Pitkän tauon jälkeen taas raudan kimppuun

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Parisen vuotta menny ilman rautojen kolistelua, kun selkä oli melkosen paskana ja välilevyleikkaus takana. Jokseenkin kotona koittanu kunnossa pitää. Leikkauksen jälkeen kun oli parantunut niin koitin salitreenin aloittaa mut oli liian aikaista ja selkä ei tykännyt niin jäi sitten tyystin. Mutta veri vetää salille. Ja nyt kysynkin, että uskaltaako sitä samaan malliin alkaa reenailee ku aikanaan eli aika puhdasta massatreeniä. Oisko jollain selkäoperoidulla vinkkejä mitä liikkeitä ois syytä välttää tai muuttaa ja millasiin liikkeisiin syytä panostaa.

Suosittelen ottaman yhteyttä hyvään fysioterapeuttiin joka katselisi sen selän ja tekisi siihen kuntoutus/sali ohjelman,pikku vinkkinä valkkaa vielä sellainen terapeutti joka treenaa itsekkin. selkävammoja on niin perhanasti erilaisia ja jotkut kykenevät tekeen ihan mitä vaan ja jotkut eivät, netin välityksellä neuvomiset on melko hakuammuntaa aina.

Varmasti kannattaa ainakin vedot ja kyykyt ottaa varovasti. Melkeinpä itse selkävikaisena suosittelisin tavan maastavedon sijaan tekemään esim. suorin jaloin vetoa maltillisilla painoilla ja kunnon tuntumalla ja takakyykyn korvaamaan etukyykyllä. Keskivartalolle kovasti treeniä (esim. voimapyörää).

Multa ei kyllä ole selkää operoitu että sen puolesta olen vähän huono sanomaan mitään mutta nuo olen itse kokenut hyviksi muutoksiksi omaan treeniini.

Itse välilevyvammaisena en taas voimapyörää alkuun neuvoisi. Ainakin itsellä ottaa selkään pahasti. Staattiset pidot sen sijaan toimii itsellä hyvin.

Allekirjoitan myös tuon fyssarin konsultaation. Se pystyy kuitenkin parhaiten arvioimaan, että mikä on just sulle hyvä treeniohjelma.

Joo yksilöllistähän se on. Keskivartalon voimatasot siihen kai vaikuttaa aika paljon. Itsellä kun on niin huonossa jamassa varsinkin nuo sisemmät vatsalihakset, niin selkä notkahtaa tosi helposti voimapyörällä tehdessä.

Joo yksilöllistähän se on. Keskivartalon voimatasot siihen kai vaikuttaa aika paljon.

Kiinni myös siitä, missä kohti selkää ne ongelmat ovat.

Itsellä alimpien nikamien kohdalla lievä pullistuma, ja voimapyörä on kyllä tappaja alaselälle. Kiukulla pystyy tekemään, muttei ilman kipua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom