näyttää. Toivottavasti ekalla yrittämällä tärppäisi, ja pääsisi opintojen pariin marraskuussa! En ole nyt valintayksikköön soitellut, mutta onko kellään tietoa, että ottavatko vain 24 sisään marraskuussa alkavalle kurssille?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011051713733189_uu.shtml

Suositut

Back
Ylös Bottom