Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Just meitä valistettiin viime viikolla pelottelun kautta, ettei poslarit sais sorkkia tarpeettomasti infoa muiden ihmisten taustoihin liittyen.

Ja valistus meni tietenkin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :D
Vaikka ihan inhimillistähän tuo on. Varmasti itsekin "googlettaisin" välittömästi kaikki sellaiset henkilöt, joiden tekemisistä olen koskaan ollut edes hieman kiinnostunut.

Sellaista asiaa olisin kysynyt, että millaisiin henkilötietoihin tuollainen järjestyspoliisin tehtävissä toimiva rivikonstaapeli pääsee käsiksi? Kuinka yksityiskohtaisia tietoja voi kaivaa esiin esimerkiksi eksänsä uudesta kumppanista? Puhelinnumeron ja osoitteen saa selville tietysti kuka tahansa, mutta mitä muita tietoja on mahdollista kaivaa esiin?

Harrastavatko poliisit paljonkin tällaista ei työtehtäviin liittyvää henkilötietojen hakua? :D

Perus pussihousu pääsee käsiksi muutamaan eri viranomaisen rekisteriin, esim. väestötietojärjestelmä. VTJ:stä löytyy esimerkiksi vanhat osoitteesi, lapset, puolisot, sisarukset ja vanhemmat, entiset nimet yms. Perus maistraattisälää siis.

Sitten toki ajokortti- ja ajoneuvotiedot, tulot yms. Nuo voi kuka tahansa muukin kyllä saada.

En ota kantaa siihen kuinka paljon poliisit penkoo "huvikseen", kun en kerran tiedä, eikä oikeastaan kukaan muukaan tiedä. Itse voin käsi sydämellä sanoa että en pengo mitään ekstrajuttuja. Eipä oikeastaan kiinnosta.

Perus pussihousu pääsee käsiksi muutamaan eri viranomaisen rekisteriin, esim. väestötietojärjestelmä. VTJ:stä löytyy esimerkiksi vanhat osoitteesi, lapset, puolisot, sisarukset ja vanhemmat, entiset nimet yms. Perus maistraattisälää siis.

Sitten toki ajokortti- ja ajoneuvotiedot, tulot yms. Nuo voi kuka tahansa muukin kyllä saada.

En ota kantaa siihen kuinka paljon poliisit penkoo "huvikseen", kun en kerran tiedä, eikä oikeastaan kukaan muukaan tiedä. Itse voin käsi sydämellä sanoa että en pengo mitään ekstrajuttuja. Eipä oikeastaan kiinnosta.

Kiitoksia hyvästä vastauksesta.
Varmasti moni saa kiksejä ihan tuollaisten sinänsä perusjuttujenkin kaivelemisesta.

Sama. En minä jaksa penkoa mitään tuttavia mistään rekistereistä. Enkä ole oikeastaan ikinä jaksanut. Jotenkin tuntuisi vaivaannuttavalta tietää tiettyjä juttuja esim kavereista. Siksi ei kiinnosta. Ja saahan noita roplata tarpeeksi jo näiden ruunien kohdalla, riittää minulle :puntti:

Kyllä nää tyttöystävien ja muitten tietojen tarpeeton kaivelu on tuttua enemmänkin jostain telkkarisarjoista, kuin tosielämästä. Poliisi saa käyttää tietojärjestelmiä vain virkatehtävien hoitamiseen ja järjestelmien käyttöä valvotaan. Ompahan virka- aseman väärinkäytöksistä on jääty useasti nalkkiinkin viimeaikoina (googlella löytyy esimerkkejä). Pengottavaa poliisilla riittää ihan työn puolestakin, joten kyllä yksittäisen kansalaisen oikeusturva ihan hyvässä hoidossa on.

Poliisi saa käyttää tietojärjestelmiä vain virkatehtävien hoitamiseen ja järjestelmien käyttöä valvotaan. Ompahan virka- aseman väärinkäytöksistä on jääty useasti nalkkiinkin viimeaikoina (googlella löytyy esimerkkejä). Pengottavaa poliisilla riittää ihan työn puolestakin, joten kyllä yksittäisen kansalaisen oikeusturva ihan hyvässä hoidossa on.

Näin tietoturvahommaa hoitavana henkilönä sanon, että tämä on kyllä sitä tuttua varoittelua, joka ei pidä paikkaansa. Kyllä hakuja valittettavasti kärsii tehdä useammastakin tutusta, ja mitään outoa ei kukaan osaa epäillä (johtuu logien seurantatietokannasta.) Siinä vaiheessa, jos esim. kuukaudessa tulee joku 10000 hakua, aletaan tutkia pikku piikkiä, mistä tuollainen hakumäärä johtui yhdellä konstaapelillä. Minulla on tuttuja poliisissa, ehkä noin 20kpl, jotka tutkivat virkaan päästyään kaikkien naapureiden, tyttöystävien, kavereiden, sekä muuten vaan tuttujen tiedot. Yhdellekään heistä, ei tullut mitään kyselyä tästä hommasta.. Ja tämä on 100% fakta.

Nythän näitä logiseurantoja ollaan kasvattamassa, jos ei olla jo kasvatettu, ehkä.. Joten mitään tarpeetonta riskiä ei kannata uusien ottaa :D

Minulla on tuttuja poliisissa, ehkä noin 20kpl, jotka tutkivat virkaan päästyään kaikkien naapureiden, tyttöystävien, kavereiden, sekä muuten vaan tuttujen tiedot. Yhdellekään heistä, ei tullut mitään kyselyä tästä hommasta.. Ja tämä on 100% fakta.

No tätä minäkin hieman epäilin. Onhan se nyt niin herkullinen mahdollisuus, että eihän sellainen normaali utelias jannu jätä hyödyntämättä :D

Voisit asiantuntijana listata kaikki ne henkilötiedot, joihin tollanen rivikonstaapeli pääsee käsiksi. Jos et jaksa/halua ryhtyä itse listaamaan näitä asioita, niin voisitko kertoa ainakin sen verran, että saisiko tällaisen täydellisen listan esim. kotipaikkakunnan poliisilaitokselta.

nimim. minulla ei ole mitään salattavaa, mutta haluanpahan vaan tietää :D

Se on se ihmisen luontainen uteliaisuus mikä saa kaivelemaan toisten tietoja, sillä tirkistely kun vain on niin kivaa.

IMHO, jos jatkuvasti etsii tietoja muista, olisi hyvä katsoa peiliin ja muutenkin omaa elämää silmästä silmään ja miettiä, josko niistä löytyisi enemmän vastauksia kuin muiden tiedoista. Oli siis töissä poliisissa, verotoimistossa tai missä tahansa.

Joka tapauksessa jokaisesta hausta jää logijälki, ja jos joskus joku yksityinen keksiikin alkaa tekemään rekistereiden tarkistuspyyntöjä, niin pian voi tietoja selaillut virkamies päästä selittelemään, miksi on tehnyt haun.

Nonni, terveystarkastuksessa käyty ja lekuri ei evänny pääsyä :) Mutta voi jumankekka, miks näitä tarkistuksia ei voi käydä "paikallisessa" terveystalossa!? Tuntikaupalla ajoa ja savolaislekuri vähä väänteli kättä, kuunteli stetarilla yms. ja kysy kuulenko...5-10 min ja sit pissanäyte ja sit kotio...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joka tapauksessa jokaisesta hausta jää logijälki, ja jos joskus joku yksityinen keksiikin alkaa tekemään rekistereiden tarkistuspyyntöjä, niin pian voi tietoja selaillut virkamies päästä selittelemään, miksi on tehnyt haun.

Näin voi siis menetellä? Miten se käytännössä toimii?
Jos siis olisin kiinnostunut näkemään, että onko esimerkiksi omia rekistereitäni selailtu. Vastavakoilua!

No ovat kyllä uteliaita jos pitää jotain toisten henkilöiden sisaruksien nimiä ja ajoneuvotietoja mennä kyyläämään. Toivottavasti tulevaisuudessa tuollaisesta virka-aseman väärinkäytöstä jää enempi väkeä kiinni.

Hoh, joo. Tuli 300km ajettua pissimisen ja vähän hömpsymieheltä vaikuttavan savolaistohtorin tutkimusten takia, mut jospa se kannatti. Tosin pokka ei pitänyt, kun tohtori kysäs että "mitäs hormooneja sä käytät". Kyllähän tämmönen tuulenraiskaama vinkuheinä niitä käyttää...

Vau, kiitos paljon.
Jos mun tietoja on katseltu, niin osaan kyllä aavistaa, että kuka on kyseessä...
Täytyypä joskus hyödyntää tätä mahdollisuutta.
Kuten FHJ sanoi ja tuolta sivuilta selvästi on luettavissa, et sä saa tietää kuka sun tietoja on kysellyt tai kuinka paljon, vaan mitä tietoja susta on tallennettu.

Hoh, joo. Tuli 300km ajettua pissimisen ja vähän hömpsymieheltä vaikuttavan savolaistohtorin tutkimusten takia, mut jospa se kannatti. Tosin pokka ei pitänyt, kun tohtori kysäs että "mitäs hormooneja sä käytät". Kyllähän tämmönen tuulenraiskaama vinkuheinä niitä käyttää...

Hehe, samalla tohtorilla sit käytiin. Mie olin ekaks, et mitä helv... mut sit meinas alkaa repeillä sen jutuille ;D Jotenkin kyl odotin perusteellisempaa tutkimusta mut ehkä se pissatesti on tärkein, jos muuten pysyy tolpillaan eikä pää kainalossa tutkittavaks tule...

Kokonaan eri asia mihin niitä tietoja sitten käyttää. Missään niitä ei voi julkaista, tai hyödyntää, joten aika yhtä tyhjän kanssa niitten katselu on. Enkä ihan varauksetta kyllä usko väiteitä, että joku järjestyspuolen rivikonstaapeli voi ihan loputtomasti niitä tietoja penkoa. Turhaa vaivata päätä tälläisellä, ei kuitenkaan johda mihinkään.

Hieno homma, onnea! :hyvä:
Mitä tuloksia hanne muuten vedit kuntokokeesta? Nyt en muista enään..

Hmm...kuntotestit meni alle sen mitä oikeesti pysty mut... Se oli tosi tuskaisa päivä, kun edellisenä iltana "naksahti" selkä ja jouduin vetää kokeen buranan voimin etukenossa....et SELISELI... ;)

Juoksu n. 6.40, suurinpiirtein, vatsat 25-30 välil, ehkä 27...seinä 8. Nukke 3 :S ja itku meinas tulla. Nukkea en tosin ollu ees harjotellu etukäteen, ni paremmalla tekniikalla ei ehkä ois sattunu nii kovi. Taljan taisin lopettaa 15 paikkeilla ja penkki 11 (vaan, mut se varottelu putkeen tekemisestä ja hapottamisesta pitää ihan paikkaansa ;) ) Et ei mitkään erikoiset tulokset mut näköjään tähän asti riitti...

ainii, uinti meni aikarajan alle ihan ok.

Suositut

Back
Ylös Bottom