Pois Suomesta thread...maybe forever!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Mun mummo on reilut 80-v. koko elämän eläny nuukasti ja niukasti. Sodasta selvinny ja kaikesta muusta paskasta. ikinä ei ole käynyt ulkomailla. Se on onnellinen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tai ainakin topahilla on rikkaita kavereita, se jos mikä on tärkeintä!

Nimenomaan. Rahaa ei ole, mutta kova usko siihen että kovalla työllä joskus sitäkin saisin tarpeeksi. Rikkaat kaverit ovat joskus mukavia varsinkin tällaiselle köyhälle opiskelijalle. Voisin tässä yhteydessä kertoa tarinan toisesta miljönääristä jonka tapasin Perthissä, mutta taidan jättää toiseen kertaan... Niin ja ei sillä ole väliä tosiaankaan tekeekö elämästään onnellisen Suomessa tai missä tahansa muussa maassa. Pääasia että viihtyy. Eikai silti tarvitse pelotella muita, että älkää vaan lähtekö mihinkään, kun PISA-tulokset on vasta kuudenneksi parhaita maassa x ja kun Suomi on kerran paras jne. ;) Suomi on testivoittaja kansaa...

Elämä on myös riskinottoa ja menestyneimmät ihmiset osaavat ottaa riskejä.

Esimerkki:

Vieraanani on ollut pari päivää ruotsalainen reilu kuuskymppinen ystävä, jonka tapasin ensimmäistä kertaa pari vuotta sitten Australiassa. Mies on koulutukseltaan joku sähköinsinööri tms. Aikoinaan Ruotsissa oli vaikeaa saada töitä näissä hommissa, mutta mies onnistui saamaan monen mielestä unelmaduunin. Kuitenkin about 23-vuotiaana äijää alkoi vituttamaan maisemat ja sanoutui irti "unelma"duunistaan Ruotsissa ja meni kokeilemaan siipiään britteihin ja sitä kautta ausseihin. Monet Ruotsalaiset tutut pitivät miehen irtisanoutumista Ruotsin duunista idioottimaisena. Sai kuitenkin töitä, mikä nyt ei ole mitenkään ihmeellistä kun on kyse päättäväisestä omiin kykyihinsä luottavasta yksilöstä. Alkoi miehellä taas kyllästyttämään työt ja oli irtisanoutumassa hommistaan, kun työnantaja tarjosi loppujen lopuksi tuplapalkkaa, omaa palvelijaa/autonkuljettajaa + kaikkia kuluja Papua New Guineassa. Eteni urallaan, tapasi paljon upeita naisia, eli mielenkiintoista elämää. Tekaisi pari lasta ja muutti takaisin aussilaan. Sai töitä lentokenttien jonain isona sähköpomona ausseissa. Tienasi helvetisti rahaa... Miljoonakämppä tyynen valtameren rannalla jne. Ei hullumpaa.

Samat "ystävät", jotka haukkuivat 20v aikaisemmin miestä idiootiksi ovat myöhemmin tulleet Ruotsista vierailulle miehen kämpälle ja jahdille Australiaan; ovat katkeraan äänensävyyn maininneet "voi vittu kuinka onnekas olet ollut". Paskat siinä ole onnen kanssa mitään tekemistä, jos joku uskaltaa tehdä asioita. Tavallisesta insinööristä tuli varsin toimeentuleva onnellinen eläkeläinen (eläkkeelle 6v etuajassa).

No mikä tämän tarinan opetus oli? No ehkä se, että oli maa mikä tahansa niin joskus seikkailunhalu ja usko omiin kykyihin voi tuoda paljon positiivisia asioita. Miehellä on kaksi hyvin toimeentulevaa hyvin kasvatettua lasta, miljoonakämppä/jahti, uusi nuorempi vaimo (vasta sen jälkeen kun lapset pois kotoa), lentää ykkösluokassa jne... Ei hullumpaa elämää. Mies olisi voinut olla samanlainen katkera svedu, joka puhuu onnesta kun kyse on jostain aivan muusta.

Onneksi miehellä on samoja harrastuksia kuin itsellä ja olen kuulemma aina tervetullut hänen kämpilleen ja mikäs sinne mennessä vaikka pikku purjehdukselle Tyynelle valtamerelle/Great Barrier Reefille.

Uskaltakaa lähteä pois Suomesta jos siltä vaan tuntuu. Mitä tahansa voi tapahtua, jos vaan jätätte sen naaman norsiksella asenteen pois ja negatiivisen asenteen. Ja ylihuomenna Singaporeen :D

Hieno homma Ruotsinmiehelle, näinhän se on että usein menestyneitä ihmisiä kohtaan ollaan katkeria ja ei voida myöntää että joku on pelimiehenä tai naisena hoitanut asiat mallilleen, vaan sanotaan että on ollut helvetinmoinen tuuri tms. Tottakai onnellisia sattumiakin tarvitaan matkan varrelle.

Mitä jos tämän menestyneen kaverin naapurissa asuu mies joka tykkää asua Ruotsissa, kokee 23 vuotiaana että ei ole hinkua lähteä muualle asumaan tai maailmaa kiertämään vaan lomailu silloin tällöin riittää. Menestyy mukasti työelämässä ja tekee massia ihan mukavasti, ottaa ruotsalaisen vaimon ja vääntää pari ipanaa, ostaa omakotitalon kotiseudultaan ja asettuu sinne asumaan ihan ikiomasta tahdostaan.
Onko tämä mies Topah vähemmän onnellinen kuin se miljonäärikaveris, jolla on pursi ja talo etelän auringossa?
Sinä sanot tietysti että se vaan puhuu onnesta vaikka kyse on jostain ihan muusta?

Sun viesteissäs sä sanot Topah koko ajan että ihminen voi olla onnellinen missä vaan, mutta silti rivinvälistä voi kuitenkin lukea että vitut te norsunvittunaamat siellä Suomessa mitään onnellisia voi olla vaan teidän pitää lähteä pois ja tehdä niinkuin minä, rohkea Topah joka lähden Singaporeen huomenna ja pääsen luxus thai-kämpältäni Ruotsalaisen kaverini huvipurrelle purjehtimaan tyynelle merelle tai great barrier reefille milloin vain.

:D Enkä ole sulle edes kateellinen vaikka tuolla barrier reefillä haluaisinkin käydä.

Pistetään tähän loppuun vielä että mun mielestä ihminen on onnellinen silloin kun se tekee sitä mistä se nauttii. Topahille se on Purjehdus 60v. Ruotsalaisen huvipursimiehen kanssa, mulle jotain ihan muuta. ;)

Ei kai kukaan olekaan pelotellut, mutta tuo ylitsevuotava Suomen dissaaminen on vähän hölmöä.
Ei se ole hölmöä. Se on vain yksi erikoinen tapa maksimoida omaa onnellisuutta.

minun mielipiteeni on se etta
Suomessa kouluruoka on hyvaa, edelleenkin. Mun aiti on ala-asteella keittajana. Oon hanen juttujaan kuunnellut kuinka kouluruoka hommelit ovat edenneet.
Lyhyesti: enaa ruokaa ei tehda koulun keittioissa, vaan ne tulevat valmiina "laatikoina" ja nama vaan lammitetaan uunissa. Ennen esim aitini keittiolla oli 3 henkea toissa nyt on 2.

sairaanhoito ei mielestani ole hyvalla mallilla suomessa. Huppea tassa asiassa kylla taysin komppaan. Englanti on kylla viela huonommassa jamassa.
Sain justiin taala ranskassa lapsen ja olin enamman ja vahemman 5 paivaa paikallisessa sairaalassa. 20 vauvaa, 5 sairaanhoitajaa, 2 katiloa 24h. Onko nain myos suomessa ??
noh ranska on vahan huono vertailukohde silla aina kansainvalisissa vertailuissa se on maailman karkea.
Se lahinna suomalaisten itseylpeydessa pistaa naurattamaan etta luullaan olevansa huippuja. Sairaanhoito ei ole, mutta sita ei edes myonneta.
Olihan tuossa joku 10 vuotta sitten kansainvalinen vertailu, mika perustui leikkausjonojen pituuteen. Suomi ei yltanyt eurooppalaiselle tasolle. Oli Itsesasiassa Sierra Leonen ylapuolella, minka ymmarran koska heilla oli ollut sisallissota !!

Oma aiti on nyt saikulla selkaleikkauksesta, mihin han vuoden jonotti, viimeisen kuukauden halvaantuneena. Nyt tyoterveyslaakari ihmettelee kun kuntouminen on niin hidasta :) aiti pystyy nyt kavelemaan 1km per paiva, mutta kuulemma lihaskunto on huono !! Se on semmosta kun 1 vuoden on lahes taysin liikkumatta. Ikaa hanella vajaa 60 vuotta, saapi nahda paaseeko elakkeelle. rahaa sitten taitaa tulla 800 eur kuussa.

Esimerkkeja on lisaa mutta en viitsi vaahdota.

mita sitten tulee yksityiseen sairasvakuutukseen. mulla on.
Valtion elakkeenseen en myoskaan usko, tai jos sen saan niin elakeika tulee olemaan about 75v.

Jos maksalaatikko maistuu mun mielestä paskalta, pitääkö mun sanoa solidaarisesti kaikille että no ei se paskaa ole koska kaikki jotka tykkää siitä on onnellisia ja Saarioinen tekee hyvää tulosta sen myynnistä jne?

Osaan kyllä katsoa Suomen tilannetta objektiivisesti ja se on monelle maailman paras paikka. En mä dissaa ketään Suomessa asuvaa, koska lähes kaikki sukulaisetkin asuvat siellä ja ystäviäkin. Olen heille sanonut, että mua vituttaa olla Suomessa kun se on mun mielestä masentava paikka asua. Jotkut ovat sanoneet, että tekisivät saman mitä minä jos pystyisivät. Toiset taas ovat ilmaisseet tyytyväisyytensä tämänhetkiseen tilanteeseen. En mä ymmärrä miks se on joltain pois jos mulla on oma mielipide. :rolleyes:

Enkä ole ylenpalttisesti Suomea haukkunut sen enempää kuin kertonut mitä mieltä henkilökohtaisesti Suomesta olen. Eli ei siellä ole sen kummempaa vikaa kuin huonot kelit ja ehkä ruoka huonoa. Tämän lisäksi paikka on jo niin tuttu, että maailmassa riittää niin paljon hienoja paikkoja joissa seikkailla, että elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi kylmässä ja pimeässä pohjolassa. Että semmosta :D

Kato nyt itte noita tekstejäs. Ei tässä nyt ihan puusilmiä olla, vaikka Suomessa asutaankin. Oho, saatana, susi puri jalkaan. Luulin, että se oli jäätynyt kalikaksi.

No mä laitoin ton vähän vastaantulevan kommentin sen takia, että haluan päästä tasoihin Hupen kanssa owned-tilastossa. Eli en mä jaksa ite kattoa mitä olen postaillu. Joka tapauksessa Suomi on hieno maa monessa suhteessa, eli sitä ei käy kieltäminen. Tämä nyt on tällainen pikku "haista vittu Suomi" -thread jota voi välillä lukea iloisellakin ilmeellä. Ja kuten sanottua pääasia, että viihtyy oli maa mikä tahansa.

Niin ja terveydenhuollosta sen verran, että ei tänne sairastamaan olla tultu. Ja jos joku tauti iskee niin käydään lähiviidakon poppamieheltä hakemassa joku taikakivi ja hinkataan sitä sitten kipeeseen kohtaan....jos siis naapurin buffalo on sillä päällä, että sen kyydissä pääsee parissa viikossa paikan päälle.

Jotkut ottaa kyllä vähän turhan helposti herneen nokkaansa Topahin teksteistä.

Jos maksalaatikko maistuu mun mielestä paskalta, pitääkö mun sanoa solidaarisesti kaikille että no ei se paskaa ole koska kaikki jotka tykkää siitä on onnellisia ja Saarioinen tekee hyvää tulosta sen myynnistä jne?

Osaan kyllä katsoa Suomen tilannetta objektiivisesti ja se on monelle maailman paras paikka. En mä dissaa ketään Suomessa asuvaa, koska lähes kaikki sukulaisetkin asuvat siellä ja ystäviäkin. Olen heille sanonut, että mua vituttaa olla Suomessa kun se on mun mielestä masentava paikka asua. Jotkut ovat sanoneet, että tekisivät saman mitä minä jos pystyisivät. Toiset taas ovat ilmaisseet tyytyväisyytensä tämänhetkiseen tilanteeseen. En mä ymmärrä miks se on joltain pois jos mulla on oma mielipide. :rolleyes:

Enkä ole ylenpalttisesti Suomea haukkunut sen enempää kuin kertonut mitä mieltä henkilökohtaisesti Suomesta olen. Eli ei siellä ole sen kummempaa vikaa kuin huonot kelit ja ehkä ruoka huonoa. Tämän lisäksi paikka on jo niin tuttu, että maailmassa riittää niin paljon hienoja paikkoja joissa seikkailla, että elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi kylmässä ja pimeässä pohjolassa. Että semmosta :D

Joo joo, sun pointti on jo tullut 20x selväksi. Siis ihan oikeesti. Kukin tehköön mitä haluaa.

Se on totta että liian vähän täällä puhutaa asiasta

Kyllä sä voit maksalaatikkoakin dissata jos se hyvältä tuntuu. Maksalaatikko on munkin mielestä aivan kauheaa. Kylmänä se on Hupen suurta herkkua:D

topah nayttaa syyllistyvan yleistamiseen turhan helposti. Esim maksalaatikko maisuu paskalle !!!

Tarkennetaan...

Mun isan koira ei suostu syomaan saarioisten maksalaatikkoa, mutta forssan laatikkoa se vetaa ihan onnessaan.

Maksalaatikko on oikeasti saatanasta...

Niin totta niin totta. Meikäläisen inhokkiruoat on kaikki maksasta tehty sekä rusinat. Ja maksalaatikostahan noi löytyy yleensä molemmat. Vieläkin muistan elävästi kun ala-asteella oli ruokana kyseistä kammotusta eikä saanu ite ees valita että paljonko syö! Siinä sitten yritit piipittää keittotädille, että "hiiren annos, kiitos..." Paskanmarjat. Sama kauhallinen sieltä aina lasahti tiskiin kuin muillekkin:itku:

edit. vähän meni offtopiciks, mutta oli pakko avautua. Niin kovat on traumat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom