Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On tämä viikko mennyt että en ole saannut luettua yhtään pääsykokeisiin. Ensiviikolla ehtii sitten kunnolla lukea kun ei enään tule tuota jalkapalloa.
Mites muilla alkaako poliisilaki olla jo hallussa?
Jokin aika sitten kävin juoksemassa 1500m vähän päälle 6min oli aika. Kenelläkään tietoa mikä aika pitäisi alittaa että saa täydet pisteet juoksusta?

Itse tässä taistelen tuon EU-tekstin kanssa. Poliisilakia en oo hetkeen lukenut, mutta ens viikolla ois sitten taas tarkoitus sitä lueskella. Lukemisen suhteen ei sellaista huolta ole kuin tuon fyysisen puolen kanssa. Miksi nämä viikot menee näin nopeesti!? Juoksu kulkee kyllä hyvin. Edelleen huolenaiheenani on siis se seinämä. Huoh.

Hei tällanen pikkujuttu tuli mieleen kun elokuussa pitäs kouluun lähteä että onko noi koulun kämpät antenni vai kaapelitalouksia? Pitää varmaan joku pikkutöllö ottaa mukaan niin tietää millasen boksin ottaa siihen kylkeen. Yritin noista aikaisemmista viesteistä selailla mutta en löytänyt oikeen varmoja vastauksia.

Hei tällanen pikkujuttu tuli mieleen kun elokuussa pitäs kouluun lähteä että onko noi koulun kämpät antenni vai kaapelitalouksia? Pitää varmaan joku pikkutöllö ottaa mukaan niin tietää millasen boksin ottaa siihen kylkeen. Yritin noista aikaisemmista viesteistä selailla mutta en löytänyt oikeen varmoja vastauksia.

Antenni

On tämä viikko mennyt että en ole saannut luettua yhtään pääsykokeisiin. Ensiviikolla ehtii sitten kunnolla lukea kun ei enään tule tuota jalkapalloa.
Mites muilla alkaako poliisilaki olla jo hallussa?

Mulla kans jääny vähän tuo kokeisiin valmistautuminen... Ei tosin jalkapallon vuoksi, ihan vaan ajanpuutteen =D Kokeissa huolettaa lähinnä aine, kun sitä en oo oikeen saanu harjoteltua, syynä laiskuus. Uskon että poliisilaista osaan vastata monivalintoihin ihan hyvin, ja 1. pykälän osaan jo suht ulkoa. Kunto-osuus pitäis olla ihan hyvässä kunnossa, paitsi nukkea en ole edelleenkään päässyt kokeilemaan, salilla tehnyt maasta vetoa vaan... Seinällä kävin eilen hankkimassa lisää mustelmia, 8 pisteellä menee. Nyt täytyis tässä joku loppukiri kehitellä vielä, varsinkin ton aineen osalta!

Mulla meni reilu viikko sitten polvet, ihan yllättäen. Tulin juoksemasta, ja tunti sen jälkeen totesin että toista polvea koskee julmetusti. Lääkäri+urheiluhieroja sitä mieltä, että ylirasitusta, ja että jalkojen lihakset on niin ylirasittuneita, että säteilee polviin (toista alkoi sattua muutamapäivä myöhemmin samalla lailla). Vieläkään ei helpota, vaikka lepoa + tulehduskipulääkkeitä + hierontaa + venyttelyjä päivittäin..juuri nyt, kun pitäisi kunnon puolesta ottaa sitä loppukiriä...en voi uida, juosta, tehdä jalkatreeniä enkä edes vatsalihaksia/alaselkää, enkä hyppiä seinää :( Voi olla, että siirtyy pääsykokeet syyskuulle :( No, onneksi on vain 1,5kk eroa näillä pääsykokeilla, ja koulun mahdollisella aloituksella 2kk.

Jos jotain positiivista etsii, niin ainakin olen saanut luettua paljonkin..EU-kirjan osaan jo ulkoa :D Nyt lähden hitaalle kävelylle hauvan kanssa ja alan pänttäämään poliisilakia..

Mulla meni reilu viikko sitten polvet, ihan yllättäen. Tulin juoksemasta, ja tunti sen jälkeen totesin että toista polvea koskee julmetusti. Lääkäri+urheiluhieroja sitä mieltä, että ylirasitusta, ja että jalkojen lihakset on niin ylirasittuneita, että säteilee polviin (toista alkoi sattua muutamapäivä myöhemmin samalla lailla). Vieläkään ei helpota, vaikka lepoa + tulehduskipulääkkeitä + hierontaa + venyttelyjä päivittäin..juuri nyt, kun pitäisi kunnon puolesta ottaa sitä loppukiriä...en voi uida, juosta, tehdä jalkatreeniä enkä edes vatsalihaksia/alaselkää, enkä hyppiä seinää :( Voi olla, että siirtyy pääsykokeet syyskuulle :( No, onneksi on vain 1,5kk eroa näillä pääsykokeilla, ja koulun mahdollisella aloituksella 2kk.

Jos jotain positiivista etsii, niin ainakin olen saanut luettua paljonkin..EU-kirjan osaan jo ulkoa :D Nyt lähden hitaalle kävelylle hauvan kanssa ja alan pänttäämään poliisilakia..

EU-kirjan osaat ulkoa :O montako kertaa oot sen lukennu läpi?
Harmi jos pääsykokeet siirtyy. Mutta kuten sanoit niin eipä niillä pääsykoe ajoilla niin suurta eroa ole.

EU-kirjan osaat ulkoa :O montako kertaa oot sen lukennu läpi?
Harmi jos pääsykokeet siirtyy. Mutta kuten sanoit niin eipä niillä pääsykoe ajoilla niin suurta eroa ole.

Oon lukenu sen nyt 3 kertaa, viimeisimmän kerran niin, että tein siitä muistiinpanoja. Mulle tuli siihen kirjaan joku pakkomielle, kun alkoi ymmärtämään että miten EU-toimii :D Loppujen lopuksihan se ei edes olekaan niin älyttömän kiemurainen kun voisi luulla. Piti sitten netistä tarkentaa asioita samalla, ja kun vielä kertoili tutuille noita juttuja, niin jäi hyvin päähän:) Ja mulla oli keväällä 5 yliopiston kirjatenttiä, joten oli aika helppo aloittaa taas pänttääminen.

Ainekirjotus sitten on taas aivan toinen juttu. Opiskelin 4 vuotta kieliä, ja suomeksi oon kirjottanu sen jälkeen HYYYVIN vähän...ja joka kielellä on omat tieteellisen kirjoittamisen tapansa...pakko siis kirjoittaa aineita etukäteen!
No, nythän sitä aikaa on kun ei saa treenata :(

Tuli muuten mieleen kysymys noista koulukirjoista, kuinkas paljon opuksia on itse ostettavana? Vai hoitaako kirjasto/kierrätys tehtävänsä eli käytetäänkö samoja kirjoja vuodesta toiseen? Vai tyytyykö opettajat vaan kopioimaan niistä? Tässä on olo kuin ala-asteella konsanaan, kohta pääsee ostamaan koulutarvikkeita pyyhekumeista kansioon ;D

Tuli muuten mieleen kysymys noista koulukirjoista, kuinkas paljon opuksia on itse ostettavana? Vai hoitaako kirjasto/kierrätys tehtävänsä eli käytetäänkö samoja kirjoja vuodesta toiseen? Vai tyytyykö opettajat vaan kopioimaan niistä? Tässä on olo kuin ala-asteella konsanaan, kohta pääsee ostamaan koulutarvikkeita pyyhekumeista kansioon ;D

Hyvin harvoin käytetään kirjoja, isot kopioniput rulettaa (opettajien pp-dioista jne., ei niinkään kirjoista otettuja). Ja jos kirjaa tarvitaan, niin pääsääntöisesti löytyy loistavasta kirjastosta. Meidän kurssi (kuten vissiin moni muukin) on hankkinut Rikosoikeus ja Tieliikennelaki -kirjat, mutta eipä niitäkään ole tarvittu paljoakaan (niistä ehkä enemmän hyötyä sitten työelämässä).

Meiän kurssi osti kollektiivisesti TLL ja RL sekä koulun oman poliisisanakirjan, oliskohan suomi - ruotsi - englanti. Viimeisintä ei oo tullu kertaakaan avattua. Kertonee sen tarpeellisuudesta. TLL ja RL on vertaansa vailla, mielestäni helvetin mukavat ja nopeat käyttää kun hieman lyö muistilappuja sivuihin että tietää mistä mikäkin löytyy...

Muutenhan tuo koulun monisteiden jakaminen on aivan sieltä jostain... Vois kuvitella että jokainen opettaja vois koota kutakin jaksoa kohden jonkinlaisen nivaskan ettei tarvis joka helvetin tunti jakaa uutta prujua.

Terve, olen seurannut tätä ketjua alusta asti ja nyt päätin liittyä mukaan joukkoon :) Alkuun kysäisen, että onko poliisikouluun hakijalle mitään hyötyä vapaaehtoisen asepalveluksen suorittamisesta ? Tiedän että tasapiste-tilanteessa asia voidaan ottaa huomioon, mutta tuleeko etukäteen minkäänlaista respectiä tästä?

Respectiä intin käymisestä? Heh heh.. 90-luvusta on jo aikaa.

Onhan intti hyvä elämänkoulu ja valmentaa fyysisesti ja sinne tässä ollaan menossa,

Elämänkoulua se kyllä on, mutta eipä se kouluna paljoa poikkea peruskoulusta. Samat ihmistyypit sieltäkin bongaa.

Tuo fyysinen valmentuminen on kyllä pitkälti toiveajattelua. Ensinnäkin suuri osa varusmiehistä palvelee tehtävissä, joissa ei tarvita mitään erityistä fyysistä kuntoa. Liikkuminen tapahtuu ajoneuvoilla tai sitten palvellaan rasittavuudeltaan toimistotöitä vastaavissa tehtävissä. Normaalilla varusmiehellä on melko vähän mitään erityistä kuntoa vaativia taisteluharjoituksia ja vaikka olisikin, niin siellä mennään heikompien ehdoilla. Ylipäätään jos kunto on palvelukseen astuttaessa jo sellaisella tolalla, että Poliisiamk:n rajat ylittyy, niin monesti haasteeksi tulee ennemminkin kunnon säilyminen edes sillä tasolla.

Jos kysyt asiaa asepalveluksen jo suorittaneilta, niin kovin harvassa ovat ne, jotka kertovat palveluksen olleen fyysisesti rankka saati jotenkin kuntoa kohottava. Siitä syystä reserviläiset hekumoivat hyvin hyvin harvoin palveluksen kuntoa nostavalla vaikutuksella.

mutta olisi silti kiva tietää arvostetaanko sitä ollenkaan vai onko vapaaehtoisen asepalveluksen suorittaminen yleistynyt niin paljon ettei sille lotkauteta korvaansakkaan :rolleyes:

Ei kiinnosta ketään.

Eipä siitä toisaalta ole kuin 15 vuotta, niin Poliisikouluun ei voinut periaatteessa edes hakea ilman AUK:n suorittamista. Sittemmin sitä lievennettiin ja miehistökoulutuksen katsottiin riittävän, jos se oli pituudeltaan enemmän kuin 9 kk ja saatu jossakin erikoistehtävissä.

Kyllä siellä valintaraadissa voi tietysti olla joku yksittäinen vanha jermu, jolle intti merkkaa jotakin. Mutta maailma on muuttunut, enkä usko asepalveluksen suorittamisella olevan kerrassaan minkäänlaista vaikutusta.

Tässä on olo kuin ala-asteella konsanaan, kohta pääsee ostamaan koulutarvikkeita pyyhekumeista kansioon ;D
Meikäkin on niin täpinöissään että ei meinaa töitä enää malttaa tehdä ollenkaan! Kaks kuukautta pitäis vielä kärvistellä! EI JAKSA! Lomatkin on lusittu jo kesäkuussa kun oli melkein pakkasta :D

Mennyt kohta taas tämä viikko eikä ole tullut luettua juuri yhtään. Paljon ylitöitä sekä todella hyvä keli niin ei vaan jaksa lukea tuota tylsää ja sekavaa EU-kirjaa. Ensi viikolla on pakko skarpata tuon lukemisen suhteen muuten taitaa olla vaikeaa päästä kirjallisesta osuudesta läpi. Mitäs kikkoja muilla on kun on motivaatio ongelmia tuon lukemisen suhteen?

Itellä oli ton koko hakuprosessin käynnistävä eka haastattelu viime viikolla. Kutsu 1 vaiheeseen tulisi kuulemma syyskuun alussa, mutta jotenkin sellainen pieni kutkutus, että eipä tartte odotella kutsua. No, 4 vuoden päästä sitten uudestaan.

Mennyt kohta taas tämä viikko eikä ole tullut luettua juuri yhtään. Paljon ylitöitä sekä todella hyvä keli niin ei vaan jaksa lukea tuota tylsää ja sekavaa EU-kirjaa. Ensi viikolla on pakko skarpata tuon lukemisen suhteen muuten taitaa olla vaikeaa päästä kirjallisesta osuudesta läpi. Mitäs kikkoja muilla on kun on motivaatio ongelmia tuon lukemisen suhteen?

Pitäisikö miettiä kouluun menemistä uudelleen, jos nyt jo on motivaatio ongelmia lukemisen suhteen?

Pitäisikö miettiä kouluun menemistä uudelleen, jos nyt jo on motivaatio ongelmia lukemisen suhteen?

Oishan se yks toive ammatti tuo poliisin homma, että en minä kyllä meinaa luovuttaa tuon koulun pääsemisen suhteen.
Ja vaikka ei nyt ensimmäisellä kerralla pääsisikään niin ainakin näkee minkälaisia nuo kirjalliset tehtävät on, niin tietää sitten ensi kerralla paremmin miten valmistautua.
Ja olenhan minä jonkun verran jo lukenutkin, poliisilaki on jo aika hyvin hallussa, motivaatio vaikeudet on lähinnä tuossa EU-kirjassa.
No melkein kaksi viikkoa vielä aikaa jäljellä että jos nyt joka ilta saan jonku verran luettua niin pitäisi siinä jonkin verran oppia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom