Pohkeet - ne vietävät riesat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nasser83
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Moikka! Mua vaivaa yks pikku juttu ihan suunnattomasti ..ette varmaan kirveelläkään arvaa mikä,tai pitäisikö sanoa mitkä. Pohkeet! Oon treenaillu salilla perus voima treenia,välillä painonnostoa välillä voimanosto pohjaista sellaista. Treenivuosia on takana nyt 5 ja ikää 22v. Voimaa on tullut ihan tasaista vauhtia kuten myös lihaksisto on kehittyny treenin edellyttämällä tavalla, lukuun ottamatta niitä pirun pohkeita. Miksi ei yläkerran Jesse voinu jakaa pakasta vähän reilumpia kortteja.

Nyt kysynkin ,että mitä mun pitäis tehdä tai miten treenata olemattomista pohkeista oleellisen kokoiset? Aika mitätön kosmeettinen ongelma monen mielestä varmaankin,mutta itseäni kyllä sapettaa,kun ei kehtaa edes shortseja kesällä käyttää.

Niin siis..reidet ovat ihan normi kokoiset suhteessa muuhun kroppaan.Lihas tarttuu todella hyvin kaikkialle muualle..huoh :(

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Treenaa ne kas kertaa vk:ssa esim.ma ja to?, toisella kerralla 8-10toistot ja neljä sarjaa ja toisella kerralla 20-30 toistoa ja samat 4x.....muista verrytellä hyvin..yksi keino on lyhentää palautuksia sarjojen välillä, tai vaihdella toisyojen pituuksia...
siis mikäli kokoa vain haluat....
esim.liikkeet voi olla pohkeet istuen,seisten,koneessa tai ilman ja vaihtele hieman jalkaterien asentoa/jalkojen leveyttä,siis asennon leveyttä toisinsanoen...
pohkeet kestää enemmän rasitusta jo siitäkin syystä,että jalathan kannattelee ihmisen painoa koko ajan (näin mulle yks fiksu sano).
kyynärvarret ja pohkeet olevat ainakin minun tutuilla yleisimmät ongelma kohdat...mutta kyllä niihin kokoa saa...
ps.muista venytellä
Ei muuta kuin bird legeistä eroon :thumbs:

niin ja muista tekotapa:ei mitään nytkytystä, vaan pitkä/rauhallinen liikerata!
jos teet noin kuten sanoin, niin tulet tietämään mitä on pohjepumppi(reenissä jossa toistot pitkät)..ja se ei ole kiva tunne....

hunter killer sanoi:
Treenaa ne kas kertaa vk:ssa esim.ma ja to?, toisella kerralla 8-10toistot ja neljä sarjaa ja toisella kerralla 20-30 toistoa ja samat 4x.....muista verrytellä hyvin..yksi keino on lyhentää palautuksia sarjojen välillä, tai vaihdella toisyojen pituuksia...
siis mikäli kokoa vain haluat....
esim.liikkeet voi olla pohkeet istuen,seisten,koneessa tai ilman ja vaihtele hieman jalkaterien asentoa/jalkojen leveyttä,siis asennon leveyttä toisinsanoen...
pohkeet kestää enemmän rasitusta jo siitäkin syystä,että jalathan kannattelee ihmisen painoa koko ajan (näin mulle yks fiksu sano).
kyynärvarret ja pohkeet olevat ainakin minun tutuilla yleisimmät ongelma kohdat...mutta kyllä niihin kokoa saa...
ps.muista venytellä
Ei muuta kuin bird legeistä eroon :thumbs:

Juuri näin! Tohon vielä lisäisin että koitappa pysäyttää joka toistossa liike ylös niin ylös kun saat sekunniks tai kahdeks. :whip:

pidä paino koko ajan isovarpaan päkiällä äläkä kääntele nilkkaa minnekään. näin rasitus tulee parhaiten pohkeille (se näkyvämpi kaksoiskantalihas). kuten sanottua, kunnon venytys ja pohkeilla painaen ylös, ei lantion eteenviennillä huijaten. pidä polvi täysin lukossa ala-asennossa ja aavistuksen auki yläasennossa että saat kunnolla painettua nilkkaa suoraksi. smithissä homma toimii tosi hyvin. pidä koroke hieman edessä niin joudut pitämään painon pohkeella koko ajan.

soleukselle rasitus siirtyy polven ollessa koukussa. se saa rasitusta aikalailla muualtakin epäsuorasti, joten sen treenaaminen ei niin tärkeää ole. ehkä 1/3 tai 1/4 pohjetreeneistä.

mainitut toistomäärien vaihtelut toimii hyvin. ja jos oikein hyvin haluat hommaan keskittyä, käyt kävelylenkeillä, joissa pyrit painamaan jalkaa taakse nimenomaan pohkeella. toinen on ns. kuopaisujuoksu, jossa juokset lähes suorin jaloin päkiällä painaen, jolloin pohje tekee asennon ylläpitämisessä ym. kovan työn. näyttää hassulta, mutta tuntuu taatusti pohkeissa.

älä pitäydy tavanomaisessa niin alkaa nimittäin lehmät kasvamaan...

Pitänee sanomani,että erittäin hyviä ohjeita,joita tulen varmuudella kokeilemaan käytännössä. Kiitos siis niistä. Oon tehny nyt lähiaikoina sellasena "off duty":) hommana kotona rappusissa tapahtuvaa pohjetreeniä. Eli siis ihan samaa kun vois tehdä smithissä,mutta ilman lisäpainoja.

Teen liikkeen siis sillä tavalla,että seison päkijän varassa ja käyn varpailla seisonnassa ja vastaavasti pohjassa.Niin ääriasennoissa kun suinkin madollista,jotta liikeradasta tulis mahd. suuri. Oon nyt jauhanu edellämainuttua viimisen 2 kuukauden ajan ehkä joka toinen päivä sellasia 25 toiston sarjoja yleensä nelisen kappaletta. Mä tosissaan luulen,ettei mun tyyppisistä pohkeista(jos nyt noin voi edes sanoa) voi koskaan tulla normeja...noo se siitä itsesäälissä uiskentelusta:)

kokeile rapuissa myös yhdellä jalalla. saat enempi vastusta.

itelläni on hoikat pohkeet äidin puolen suvulta selkeesti. en koskaan oo varsinaisesti bodaillut, mutta on noita tullut treenattua aikalailla, eikä ne kasvaneet kauheesti. voimaa tuli kyllä aika roimastikin (mm. puhdas ja laaja 15*220kg smithissä), muttei kokoa sitten millään. eipä tosin kamalasti haitannut.

yks hyvä rytmitys treeneille on:
1. vko: 4 treeniä
2. vko: 3 treeniä
3. vko: 2 treeniä
4. vko: 1 treeni
ja sit alusta. vaihtele jaksottain kovaa määrää (esim. aasinosto 20*50*melko tiukka rauta) kovaan tehoon (muutama sarja, mutta pudotuksilla, rest-pauseilla yms. hölmöilyillä ja lyhyillä sarjoilla esim. pohjenousu 2*5+4+3+2+1*tiukka rauta).

kyllä ne kasvaa aivan taatusti. jos bodymielessä treenaa, ei niillä oo muuta vaihtoehtoa. lykkyä.

hunter killer sanoi:
niin ja muista tekotapa:ei mitään nytkytystä, vaan pitkä/rauhallinen liikerata!

Joo.Toi on tosi hyvä neuvo :thumbs: Itse käytän vaan tuota ohjeistusta ihan muuhun lajiin... :haart: :whip:

Tämä kyssäri kuuluisi alottelijoiden osioon tai tyhmien kysymysten kerhoon, mutta toivottavasti ei pahalla katsota (searchilla kun löysin).. eli: vaikuttaako pohkeiden teko istualtaan ja seisten eri kohtiin/eri tavalla? Sillä itsellä olemattomat pohkeet ovat melkoinen riesa..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom