Pois Suomesta thread...maybe forever!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mut olis kyl kiva kuulla kommenttia just tosta "normiasumisesta" ulkomailla. Aussit ois aika jees, ainakin kaikki on kertonu ihmisten olevan pirun mukavia, ja kai se mollukkakin siellä paistaa aika kivasti. Lomareissut on lomareissuja.

Mut olis kyl kiva kuulla kommenttia just tosta "normiasumisesta" ulkomailla. Aussit ois aika jees, ainakin kaikki on kertonu ihmisten olevan pirun mukavia, ja kai se mollukkakin siellä paistaa aika kivasti. Lomareissut on lomareissuja.
Mihin hommiin olet hakeutumassa dau andör? Itse ajattelin tässä muutaman vuoden sisään yrittää päästä Uuten-Seelantiin ihan asumaan ja töihin. Tiedä sitten mitä hommia siellä kouluttamattomalle löytyy.

The French government wants to reduce the number of Public Holidays from 11 (13 in certain the Moselle, the Bas-Rhin and the Haut-Rhin) to 10 (12). Please note that these figures exclude those Public Holidays which always fall on a Sunday (ie; Easter Sunday and Whit Sunday).

Ei kai tossa nyt aivan tolkuttaman paljon enemmän ole kuin meillä (riippuu tietty myös vuodesta)? Työtunteja puolestaan mulla ainakin on viikossa 37,5. En ihan 2,5 tunnin takia pakenisi maasta.

Edelleen tuntuu tosiaan, että melkoisella mutulla ja kuulopuheiden perusteella monet haaveilevat elämästä (ei siis lomasta!) ulkomailla.

Toim.huom. en todellakaan tarkoita, että ei pitäisi tai saisi muuttaa ulkomaille, mutta on 100% varma, että jos siellä oikeasti asuu, niin arkielämä on arkielämää joka maassa. Ehkä kuitenkin hieman miellyttävämpää kuin täällä. Tai sitten ei.

edit: Italian Rivieralla asuvan suomalaisen kaverini arki kuulostaa esim. aika kauhealle. Työkseen hän ajeluttaa paikallisen venerakentamon asiakkaita edustuspursilla, toimii turistibotskien kapteenina jne. Tietty on sitten ikävää piipahtaa vaikka vapaapäivänä Garda-järvellä tms. jos ei toi rantaelämä kotona nappaa. Ja talvella olet alpeilla melkoisen nopsaan.

Itse pohjois espanjassa (4kk tosin vaan) asustelleena voin todeta että sen maan rentous asiota kohtaan jotenkin kiehtoo! toisaalta en kyllä joutunut hoitamaan siellä mitään käytännön asioita, enkä käynyt töissä vaan opiskelin. Toisinaan se meininki on tosin hieman hälläväliä asenteella menoa, mutta jos ei oo mihinkään kiire...:D Voisin hyvinkin asua siellä aina lokakuusta kesäkuuhun jos se vain oisi työn puolesta mahdollista!

Itse pohjois espanjassa (4kk tosin vaan) asustelleena voin todeta että sen maan rentous asiota kohtaan jotenkin kiehtoo! toisaalta en kyllä joutunut hoitamaan siellä mitään käytännön asioita, enkä käynyt töissä vaan opiskelin. Toisinaan se meininki on tosin hieman hälläväliä asenteella menoa, mutta jos ei oo mihinkään kiire...:D Voisin hyvinkin asua siellä aina lokakuusta kesäkuuhun jos se vain oisi työn puolesta mahdollista!
Joo siellä kuulemma tuo rentous on usein tuota hällä-väliä asennetta, sen näkee kuulemma mm rakentamisessa. Kaverin kaveri:lol2: muutti Espanjaan, koulutus taisi olla jotenkin tietokoneisiin liittyvää, mutta meni kuitenkin töihin sähköfirmaan ilman koulutusta ja teki hommat tarkemmin kuin paikalliset.

Mimmostas liksaa Espanjassa saa ja mikä on koulutuksen taso? Portugalihan siinä naapurissa on ns. "kehitysmaa" jos Thaimaastakin voidaan puhua kehitysmaana. Espanja kuitenkin kiinnostaisi kovasti myös.

Barcelonasta jonkin verran "etelään" on pienempi kaupunki nimeltä Tarragona. Se kiinnostaisi kovasti ja siellä tulee varmasti ensi kesänä käytyäkin.
Itse tykkään kovin paljon enemmän tuosta Saksalaisesta maisemasta maalattuine kivitaloineen kuin mitä Espanjan eri tyyliset talot ovat.

Jotain kuvia paikasta:

tarragona_port.jpg

tarragona-etar4.jpg

Eikös noilla Espanjattarilla sekä italialaisilla naisilla muuten ala viikset aina kasvamaan, ainakin tiettyyn ikään tullessa? :lol2:

Ranta näyttää aina kivalta, tosin sitten on hiekassa joka paikka kun siellä käy... :(

bTarragonaBeach1953_r1.jpg

Barcelonasta jonkin verran "etelään" on pienempi kaupunki nimeltä Tarragona. Se kiinnostaisi kovasti ja siellä tulee varmasti ensi kesänä käytyäkin.

Aivan ihana ranta siellä ainakin on, kerran jos toisenkin kärventyi nahka siellä:) Muutenkin tosi kaunis paikka! Palkoista en sen tarkemmin osaa sanoa, mutta hintataso on ainakin samaa luokkaa pohjoisespanjassa kun täällä, ehkä aavistuksen halvempi.

Portugalihan siinä naapurissa on ns. "kehitysmaa" jos Thaimaastakin voidaan puhua kehitysmaana.

Minkäslaisilla perusteilla muuten voidaan puhua "kehitysmaasta",tuon vertailun perusteella olen tainnut saada aikaisemmin väärän kuvan Thaimaasta ?

p.s. siinä manner Espanjan aurinkorannikollahan muuten on maailman toiseksi suurin Suomalaisten "yhteisö",kannattaa miettiä että kuinka lähelle sitä haluaa sijoittua,jos tulee muutto ajan kohtaiseksi.

Minkäslaisilla perusteilla muuten voidaan puhua "kehitysmaasta",tuon vertailun perusteella olen tainnut saada aikaisemmin väärän kuvan Thaimaasta ?
No mielestäni Thaimaa ei ole kehitysmaa, vaikka sitä niin monet sanovat. Portugali tuntuu siellä käymättä, kovinkin kehitysmaalta. Tarkoitin siis että jos Thaimaasta voidaan puhua kehitysmaana, on Portugali sitä takuuvarmasti. No vähän sama kuin useimmat puhuisivat Thaimaasta kun minä puhun Portugalista. En ole siellä käynyt, mutta kovin kehittyneeltä metropolilta tuo paikka ei vaikuta.

3kk oltu nyt Thaikuissa ja kerran käytiin rannalla, senkin olisi voinut jättää menemättä :lol2:
Hiekassa oli joka vaate, kengät, kamera, auto. Enkä jaksa muutenkaan maata missään rantahiekassa, voihan sitä levyttää vaikka pihalla ja vetää bisseä. En silti väitä ettei olisi kiva katsella upeita maisemia ja makailla riippumatossa siemaillen Singapore-slingiä samalla. En vain jaksa moista touhua jostain syystä.
Tietty jos rannalla on kiva rantatie niin sitä on magea ajella autolla tai ihan vain työnnellä rattailla ja vain katsella tuota rantaa.

No mielestäni Thaimaa ei ole kehitysmaa, vaikka sitä niin monet sanovat. Portugali tuntuu siellä käymättä, kovinkin kehitysmaalta. Tarkoitin siis että jos Thaimaasta voidaan puhua kehitysmaana, on Portugali sitä takuuvarmasti. No vähän sama kuin useimmat puhuisivat Thaimaasta kun minä puhun Portugalista. En ole siellä käynyt, mutta kovin kehittyneeltä metropolilta tuo paikka ei vaikuta.

Saattaa tosiaan olla että minulla on aivan vääränlainen kuva Thaimaasta,täytynee yleissivistyksen kannalta tutkia asiaa.Portugalin tunnen jokseenkin paremmin kun on tullut täällä jo vuosia asusteltua.
Espanja Portugali vertailusta en osaa sen enempi arvailla kuin että Espanjassa paremmat palkat ,halvemmat elintarvikkeet ja polttoaine......

Mikähän noissa hiekkarannoissa on, joka vetää suomalaisia sinne muna pystyssä? Ei tajua tuota makaamista jossain hiekkakasassa saatanallisessa helteessä. Sama saatanan mollukka se tännekin paistaa, onneksi edes vähän kylmemmin.

Talvisin mukavia kävelyreittejä siellä rannoilla ja lähistöillä ,kesä ,varsinaiset "uimarannat" ja uimakausi ei voisi vähempää kiinnostaa.

Saattaa tosiaan olla että minulla on aivan vääränlainen kuva Thaimaasta,täytynee yleissivistyksen kannalta tutkia asiaa.Portugalin tunnen jokseenkin paremmin kun on tullut täällä jo vuosia asusteltua.
Espanja Portugali vertailusta en osaa sen enempi arvailla kuin että Espanjassa paremmat palkat ,halvemmat elintarvikkeet ja polttoaine......
¨Kerro ihmeessä lisää? Miksi juuri Portugali jne?
Kuvat maisemista kiinnostaisivat myös kovasti, it-infra sekä asumiskustannukset?

Talvisin mukavia kävelyreittejä siellä rannoilla ja lähistöillä ,kesä ,varsinaiset "uimarannat" ja uimakausi ei voisi vähempää kiinnostaa.
Juu, normaali hengaaminen olisi ok itsellekin, mutta en kyllä pystyisi maksamaan matkoja vain siksi, että pääsee aurinkoon. Syksy rokkaa, joku kylmä Toronto olisi siisti mesta.

Itse tykkäsin auringonotosta ennen Thaikkuihin muuttoani. Eli Suomessa yritin ottaa aurinkoa aina kun mahdollista ja eteläänkin lomalle tuli matkusteltua pelkän auringon takia. Solariumit sitten siihen talvella vielä päälle. Nyt kun melkein pari vuotta on Thaikuissa tullut lymyttyä niin se ruskettumisen viehätys on kadonnut ihan täysin. Se menee itseasiassa vähän päin vastoin lämpimissä maissa, eli valkoinen iho on se tavoiteltu ihotyyppi. Kylmissä maissa taas pieni päivetys on vain hyväksi.

Bayerin kuningas Ludwig tuolla Huppen linnassa asusteli, nykyään linna (Schloss Neuschwanstein) on museona. Vastoin Miken arvailuja kuningas ei ollut mikään "Power-Reijo", vaan taisi olla sellainen runoileva idealisti ja tykästynyt omaan sukupuoleen. Kuoli verrattain nuorena hämärissä oloissa Starnberger Seen rantavesissä (ei tuo järvi, mikä linnan takana kuvassa näkyy). Muuten pramea asumus, kuulemma ollut esikuvana mm. tuolle Disneyn linnalle USA:ssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom