Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lejá sanoi:
No niin, kyllähän se viime hetken vastoinkäyminen kuuluu asiaan.
Sairastuin poskiontelon- ja keuhkoputkentulehdukseen ja viimeisen viikon olenkin vain lepäillyt. Kuumetta oli onneksi vain yhtenä päivänä ja lääkärin mielestä ehdin parantua keskiviikkoon mennessä täysin. Katotaan miten käy, yhtään puolikuntoisena en pääsykokeisiin uskalla tulla. Ketutus on maksimaalinen koska huhtikuun pääsykokeet siirtyivät käden hajoamisen takia. Olo alkaa olla kyllä hyvä, mutta päiviäkin on aika vähän jäljellä . Vaikka täysin terveeksi itseni ehtisin saadakin, ei kroppa ehdi kuitenkaan palautua kunnolla... äh.

Jos sä tarkotat keskiviikolla tän viikon keskiviikkoa, niin ei tule onnistumaan. Itsellä kesti parantua keuhkoputkentulehduksesta reilu 2 viikkoa ja en pystynyt treenaamaan koko heinäkuun aikana. Siinä joutuu kuitenkin keuhkot sen verran kovalle koetukselle. Ite otin pienen hölkkälenkin poikasen, kun luulin olevani jo parantunut, teki vaan hallaa. En edes halua tietää mikä olis ollu kunto isomman rääkin jäljiltä.

Ps. Mä luin koko ketjun. Ja mä en ole edes hakemassa poliisikouluun.

Viimeksi muokattu:
Tänään oli sit pääsykokeet ja jotain voisin tähän kirjotella. Ekaks oli kuntokokeet:
Juoksu ulkona 6:30
Vatsat 29/30
Seinä 10/10
Nukke 10/10
Leuat 10/xyz
Penkki 22/25

Sykoloogiset oli hiukka muuttunu viime tammikuusta, tehtiin mm. muistamistesti koneella kirjottaen. Ihan ok meininki oli yleisesti.

P.S. Meidän ryhmästä ehkä 5 veti röökiä :D

Torstai aamulla kello 5.58 saapuu juna Tampereen asemalle. Mikä on paras tapa päästä sieltä Hervantaan? taksi tietysti yksi vaihtoehto, mutta veikkaanpa että siitä kertyy hintaa aika mukavasti. Ja mitenköhän aikaisin tuonne päivystykseen pääsee ilmoittautumaan? kirjeessä luki että kannattaa tulla ajoissa, mutta mikäköhän on sitten liian aikaisin?

Torstai aamulla kello 5.58 saapuu juna Tampereen asemalle. Mikä on paras tapa päästä sieltä Hervantaan? taksi tietysti yksi vaihtoehto, mutta veikkaanpa että siitä kertyy hintaa aika mukavasti. Ja mitenköhän aikaisin tuonne päivystykseen pääsee ilmoittautumaan? kirjeessä luki että kannattaa tulla ajoissa, mutta mikäköhän on sitten liian aikaisin?

http://reittiopas.tampere.fi/

Sinne vaan hakuun Lähtöpaikka: Rautatieasema, Määräpaikka: Poliisikoulu.

En muista mihin aikaan poliisikoulun ruokala aukeaa, mutta eiköhän sinne jo 6.00 jälkeen pääse. Päivystyshän on 24 h, joten sama kai se on suoraan koululle päin lähteä ja ilmoittautua. Sitten vaan vaikka aamupalalle koulun ruokalaan.

Noniin, sain sitten vihdoin diagnoosin mun mysteerivammasta. Rasitusmurtuma toisessa jalkaterässä eli juoksutreenit jäissä ainakin 1-2 kk, ehkä pidempäänkin. Yläkroppaa voi onneksi tehdä ja jalkaa käyttää "kivun sallimissa rajoissa", mutta onhan tää aika iso takaisku, ku piti syyskuun kokeisiin osallistua, eikä lääkäri voinut antaa minkäänlaista toipumisennustetta :( Kesälomat säästyi onneks syksylle (-> treenilomailua tiedossa, kunhan oon kunnossa :D) ja toivon mukaan saan jalan juoksukuntoon tammikuun kokeisiin mennessä. Uinnin sujumista menen kokeilemaan huomenna, torstaina taas salipäivä. Outoa, ku tottunu treenaamaan 5-7 päivänä viikossa ja nyt on parin viime viikon aikana voinut käydä vain salilla noin 2 kertaa viikossa.

Tsemppiä vielä kaikille tällä viikolla kokeisiin osallistuville! Mites muut vastoinkäymisten uhrit, Cartsa ja kumppanit?

Tänään oli sit pääsykokeet ja jotain voisin tähän kirjotella. Ekaks oli kuntokokeet:
Juoksu ulkona 6:30
Vatsat 29/30
Seinä 10/10
Nukke 10/10
Leuat 10/xyz
Penkki 22/25

Sykoloogiset oli hiukka muuttunu viime tammikuusta, tehtiin mm. muistamistesti koneella kirjottaen. Ihan ok meininki oli yleisesti.

P.S. Meidän ryhmästä ehkä 5 veti röökiä :D

Sullahan meni hyvin ainakin kunto-osio :) Mitäs aiheita oli aineessa? ja miltä tuntu noin yleensäkkin tutkintokieli + kirjalliset?

Siitä rautatieaseman vierestä menee busseja aika hyvin sinne hervantaan. Muistaakseni bussi nro. 13 ainakin ihan niiltä kulmilta ja menee ihan koulun vierestä. Taitaa maksaa 2,5e ellen nyt ihan väärin muista.

Sullahan meni hyvin ainakin kunto-osio :) Mitäs aiheita oli aineessa? ja miltä tuntu noin yleensäkkin tutkintokieli + kirjalliset?
Aiheita oli 3, eka niistä oli Turvallinen elämä jokaiselle -esitteen tärkeimmät tavotteet. Muita aiheita en ees kunnolla lukenu, koska kirjotin ite tosta ekasta, joten en muista muita :D
Tutkintokielessä oli esseevastauksia aika monta, aika perusjuttuja kysyttiin. Vaikeeta oli vaan muistaa ne kaikki kiemurat laista, et mitenkä ne nyt menikään... Tiivistelmä oli törkeen pitkä, joutu tiivistään ihan huolella :D

Tänään oli kokeet kanssa.
Juoksu 5:45
Vatsat 24
Seinämä&nukke 10p
Leuat 11
Penkki 21
Uinti 1:4X

Kirjallisista en oikein osaa sanoa miten meni, mutta toivottavasti tällä kertaa tulee kutsu 2. vaiheeseen. Viimeksi kun jäi yhden pisteen päähän tuo 2. vaihe.

huh, nyt on eka vaihe ohi! Aamu alko kirjallisella, tiivistelmällä ja kirjotelmalla. Usko meinas vähän pettää tiivistelmässä, kumpa tulis nyt edes se yks piste ni ei siitä jäis kiinni :) Kirjallisista tulee varmaan 1/3 tai 2/3. Aineesta aika paha sanoa, ehkä 2-4/6.
Kuntokoe meni näin:
Juoksu 6:37
Vatsat 30 (31 ois ollu varmat täydet pisteet)
Motoriikka ja venytys ok
Seinä 8/10
Nukke 8/10
Ylätalja 15
Penkki 13
Uinti 1:44

Juoksussa ja vatsoissa paransin treenien tuloksista, seinä meni kuten reeneissäkin. Nukkea en tosiaan ollu päässyt testailemaan koskaan. Ylätalja meni tavotteiden mukaan, mutta tuntu hiton paljon raskaammalta ku treeneissä. Penkki jäi 2 toistoa tavotteesta ja 6 omasta ennätyksestä, sillon oli jo niin väsy.

Psykologisista on vähän paha sanoo. Lukujonot ja ne kirjainjonot sunmuut meni mun mielestä hyvin, laatikot ei. Persoonallisuustesteistä paha sanoa, mutta ainaki tein sen mokan että tunnustin tykkääväni heitellä esineitä ;D mutta en kumminkaa agressiivisesti vaa ihan huvin vuoks :D Ja tiedän valmiiks että tulee jotain ristiriitaisuuksia, mutta en valehdellut niissä joten enköhän osaa selitellä jos kakkosvaiheeseen pääsee ja siellä kysyvät :)

Ja täytyy sanoa että kuntokokeessa kaikki jotka tuloksia mittailivat, oli todella kannustavia (: oli kiva tehä suorituksia

huh, nyt on eka vaihe ohi!
ylätaljasta ja laatikoista päätellen oot nainen. Kuntotesti meni naiseks helvetin hyvin, ainakin mun mielestä! Tosin en oo ikinä nähny kun naiset ylittää seinää tai nostaa nukkee.

ylätaljasta ja laatikoista päätellen oot nainen. Kuntotesti meni naiseks helvetin hyvin, ainakin mun mielestä! Tosin en oo ikinä nähny kun naiset ylittää seinää tai nostaa nukkee.

kiitoksia ja jep nainen olen, ne laatikon kokoamiset on siis ilmeisesti naisille jotenkin vaikeempia vai :D?

Ainii ja tossa postissa olin laittanu että aineesta tulis varmaan 2-4/6 mutta aineestahan maksimipisteet siis vaan 5 =)

Näön tarkkuudesta

mä en ole nyt saanut selvää tuosta että millaset näkövaatimukset sinne on, itse olisin heti menossa jos oisin varmam ettei toi näkö ole este pääsylle. eli osaako kukaan sanoo onko mitään toivoo kun o:-1,50 ja v:-1,25?

mä en ole nyt saanut selvää tuosta että millaset näkövaatimukset sinne on, itse olisin heti menossa jos oisin varmam ettei toi näkö ole este pääsylle. eli osaako kukaan sanoo onko mitään toivoo kun o:-1,50 ja v:-1,25?

Aikast suoraan PolAMK:n sivuilta...: "Hakijan näkökyvyn tulee olla kummallakin silmällä erikseen vähintään 0.2 ilman silmälaseja ja piilolinssejä sekä silmälaseilla tai piilolinsseillä korjattuna kummallakin silmällä erikseen vähintään 1.0. "

Ja kokeet tuli suoritettua tänään, ei niin hyvin kuin olin suunnitellut(lähinnä kuntotesti, vaikkakaan ei hylkyjä), mutta josko niistä sitten edes jotain pisteitä sais..:rock:

Aikast suoraan PolAMK:n sivuilta...: "Hakijan näkökyvyn tulee olla kummallakin silmällä erikseen vähintään 0.2 ilman silmälaseja ja piilolinssejä sekä silmälaseilla tai piilolinsseillä korjattuna kummallakin silmällä erikseen vähintään 1.0. "

Ja kokeet tuli suoritettua tänään, ei niin hyvin kuin olin suunnitellut(lähinnä kuntotesti, vaikkakaan ei hylkyjä), mutta josko niistä sitten edes jotain pisteitä sais..:rock:

Ja se näkökyky ei ole sama kuin mitä lasien vahvuudet. Eli sillä paljonko sulla on miinusta tai plussaa, ei ole suoraa vertausta siihen mikä se näkökyky sitten on. Veikkaanpa että enempi tuossa haittaa esim. hajataitto, kuin miinuksien määrä.

eli pitäs varmaan käydä silmälääkäriltä kysymässä mikä se näkökyky mulla sit on?

Printtaa sieltä PolAMKin sivulta näkökyky- ja väriaistilomake ja kävele se kourassa johonkin optikkoliikkeeseen (-> tietävät mitä testata ja mitkä ne rajat on). Mä kävin SpecSaversilla, maksoi muistaakseni 15 €. Testeissä menee alle kymmenen minsaa ja sit tiedät, onko sulla riittävä näkökyky (+jos menee läpi, niin sulla on myös sitten valmiina se hakulomakkeen liitteeksi vaadittava todistus).

edit: pöh, olin hidas.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom