Pohdintaa Suomen laista, vankilaoloista yms..

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Meah
  • Aloitettu Aloitettu
Näihin raiskaajiin/pedofiileihin/sarjamurhaajiinhan voisi istuttaa jonkun sirun päähän ja sitten, jos joskus vapautuu niin pää voidaan räjäyttää, jos ei ole kunnolla. Sillä voisi seurata liikkeitä, siinä voisi olla vaikka kamera niin tietää tarkalleen mitä ihminen tekee.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sarkasmia?

Jos ei, niin oon jossain määrin samaa mieltä, mutta eihän tota yleisen turvallisuuden nimissä (eli siis räjähdys saattaa tuottaa vahinkoa kanssaihmisille) voi sallia ihan noin. Oisi joku mahdollisuus laittaa joku vatsaonteloo sijoitettava kauko-ohjauksella toimiva myrkkykapseli tjsp.....

Tai sitten vaan oikeesti katsottaisiin vaan vähän tarkempaa ketä vapautetaan ja ketä säilytetään vaikka maakuopassa.
 
Jos ihminen on kerran pystynyt harkiten riistämään toisen ihmisen hengen niin miten voi olettaa ettei se kykene siihen uudestaan? Vai pitääkö vaan toivoa parasta ettei itse satu kohdalle seuraavalla kerralla?
Voihan sitä olettaa. En tiedä moniko henkirikoksiin syyllistynyt uusii tekonsa. Suuri osa henkirikoksista tapahtuu itäisessä ja pohjoisessa Suomessa olosuhteissa, joissa toisilleen tutut mieshenkilöt humalapäissää sohivat toisiaan puukoilla. Uskoisin että tuollainen humalapäissään äkkipikainen lapinmies voi hyvinkin jättää rikoksensa uusimatta.

En ole tietoinen onko uusintarikollisuus todellisuudessa merkittävä ongelma missäkin rikoslajissa, joten en aiheesta jatka vääntämistä ennen kuin asiasta esitetään luotettavampaa tietoa. Suosittelen samaa muille.
 
Sarkasmia?

Jos ei, niin oon jossain määrin samaa mieltä, mutta eihän tota yleisen turvallisuuden nimissä (eli siis räjähdys saattaa tuottaa vahinkoa kanssaihmisille) voi sallia ihan noin. Oisi joku mahdollisuus laittaa joku vatsaonteloo sijoitettava kauko-ohjauksella toimiva myrkkykapseli tjsp.....

Tai sitten vaan oikeesti katsottaisiin vaan vähän tarkempaa ketä vapautetaan ja ketä säilytetään vaikka maakuopassa.

No joku vastaava. Ja ei, ei ole sarkasmia. Mun mielestä tommonen toimis ihan hyvin.
 
En ole tietoinen onko uusintarikollisuus todellisuudessa merkittävä ongelma missäkin rikoslajissa, joten en aiheesta jatka vääntämistä ennen kuin asiasta esitetään luotettavampaa tietoa.

No en minäkään tiedä. Mutta yksikin tapaus on liikaa imo ehram. Ei mua kiinnosta jos joku uusii piratismirikoksensa kerta toisensa jälkeen mutta murha/raiskaus on vähän eri asia. Kun tässä nyt vaan olisi tämä yksi elämä elettävänä.

Vaikeetahan se on toteuttaa täysin oikeudenmukainen järjestelmä, mutta tässä nykysydeemissä ei kärsi kukaan muu kun uhri itse. Omaisista puhumattakaan.
 
Yksikin tapaus on liikaa, sitä en kiistä. Mutta onko yksittäisen tapauksen perusteella oikeutettua riistää muidenkin rikoksentekijöiden oikeus elämään? En haluaisi joutua kärsimään muiden tekojen vuoksi vain siksi, että minun on periaatteessa mahdollista syyllistyä samankaltaiseen toimintaan.
 
En minäkään tiedä henkirikosten uusimisen todennäköisyyksistä, mutta naapurissa asui neljä kertaa taposta istunut äijä. Oli jo niin paha katkokävely kaverilla ettei kovin vaaralliselta vaikuttanut, mutta naapurit kehottivat olemaan varuillaan, oli kuulema tapana takaa päin yllättää ja kättä pidemmällä. Veli oli yhtä hullu, ja meinasi tämän kaverin kerran saada hengiltäkin. Oli kiva käydä roskiksilla kun siellä oli patja lähes kokonaan veren peitossa. Joku vielä väitti että veljekset olivat joskus tappaneet yhdessä isänsä.. tiedä siitä sitten. Ei asuttu kovin kauaa siinä talossa, kaikki muutkin naapurit jollain tavalla sekoja. Eli kyllä löytyy niin tyhmiä tai sekopäisiä ihmisiä, jotka kännissä mokailtuaan mokailee vielä uudestaan kännissä, ja monta kertaa.
 
Itse haluaisin käydä lusimassa. Saisi bodata, eikä tarvitsisi huolehtia siitä, että tuleeko ovi lukkoon.
 
Itse haluaisin käydä lusimassa. Saisi bodata, eikä tarvitsisi huolehtia siitä, että tuleeko ovi lukkoon.

Riippuu missä istut.:D Sitten kun pääset sinne kovien poikien puolelle ns. varmuusosastolle esim. Riksuun, niin eipä tarvi bodailua paljon miettiä, kun kamat on takavarikoitu. Voihan siellä 7 neliön sellissä tietty punnerrella...:dance:
 
Riippuu missä istut.:D Sitten kun pääset sinne kovien poikien puolelle ns. varmuusosastolle esim. Riksuun, niin eipä tarvi bodailua paljon miettiä, kun kamat on takavarikoitu. Voihan siellä 7 neliön sellissä tietty punnerrella...:dance:

Kakolan sellitkin ovat jopa niin paljon kuin 9 neliötä - ja tääkin paikka on kuulema kovaa paskaa :D. Ja jossakin tutkintavankeudessa ei nyt salille pääse, ennen kuin pääset sitten kotoisaan elopeltoon = lue isojen kovisten vankilaan, jossa voitkin sitten potailla ulkoilmapunttiksella :dance2:. Mut jos sulla olisi jotakin lähteitä tohon Riksuun, niin lukisin kyllä mielelläni. Ruikutustarinoita olen sieltä kyllä lukenut, mutta niihin en nyt jaksa luottaa. Mut en ala tästä nyt riitelemään, olihan alkuperänenkin viesti vähemmän tosissaan kirjoitettu.

PS. vankilassa voi tehdä kaikkea muuta, paitsi ajaa autolla ja harrastaa seksiä naisen kanssa. Paitsi, että nykyään vuokrasellit ovat olemassa ja lomillakin pääsee köröttelemään :dance:

Fitnesstukku koodi pakkotoisto15. kyllä se 7 neliön selli kelpais mulle :D.
 
Japanissa lienee toi sosiaaliturvan taso next to nothing, ja japanissa taloudellinen menestyminen on valtavan tärkeää, ja työntekoa arvostetaan, jne jne.. Silti siellä ei kuljeta murhaamassa ja raiskaamassa. Japani hienosti romuttaa tälläsen puolisosialismin. ns. hyvinvointivaltio ei ole mikään välttämättömyys oikeudenmukaista yhteiskuntaa varten. Japani sen jo osoittaa.

Aika paskapuhetta ettei Japanissa olisi sosiaaliturvaa. http://en.wikipedia.org/wiki/Social_welfare_in_Japan

Ja sitten japanilaisen yhteiskunnan kääntöpuoli:

http://www.cbsnews.com/stories/2007/07/12/asia_letter/main3054259.shtml

Yli 30 000 ihmistä tappaa itsensä tämän pakkomenestyäjaollaparasopiskeluissasekätyöelämässä-kulttuurin takia Japanissa vuosittain. Ja itsemurhaahan pidetään tuossa hullussa kulttuurissa vielä täysin hyväksyttävänä. Jos et menesty tai "menetät kasvosi", niin ei muuta kuin nirri veks.

Suomessa itsemurhan tekee yksi viidestätuhannesta kun taas Japanissa sama suhdeluku on 1/3861. Kumpikaan ei ole kaunista luettavaa, mutta Suomessa luontokin kohtelee kaltoin: paska sää 6 kk, vitun paska sää 6 kk. Suomessahan julkisen sektorin leikkauksia on muuten kohdistettu juuri mm. mielenterveyshuoltoon. Sanoihan tämä viimeisin murhamieskin, että teki tekonsa päästäkseen hoitoon. Samoin muistelisin sen metron "kirvesmiehen" sanoneen.

Japanissa alhaiset rikosluvut eivät myöskään ole seurausta individualistisesta yhteiskunnasta, vaan vahvoista perhearvoista ja siitä, että erityisesti perhettä ei saa saattaa häpeään. Japanissa on myös sama tilanne kuin Kanadassa sikäli, että aseita ei myydä jokaisen marketin kassalla ja anneta kylkiäisenä kun avaat pankkitilin.

Lisäksi unohdit mainita täysin Japanin Yakuzan, joka ei nyt kuitenkaan mikään ihan PLAN-järjestö ole.
Yakuza groups in 1990 were estimated to number more than 3,300 and together contained more than 88,000 members. Although concentrated in the largest urban prefectures, yakuza operate in most cities and often receive protection from highranking officials. After concerted police pressure in the 1960s, smaller gangs either disappeared or began to consolidate in syndicate-type organizations. In 1990, three large syndicates dominated underworld crime in the nation and controlled more than 1,600 gangs and 42,000 gangsters.

Tosin se nyt on rasistista väittää että tummaihoiset syyllistyvät enemmin väkivaltaan kuin vaaleat, mutta en se minä ollut, se oli kaikki erilaiset mitä moninaisimmat rikostilastot..

e: Yhdysvalloilla on omat ongelmansa, mutta se ei tee tästä länsimaiden helmestä huonopaa kuin esimerkiksi suomi. Epäilen muutenkin vähän, että amerikkavastaisuus kumpuaa lähinnä siitä että niin kovasti haluasi muuttaa amerikkaan ja kadehtii amerikkalaisia kun itse ei saa olla sellainen eikä pääse greencardiakaan saamaan, kun niitä on jaossa niin helvetin rajallinen määrä..nimim. aivan taatusti osallistun joka jumalan vuosi arpajaisiin! ainakin 40.vuotiseksi asti.

Tuskinpa kovin moni on "amerikanvastainen" siinä mielessä mitä sillä tarkoitat. Itse vastustan nykyhallinnon toimia ja ylipäätään jenkkien aggressiivista sekä militaristista ulkopolitiikkaa. Mutta se nyt ei tähän threadiin kuulu.
 
Tässä vähän faktaa rikosten uusimisesta arvailujen sijaan:
http://www.rikosseuraamus.fi/uploads/m87d7l9r.pdf

Raportista napattu henkirikoksesta tuomittujen rikoksen uusimisprosentti:
1 vuoden aikana 10,3 %
2 vuoden aikana 17,5 %
3 vuoden aikana 18,3 %.

Uusi rikos voi siis olla mikä vain ehdoton tuomio ja on melko varmasti joku muu kuin henkirikos. Tietoja henkirikollisen tekemistä uusista henkirikoksista ei ole saatavilla.

Raportissa oli maininta, että ammatillinen koulutus ja päihdeongelman katkaisu ovat tehokkaita keinoja estää rikosten uusimista, joten tämän perusteella kannatan hyysäämistä ainakin niiden osalta.
 
Itse asiassa keskustelu meni aika hyville uomille eilen illalla. Viidennes uusijoita kolmessa vuoden vapauden jälkeen tuntuu aika korkealta. Kuitenkin, kun sama tutkimus osoittaa, että omaisuusrikoksista tuomitut palaavat vankilaan useammin kuin henki- tai seksuaalirikoksesta tuomitut, saa jo jonkinlaisen käsityksen siitä, miten hyysääminen saattaa todellakin auttaa.
 
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1538931

Tälläset jutut on kieltämättä aina vähän kyseenalasia, ikinä ei voi tietää mikä totuus oikeasti on.

Alaikäinen tyttö oli yön aikana ollut tekemisissä tummaihoisen ja murtaen suomea puhuneen noin 30-40 vuotiaan miehen seuraan.

Uhrilla ei ole selkää kuvaa yön tapahtumista, mutta aamulla herättyään yksityisasunnosta Takon tehtaan läheisyydestä hän on havainnut tulleensa raiskatuksi ja paennut asunnosta.


Hän on havainnut tulleensa raiskatuksi? Tässäkin se mahdollisuus että hän on kovassa humalassa harrastanut seksiä, ei aamulla muista mitään ja kelaa että ehkä toi nelikymppinen mies raiskas hänet..Vaikea sanoa. Tai sit muistaa ja häpeää sitä että on harratanut nelikymppisen kanssa seksiä.
 
"Tapauksesta tehtiin pilkkalaulu, jota levitettiin paikkakunnalla. Tästä aiheutui uhrille voimakasta häpeää."

w00t??1111! Mistäs tällainen?

Siis miksi ne sitä uhria nyt alkaa pilkkaamaan? Mitä vittua ihmisillä liikkuu päässä?! :curs: vai voiko kaikkii juttuihin luottaa?
 
Back
Ylös Bottom