Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Varsinaista alaikärajaahan ei enää ole. Mutta amis/ lukio, vähintään B-kortti ja asevelvollisuuden suorittaminen asettaa tietty omat esteensä. Vuoden työkokemus on joillakin 18-vuoden ikään mennessä jo kesätöistä tms. neppailusta.

Teoriassahan voisi vetää lukion kahteen vuoteen, saada B-kortin (täyttää 18) samana päivänä ku hakujakso loppuu ja olla näin alle 18,5 kun koulunsa alkaa.

Enää ei miesten tartte inttiä käydä päästäkseen kouluun ;)

Mitenkäs oleellinen seikka miehillä tuo asevelvollisuuden suorittamattomuus ennen poliisikouluun hakemista on? Onko joku päässyt ennen inttiä kouluun? Tuli tuosta edellisestä postauksesta mieleen.

Kah mun näin sano, on näköjään poistunut "asevelvollisuus tulee olla suoritettuna" -pykäläkin tuolta vaatimuksista. Hakukaavakkeessa voi tosiaan ruksia "ei mitään näistä", kysyttäessä asevelvollisuuden suorittamisesta.

Mä en ainakaan oo kuullu että ennen inttiä olis kukaan koulua alottanu. Vapautuksen saaneitakaan en tiedä.

Eipä oo ei.. Käsittääkseni saa käydä aikamoinen tuuri, että jälkikäteen soittelevat terveystarkastuksiin.
Ite oon jälleen kerran avannut tuon Poliisin työ ja etiikka kirjan uutta lukemista varten. Täs on nyt hyvin aikaa treenata kaikkia osa-alueita tuohon seuraavaan pääsykokeeseen.

Enää ei tarvi enskerralla jännittää tai kysellä muilta mitä siellä pääsykokeessa tulee vastaan.

Vitutus on melkoinen. Mutta ei se auta kun yrittää uudestaan. Tsemppiä vaan muillekkin uuteen hakuun ketkä ei tälläkertaa tullu valituks. :thumbs:

Kyllä se näin varmaan on, että melkoista "joulua" pitää kohdata, jotta puhelimitse polamk:lta asia ilmoitettaisiin. Parei siis unhoittaa turhat haaveilut.

Tsemppiä samoin kaikille vitutuksen uhreille! Yritetään saatana uudestaan! Perkeles!

Joitakin alle 170-senttisiä on koululla näkynyt. Jos miellät kavereiksi myös naiset, niin sitten alle 160-senttisiäkin on vastaan tullut.

Opiskelijoiden keskipituus ei muistaakseni ole juurikaan muuttunut vaikka pituusraja poistettiin. Pari milliä tais hävikkiä olla joka sekin johtuu vain mittalaitteiden tarkentumisesta... :P

Ei kauheasti taida silti löytyä näitä 170cm ja lyhyempiä, siis miehiä. Nuorempana poliisiksi oli tarkoitus kouluttautua, mutta varsi jäi vähän lyhyeksi(170cm), niin vähän luovuin sen unelman suhteen.

Lukuja on vähän paha heitellä, mutta kouluun pääsemistä se ei millään tavalla rajoita kunhan seinämästä yli pääsee. Saatetaanhan haastattelussa siihen tarttua, mutta niin siellä tartutaan moneen muuhunkin asiaan.

Kyllähän se koko tietysti auktoriteettiä tuo, muttei näitä hommia pelkällä varrella tehdä. Tietty jos arvelluttaa tuo oma koko ja jatkuvasti miettii et mitenköhän mahdan pärjätä tälläsenä nysänä niin ehkä ei kannata hakea.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
No kyllä siellä nytkin näkyi monenkokoista hakijaa,kun itse hain. Nyt kun pituusrajaa ei enää ole,niin kannattaahan sitä kouluun hakemista kokeilla jos ala kiinnostaa.Mutta kuten FHJ sanoi,jos itselle pieni koko on ongelma niin voihan se työtehtäviä silloin haitata.

Eipä se koko itseäni haittaa/mietitytä. Mutta jotenkin mieltäny aina, että poliisilla olisi hyvä olla sitä vartta reilusti. Se pituus kuitenkin luo auktoriteettia. Mutta voi olla et menee mietintään. Kunnon puolesta testeistä mentäisiin helposti läpi. Ja alana mielenkiintoinen.

Niin onko kenellekkään vielä tullut huumetestin tuloksia?Alkanut päässä pyöriä villiä ajatuksia ravintolisien näkymisestä testissä:D Puhun siis ihan perusproteiinista ja vitamiineista, joita ei ole ostettu mistään syrjäkujan yrttikaupasta:D

Niin onko kenellekkään vielä tullut huumetestin tuloksia?Alkanut päässä pyöriä villiä ajatuksia ravintolisien näkymisestä testissä:D Puhun siis ihan perusproteiinista ja vitamiineista, joita ei ole ostettu mistään syrjäkujan yrttikaupasta:D

Osaako joku aiempien vuosien kokemuksella sanoa, kuinka kauan kestää lääkärintarkastusten tulosten saanti tuosta "tarkastusviikosta" laskien?

Lopulliset tulokset selviää siis torstaina 3.12.

Mulle sanoivat lääkäristä että lähettävät ne tulokset kotiin samana päivänä ku lähettävät koulullekki eli ne ei välttämättä hirveen paljoo ennen valintapäätöstä tule.. Mutta ite koitan elää siinä uskossa että läpi menee ku en oo koskenukkaa huumeisii ja muutenki oon perusterve

Mulle sanoivat lääkäristä että lähettävät ne tulokset kotiin samana päivänä ku lähettävät koulullekki eli ne ei välttämättä hirveen paljoo ennen valintapäätöstä tule.. Mutta ite koitan elää siinä uskossa että läpi menee ku en oo koskenukkaa huumeisii ja muutenki oon perusterve

Mulle taas lääkäri sanoi, että huumetestin tulos tulee viikon päästä ja että tulokset ja lausunto lähetetään suoraan koululle

Lääkärintarkastuksien tuloksista "stressaaminen" on todella turhaa jos ei ole huumeita tms. käyttänyt. Ainoa mistä mielestäni voi/kannattaa vähän sressata on kakkosvaiheen haastattelupisteet. Ei oo mitenkään tavatonta että sieltä voi tulla aika yllättäviäkin pistemääriä. :wtf:

Suositut

Back
Ylös Bottom