Pitkittynyt yskä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mynz
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
39
Elikkäs nyt on ollut yskä pääsiäisestä asti ja joku reilukuukaus sitten kävin eka kerran lääkärissä ja sillon oli keuhkoputkentulehus johon sain antibiootin. Mutta eipä sillä lähteny tuo yskä kyllä se vähä parani muttei paljoo :(

Ja sama yskä jatku vaan niin sitte kävin taas reiluviikko sitte lääkärissä uuvestaan ja sano että siinä on kolme vaihto ehtoo kun on pitkittynyt yskä että joko nenäontelun tulehus (kuvattiin eikä ollut räkää nenä onteleoissa), astma (ei vinkunut keuhkot joten ei ollut tämäkään) tai sitten yleisin mikä oli niin kovankeuhkoputkentulehduksen jälkeen jäänyt joku rasitus yskä kun kerran yskäsee niin sitten jääpi semmosta ihme pientä nykytys yskää mitä ei meinaa kunnolla saaha loppumaan ja joskus meinaa oksennuskin lentää.
Ja se rupee yleensä sillon yskittämään kun kovasti vetää henkeä esim. kun hengästyy ja sain vielä viime käynniltä 3päivän antibiootin mutta eipä auttanu pahemmin sekään että onko jollakin muulla ollut samanlaista pitkittynyttä yskää että pystyykö tuolloin esim salilla käymään että paheneeko se siitä?

:confused:

Samoja oireita oli useiden vuosien ajan, erityisesti koivun kukinnan aikoihin. Vuosi sitten sain vaivaan kortisoni diskuksen, jolla ilmeisen krooninen tulehdus talttui. Aikaisemmin oli vain määrätty ensiapuna salbutamoli diskus...

Sen jälkeen on tullut kuntoa parannettua ja ylipainoa karsittua eikä tänä koivukautena ole tullut vastaavia oireita. Vaikuttavana seikkana voi tosin olla myös noiden MaHuang pohjaisten valmisteiden enemmän tai vähemmän säännönmukainen käyttö:D

Mulla on ollu nyt kuukauden tommonen samanlainen yskä et ku vähänki hengästyy ni alkaa yskittää ihan v**usti. Ja oon parhaillaan syömäs tota keuhkoputkentulehdus antibioottia ja muitakin pillereitä on määrätty. Ei tunnu juuri auttavan, lekuri sano et jos ei näillä lähe ni ei voi mitään et se menee sit ajallaan ohi. Tietääkseni mulla ei oo mitää allergiaa eikä ikinä oo ollu mitään siihe viittaavaa. Mut salilla yritin paristi käyä eikä siitä tullu ku sanomista, meni vähän hounompaan suuntaan:itku: . Ei kai tässä auta ku oottaa ja ottaa rauhallisesti. Treenaamiset kyllä menee ihan prsleen mut minkäs teet. :(

Mulla oli 3 vuotta jatkuva yskä ympäri vuoden, varsinkin treenatessa. Olin noin 2kk vuodessa erilaisilla antibiooti yms. kuureilla. Intissä sitten vihdoin todettiin etttämul oli aika aha astma..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom