Plastiikkakirurgia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Janpa
  • Aloitettu Aloitettu

Janpa

päk in pisnes
Mitä mielipiteitä teissä herättää kauneusleikkaukset? Tähän trediin puhetta kosmeettisesta/esteettisestä plastiikkakirurgiasta, eli ei arpien peittelyä tms.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Enpä osaa omalta kohdaltani sanoa mitään kunnon mielipidettä, mutta enolla meni nuorena futismatsissa nokka aika vinksin vonksin murtuman jäljiltä, joten hän sitten korjautti klyyvarinsa. Se oli kylläki iso ennestäänkin ja murtuman jälkeen vieläkin kamalampi (ennen fiksausta siis). No ei se nytkään niin hieno ole. :D

Kyllä mäkin saattaisin tehdä saman...

Plastiikkakirurgia on huijausta. Onko se kivaa kun rupeaa jonkun kuvankauniin naisihmisen kanssa lisääntymään, mutta lapset muistuttavatkin lähinnä unelmien poikamiestä? ;)

Plastiikkakirurgia on huijausta. Onko se kivaa kun rupeaa jonkun kuvankauniin naisihmisen kanssa lisääntymään, mutta lapset muistuttavatkin lähinnä unelmien poikamiestä?

nulikatki vaan plastiikkakirurgille.

Säälittävää jos olet normaalin näköinen ihminen.
:lol2:

Nimenomaan. Ennen murrosikää (ja lisääntymiskykyä) pitäisi ihmisen (vanhempien/valtiovallan) tehdä valinta: Plastiikkakirurgia (harvoin kukaan on 100% täydellinen) tai sterilointi. Myös homot, vammaiset ja mieluusti kovin kärkeviä mielipiteitä esittävät voitaisiin steriloida.

Onhan tuo aika turhaa touhua IMO mutta jos on vaikkapa lyöty nenä poskelle ja se on muuttanut sen takia muotoaan paljon niin enpä näe sitä huonona hommana jos se korjataan. Jotain tuommosia selviä virheitä ja muita vois korjailla mutta sitten ihan jos lärvi on normaali ja sitä lähetään muuttamaan niin se on turhaa.

Suhtautumiseni on voimakkaan myönteinen. Ehdottomasti kannatan, ja monelle se voikin olla lähestulkoon koko elämän pelastava asia. Sosiaaliset suhteet, yleinen elämänlaatu, itsetunto jne voivat olla aika pitkälle ulkonäköön sidonnaisia asioita.

Joskus televisiosta tuli jenkkiläinen 'Hurja Muodonmuutos' tms niminen sarja jossa jokaisessa jaksossa 1-2 ihmistä sai korjattua nenäänsä/hampaitaan/leukaa ym mitä nyt olikaan. Raskauksien/laihduttamisen jäljiltä venyneet muodottomat arpiset säkit vatsasta poistettiin, huulihalkiot korjattiin, olematon leuka 'palautettiin', täysin sököt hampaat uusittiin, mitä kelläkin. Joillain viat olivat pahempia kuin toiset, ja lähes joka kerta itkin onnesta kun nämä ihmiset saivat vakavia vikoja/puutteitaan korjatuksi. Olin aina aivan mielettömissä tunnekuohuissa tuota ohjelmaa seuratessa ja nenäliinapaketin kanssa meni nyyhkiessä. Ihaninta oli se että monen elämää seurattiin jälkeenpäin, ja heille tehdyt muutokset olivat tehneet monista seinäkukkasista ja pelokkaista varjoihin sulautujista onnellisia ihmisiä ketkä eivät häpeä sitä miltä näyttävät.

Mielestäni sekä pienten että isompien vikojen korjailu on sallittavaa jokaiselle, ihan siinä missä lihasten kasvattaminen/laihduttaminen ja muu kehonmuokkaus. Jos se parantaa omia fiiliksiä tai ulkonäköä niin siitä vaan!

Suhtautumiseni on voimakkaan myönteinen. Ehdottomasti kannatan, ja monelle se voikin olla lähestulkoon koko elämän pelastava asia. Sosiaaliset suhteet, yleinen elämänlaatu, itsetunto jne voivat olla aika pitkälle ulkonäköön sidonnaisia asioita.
Samaa mieltä. Joillekin niinkin turha asia kuin pienet rinnat voi olla ylitsepääsemätöntä ja vaikuttaa vähän kaikkeen noihin mitä tossa listasit. Vakavammista ongelmista sitten puhumattakaan. Jos kumitissien laitattaminen saa itsetunnon nousemaan ja tekee paremman olon, niin en voi tuomita.

Enemmän positiivisesti kuin negatiivisesti suhtaudun, itse tosin en plastiikkakirurgille menisi (ellen joutuisi onnettomuuteen joka merkittävästi muuttaisi ulkonäköä). Silikonit naisilla :haart:

nulikatki vaan plastiikkakirurgille.

:hyper: :D

Itse en noista kauneusleikkauksista niin perusta. Paljon parempi vaihtoehto on käydä terapiassa jos ei omaa ulkonäköään hyväksy. Yleisesti ottaen ongelmien syyt on parempi korjata kuin paikkailla seurauksia.

Jos jollain on huono itsetunto ja sen takia oma keho ei kelpaa, niin:

a) Voi treenata paremman kropan
b) Voi opetella hyväksymään itsensä sellaisena kuin on

Kumpikin parantaa sekä henkistä että fyysistä oloa. Plastiikkakirurgia on pitkällä tähtäimellä vähän kuin pakkasella housuihin kusisi, kun implantit sun muut rupeaa kosahtamaan jossain vaiheessa kuitenkin.

Ai niin, pienet tissit on tosi jees. Ei roiku ja on tuntoherkätkin. Ei siinä, että isoissakaan nyt varsinaisesti mitään vikaa olisi. Tai tissien roikkumisessakaan...

En näe siinä mitään vikaa. Jos ulkonäössä on jotain vikaa niin saa (ja kannattaa) mennä korjaamaan se koska tää on niin pinnallinen yhteiskunta että hyvän näkösillä on elämä paljon parempaa.

Plastiikkakirurgia on huijausta. Onko se kivaa kun rupeaa jonkun kuvankauniin naisihmisen kanssa lisääntymään, mutta lapset muistuttavatkin lähinnä unelmien poikamiestä? ;)
Näinhän se toimii. Lähes yheksässä kymmenestä tapauksesta myös rumien vanhemien lapsista on tullut rumia .. ;)

Ehdottomasti kannatan, ja monelle se voikin olla lähestulkoon koko elämän pelastava asia. Sosiaaliset suhteet, yleinen elämänlaatu, itsetunto jne voivat olla aika pitkälle ulkonäköön sidonnaisia asioita.

Mielestäni sekä pienten että isompien vikojen korjailu on sallittavaa jokaiselle, ihan siinä missä lihasten kasvattaminen/laihduttaminen ja muu kehonmuokkaus. Jos se parantaa omia fiiliksiä tai ulkonäköä niin siitä vaan!

Olen aika pitkälti samaa mieltä MissEvilEven kanssa, en tosin yhtä kiihkeästi kannata, mutta samaan suuntaan kuitenkin.

Yhtä asiaa en kuitenkaan ymmärrä. Ja se on nämä leikkauksista heti ensimmäisenä mieleen tulevat rintaleikkaukset, siihen suurentavaan suuntaan.
Sitä minä en ymmärrä, miksi niitä leikkauksia tehdään siellä missä ne halvimmalla (->lue: tallinna) saadaan, ja sit laatu on mitä on.

Itse en ole ainakaan vielä :rolleyes: suunnitellut ottavani silikonia rintoihin, mutta minusta on jotenkin järjetöntä ajatella että teetteisin työn sillä missä sen halvimmalla saisin.

Otatin tatuoinnin tuossa joku aika sitten, ja elinikäisenä sijoituksena mietin tosi tarkkaan kuka sen minulle tekee. Ja nyt kun se tuossa räpylän varressa on, niin on sit kanss täydellinen.

Joskus mietin tuota leikkausta oikein tosissani, ja mietin että miltä musta tuntuis että joku rapakon toisella puolella vetäis kyljen auki, ja sit silikonia ihon alle. Ei pystyis. Ehkä Suomessa, mutta ei siellä. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni tästä asiassa. Leikkaukset ok, kunhan ne tehdään laadulla.

kait se on jokaisen oma asia, itse en ymmärrä miksi pitää muuttaa"luojan luomaa", enkä itseäni antaisi leikellä. mutta en tuomitse ketään, ja kukapa ei tykkäisi isoista tisseistä!:)

:hyper: :D

Itse en noista kauneusleikkauksista niin perusta. Paljon parempi vaihtoehto on käydä terapiassa jos ei omaa ulkonäköään hyväksy. Yleisesti ottaen ongelmien syyt on parempi korjata kuin paikkailla seurauksia.
Niin eikös kauneusleikkauksella nimenomaan korjata sitä syytä. Ajatellaampas näin: olen ruma ja siitä seurauksena minulla on huono itsetunto.

Vaihtoehdot:
a) korjautan itseni komeaksi ja huono itsetunto (seuraus rumuudesta) korjaantuu.
b) menen terapiaan ja mahdollisesti opin hyväksymään itseni sellaisena kuin olen ja itsetunto korjaantuu.

Jos valitsen a vaihtoehdon korjaan yhdellä toimenpiteellä kaksi vaivaa. Rumuuden ja sen seurauksena olevan huonon itsetunnon. Jos taas valitsen vaihtoehto b:n niin tällöin saan hyvän itsetunnon mutta olen edelleen ruma.

Kysymys: Miksi ei voisi/kannattaisi korjata jotain mikä ei miellytä jos siihen on mahdollisuus? Esim. jos jollain on nenä poskella ja sen voisi yksinkertaisella leikkauksella siirtää keskelle naamaa, niin sinä sanot opi elämään sen kanssa.

Edit:
Niin ja aina tuo terapiakaan ei auta. Itseasiassa sielläkään ei aina puututa itse ongelmaan vaan hoidetaan seurausta. Eräs lääkäri kertoi luennolla, että on yleistä että kun menet lääkärille valittamaan masennusta niin itse ongelmaa ei pahemmin puututa vaan määrätään masennuslääkkeitä ja mitä olen itse huomannut niin kyllä niitä melko hepposin perustein myös määräillään.

Tämä on vähän samanlainen aihe kun uskonto tai huumeet, perustelut puolesta tai vastaan lähtee sieltä omasta henkilökohtaisesta arvomaailmasta. Tuntuu jotenkin älyllisesti köyhältä hyväksyä tietyt ulkopuoliset interventiot olemukseen ja sitten taas olla toisten osalta että ei käy. Mä en hahmota sitä logiikkaa missä onnettomuuden seurauksena tapahtunut ulkonäön muutos on ok korjata mutta jos joku on syntynyt nokka vinossa siihen ei saisi koskea koska se on "luojan luoma" ja täten todistetusti pyhä.

Jokainen laittaa rajan johonkin, problemaattista on että osa esteettistä kirurgiaa on paitsi sosiaalista myös aidosti medikaalista - eikö näköä haittaavia roikkuvia silmäluomia saisi oikeasti korjata koska ne on vaan "vanhenemisen seuraus". Käytännössä rinnaton nainen saa ottaa silikonit koska naisella on oikeus rintoihin mutta pienirintainen ei saa ottaa silikoneja koska oikeus rintoihin kumoutuu siinä että voi ostaa kaupasta rintsikat?

Multa on poistettu luomi - millä tavalla tämä on jotenkin enemmän ok kuin se että olisin käynyt kasvojen kohotuksessa. Molemmissa sorkitaan luojan luomaa.

Lähtökohtaisesti ihminenhän pyrkii kokoajan kusettamaan toisia ja mun on äärimmäisen vaikea ymmärtää miksi semmonen kusetus jonka voi ottaa pois on jotenkin ihan hirveen paljon isomman ihmisen merkki kun käydä vähän veitsipöydällä. Ei ihmiset itseään sellaisina hyväksy kun ne on luotu. Musta ihmisen joka ahdistuu siitä että joku korjauttaa jotakin pitäisi vimmaisesti ajaa ainakin seuraavien asioiden kieltämistä

Naisille ehdoton kielto ainakin näille
Korkokengät
Meikit
Push-up liivit
Kaikki "kaventava", erityisesti pystyraidat
Hiusten leikkaus ja värjääminen
Kynsilakka (kynsilakalla huijataan että kynnet olisivat "punaiset" vaikka ne oikeesti ei oo!)

Miehiltä tulisi kieltää
Parran ajo (tällä viestitään valheellisesti nuorekkuudesta)
Kaikenlaiset toppaukset puvuntakeissa
Parturi
Kaikki "leventävä", erityisesti vaaka-raidat

Kyllä sitä ruokaakin muuten pystyy puremaan vähän vinoilla hampailla. Hammasraudat on ihan samalla tavalla kauneuskirurgiaa jossa manipuloidaan luojan luomaa pysyvästi kuin mikä tahansa muukin, mutta hampiraudat on jollain ihme logiikalla "Ihan eri asia". Jokaisen ihmisen joka tuomitsee plastiikan, mutta joka on pienenä omistanut hammasraudat tulisi loogisesti omalla rahalla hakea hampailleen "vinotusraudat" koska niitä on keinotekoisesti muunneltu.

Mun puolesta kuka tahansa saa suhtautua miten haluaa esteettiseen kirurgiaan, mutta siinä olisi hyvä pitää samaa kultaista sääntöä kuin uskonnossa, homoseksuaalisten adoptio-oikeudessa, eutanasiassa, abortissa jnejnejne - they are matters of o-pi-ni-ons! (mutta makuuasioista saa ja pitää kiistellä koska tosiasioista ei voi ;o)

Minä pidän sitä aika tekopyhänä bullshittinä että normaali/tavallinen ihminen puhuu siitä kuinka tulisi 'hyväksyä itsensä sellaisena kuin on' ym. Mielestäni jokaisella on oikeus olla 'kaunis', ei ehkä kiiltokuvatavalla, mutta edes peruslähtökohdiltaan sellainen että voi itsensä hyväksyä. Puuttuva leuka, risat hampaat ym vaikuttavat radikaalisti ulkonäköön, enkä näe mitään syytä miksi kenenkään tulisi 'alistua kohtaloonsa' ja elää huulihalkioiden, vinojen hampaiden tms voimakkaasti ulkoiseen olemukseen vaikuttavien asioiden kanssa. Koska jo pienetkin muutokset joita me itse voimme itsellemme tehdä [kuten laihdutus tai lihasten hankkiminen, ihon hoitaminen, uusi hiusmalli tms] vaikuttavat hyvinvointiimme, voi maalaisjärjellä miettiä millaista se on ihmisille keillä oikeasti on jotain vikaa ulkonäössään, jotain sellaista mitä he häpeävät, tai mitä he eivät halua nähdä peilistä.

Laitan tähän muutamia esimerkkejä tuosta ohjelmasta josta puhuin. Ensimmäisenä kohtalaisen pienet muutokset saanut tyttö, jonka elämään muutama korjaus vaikutti erittäin suuresti:

Tämä tyttö oli säikky, äärimmäisen ujo ja vetäytyvä, varjoissa kulkeva haamu. Harmaa hiirulainen joka jännitti töissään asiakaskontakteja, ei ollut muutoinkaan kovin sosiaalinen, ei uskaltanut hymyillä koska hampaat olivat aika huonot, ja häpesi pitkää nenäänsä. Näissä kuvissa kaikki huonot puolet eivät tule niin hyvin esiin kuin mitä ne olivat, mutta jotain suuntaa antaa.

ep3_photo9.jpg

ep3_photo8.jpg

Eikä paljoa tarvinut tehdä. Nenää hieman typistettiin ja hampaat laitettiin uusiksi, ja jo kelpasi hymyillä. Myöhemmin häntä seurattaessa se kuoren alla piilossa ollut aurinkoinen ja iloinen tyttö oli päässyt oikeuksiinsa. Oli todella vaikuttavaa!

ep3_photo1.jpg

Tässä vielä esimerkkejä muista suosikeistani ohjelmassa. Jollain on korjailtavaa enemmän kuin toisilla, mutta pääpointti on se että heillä oli täysi oikeus kohentaa ulkonäköään, ja moni muuttui korjausten jälkeen ikäisensä näköiseksi.

240x360_ep206_1.jpg

240x360_ep206_1a.jpg

240x360_ep212_1.jpg

240x360_ep212_13a.jpg

ep219_01_240x360.jpg

ep219_02_240x360.jpg

ep221_01_360x240.jpg

ep221_02_240x360.jpg

ep301_01_360x240.jpg

ep301_04_240x360.jpg

ep301_01_360x240.jpg

ep301_03_240x360.jpg

ep306_01_360x240.jpg

ep306_03_240x360.jpg

ep316_01_240x360.jpg

ep316_02_240x360.jpg

240x360_ep218_1.jpg

240x360_ep218_8a.jpg

ep220_01_360x240.jpg

ep220_08_240x360.jpg

Sen onnen ja muutoksen kun näki näiden ihmisten silmistä. Itkun, epätoivon poistumisen, vapautumisen niistä kahleista minkä vankina ihmiset olivat olleet ennen muutostaan, sen kun heidän läheisensä itkivät onnesta toisen puolesta, siinä konkretisoitui se tuska ja kärsimys missä oman ulkonäkönsä vankina elävä ihminen on elänyt :itku::haart::worship:

Täällä paljon lisää kuvia muutoksista jos jotakuta kiinnostaa:
http://abc.go.com/primetime/extrememakeover/

Onhan noissa järkyttävä muutos, tosin ensimäinen nainen oli kaunis sellaisenaan myös.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom