Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Mikähän mahtaa olla poliisikoulun kanta steroideihin? Ihan hyväksyttävää vai voiko tulla sanomista?

Mä olen ymmärtänyt, että sitä ei pidetä mitenkään pahana, koska sehän on vaan kaikkien etu (työt hoituu paremmin) jos poliisi on keskivertomiestä suurempi ja vahvempi. Ne aineethan voi laittaa verotuksessa tulonhankkimisvähennyksinä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
juoksu: 6.01
vatsat:30
seinämä:8
nukke:10
Leuat: 13
penkkipunnerrus:15
uinti: Hyväksytty.

Noilla meikäläinen lähtee koestaan. Jos vaan kirjotusosio meni hienosti niin hyvä tulee.

Mikähän mahtaa olla poliisikoulun kanta steroideihin? Ihan hyväksyttävää vai voiko tulla sanomista?

Ihan tosissasiko kysyt? :wtf: Tota ei varmaankaan kannata ottaa haastattelussa esille, mikäli sinne jostain syystä pääsisi.

Mä olen ymmärtänyt, että sitä ei pidetä mitenkään pahana, koska sehän on vaan kaikkien etu (työt hoituu paremmin) jos poliisi on keskivertomiestä suurempi ja vahvempi. Ne aineethan voi laittaa verotuksessa tulonhankkimisvähennyksinä.

:D

A1:ssä olin ja juoksu ja seinä huononi ihan pikkasen, tosin juoksussa oli jäätä ja hiekkaa paljon radalla.
Juoksu: 6:40
Vatsat: 31
Seinä: 8
Nukke: 10
Leuat: 10
Penkki: 25, 26 ois menny ;)
Uinti hyväksytty.

Juoksua pitää parantaa ens kerraks, jos ei koulussa nähdä :)

Mikä niissä psykologisissa se vika kohta oli? alas tjuuio ylös mööi eteen ...... wtf :D

Ihan tosissasiko kysyt? :wtf: Tota ei varmaankaan kannata ottaa haastattelussa esille, mikäli sinne jostain syystä pääsisi.

Minun mielestä tuo kannattaa ottaa puheeksi jo hakuvaiheen haastattelussa. Jos pääsee 2. vaiheeseen niin myös siinä varsinaisessa haastattelussa ja viimeistään 3. vaiheen lääkärintarkastuksessa.

haha, no ei varmaan joo.. lähinnä mietin että onkohan se hyvä syy erottamiseen, kun hallussapito ja käyttö ei tietääkseni ole kuitenkaan laitonta.
Noh, enpä ole kuitenkaan ainakaan pariin vuoteen hakemassa.. jos ollenkaan

haha, no ei varmaan joo.. lähinnä mietin että onkohan se hyvä syy erottamiseen, kun hallussapito ja käyttö ei tietääkseni ole kuitenkaan laitonta.
Noh, enpä ole kuitenkaan ainakaan pariin vuoteen hakemassa.. jos ollenkaan

Poliisimiehen on virassa ja yksityiselämässään käyttäydyttävä siten, ettei hänen käyttäytymisensä ole omiaan vaarantamaan luottamusta poliisille kuuluvien tehtävien asianmukaiseen hoitoon. T: Poliisilaki.

Eli koulusta luulisi ainakin tulevan kengän kuva perseeseen.

Mitäs olette ihmiset mieltä tälläisestä, että kannattaisiko jo ennen kouluun hakeutumista käydä jonkinlainen ruotsinkielen kertauskurssi tai vastaava? Vai antaako koulussa käytävä kurssi tarvittavat valmiudet kokeesta suoriutumiseen. Tällä hetkellä perusasiat ruotsista on kyllä kunnossa mutta parannettavaakin löytyy :). Olen kuullut, että koulussa suoritettava virkamies ruotsi ei ole ihan mikään läpihuuto juttu?

Mitäs olette ihmiset mieltä tälläisestä, että kannattaisiko jo ennen kouluun hakeutumista käydä jonkinlainen ruotsinkielen kertauskurssi tai vastaava? Vai antaako koulussa käytävä kurssi tarvittavat valmiudet kokeesta suoriutumiseen. Tällä hetkellä perusasiat ruotsista on kyllä kunnossa mutta parannettavaakin löytyy :). Olen kuullut, että koulussa suoritettava virkamies ruotsi ei ole ihan mikään läpihuuto juttu?

Ekalla jaksolla tehdään semmonen tasotesti, jonka jälkeen saa lisätehtäviä ruotsista jos haluaa. 3. jaksolla alkaa ruotsin opetus, ja käydään aikalailla alusta kaikki kieliopit ja muut. Eihän siitä kertauskurssista mitään haittaakaan ole, mutta en näkis välttämättömänä. Ennemminkin kannattaa vaikka ite kertailla ja pyrkiä vaikka puhumaan ja kirjottamaan svenskaa, ne kun tuntuvat olevan vaikeimpia kielikokeessa niille, jotka ei ruotsia oikein osaa. Mutta jos vaan jaksa tunneilla keskittyä, ni kyllä tuo koulun opetus valmiudet siihen kielitutkintoon antaa.

Itse voin sanoa, että ruotsin osaaminen ennen koulua oli aika heikko. Olen kuitenkin läpäissyt kielitutkinnon kokonaisena, enkä mielestäni maksimaalista urakkaa tehnyt sen hyväksi. Kunhan opiskelin lauserakenteet kuntoon ja pänttäsin poliisialan sanastoa kouluaikana. Voin kyllä sanoa, että näin kahden vuoden jälkeen valmistumisesta on ruotsin taito samalla tasolla kuin kouluun pyrkiessä, eli itse en ole tarvinnut sitä missään.

Tuossa poliisikoulun kielikokeessa on se hyvä juttu, että kielikoe on aina alaan liittyvää. Kirjoitelman, kuuntelun ja suullisen aiheet käsittelivät poliisin toimintaa. Näitä asioita myös käydään tunneilla paljon läpi. Jos taas käy kielikokeen yksityisellä (muualla), niin aiheeksi voi tulla vaikka ydinvoima -lähde siitä sitten sepustamaan. Itsellä ruotsin yo-kokeista B ja todistuksen keskiarvo 6, pkoululla kuitenkin kielikoa täydellisenä kerrasta läpi, ei se niin vaikeaa ole....

Kyllä siitä ruotsin kielikokeesta on suht helppoa päästä läpi kun vain jaksaa kerrata ja kuunnella niillä ruotsin tunneilla, mitä koulussa on, tuntejakin on lopulta suhteellisen paljon.

Varsinkin siinä puhumis-osiossa on tärkeintä se, että kunhan puhuu ja yrittää kommunikoida edes jotain ja jotenkin. Meikäkin pääsi siitä läpi kun välillä oli kädetkin apuna kun jotain ruotsiin viittaavaa sönkkäsi. :)

Vähän tähän tyyliin: http://www.youtube.com/watch?v=-IjcM8YG0wo

Kuitenkin eka vuosi ilmanen ruoka ja asuminen, opintotuki ja päivärahat. Muissa oppilaitoksissa vain opintotuki. Ja onhan täällä ihan kiva opiskella myös (ainakin useimmiten :D) Sitten vuoden jälkeen 1,5 vuotta palkka juoksee varmasti (jos nyt ei koulusta lennä pois).

Siis miten tämä käytännössä menee, eli ensimmäinen vuosi ilmainen, ja sen jälkeen palkallisena 1,5v? Sillä harjoittelijan palkallako, eli n. 1800e/kk? Itse harjoitteluhan on n. 7kk, ja tuo jäljelle jäävä vajaa vuosiko sitten saadaan palkkaa mutta ruoka ja asuminen maksaa? Ymmärsinkö nyt ihan väärin..?

Siis miten tämä käytännössä menee, eli ensimmäinen vuosi ilmainen, ja sen jälkeen palkallisena 1,5v? Sillä harjoittelijan palkallako, eli n. 1800e/kk? Itse harjoitteluhan on n. 7kk, ja tuo jäljelle jäävä vajaa vuosiko sitten saadaan palkkaa mutta ruoka ja asuminen maksaa? Ymmärsinkö nyt ihan väärin..?

Harjoittelun jälkeen ollaan 6 viikkoa koululla, jonka jälkeen alkaa kenttäjakso. Kenttäjakson loppupäässä ollaan taasen 4 viikkoa koululla. Harjoittelun ja kenttäjakson ajalta saa palkkaa. Ruoka ja asuminen sitten vähennetään päivärahoista, kun olet koululle.

Jaetaan tämä riemu nyt muiden kanssa: aamulla kun heräsin, oli postimies tuonut kutsun II-vaiheeseen. Tampereella 5.5 nähdään arvon toverit! :)

Pyhien aikaan kun stoppasin huoltsikalle ja siinä tallusti ovella vastaan kolme sellaista lähemmäs 100 kg ja 190 cm poliisi setää niin tuli taas tämä keskustelu mieleen. Lähinnä siitä näkökulmasta että on se fyysinen koko vaan skoudelle jotenkin oleellinen osa ammatissa toimimiselle. Tuli melkein vedettyä asentoa siinä ovella...

Suositut

Back
Ylös Bottom