Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Onko nykyisin pääsykokeiden kunto-osiossa vauhditonta pituushyppyä? Yritin etsiä poliisikoulun sivuilta, mutta näyttäisi olevan poistunut tuo testaus. Pitääköhän paikkaansa?

Mitä veikkaat, että jos sitä vauhditonta pituushyppyä ei ole mainuttu siellä sivuilla, niin mahtaako sitä olla kokeissakaan?

Käytä omaa järkeä niin saatat kouluun päästäkkin.

T4a... Näinhän se varmaan on, tietääkseni tällä palstalla on myös tarkoitus kysellä ja varmistella epäselviä asioita. Sen verran jaksoin vaivautua, että katsoin sun aikaisemmat postaukset. Niiden perusteella en välttämättä lähtis muille puhumaan järjenkäytöstä.

Muuten tällä palstalla asiallinen keskustelu ja paljon tietoa tullut. Onko muita, jotka tässä haussa ajatteli papereita sisään laittaa?

onko muut huomannu vai onko tää ollu jo kauemmin, että kuntokokeesta on poistunut joka osiosta tuo "keskeytetty"- vaihtoehto. Tulkitsin niin, että vaikka uidessa nytkin koivet kramppaisivat ja hetkeks pysähtyisit, niin tuloksena on vaan hylätty suoritus??.. Tai sama asia noissa juoksuasioissa, ei oo enään ku hylätyn rajat..
1 hylky saa olla pohjilla ja kahdella sitten kotiin niinku ennenkin, mut minkään yksittäisen osion täydellisestä töpeksimisestä ei saman tien laiteta maitojunaan enään näköjään?

Uinnin pitää olla yhtäjaksoista! Eli jos pysähtyy hetkeksi, niin suoritus on "keskeytetty". Jos aika 3 min menee yli niin sitten suoritus on vaan "hylätty".

En ole huomannut tuollaista muutosta. Jos näin on, niin on se vaan kumma kun noita pääsykokeita koko ajan helpotetaan! Kohta varmaan riittää, että uskaltaa kastaa itsensä altaassa ja saa lenkkarit jalkaan :david:

T4a... Näinhän se varmaan on, tietääkseni tällä palstalla on myös tarkoitus kysellä ja varmistella epäselviä asioita. Sen verran jaksoin vaivautua, että katsoin sun aikaisemmat postaukset. Niiden perusteella en välttämättä lähtis muille puhumaan järjenkäytöstä.

Muuten tällä palstalla asiallinen keskustelu ja paljon tietoa tullut. Onko muita, jotka tässä haussa ajatteli papereita sisään laittaa?

Täällä yksi joka laittaa paperit tässä haussa. Ensi viikolla haastattelu ja papereiden jättö.

Se vauhditon pituushyppy taisi poistua viime vuonna, samoin "temppurata" (ristihyppelyä, riman alitusta ym.). Tilalle tuli vatsalihastesti ja seinämän ylitys, ellen aivan väärin muista.

Se vauhditon pituushyppy taisi poistua viime vuonna, samoin "temppurata" (ristihyppelyä, riman alitusta ym.). Tilalle tuli vatsalihastesti ja seinämän ylitys, ellen aivan väärin muista.
Seinää ylitettiin kyllä temppuradankin aikoihin. Vuosi sitten huhtikuussa olin kuntoilemassa ja silloin näin. Vatsat tuli kyllä viime syksyks.

Itse jätin viime viikolla paperit. Nyt olis toinen hakukerta menossa, edellisestä kerrasta onkin jo melkein viisi vuotta, näyttäis olevan aika moni asia muuttunu niistä ajoista.

Toisaalta ihan hyvä, että tuo temppurata on jäänyt pois, turhan helposti siinä huonolla tuurilla pisteitä tippuu. Sen sijaan, mikäli kunto on kohdallaan niin juoksussa, penkissä, leuoissa, vatsoissa ym. on aika paljon pienempi riski tehdä huolimattomuus virheitä.

Kaivelin jo tuossa varaston pohjalta esille vanhoja äidinkielen kirjoja ja nuo vuoden 2002 koemateriaalit. Aikaahan vielä valintakokeisiin on reilusti, tarkotus olis nyt hiukan paremmin valmistautua noihin kirjallisiin osioihin. Omasta työstä alkoi lomakin tällä viikolla, sen puolesta nyt olis hyvää aikaa lukea...

jep eihän kenellekkään pitäisi käydä niin että saa esim juoksussa keskeytetyn, mutta todella uusissa kuntokorteissa ei keskeytetty-vaihtoehtoja enään ollut :)

Treenaakos kukaan Santiksen esteradalla poliisikoulun pääsykokeisiin? Ja hej, hyvii ideoita mis tota seinämän ylitystä vois treenata tehokkaimmalla tavalla.

Yksi mahdollisesti Poliisiammattikorkeakouluun pyrkivä ilmoittautuu...:)

Oon yrittänyt etsiä tietoa poliisien tämän hetkisistä työllisyysnäkymistä, mut ainakaan netistä ei oikein tunnu mitään juttua löytyvän. Eli osaisiko joku sanoa, miltä esimerkiksi lähivuodet näyttävät, onko poliisiksi opiskelemisessa mitään järkeä jos työllistyäkin haluaa?
(Eli kaipailisin linkkejä esim. lehtijuttuihin, joissa poliisien työllistymistä on käsitelty. Googlesta ei oikein ollu apua.)

Miten/missä te muut pyrkijät ootte muuten treenanneet esimerkiksi tuota seinämän ylitystä? Lähinnä Tampereen paikat kiinnostais mua. Entä nuken nostamista ja kantamista?

Yksi mahdollisesti Poliisiammattikorkeakouluun pyrkivä ilmoittautuu...:)

Oon yrittänyt etsiä tietoa poliisien tämän hetkisistä työllisyysnäkymistä, mut ainakaan netistä ei oikein tunnu mitään juttua löytyvän. Eli osaisiko joku sanoa, miltä esimerkiksi lähivuodet näyttävät, onko poliisiksi opiskelemisessa mitään järkeä jos työllistyäkin haluaa?
(Eli kaipailisin linkkejä esim. lehtijuttuihin, joissa poliisien työllistymistä on käsitelty. Googlesta ei oikein ollu apua.)

Miten/missä te muut pyrkijät ootte muuten treenanneet esimerkiksi tuota seinämän ylitystä? Lähinnä Tampereen paikat kiinnostais mua. Entä nuken nostamista ja kantamista?

Mun käsityksen mukaan poliisien työllistymistilanne on aika kehno. Suuren osan paikoista vie kenttäjaksoaan suorittavat poliisikoululaiset, poliisin työtä kun ei oikein muualla voi harjoitella kuin poliisina.
Monet valmistuneet myös haluavat kaupunkeihin poliisiksi, menevät nekin vakipaikat nopeasti käsistä. Tilanne tosin voi olla parantumassa tai parantunut jo, muistaakseni lehdessä oli jotain juttua taannoin, että poliisin virkoja lisättäisiin jossain. En muista tarkalleen.

Tilanne tosin voi olla parantumassa tai parantunut jo, muistaakseni lehdessä oli jotain juttua taannoin, että poliisin virkoja lisättäisiin jossain. En muista tarkalleen.

Mä taas oon ollu siinä ymmärryksessä, että poliisin virkoja vähennettäisiin. Mutta ilmeisesti poliisikoulun aloituspaikkojakin on vähennetty/vähennetään(?), mikä tietysti parantais työllistymisprosenttia. Ja onhan poliiseja kai jäämässä lähivuosina eläkkeellekin tavallista enemmän.

Mä taas oon ollu siinä ymmärryksessä, että poliisin virkoja vähennettäisiin. Mutta ilmeisesti poliisikoulun aloituspaikkojakin on vähennetty/vähennetään(?), mikä tietysti parantais työllistymisprosenttia. Ja onhan poliiseja kai jäämässä lähivuosina eläkkeellekin tavallista enemmän.
Aloituspaikkojen vähentäminen näkyy sitten vasta kolmen vuoden päästä, kun vähennetyt kurssit valmistuvat.

Eläköityminen ei auta asiaa pätkän vertaa, kun on olemassa valtion tuottavuusohjema, mikä käytännössä tarkoittaa sitä, että eläköityviä virkoja ei enää täytetä uudelleen: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/1135233893780

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/1135233893761

Samoin kihlakuntauudistus (PORA-hanke, poliisin hallintorakenteen uudistaminen) ei tee hyvää työllistymiselle. (http://www.intermin.fi/intermin/images.nsf/files/7ff5f45a49826cf9c225740c00359fd6/$file/porantyosuunnitelma.pdf)

Aiheesta pitkät keskustelut: http://www.kontrolli.fi/keskustelu/showthread.php?t=890

Lisämäärärahatkaan eivät auta varsinaisia työttömiä: http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/1135237612050

Älä hae poliisiksi, jos haluat vakaan tulevaisuuden.

T: Kohta työtön

menneisyys....

Moro

Haluaisin nyt kysyä että jos olet ajanut yli kymmenen vuotta sitten törkeä ratin, ollut pari-kolme kertaa juoppoputkassa(yli viisi vuotta viimeisin) sekä kolmen sakon takia mennyt kortti hyllylle ja törkeä ylinopeus, molemmista yli viis vuotta aikaa, niin onko enää mitään mahdollisuutta poliisiksi pääsystä? Ikää on kuitenkin jo lähempänä kolmeakymmentä kuin kahtakymmentä ja perhe ym. tullut tyhmien (ja erityisesti seura on muuttunut) nuoruusvuosien jälkeen. Haen nyt asiallisia vastauksia, enkä moraalisaarnoja, niitä olen kuullut ja tekojeni seuraukset kärsinyt. Kiitos jo etukäteen vastauksista.

Niin no, eihän tuo kovin lupaavalta vaikuta, mutta jos olet tosissasi ja elämä on kokenut muutoksen, niin miksi ei?

En usko, että täältä löytyy vastausta kysymykseesi. Eikä se hakeminen maksa kuin vaivan.

...ja valintayksikköön voi aina soittaa ja tiedustella mielipidettä asiasta.

Back
Ylös Bottom