Pitkäksi venyneet yöunet

vilma-liina sanoi:
Normaalisti mulle voi viikolla riittää ihan hyvin kuuden tunnin yöunet, ja herään ihan virkeänä. Mutta jos käyn uudestaan nukkumaan kellon soiton jälkeen, niin voin nukkua kevyesti puolille päiville jos ei mistään kuulu mitään häiriöääniä. Eikä mun siis tarvi olla mitenkään erityisen väsynyt, kuhan huvikseen nukun :)

Eiih :itku: On tää niin väärin, miksei mullakin voisi olla samanlaisia unenlahjoja kuin Vilmis da Coma Queenilla?!? Kuusi tuntia ei riitä meikäläiselle mitenkään, vähintään tuollainen 7,5-8 pitäisi yötä kohden tulla. Toisaalta taas herkkäunisena heräilen helposti, ja vaikka kuinka kovasti väsyttäisi ja nukuttaisi, niin aina ei vaan kertakaikkiaan saa uudestaan unenpäästä kiinni :(

Sorry :offtopic:, mitään aiheeseen liittyvää supernukkumistarinaa ei mulla ole kerrottavanani. Ei näillä unenlahjoilla :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oma ennätykseni on tosiaan 17 tuntia junassa eikä sekään putkeen vaan yhteensä 20tunnin matkan aikana se 17h. Nykyään tulee nukuttua 4-5h putkeen, kuitenkin maksimissaan se 6h kunnes herää väkisinkin kusihätään ja nälkään.

Tossa Vilmiksen tapauksessa on elimistön kyllä pakko olla mennyt jonkinlaiseen horrostilaan ja elintoimintojen hidastua, taikka sitten tosiaan herännyt vessassa käymään niin ettei siitä ole jäänyt mitään muistikuvaa. Mietinpä nyt miltä tosiaan tuntuisi mennä vaikka maanantaina klo 23 nukkumaan ja herätessään huomata kellon olevan 11 aamupäivällä, mutta päivä on KESKIVIIKKO. :D

Tietäisköhän joku kertoa mistä johtuu armoton päänsärky liian pitkien unien jälkeen? Jos herään aamulla yhdeksän jälkeen, koko päivän särkee päätä. Kahvin puutteesta tämä ei johdu, koska en juo päivittäin kahvia.

Enpäs nyt muista ennätystä, mutta viikonloppuisin tulee ihan helposti nukuttua 12 tuntia. Ennätyksiä ei tule sen vuoksi, kun jos vaikka olen aamupäivällä jossain puoliunessa niin ajattelen "oho, onpas jo myöhä, äkkiä aamupalalle ennen kuin lihakset kokonaan surkastuu!" > juosten syömään.

Ulkki sanoi:
Tietäisköhän joku kertoa mistä johtuu armoton päänsärky liian pitkien unien jälkeen? Jos herään aamulla yhdeksän jälkeen, koko päivän särkee päätä. Kahvin puutteesta tämä ei johdu, koska en juo päivittäin kahvia.

Coca-Colan puutteesta?

Minun ennätykseni, jos nyt tässä voi mistään ennätyksistä puhua, on noin 48 tuntia eli kaksi vrk. Kusella tietysti välillä ja joku banaani tms. Mutta meni siinä putkeenkin parisenkymmentä tuntia unta.

Naiset, ne naiset. Tällaistakin voivat miehellä teettää. Varmasti toisinkinpäin?

Loppujen lopuksi muuten verensokerin lasku oli se joka pakotti nousemaan ylös. Alkoi nähdä unia kaiken maailman pizzoista ja viinereistä:-)

En suosittele ja itse en varmasti enää kokeile. Tuossa oli kyllä pelissä mutsilta pöllittyjä nukahtamislääkkeitä, eli sikäli huijausta.

Oikea masennus ei ole mikään pilipalijuttu, keksitty sairaus, vaan täyttä ja rankkaa totta. Mä meninkin sitten itse lääkäriin ja hoidatin itseni kuntoon.

Järjettömässä darrassa oon joskus nuorempana maannut sängyssä ton 36 tuntia, muttei se sentään yhtämittaista nukkumista ollut. (välillä tarvinnut käydä vessassa laattaamassa :nolo: )

Siis porukkahan on ottanut ihan tajuttomia nokosia. Mulla taitaa ennätykset olla jossain 14 tunnissa. Tuostakin on jo aikaa jonkin verran, ja nykyään ei ole puhettakaan täysin yhtämittaisista 9 tuntia pitemmistä unista, kun pakostakin herää välillä kuselle.

Tulipa mieleen vielä yhdet pitkät nokoset, normaalien yöunien päälle aamupala ja sitten linja-autoon Oulusta kohti Turkua, lähtö tyyliin 7:00 tai jotain. Bussissa nukahdin ennen Kempelettä (noin 15 km Oulusta) ja seuraavan kerran heräsin jossain Rauman ja Turun välillä, olisiko kello ollut jotain kolme tai neljä iltapäivällä.

Taisin olla yläasteella, jonkun rankan (isos?)leirin jälkeen nukuin sunnuntaina 12-16, söin päivällisen, sitten nukuin 17-07 ja heräsin herätyskelloon kun piti kouluun lähteä.. :jahas: 16 tuntia taitaa tuosta tulla.

Aika kummaa. Jos minä valvon kerralla putkeen pitkän aikaa, rytmini sekoittuvat heti. Esim. valvoin eräänä kertana n. 60h ja kun menin nukkumaan, en saanut enempää kuin 6h unta. Sama tapahtuu jos valvon 36h. Jos venytän liiaksi ja aion valvoa päivän yli "korjatakseni" tilanteen normaaliksi, en voi yhtäkkiä ruveta nukkumaan kahtatoista tuntia. Ei vain tule enempää kuin kuusi tuntia.

Eilen nukkumaan klo 23 ja tänään ylös klo 14 ja sillonkin herätykseen. Muuten olis voinu vielä tunti tai pari mennä. Tosin takana oli 40h nukkumatta ja reippaasti alkoholia risteilyllä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom