Pois Suomesta thread...maybe forever!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
No mielestäni Thaimaa ei ole kehitysmaa, vaikka sitä niin monet sanovat. Portugali tuntuu siellä käymättä, kovinkin kehitysmaalta. Tarkoitin siis että jos Thaimaasta voidaan puhua kehitysmaana, on Portugali sitä takuuvarmasti. No vähän sama kuin useimmat puhuisivat Thaimaasta kun minä puhun Portugalista. En ole siellä käynyt, mutta kovin kehittyneeltä metropolilta tuo paikka ei vaikuta.

:jahas:

(Onneksi) Portugalissa on hoidettu asiat hieman toisin kuin Thaimaassa....

Ihan hiuksenhieno ero kansalaisten keskimääräisessä varallisuudessa:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_valtioista_bruttokansantuotteen_henkilöä_kohti_mukaan

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Barcelona on aika monipuolinen kaupunki. Muuttakaa Huppe sinne.

Juu, normaali hengaaminen olisi ok itsellekin, mutta en kyllä pystyisi maksamaan matkoja vain siksi, että pääsee aurinkoon. Syksy rokkaa, joku kylmä Toronto olisi siisti mesta.
Kyllä aivan samaa mieltä, Toronto kiehtoisi myös. Toisaalta myös keväinen Boston ja St. Patricks day:kuola:

No mielestäni Thaimaa ei ole kehitysmaa, vaikka sitä niin monet sanovat. Portugali tuntuu siellä käymättä, kovinkin kehitysmaalta. Tarkoitin siis että jos Thaimaasta voidaan puhua kehitysmaana, on Portugali sitä takuuvarmasti. No vähän sama kuin useimmat puhuisivat Thaimaasta kun minä puhun Portugalista. En ole siellä käynyt, mutta kovin kehittyneeltä metropolilta tuo paikka ei vaikuta.

Tosi kehitysmaa onkin... Tossa bkt-listassa sen taakse jää vain maailman kehitysmaiden pohjasakka, mm. Tsekki, Unkari, Viro, Slovakia, Kroatia, Puola, Liettua, Latvia, Venäjä, Turkki ym...

Huppe:
Asun korvessa ja nautin täisin siemauksin suomen vuodenajoista, enkä stressaa itseäni työn takia, vaikka asuntolainaa onkin.
Minkä vuoksi täytyy haukkua koko Suomi, jos ei tykää helsingin loskasta ja kiireestä?

Täällä stadissa mitään loskaa ole nytkään. Teen vielä semmoisen kierroksen, että nakkasen kameran ja jalustan mukaan ja duunaan vitun siistit kuvat stadista, sitten voidaan vertailla niitä vaikka tsunamikuviin. Se on yhtä vitun reilua kuin sanoa, että Suomessa sataa loskaa 24/7.

Minusta olisi siistiä viettää yksi vuosi jossain ivalossa. Olisi se vähintään yhtä eksoottista kuin etelän hiekkarannat.

Huppe:
Asun korvessa ja nautin täisin siemauksin suomen vuodenajoista, enkä stressaa itseäni työn takia, vaikka asuntolainaa onkin.
Minkä vuoksi täytyy haukkua koko Suomi, jos ei tykää helsingin loskasta ja kiireestä?
En ole haukkunut koko Suomea kertaakaan, varsinkaan ilmaston osalta, päinvastoin. Itselleni Helsinki vain sattuu olemaan ainoa mahdollinen asuinpaikka, joten vertailuni kohdistuu pitkälti siihen. Johan mainitsin että esim. 400km Stadista on NYKYISIN niin perseestä että joulukin on musta. Ei kiitos, mieluummin nostan kytkintä sitten kokonaan.

En nyt oikein saanut muuten selkeää kuvaa tuosta Portugalista, mimmoista siellä oikein on? Ainakin lapsia pöllitään, entäs muuta?

En ole haukkunut koko Suomea kertaakaan, varsinkaan ilmaston osalta, päinvastoin. Itselleni Helsinki vain sattuu olemaan ainoa mahdollinen asuinpaikka, joten vertailuni kohdistuu pitkälti siihen. Johan mainitsin että esim. 400km Stadista on NYKYISIN niin perseestä että joulukin on musta. Ei kiitos, mieluummin nostan kytkintä sitten kokonaan.

En nyt oikein saanut muuten selkeää kuvaa tuosta Portugalista, mimmoista siellä oikein on? Ainakin lapsia pöllitään, entäs muuta?
Kuvia Portugalista:

Rua_Augusta_Lisboa.JPG

Aeroporto_de_Lisboa_%281%29.jpg

mietwagen-lissabon-rossio_6.jpg

Lissabon1.jpg

http://blobs.shoppay.be/subgroups/280-lissabon.jpg

edit: tuo viimeinen on niin suuri, että laitan vain osoitteen

Bayerin kuningas Ludwig tuolla Huppen linnassa asusteli, nykyään linna (Schloss Neuschwanstein) on museona. Vastoin Miken arvailuja kuningas ei ollut mikään "Power-Reijo", vaan taisi olla sellainen runoileva idealisti ja tykästynyt omaan sukupuoleen. Kuoli verrattain nuorena hämärissä oloissa Starnberger Seen rantavesissä (ei tuo järvi, mikä linnan takana kuvassa näkyy). Muuten pramea asumus, kuulemma ollut esikuvana mm. tuolle Disneyn linnalle USA:ssa.

Luonnossa Neuschwanstein on vielä paljon hienompi, itsekin olen siellä kerran käynyt. Baijerin hienoinpia paikkoja imo! Muutenkin mä pidän baijeria kyllä sellasena paikkana, jotta jos vapaasti saisin valita kaikkialta maailmasta missä asuisin, oisi baijeri todella korkealla, jollei jopa ykkönen. 5 kärjessä usan, kanadan ja aussilan vierellä kyllä keposesti tuo saksan helmi!

e: kuvien perusteella portugalihan näyttää todella ihkulta paikalta!

samoin mitä, mä olen portugalilaisia tavannut, on ne naiset jotain niin kuola varmasti 99.99999% suomalaismiesten mielestä, itseen ne ei iske, mutta mä kyllä ymmärrän, jos jotakuta portugali-italia-espanja-muut latinot-ranska-akselin naiset kiehtoo.

Neuschwanstein on kyllä hieno paikka, vaikka onkin aikamoinen turistihelvetti kaikkine hevoskuljetuksineen ja matkamuistomyymälöineen. Siitä huolimatta kävin ihastelemassa sitä hiljasempina päivinä ainakin 3 kertaa saksassa asuessani. :nolo: Hesarissa oli pari kuukautta sitten juttu tuosta linnasta, ja oli kuulemma ainoa linna saksassa joka tekee voittoa. Pakko kierrättää turisteja että saa ylläpito- ja korjauskustannukset katettua.

lissabonissa aika paljon "taskuvarkaita". Nama siis tyyliin kasi toisen taskuun ja taman jalkeen juosten karkuun. Multa kerran kolme kaveria talleen sai 3 euroo taskusta ennen kuin ehdin lyomaan.
Pankkiautomaatilla sama juttu, oot nostamassa rahaa, niin siina heiluu valittomasti 1 sentin paassa muutama tyyppi. vahan muka vahingossa tonii...

Huom, nama on sitten noissa turistipaikoissa samaa paskaa kaikialla. Bercelonassa Ramblalla oli ihan sama mieninki.
St tropeessa oon kerran hieman kuristanut ja huutanut yhdelle kusipaalle joka tuli olkapaan yli kurkkimaan tunnuslukua ja kerjaamaan rahaa. Taman jalkeen kaveri viela seuras mua puistoon naytti kuinka korkealle han potkii. Tassa vaiheessa ma kylla repesin nauramaan.

Nama kaikki siis keskella paivaa. Ei se nyt itsea niin haitta, koska harvemmin puukosta vakijoukossa tulee, mutta tallaiset tilanteet on esim naisille varsin pelottavia.
En ikina valitsisi kiireista turisti aluetta asuinpaikaksi, oli maa mika hyvansa.

Kyllä aivan samaa mieltä, Toronto kiehtoisi myös. Toisaalta myös keväinen Boston ja St. Patricks day:kuola:

Asuin syksyn Torontossa ja on se kyllä aivan mahtava paikka. Tykkäsin tosi paljon... Jonkun vuoden päästä muutan sinne pysyvästi...

¨Kerro ihmeessä lisää? Miksi juuri Portugali jne?
Kuvat maisemista kiinnostaisivat myös kovasti, it-infra sekä asumiskustannukset?

Omakohtaisesti ei ole varsinaisesti tullut tätä maata valittua.Aikanaan (heti -90 alussa) seikkailunhaluiset vanhempani päättivät tänne muuttaa.Espanja oli kait toisena vaihtoehtona mutta tänne oli sopiva "ovi auki" ja tänne päädyttiin ja jäätiin.
Suomen laman sijasta koettiin sitten Portugalin kova nousukausi.

Perhana kun ei oo nyt kuvia,oon ajatellut sellaista pientä kuvagallerian tapaista väsäillä sukulaisten iloksi.Kävi omaa hölmöyttään vaan niin hassusti että n,400kuvaa hävisi reistailevan koneen takia.Mutta jos vaikka Algarvea,Lissabonia,Cascaisia ja sen semmosta Googlettaa ni luulis jotaan löytyvän.

Asuinkustannuksista(vuokrat yms.) en sano mitään,ovat aika laajat ,riippuen asuma-alueiden arvostuksesta ja kaupungin osista.Samoin asuntojen hinnat.
Ruoan hinta taitaa jo ylittää Suomenkin hinnat,ainakin aika samoissa,tämä perustuu ihan omakohtaiseen tarkkailuun,mikä se on se "EU ostokori" hommeli niin viimeksi kun katsoin niin ei oikein mielestäni pitänyt paikkaansa.
Palkkatasot yleisesti matalat.Minimi palkka ja perus eläke niin pienet että ihmetyttää miten niillä tulee yleensä toimeen.Köyhyyttä kyllä löytyykin,varmaan pienissä keski Portugalin pikkukylissä enemmänkin.Täällä etelämmässä on suurimmaksi osin "pois silmistä".Mutta kyllä löytyy sitten varakkuuttakin,loistohuviloita,jahteja ja autoja sekä sen semmosia.

Varauksella voi sanoa että tavaraa saa jo melkein mitä vaan.Ostoskeskuksia ,rakennustarvike marketteja yms.löytyy nykyään ihan riittämiin.

Tämä Algarven maakunta jossa itsekin majailen on mielestäni puhdasta ja siistiä aluetta.Suomesta tulijat kyllä jo linja-auto matkalla hotellille onnistuvat buukkaamaan joka ainoan tien varressa lojuvan roskan,mutta ei tänne silti paskaan huku.Irtokoiriakin yritetään pitää kurissa,vaikka kyllä niihin välillä vieläkin törmää.
Asuntovarkauksia on viime vuosina ollut runsaasti.Lompakkoa olen pitänyt perstaskussa onnekkaasti jo kohta 20V ja kertaakaan ei ole viety,myöskään turpiin en ole ottanut.

Perinteisiä turistirysiä löytyy mutta Golfin pelaajille tämä on mitä mainioin paikka,kenttiä on runsaasti.Pääkaupunkiseutu taas sitten on aivan erilaista,mutta siellä en ole satunnaisia käyntejä enempi ollut.

Tekisi mieli kertoa jotaan muutakin,niin hyviä kuin huonojakin puolia,jos tulee jotaan kysymyksiä mieleen niin koittakaa kutkutella niitä ulos,kitan sitten vastata:)

Joo Huppe tais tossa jo puhella, että ne ois kämppää ettimässä jostain Espoon kupeesta. En tiedä onko vaan huhu? :wtf:

Dublinkin on ollut enemmän kuin usein mielessä, tai Irlanti yleisestikkin.
IMG_0659.jpg
[/IMG]
IMG_0649.jpg

IMG_0684.jpg

Mikähän noissa hiekkarannoissa on, joka vetää suomalaisia sinne muna pystyssä? Ei tajua tuota makaamista jossain hiekkakasassa saatanallisessa helteessä. Sama saatanan mollukka se tännekin paistaa, onneksi edes vähän kylmemmin.

:D Varsin osuvasti sanottu. Olen itsekin miettinyt mitä hienoa on kärventyä jossain piitsillä 40-asteen helteessä kaksi viikkoa tekemättä yhtään mitään. Kuulostaa jo ajatuksenakin täysin aivokuolleelta. Voisin kuvitella, että päivän tai kaksi tuollaista voisi jaksaa muttei kyllä yhtään enempää.

Olen suunnitellut kyllä tänä vuonna käyväni kattomassa taikamaan pattijoen pois pyörimästä mutta en sinne kyllä helteisen ilmaston takia mene vaan pikemminkin siitä huolimatta. Omat syyni sinne lähtöön on paljon älykkäämmät kuin rannalla lahnana makoilu.

Älykkäämpi syy = thaikkuchicksit

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom