Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tänään soitettiin koululta ja tarjottiin paikkaa tammikuun erään. Eli varasijan saa unohtaa ja saa jo suunnitella että mitä sitä kouluun ottaa joukkoon? :)

Helou. Onko teillä jotka olette kouluun sisälle päässeet ollut ennen hakuvaihetta miten hyvin tuo EU asia hanskassa? Vai oletteko lähteneet lukemaan lähes tyhjältä pöydältä? :D Ylioppilailla tietysti on yleissivistys paremmin kunnossa kuin ammattikoulun käyneillä (koulutuksen pohjalta).

No itse luin lukiossa yhteiskuntatietoa, jossa oli paljolti tuota samaa huttua, mitä siinä EU-esitteessä on, mutta aika hyvin ne on päässeet unohtumaan, kun en YH:ta kirjoittanut. Kannattaa tehdä niitä muistiinpanoja niistä teksteistä. Auttaa paljon enemmän, kuin pelkästään lukeminen.

Tuli sitä kirjettä nyt sitte tännekkin päin :D vähän jopa nolottaa pisteet, mutta pääs niillä tammikuussa alkavalle :)

Kuntokoe 5/5
Kirjoitelma 3/5
Tiivistelmä 2/3
Kirjatentti 3/3
Haastattelu 2/5
Psykologinen arvio 3/6

EN ilmeisesti oo hirveen supliikki mies kun haastattelus jäi pisteet ottamatta, mutta eihä siinä :D

Joo ja ite luin ennen testejä Eu jutun pääpiirteittäin ja asiat, jotka omasta mielestä oli tärkeimmät. Kaippa sitten otin oikeat luettavaks kun kerran täydet pisteet kirjatentistä napsahti.

Ja on varmaan totta, että lukio pohjalta jääny itellekkin jotaki mieleen noista EU:n asiosta, kun kerran Historian kirjotin ja eipä siitä ole kun 2v aikaa niin jotain sentään muistaakin :D

Iltalehti:

Vahingonlaukaus: Poliisi ampui vartijan

Torstai 16.12.2010 klo 09.24

Vartija menehtyi ampumaharjoituksissa saamiinsa vammoihin.

Pudasjärven poliisilaitoksen aseenkäyttöharjoituksessa sattui vakava onnettomuus viime yönä. Erään miespuolisen poliisin ase laukesi vahingossa. Luoti osui toiseen mieheen, joka oli poliisivankilan vartija. Hän menehtyi saamiinsa vammoihin.

Oulun poliisilaitos tutkii tapausta syyttäjänviraston alaisuudessa. Rikosylikomisario Antti Luodon mukaan tapahtumien kulkua selvitellään parhaillaan, ja tapausta tutkitaan kuolemantuottamuksena.

Luoto on vaitonainen tapauksen yksityiskohdista. Hänen mukaansa kumpikaan osapuolista ei ollut työssään vasta-alkajia.

IL

Siksuttaja; olen Haukiputaalta (Oulun kupeesta), tai kohtahan tässä ollaan Oululaisia kuntaliitoksen seurauksena :D Mistäpäin itse olet?
Itselläni tuo Eu-asia oli melkoisen uutta, nimittäin valmistuin nykyiseen ammattiini 1998, eikä paljon ollut muistissa tietoa EU:sta.

Darlina taidankin muistaa sinut. Itse vaikutan pikku paikkakunnalla n. 150km Oulusta lounaaseen. Olitko huhtikuun haussa ryhmässä C3 ja nyt syksyllä A3?
Itse luin monta kertaa tuon Eu kirjasen läpi ja tein siitä muistiinpanoja. Vaikka olen lukion käynyt, niin oli minulle ainakin jonkin verran uutta asiaa.

Niin sähköpostini on muuten lauri [at] piranhadigital.fi, jos joku ens vuonna koulun aloittava haluaa pistää viestiä ennen koulun alkua. Ite aloitan siis tolla P151-kurssilla 10.1.

Moro! Tammikuussa alkavalle kurssille pitäisi lähteä. 20 pisteellä pääsi sisälle, ja ensimmäinen hakukerta oli kyseessä. Kunto-osiosta huimat 2/5 pistettä!:hyvä: Kuukauden mittaisella flunssalla oli tosin osuutta asiaan...

Iltalehti:

Vahingonlaukaus: Poliisi ampui vartijan

Torstai 16.12.2010 klo 09.24

Vartija menehtyi ampumaharjoituksissa saamiinsa vammoihin.

Pudasjärven poliisilaitoksen aseenkäyttöharjoituksessa sattui vakava onnettomuus viime yönä. Erään miespuolisen poliisin ase laukesi vahingossa. Luoti osui toiseen mieheen, joka oli poliisivankilan vartija. Hän menehtyi saamiinsa vammoihin.

Oulun poliisilaitos tutkii tapausta syyttäjänviraston alaisuudessa. Rikosylikomisario Antti Luodon mukaan tapahtumien kulkua selvitellään parhaillaan, ja tapausta tutkitaan kuolemantuottamuksena.

Luoto on vaitonainen tapauksen yksityiskohdista. Hänen mukaansa kumpikaan osapuolista ei ollut työssään vasta-alkajia.

IL

nolo loppu leikkimiselle

Mites tatuoinnit vaikuttaa poliisikouluun pääsemiseen? Tällä hetkellä mulla ei ole ku selässä mutta entä jos olisi esim. olkapäissä tai hauiksissa? Saati sitten kyynärvarsissa, joihin kaikista eniten tekis mieli ottaa?

Mites tatuoinnit vaikuttaa poliisikouluun pääsemiseen? Tällä hetkellä mulla ei ole ku selässä mutta entä jos olisi esim. olkapäissä tai hauiksissa? Saati sitten kyynärvarsissa, joihin kaikista eniten tekis mieli ottaa?

Ei nämä vaikuta ns. suoranaisesti, mutta voi antaa esim. haastattelussa huonon kuvan hakijasta.

Mutu tuntumalta heitän että ei mitenkään. Monella kytällä oon kuvia nähnyt ja yhden ainakin tiiän kellä oli jo koulussa useita kuvia

Ei nämä vaikuta ns. suoranaisesti, mutta voi antaa esim. haastattelussa huonon kuvan hakijasta.

Höpö höpö... ellei nyt sitten jotain hakaristiä tai muita aatteellisia juttuja mene näkyville paikoille piirtämään.

Pääsääntöisesti ei mitenkään. Itsekin olen melkoisen väritetty, mutta kannattaa muistaa se, että tatuoinnit virkatehtävissä tai virkapuvussa kannattaa pitää mahdollisimman piilossa eikä niitä tarvi esitellä. Mikään ei ole mauttomampaa kuin poliisi, joka haluaa näyttää avoimesti olevansa "erilainen".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom