Pohjenoususta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo eli tuleeko muilla samalla lailla pohjenousua tehdessä jalkapohjat kipeeksi? Eli niitä rupeaa pakottamaan aivan helvetisti n. 10 toiston jälkeen...
Itse pohkeet ei tulekkaan oikeastaan yhtään kipeeks noita tehdessä... oon pyrkiny tekemää n.100 pohjenousu aina, esim. 4x20... Jalkapohjia pakottaa joku kymmene minuuttia pohjenousun jälkee jonka jälkee ne rauhottuu...

Tekniikka pitäs olla ainaki iha oikee. Oon nyt 5 kuukautta käyny salilla ja pohkeisii ei oo tullu YHTÄÄN lihasta lisää... No ehkä vähän mutta niin vähä että hyvä jos itekkää huomaa...

Sitte toine kysymys on että mikähä tossa vasemmassa lonkassa on ku se on ruvennu lonksumaa viime aikoina? En oo sitä missää kolauttanukkaa, mutta oisko nivelsiteet mahtanu jotenki mennä...? Varsinki vatsalaudalla vatsoja tehdessä sielä ala asennossa kuuluu semmone lonks ääni muttei satu yhtää... On vaa aika häirihtevä ja ruvennu vituttamaaki....:curs:

Originally posted by snowracer
Tekniikka pitäs olla ainaki iha oikee. Oon nyt 5 kuukautta käyny salilla ja pohkeisii ei oo tullu YHTÄÄN lihasta lisää... No ehkä vähän mutta niin vähä että hyvä jos itekkää huomaa...

Älä välitä, mulla ei pohkeet kasvanu parin vuoden aikana senttiäkään vaikka treenasin niitä vaikka millä tavalla :).. Nyt ei sit ookkaan vuosiin pohkeiden treenaaminen ollu säännöllistä, aina yritän tehä parannusta mutta ei motivoi kun ei ne kuitenkaan kasva :).. Tälläkin hetkellä taas parannusyritys menossa.. Pohkeet on vähän samanlainen lihasryhmä kuin kyynärvarret eli hyvin paljon geeneistä kiinni. Siksi ei musta kannatakkaan juuttua tekemään niille mitään supersimppeliä vaan etsiä mahdollisimman hyvin toimivan metodi, ja sitten etsiä toinen ja kolmas ja kierrätellä näitä keskenään aina kun kasvu pysähtyy. Eli perusajatus tietenkin sama kuin muutenkin bodauksessa :)... Usein tiheä frekvenssi + pitkät pumppisarjat + lyhyet löylysarjat voi toimia aika hyvin. Ite pumppailen niitä nyt 20 sarjaa 5 toistoa 15sek palautuksin ja ihan "kivalta" eli hirveeltä tuntuu toikin...

Kokeile säätää jalkaterän asentoa korokkeella ja jalkojen leveyttä nostossa jos se auttais jalkapohjakipuihin. Ja venyttele niitä pohjia eli räpylästä kiinni ja väännät varpaita ja päkiöitä ylös, tai vaihtoehtoisesti päkiät maassa venytät jalkapohjaa.

Mulla on kanssa joskus lonkat naksunu mutta ei kyllä pitkään aikaan. Ei siitä varmaan kannata stressata jos kipua ei tuu. Naksuuhan monilla polvetkin tosi kovaäänisesti mutta mitään haittaa siitä ei oo.

Lonkan lonksumisen syy voi olla vaikka kireä lonkankoukistaja. Mulla on ollu aina vähän häikkää toisessa lonkassa ja vasta viime aikoina olen hoksanu, että se on ollu kireän lonkankoukistajan syy ja ruvennu venyttelemään sitä.

Suositut

Back
Ylös Bottom