Pohkeista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja makew
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin ajattelin kysyä et miten muilla menee pohkeiden ja käsien suhteet? ku itellä on 40 cm pohkeet ja vaan 36 kädet. Pohkeet on kasvanu hyvin pelkällä pohjenostolla seisten ja siinä 2X15 sarjatloppuun asti, tosin välillä teen 2X6 ja hyvin on toiminu vaikka oon aina tehny saman liikkeen. Kädet ei vaan oo kasvanu samanlailla vaikka aika paljon on kokeiltu erinlaista treeniä(toistoilla 8-12), joten funtsin et voisko mulla toimia 15 toistot paremmin kuin esim. 8-10 toistot? ja kannattaako liikkeitä vaihtaa jos ne toimii? Jostain oon lukenu et eri kehotyypeille sopis pituset toistot ?
kehonrakenne on normaali ja olen tavallaan siinä "välimaastossa" etten oo tikku enkä lihava.

Kyl noit liikkeit ja sarjapituuksii kannattaa vaihdella aina välil ettei lihakset pääse tottumaa siihe rasituksee. Ite ajattelin alkaa nyt reenaa mikrosykleillä eli viikolla 1 toistot liikkeissä 4-10 ja viikolla 2 10-12. Käsien kasvu mulla kans tökkiny nyt jo vähä aikaa. Saas nähä jos toi antas uudelaist ärsykettä. :)

Kädet

Noin yhden suhde yhteen tällä hetkellä.. Viime vuoden puolella pohkeitten ja käsivarren ero oli +4cm käsivarsi isompi.. Nyt tasoittunut...

Pohkeet 44 cm
Kädet 42 cm

Ja jotta tajuaisitte miten paskat noi kädet on: pituutta löytyy 189 cm. Pohkeet on huono lihasryhmä, kädet huonoin.

Originally posted by Hulkki
Pohkeet 44 cm
Kädet 42 cm

Ja jotta tajuaisitte miten paskat noi kädet on: pituutta löytyy 189 cm. Pohkeet on huono lihasryhmä, kädet huonoin.

HÄ!?!? Ei uskois tosta avatarin kuvasta...

edit: :D (ettei kukaan vaan ota tosissaan)

itellä pohkeet on melkeimpä paras lihasryhmä pituutta on 176 cm.
kädet näyttää pieniltä. dippiä täytyy alkaa tekee jos ne vaikka kasvais..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
juuri tuossa mittailin...;

pohkeet näyttää 43 ja haba avutonta 36 ...

Koskaan en ole pohkeitani punteilla treenannut (taitanee 10 vuoden futis treeni kuitenkin näkyä :cool: )
ja habankin yms. varsinainen treenaaminen on vasta nyt aloiteltu, ja toki nyt sitten tulee niitä pohkeitakin pumpattua..

Ja sitten vähän ohi aiheen, muttta kun jaloissa liikutaani niin:

Reisiäni en uskalla edes mittailla... Tiedän, että nekin on kohtuu isot, mutta ei ne ole tottunut kyykkyn eikä muihinkaan paino harjoitteisiin.. Jospa niissä saisi hermotuksen kohalleen ja sitten irtoaisi...
Tällä hetkellä tuskin kyykystä 100 kiloa nousee ilman että rusautan selkäni tai jotain muuta. Mutta katsellaan mitä aika tuo mukanaan :hmmm: ::lol2:

Itsekin oon kyllä täysin ulalla kohta kun ei tiedä miten nämä pohjelihakset saisi tosiaan kasvuun. Suoraan sanottuna aivan surkuhupaisa näky kun on pitkät raajat ja pohkeissa ei oo massaa vaikka kuin koittaa treenata.

Täällä jotku on ilmeisesti (esim. JJJ muistaakseni) treenannu pohkeita 2 kertaa vkossa. Mut mihin tämä oikein perustuu. Onko pohkeet jotenkin erilainen lihasryhmä, ettei sille riitä kerta viikossa treeniä. Oma ongelma on, että pohkeet saan kyllä kivasti pumppiin (sarjat: 12-15 toistoa), mutta tunti treenin jälkeen, niin niitä vois treenata jo lisää. Menee tosiaan hermot noiden kinttujen kans.

Aattelin kokeilla sitä 2 kertaa vkossa-systeemiä (toinen treeni raskailla, ja toinen pitemmillä sarjoilla), ja jos ne ei siitä ala kasvamaan niin alan lätkimään syntholia tai sit rupean rinta-hauis-pelleksi:D

Käsi 43 cm, ranne 17 cm, ja pohje vaivaiset 37 cm, nilkka 21,5 cm, onneks voin sanoo, että oon entinen nyrkkeilijä. Pohkeet tosin otin vasta puoli vuotta sitten mukaan reeniohjelmaan, jos vaikka parin-kolmen vuoden päästä sais noikin lukemat tasoihin

Originally posted by Iceman

Aattelin kokeilla sitä 2 kertaa vkossa-systeemiä (toinen treeni raskailla, ja toinen pitemmillä sarjoilla), ja jos ne ei siitä ala kasvamaan niin alan lätkimään syntholia tai sit rupean rinta-hauis-pelleksi:D

Teit sitten pitkiä tai lyhyitä sarjoja, koitapas laittaa ihan helvetisti painoa niihin. Pohkeet pystyy aika uskomattomiin suorituksiin kun kivun unohtaa.

Pohje: 42
Käpälä: 44

Ite en ainakaan pystyisi tekemään millään ilveellä kahta kertaa viikossa pohkeita, kun tuntuu, ettei ne tahdo oikein palautua viikossakaan. Tai toisaalta kaikkeen tottuu, paitti jääpuikkoon ahterissa.

Pohje: 42

Hauis: 43

Originally posted by Sam225
Teit sitten pitkiä tai lyhyitä sarjoja, koitapas laittaa ihan helvetisti painoa niihin. Pohkeet pystyy aika uskomattomiin suorituksiin kun kivun unohtaa.

Kyllä völillä 6 toisto pystyy ottaa pohkeille. "poltteen" jälkeen pystyy 2-3 viel pakolla vääntää. 15 saa parhaan poltteen

Ojentaja 41cm :)
pohje 41cm
Ja täälläkin tavattavaa kaveriani siteeraten "on sulla ainakin helvetin isot ojentajat"
Eli siksi ei puhuta habasta.

-G-

Originally posted by makew
Kyllä völillä 6 toisto pystyy ottaa pohkeille. "poltteen" jälkeen pystyy 2-3 viel pakolla vääntää. 15 saa parhaan poltteen

Tarkoitan, että 15 toistonkin sarjat tehdään helvetin isolla painolla. Itse en ikinä tee alle 8 toistoa pohkeille.

High reps and heavy weight.

:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom