Pohkeet vapailla painoilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kuinka treenaisitte pohkeita jos käytettävissä olisi vain vapaat painot.

Seisten on ilmeisesti paras tehdä levytangolla niin että painolevyt nojaavat seinään, taikka tanko power-rackin runkoon. Toisena liikkeenä yhden jalan pohjenousu käsipaino kädessä.

Istuen tehtävä pohjenousu niin että syliin ladotaan levypainoja taikka pidetään tankoa polvien päällä, ei minusta tunnu mitenkään hyvältä liikkeltä. Jättäisittekö tekemättä. Pohjenousu seistenhän kuitenkin on enemmän perusliike kuin istuen.

juu käsittääkseni seisoen ja istuen tehtävät pohjeliikkeet ottavat hieman eri lihakseen(istuen tehtävä enemmän tuohon pohkeen ulkosyrjässä olevaan).
Riippuen siitä kuinka kokenyt treenaja olet, saattaa pohkeiden tekeminen olla jopa hieman hifistelyä.:hyper: Tai siis jos olet nyyppä niin se että teet pohkeiden treenamiseksi edes jotain on jo hyvä.
parhaat tulokset saat kuitenkin varmaan tekemällä pohkeita sekä istuen, että seisoen.

Itse oon tehnyt istuen siten että oon lyönyt pari pehmustetta ensin reisien päälle ja sitten levytanko vaan pehmusteiden päälle ja nylpyttämään.

Seisten taas tullut tehtyä etukyykky asennossa joko juurikin seinää power-rackin runkoa vasten tai sitten ihan vain suorana seisten, joutuvat vatsalihakset tekemään samalla vähän töitä.

En tiedä miten muut mutta ite en oo ikinä pohkeita erikseen reenaillu..
Paljon oon kyllä pyöräilly,juossu ja kävelly koko pikku eloni ajan ..

Mielestäni saa aika hyvät tuntumat ihan jalkareeniskin..Sen mitä tarvii..
Tietty bodi hommas eri asia..Jos erikseen haluu massaa sinne..

Hieroja totes pari kuukautta sitte : Nää sun pohkeet on kyl aikamoiset.. Niinku lohen selkämykset..:D

Menis varmaan tonne parhaat huomautukset osioonkin..:rolleyes:

Donkey calf raises eli suomennettuna "Aasin nostot" on ehdottoman hyvä liike pohkeille... mm. erään 7 kertaisen Mr. Olympian yksi suosikeista. Siinä liikkeessä siis päkiät korokkeen päälle, taivuta ylävartalo lattian suuntaiseksi ja tue itseäsi käsillä jotain tukea vasten. Kaveri alaselän päälle istumaan ja toistoo toisen perään...

Yksi hyvä variaatio lisäpainoksi (jos et saa ketään salimimmiä ylipuhuttua selkääsi istumaan) on kun laitat nostovyön päällesi ja pistät siihen levypainon kiinni siten, että se roikkuu perseen päällä. Tavallinen lisäpainovyökin käy niin että painot roikkuu jalkojen välissä, mutta itse olen todennut paremmaksi kun lisäpaino on takana... laita naru kireelle levypainon ympärille (siis keskireiän läpi tietenkin) ja pujota sitten vyö narun ja levyn välistä. Ketju on vähän ikävä, koska se kuitenkin tulee alaselän ja vyön väliin... itse käytän lyhyttä kuormaliinaa, jossa kiristin itsessään... sellainen mitä käytetään mm. pv:ssa nave-verkkojen sitomiseen.

Videolinkki:
http://www.exrx.net/WeightExercises/Gastrocnemius/WTDonkeyCalfRaise.html

Itse olen tehnyt pohjenousua seisten vain vapaita painoja käyttäen. Kaksi paksua levypainoa lattialle, tanko kyykkytelineistä hartioille ja siitä sitten vaan pompottelemaan ilman mitään tukea. Tasapainon kanssa on aluksi hakemista mutta homman oppii nopeasti.

Sarjapainoja ja-pituuksia vaihdellen. Rest/pause toimii hyvin tässä. Jalkasienet kiertoon laittaen eli paljain jaloin. Menee perille huomattavasti paremmin kuin salibandykengät jalassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
juu käsittääkseni seisoen ja istuen tehtävät pohjeliikkeet ottavat hieman eri lihakseen(istuen tehtävä enemmän tuohon pohkeen ulkosyrjässä olevaan).
Riippuen siitä kuinka kokenyt treenaja olet, saattaa pohkeiden tekeminen olla jopa hieman hifistelyä.:hyper: Tai siis jos olet nyyppä niin se että teet pohkeiden treenamiseksi edes jotain on jo hyvä.
parhaat tulokset saat kuitenkin varmaan tekemällä pohkeita sekä istuen, että seisoen.
Eli polvet koukussa tehtävä liike menee soleukselle joka kurkkaa kyllä molemmilta puolilta gastron alta (sisältä että ulkoa) ja jalat suorana tehtävät liikkeet gastrocnemiukselle eli sille päällimmäiselle pohjelihakselle.

Käsipaino toiseen käteen/dippivyö vyötärölle mihin sopivasti painoja ja yhden jalan pohjenostoja seisten. Tietenkin päkiät korokkeelle ja niin, ettei kantapää osu missään vaiheessa maaahan.

Mulla ottaa noi "aasi nostot" aika pirun hyvin. Avovaimo selkää ja yhellä jalalla kerrallaa, ja lopuks vähä pumppailee seisaalteen käsipainot messissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom