Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Joo, jotkut kaverit ovat olleet 3v määräaikaisuuksien perässä. Vajaa kymmenen henkeä teki nyt sen päätöksen, että poliisin hommat saavat jäädä ikiajoiksi. Entiseen työhön tai kouluun oli monen päätös. Voi sanoa, että kiitos valtio. Kyllähän tuolla se tilasto saadaan hyvältä näyttämään, mutta 2x tuo määrä on oikeasti työttömiä silti. Menevät vaan muihin hommiin jo..

Tarviiko olla ruotsi kirjoitettuna lukiosta jos meinaa hakea poliisikouluun? Ja kuinka paljon sitä pitää oikeasti koulussa/pääsykokeissa osata?

Ainoa asia uintitestin ohella joka mietityttää...

Tuskin tarvitsee olla ruotsia suoritettuna. Pääasia on, että pääset läpi tavallisista kokeista sekä kielikokeesta. Meidän kurssilla oli kaksi opiskelijaa, jotka eivät olleet ikinä lukeneet ruotsia. Tosin siihen aikaan ei ollut tätä pakollista kielikoetta, vaan ainoastaan tavalliset kokeet.

Tarviiko olla ruotsi kirjoitettuna lukiosta jos meinaa hakea poliisikouluun? Ja kuinka paljon sitä pitää oikeasti koulussa/pääsykokeissa osata?

Ainoa asia uintitestin ohella joka mietityttää...

Itse hain/pääsin kouluun vaikka en kirjoittanut ruotsia lukiossa enkä osaa sitä pätkän vertaa... Elokuussa olis tarkotus alotella koulu jos nyt sais tuon reistailevan selän kondikseen siihen mennessä. Muuten voi siirtyä seuraavaan aloituserään.. :(

Kerropa mikä olisi parempi vaihtoehto? Minkä näköinen tai minkälainen?

Itse asiassa se haalari on parempi vaihtoehto kuin housut+takki yhdistelmä. Tai no ehkä ei kesällä, jolloin on ihan kiva olla pikeepaidassa (teknisiin ominaisuuksiin en ota tässä kantaa). Mun mielestä noi vaatteet eivät edes ole huonon näköiset.

On mielestäni aika uskottava (ja varsinkin käytännöllinen) asu, jos vertaa esim. 80-lukuun: suorat housut, kauluspaita, nahka/villakangasrotsi ja suikkapäähine.

Kyllä se haalari ulkonäöllisesti ainakin asiansa ajaa, googleta vaikka muiden maiden poliisivarustuksia, on aivan järkyttäviä virityksiä joissain maissa.

Ehkä käytännöllisesti tämä Suomen malli on juu parasta mallia, ei likaannu helpolla jne. Mun mielestä vaan jotenkin näyttää parhaalta suorat housut ja paita yms yhdistelmä. Saa hieman arvokkaamman kuvan. Haalaripukuisesta ihmisestä tulee juuri mieleen vartija. Toki niitä suorat housut+paita versioista löytyy kamalalia yhdistelmiä ympäri maailmaa. Voi kyllä olla ettei monelle sellainen sovi jos ei kroppa kunnossa :D

Et ole tosissas...? Uskaltaisin väittää, että suurin osa kentällä työskentelevistä suomalaisista poliiseista on tosissaan ihan eri mieltä kuin sinä niin käytännön syistä kuin jopa ulkonäköhommista. Vois olla aika ikävää alkaa painimaan suorissa, paitapuserossa ja suikassa. Poliisilla on kyllä mahdollisuus käyttää suoria housuja, kauluspaitaa sekä krakaa sisähommissa ja yrittää esittää arvokkaan näköistä.

Oot tainnut katsoa liikaa amerikkalaisia highway patrol -leffoja ja hullaantua niistä sekä niiden kuteista... ;)

Molempi parempi. Kyllä joidenkin "kauluspaita" poliisien vermeet on siistit, mutta Suomen suorastaan kusiset keliolosuhteet on kyllä semmoset, että haalari on kova sana...

Noh esim mitä itse olen ollut briteissä yms ympäri maailmaa niin ainakin brittien asut on ihan tyylikkäät, ei ehkä käytännölliset. En tarkoita että pitää se vanhan ajan brittihattu olla päässä.

Noh esim mitä itse olen ollut briteissä yms ympäri maailmaa niin ainakin brittien asut on ihan tyylikkäät, ei ehkä käytännölliset. En tarkoita että pitää se vanhan ajan brittihattu olla päässä.

Tyylikkäät, mutta kun ne ei toimi. Sama, kun se kaksiosainen puku ei toimi täällä suomessa yhtään. Koululla ihan hyvä, kun saa takin pois, mutta kenttähommissa se haalari on ainoa oikea vaatekappale. Ei tarvitse mennä selkä paljaana lumessa tai loskassa ja pysyy tavaraa taskuissa arviolta kevyen kenttähiphopparin verran, ilman että haalari tippuu(kun käyttää vielä alusvyötäkin vyötäröllä).

Ainiin, ja luohan se rispektiä, etenkin se talvihaalari, kun se tuo paksuutta muikunruotoon. Kesähaalari nyt ei niin paksunna, mutta kesällä pitää valita hikoilu tai rispekti ;)

Auttakaas miestä mäessä palstaveljet. Olen ihan loppusuoralla korkeakoulututkinnon kanssa alalla joka ei enää kiinnosta minua oikeastaan paskan vertaa. Loppukevään ja kesän olen painanut urakalla JV-hommia ja "kentällä" olen taas tuntenut oloni kotoisaksi. Kertaakaan ei ole vituttanut töihin lähteä. Näen painajaisia siitä että pusken paperia jossain täysin tarkoituksettomassa hommassa kasista neljään loppuikäni. Olen taas alkanut enemmän ja enemmän harkita poliisikoulua, oikeastaan nykyisin se on ainoa homma joka oikeasti kiinnostaisi minua. Pääsykokeiden en usko olevan este, kunto on hyvä ja päässä on toimivat aivot. Monen akateemisen opiskeluvuoden jälkeen vaan kynnys tuntuu isolta, ikääkin on jo hurjat 25v.

Oikeastaan tartten varmaan vaan sen yllykkeen että joku sanoisi jotta "nyt vittu teet sen".

Nyt vittu teet sen. ;)

Ei vaan, jos oikeasti tuntuu että 40 vuotta paperin pyöritystä ei ole se oma juttu (samoilla linjoilla itsekin), niin miksei? Hoitelet tutkinnon ensin pois alta ja sitten vaan paperit sisään.
Kyllä se aito kiinnostus tehtyyn työhön painaa ainakin minun vaa'assani enemmän kuin mahdollisesti suurempi palkka jostain vitutusduunista.

Auttakaas miestä mäessä palstaveljet. Olen ihan loppusuoralla korkeakoulututkinnon kanssa alalla joka ei enää kiinnosta minua oikeastaan paskan vertaa. Loppukevään ja kesän olen painanut urakalla JV-hommia ja "kentällä" olen taas tuntenut oloni kotoisaksi. Kertaakaan ei ole vituttanut töihin lähteä. Näen painajaisia siitä että pusken paperia jossain täysin tarkoituksettomassa hommassa kasista neljään loppuikäni. Olen taas alkanut enemmän ja enemmän harkita poliisikoulua, oikeastaan nykyisin se on ainoa homma joka oikeasti kiinnostaisi minua. Pääsykokeiden en usko olevan este, kunto on hyvä ja päässä on toimivat aivot. Monen akateemisen opiskeluvuoden jälkeen vaan kynnys tuntuu isolta, ikääkin on jo hurjat 25v.

Oikeastaan tartten varmaan vaan sen yllykkeen että joku sanoisi jotta "nyt vittu teet sen".

Kannattaa todellakin hoitaa se korkeakoulututkinto kotiin. Siitä voi olla vielä apua tulevaisuudessa jos meinaat hakea pkouluun..:)

Onko nuo pääsykokeissa olevat kirjalliset kirjoitelmat, tiivistelmä ja koe materiaali/kysymykset samoja vuodesta toiseen vai vaihtuuko ne joka kokeissa?

Back
Ylös Bottom