Plastiikkakirurgia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Janpa
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla oli pienenä kamalat hörökorvat ja sain niistä kuulla erittäin paljon ikätovereiltaja vähän vanhemmiltakin. Kun sitten vanhemmat ymmärsivät ongelman niin nuo leikattiin joskus ala-asteen loppupuolella. No eipä tuosta liiemmin hyötyä ollut. No pidin sitten typerää tukkamallia pitkään ku inhosin korviani ja pelkäsin muiden kommentteja. Menin sitten armeijaan ja sinä aikana noita korvia oppi sietämään jotenkin vaikka aina ne inhotti joten menin taas lääkärille puhumaan asiasta ja eikun leikkaukseen. No taas pikkaisen parempi mutta pidin edelleen pitkiä hiuksia enkä halunnut nähdä korviani. Vuonna 2006 asia vaivasi taas mieltä kun tuo pitkä tukka malli ei ollut yhtään mieleen. Tällä kertaa menin asiaan kunnolla perehtyneelle plastiikka kirurgille joka sitten leikkasi korvat. Kertoi kyllä samalla että joillakin nuo korvat ovat erittäin ongelmalliset kun tahtovat palata aikaa myöten höröttämään. Liki 2k€ siinä meni kaikenkaikkiaan mutta nyt olen jo aika tyytyväinen korviini. Ne eivät ole mitenkään täydelliset eivätkä pään myöteiset mutta ne ovat ok. Myös hiusmalli lyheni siiliin enkä tunne itseäni typerän näköiseksi. Tämä oli itselleni ainakin iso asia saada kuntoon ja pois mielestä. Jotkut ovat tyytyväisiä vikoihinsa ja pystyvät elämään niiden kanssa kun taas toisten elämä kärsii niiden takia joten hyväksyn tietyissä rajoissa nuo leikkaukset.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen voimakkaasti eri mieltä. Psykologiset syyt ovat erittäin suuressa asemassa varsinkin silloin jos ulkonäössä on jotain selkeää vikaa.

Tämä koskee kauneuskirurgian lisäksi ihan vaikkapa perinteistä laihduttamista. Lihava ihminen voi kärsiä omasta ulkonäöstään ja rajoittaa elämäänsä paljon kieltäytymällä julkisista tilaisuuksista ja asioista joita normaalit ihmiset tekevät. Kun hän laihduttaa hän voi tehdä mitä tahansa näistä koska ei enää häpeä omaa ulkomuotoaan [toki voi viedä hieman aikaa nähdä peilistä uusi hoikka minä] ja sitä myöten on onnellisempi ihminen ilman rajoitteita. Sama ihmisillä ketkä kasvattavat lihaksia ja alkuperäinen olemus on lähtökohdiltaan huono, esim hyvin ruipelo [tämä etenkin miehillä]. Sitä myöten mitä lihakset kasvavat, monilla myös itsetunto kohoaa ja alemmuudentunne häviää pikku hiljaa.

Syitä ja seurauksia voi olla monia, mutta valmiiksi normaali/kaunis ihminen ei saisi kyseenalaistaa näitä psykologisia vaikutuksia, koska hän ei koskaan voi oikeasti asettua sellaisten ihmisten asemaan jotka ulkonäöstään ovat oikeasti kärsineet. Sinä Barbie kenties olet leikellyt itseäsi huviksi ja siksi että "luonnollinen lookki on vain minun mielestäni niin kovin tylsä ja mielenkiinnoton" eikä siinä ole mitään väärää, ulkonäön korjailuun ja muokkaamiseen on jokaisella yhtäläiset oikeudet, mutta tulisi myös muistaa että monilla syyt leikkauksiin ovat täysin erilaiset ja se mitä lopputuloksella haetaan vaikuttaa fyysisen olemuksen lisäksi myös henkiseen hyvinvointiin.

Psykologiset syyt muutoksille eivät siis missään nimessä ole mitään höpöhöpöä, ei nyt, koskaan eikä milloinkaan. Ja vielä vähemmän roskaa.

Hmm.. Ehkä ilmaisin itseäni epäselvästi. Yritin hakea sitä, että psykologiset syyt eivät saisi olla peruste itsensä leikkelemiselle, koska silloin voi helposti tulla pettymyksiä. Jos henkilö tuntee olonsa huonoksi, huonoa oloa kannattaisi mielestäni pyrkiä parantamaan muilla keinoilla kuin leikkauksilla. Kuten tuolla aikaisemmin mainitsin, leikkauksen seuraus on sen lopputulos - siis joko onnistunut tai epäonnistunut nenä, korvat, kaula, tissit, jne - jokin fyysinen muutos. Kukaan ei voi taata sitä, että potilaan olo paranisi psyykkisesti, että hän yllättäen olisi onnellinen.

Ja jotenkin tuntuu, että tätä "onnelliseksi tulemista" korostetaan plastiikkakirurgian yhteydessä todella paljon. Aivan kuin se olisi automaattista ja aivan kuin itsessään sen vuoksi kannattaisi leikellä itseään. Tämä on se juttu, mikä huolestuttaa minua, ja tätä yritin tuoda esille.

Niin ja ehkä tässä samassa yhteydessä voisi keskustella myös siitä, toimivatko leikkaukset tarkoitetulla tavalla, jos siis haetaan leikkauksilla näitä psyykkisiä vaikutuksia. Minulla on sellainen käsitys, että on useita tapauksia, joissa radikaaleja plastiikkakirurgisia "muodonmuutoksia" tehneet henkilöt ovat olleet ihan yhtä onnettomia leikkaustensa jälkeen kuin ennen niitä (vrt nämä amerikkalaiset swan yms hömpötykset; kuvissa hymyillään uuden lookin kanssa, mutta sitten lehdistä saa lukea itsemurhayrityksistä). Fyysinen lopputulos on ollut täydellinen, mutta toivottu psyykkinen lopputulos on kuitenkin jäänyt saavuttamatta (??).

:Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta luulen että novahood tarkoitti lähinnä tätä :kuvia: hymiötä. Ei siis mitään vittuilua.
Aivan. Tosin osuvampi hymiö ois ollut mulle :hommaavipit: :lol2:

edit. korvaleikkaukseen ei välttämättä kannata mennä kun rustottuvat todella helposti. Joltakin tytöltä oli leikattu korvat yläasteella ja rustottuivat palloiksi. Snacksikorvaksi sanottiin sen jälkeen, kunnes huhun mukaan olisi yrittänyt itsemurhaa...

Hmm.. Ehkä ilmaisin itseäni epäselvästi. Yritin hakea sitä, että psykologiset syyt eivät saisi olla peruste itsensä leikkelemiselle, koska silloin voi helposti tulla pettymyksiä.

Ja jotenkin tuntuu, että tätä "onnelliseksi tulemista" korostetaan plastiikkakirurgian yhteydessä todella paljon.
Niin ja ehkä tässä samassa yhteydessä voisi keskustella myös siitä, toimivatko leikkaukset tarkoitetulla tavalla, jos siis haetaan leikkauksilla näitä psyykkisiä vaikutuksia.
Noh, eipä tietenkään ole automaatio, mutta se on automaatio että ilman leikkausta ei ainakaan muutosta tule.

Joltakin tytöltä oli leikattu korvat yläasteella ja rustottuivat palloiksi. Snacksikorvaksi sanottiin sen jälkeen, kunnes huhun mukaan olisi yrittänyt itsemurhaa...
Eli ei näitä ulkonäkö kysymyksiä voi mitenkään vähätellä.
Varmaan yhdestä asiasta voi kaikki olla samaa mieltä ,jos joku yrittää
itsaria ulkonäön takia niin jopa pakkislaisetkin suosittelevat kirurgin veistä.

Eli ei näitä ulkonäkö kysymyksiä voi mitenkään vähätellä.
Varmaan yhdestä asiasta voi kaikki olla samaa mieltä ,jos joku yrittää
itsaria ulkonäön takia niin jopa pakkislaisetkin suosittelevat kirurgin veistä.

... siis ei millään pahalla, mutta eikö silloin kannattaisi mieluummin mennä psykiatrin juttusille...?
Ja sitten jos haluaa vaikkapa kauniit korvat, plastiikkakirurgi on se oikea osoite.

mun mielestä plastiikkakirurgiassa ei ole mitään pahaa, hyvä asia vaan jos yleistyis ja sitä kautta tulis halvemmaksi, olis mukavampi kattella hyvännäköisiä ihmisiä eikä mitää saatanan läskejä amisviiksi sankareita ja hörökorvaisia pissispömppis vosuja.
sais halventua noi hinnat vaan, ite menisin leikkauttaan korvat pienemmäksi ku on vähä ärsyttävät, ja jos oikeen hyvin olis asiat niin vois tehdä jotain silmien alueelle.
kauneus kunniaan.

Laadukkuus merkitsee turvallisuuden lisäksi myös laadukkaita leikkauslopputuloksia. Lisäksi kun käyttää suomalaisia huippuosaajia tekee tälle yhteiskunnalle samalla palveluksen tuhlatessaan rahaa Suomeen ja suomalaiseen ”käsityöhön” työllistäen suomalaisia ammattilaisia (tiedoksi että perinteinen tissileikkaus maksaa Nordströmillä tällä hetkellä 9850 euroa).

Kiitos Barbie vastauksesta, joka varmasti herättää voimakkaita mielipiteitä puoleen jos toiseen.

Ehkä syy, IMO, miksi esim. rintojen suurennusta paheksutaan niin kovasti on se, että ihmiset joiden tiedetään käyneen leikkauksessa oon usein ns. lunaripelejä.

Eli tälläisellä lunaripelillä tarkoitan ihan loppuun asti revitettyä teinirassia, jota on yritetty paikata veden toisella puolella tämän päivän huippumalliksi. Nämä erityiset tanssiryhmien jäsenet, Janatuinen, Sormiruusu, Aitoväärä jne. ovat lunastuskunnossa. Kun ei millään muulla päästä julkisuuteen ja saada keikkaa, niin sit laitatetaan keuhkot "ylikuntoon".:jahas:

Eli leikkausten avulla julkisuutta ovat saaneet lähinnä naureskelua, myötähäpeää ja inhoa herättävät ihmiset. Silarit = lunaripeli ajatusmalli etenee.

Itse tiedän taas muutaman neidon joilla on uudet, laadukkaat rinnat. Laadulla ja JÄRJELLÄ saa hyvää jälkeä aikaan. Mutta sellainen tuntuu unohtuneen kokonaan. Ja sekin pahentaa asiaa, että neidot eivät tee promokeikkaa puolialasti yökerhossa, vaan ovat älyllisesti vaativissa töissä, kuten sinäkin. Se on paha.:wtf::rolleyes::D

Mutta joo, ihmiset ei ymmärrä kaikkee. Toni Halmettakin äänesti yli 16 000 ihmistä, ja Seiskalla on yli 265 000 tilaajaa..

Mutta näillä mennään. Kiitos Barbie kun uskalsit vastata, oli kiva kuulla mielipide sieltä harvinaisemmalta puolelta.

Barbin kanssa samaa mieltä siitä, että jos päässä viiraa, niin plastiikkakirurgi ei ole oikea osoite.

En muuten tue kyllä moista toimintaa. Jos on pienet tissit niin so what? Harvemmin kai noissa hommissa mitään oikeasti vastenmielistä ulkonäköä fiksaillaan.

Kaikkia paikkoja kun ei voi treenillä korjata. Siksi esim. naisten rintaimplantit on eri juttu kuin miesten hauis yms.

Eihän ole. Mää haluan itsetunnon takia 60 sentin hauikset. Miten sää luulet että mää saan ne ilman kirurgiaa? Toivon että ymmärrät pointin tämän äärimmäisen ivallisen sarkasmin välityksellä.

Eihän ole. Mää haluan itsetunnon takia 60 sentin hauikset. Miten sää luulet että mää saan ne ilman kirurgiaa? Toivon että ymmärrät pointin tämän äärimmäisen ivallisen sarkasmin välityksellä.

Ymmärsin pointin, tää on tätä samaa sarjaa kuin ne jymylollot yms. kun tavoitellaan liivikokoa 65H tms. :jahas:

Mutta uusimmassa tieteenkuvalehdessä oli muuten pieni artikkeli siitä että tutkijat ovat onnistuneet kehittämään 4x normaalia lihaksikkaamman rotan, tällä pyritään kehittämään lääke lihasten surkastumataudista (tms.) kärsiville. Ja kun sellainen kehitetään, eiköhän sitä ole käytössä aika pian muuallakin :rolleyes:

Mutta siis jos vakavasti puhutaan niin kyllä sitä hauiksen kokoa saa aika hyvin kasvatettua, vaikka sitten heittää piikkiä peliin, mutta sellaista tapaa tietääkseni ei ole jolla _oikeasti_ saisi tissejä suurennettua muuten kuin implanteilla. Ja plastiikkakirurgiaa on myös rintojen pienennykset, onkohan jollain jotain sitä vastaan? :david:

Ei kaikilla on mahdollisuutta treenata siihen tahtiin, että todella lihaksikkaaksi tulisi eikä kaikilla edes geenit anna periksi. Varmaan sitten olisi nuo implantit parempi ratkaisu terveyden kannalta kuin hormonien käyttö.

IMO turhamaista ja typerää hommaa, enkä todellakaan usko että ULKONÄKÖ kenetkään onnelliseksi tekisi enkä myöskään ymmärrä tätä "Noh, haluanpas isot tissit ja timmin perseen, käyn ostaa silarit samalla tavalla kuin maitopurkin kaupasta". Olen lukenut koko threadin ja molempia katsantokantoja edustavat kommentit, eli ei tarvitse toistamiseen niitä kirjoittaa jos sattuu olemaan eri mieltä kuin minä.

Kun kyse kuitenkin on foorumista, jonka käyttäjät ovat pääsääntöisesti valmiita käyttämään salille aikaa, rahaa ja vaivaa useimmiten täysin ulkonäön takia, on minusta kaksinaismoralistista täysin tuomita nuo leikkaukset. En itse ole käyttänyt plastiikkakirurgiaa, tai sen puoleen ole tulevaisuudessa käyttämässä, mutta eikö tässä punttihommassakin lopulta ole kyse samasta geenejä vastaan taistelusta kuin siinäkin? "Huijataan" vastakkaista(tai miksei samaakin) sukupuolta saamalla omat geenit näyttämään paremmilta kuin ovatkaan.

No, miksikäs ei, jos tuntuu että oma kroppa ei tyydytä. Tietenkin riippuu mitä lähtee tekemään, oma naama on kuitenkin aika iso osa ihmistä, joten tuntuisi ainakin minusta oudolta lähteä puukottamaan sitä kovin erilaiseksi. Pahimmillaan naaman ja kropan leikkely on kuin antaisi uuden bemarinsa amikselle tuunattavaksi, tehty halvalla ja harkitsematta.

Yksi kaveri on käynyt nenäänsä pienennyttämässä. On syntyjään itäeurooppalainen ja omisti melko komian kolvin joka oli kaiken lisäksi hieman vino vielä, joten erottui kyllä katukuvasta. Lopputulos on aika hyvä kun nenälle ei tehty "michaeljacksoneita", otettiin vain pahimmat mutkat poijes, eli sinänsä kyllä paremmalle nenänsä nykyään näyttää.

Mitä mieltä porukka on plastiikkakirurgian yleistymisestä? Monissa maissahan se lienee jo aika mainstreamia. Plastiikkakirurgian yleistymine hyödyntää eniten huonoimmilla onnenlahjoilla syntyneitä. Ehkä maailma olisi tasa-arvoisempi paikka, kun kaikki olisivat kauniita ja sisäinen kauneus saisi uutta arvostusta. Toisaalta plastiikkakirurgian yleistyminen luo ulkonäköpaineita kaikille.

Itse pidän plastiikkakirurgian yleistymistä ihan ok:na, koska siitä hyötyvät eniten huonoilla onnenlahjoilla syntyneet.

Mitä mieltä porukka on plastiikkakirurgian yleistymisestä? Monissa maissahan se lienee jo aika mainstreamia. Plastiikkakirurgian yleistymine hyödyntää eniten huonoimmilla onnenlahjoilla syntyneitä. Ehkä maailma olisi tasa-arvoisempi paikka, kun kaikki olisivat kauniita ja sisäinen kauneus saisi uutta arvostusta. Toisaalta plastiikkakirurgian yleistyminen luo ulkonäköpaineita kaikille.

Itse pidän plastiikkakirurgian yleistymistä ihan ok:na, koska siitä hyötyvät eniten huonoilla onnenlahjoilla syntyneet.

Ketkä voidaan luokitella "huono-onnisina" syntyneeksi ? Onko ulkonäkö niin tärkeä että sitä pitää parantaa leikkauspöydällä ?
No mutta jos oikeasti puhutaan niin plastiikkakirurgia voi olla ihan ok jos parannetaan jotain josta oikeasti on haittaa, mutta liian usein ihmiset vain boostaavat omaa ulkonäköä ja he luulevat olevansa rumia. Esimerkiksi kieron nenän korjaus on mielestäni ihan ok jos se on jostain syystä kieroon mennyt. Itselläni on hieman syntymäkiero nenä, mutta en näe syytä sitä korjata.
Ihmiset ovat liian ulkonäköherkkiä ja tästä syystä ulkonäön "korjaus" on täysin turhaa ja pinnallista. Kaikki sitä saavat tehdä jos niin haluavat, mutta itse en syytä moiseen näe.

Ketkä voidaan luokitella "huono-onnisina" syntyneeksi ? Onko ulkonäkö niin tärkeä että sitä pitää parantaa leikkauspöydällä ?
No mutta jos oikeasti puhutaan niin plastiikkakirurgia voi olla ihan ok jos parannetaan jotain josta oikeasti on haittaa, mutta liian usein ihmiset vain boostaavat omaa ulkonäköä ja he luulevat olevansa rumia. Esimerkiksi kieron nenän korjaus on mielestäni ihan ok jos se on jostain syystä kieroon mennyt. Itselläni on hieman syntymäkiero nenä, mutta en näe syytä sitä korjata.
Ihmiset ovat liian ulkonäköherkkiä ja tästä syystä ulkonäön "korjaus" on täysin turhaa ja pinnallista. Kaikki sitä saavat tehdä jos niin haluavat, mutta itse en syytä moiseen näe.

Haluaisin olla samaa mieltä kanssasi. Olisi mukava ajatella, että kaikki hyväksyttäisiin sellaisena kuin ovat.

Itsellä on vain sellainen käsitys, että ulkonäkö on niin dominoiva ominaisuus työmarkkinoilla ja sosiaalisen elämän markkinoilla, että Suomessakin plastiikkakirurgia muuttuu mainstreamiksi. Jos yhteiskunnassa ulkonäön merkitys ylikorostuu, on plastiikkakirurgian yleistyminen minusta ok vaihtoehto.

Plastiikkakirurgian yleistyminen hyödyttäisi eniten niitä ihmisiä, jotka ovat kokeneet syrjintää ulkonäkönsä takia. Jos hyvännäköistä leikataan kauniimmaksi, ei lopputulos ole parhaimmillaankaan kovin paljon parempi kuin alkuperäinen. Jos taas epämiellyttävän näköistä leikataan, lopputulos voi olla huomattavan paljon parempi. Onnenlahjaerot tasoittuvat.

Mä haluaisin, että mun lapsi voisi aina tuntea olevansa kaunis ja hyväksytty sellaisena kuin on ja haluaisin opettaa tyytyväisyyden itseensä ja kaikkia syvällisiä arvoja. Tämähän ei KENELLÄKÄÄN toteudu 24/7, mutta millaisen esimerkin sitä antaa juuri esim. lapselleen, jos on itse korjauttanut itseään ilman suurempaa vikaa? "Ei kukaan ole täydellinen mutta sä äitin mussu tietenkin olet!". Miten mä voisin opastaa sitä olemaan tyytyväinen itseensä, jos itsekään en ole itseeni?

Siinä on mun mielestä yksi (ainakin itselle) painava syy, miksen huvikseni käytä mahdollisuutta korjata pikkuvikojani.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom