Pitkäksi venyneet yöunet

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ensin kaksiöinen kakkosristeily ja sen jälkeen partiotaitokilpailu -> viiden raskaan vuorokauden aikana yht. alle 25 tuntia unta, ton jälkeen 15h ja kelloon oli herättävä. Toisen kerran 15h putkeen myös PT-kisan jälkeen, edeltävänä yönä oli nukuttu ruhtinaalliset 45min ja kisassa tuli käveltyä aika hyvin. Tälläkin kertaa kello herätti, tosin ei ihan ekalla yrityksellä :D Olisi ihan siistiä joskus koittaa nukkua enkkaa ilman että kello herättää.

19 tuntii putkeen. Oltiin salibändyturnauksessa ruotsissa ja tulomatkalla laivalla ei pahemmin tullut nukuttua, vaikka pentuja oltiinkin. Iltapäivällä klo 16:00 nukkumaan ja seuraavana aamuna klo 11:00 heräsin.

Oma enkka on 12 tuntia. Harvoin pääsee edes tuonne 9-10. Omalla kohdalla en vain saa nukuttua pitkään vaikka olisin kuinka väsynyt.

Kauanko Finnjet tuolla 1990-luvun alussa tuli Saksasta Suomeen... Nimittäin kuukausi reilattiin ja kortin viimeisenä voimassaolopäivänä hypättiin laivaan Saksassa. Nukuinkin sitten melkein koko matkan. Taisi siinä tulla unta palloon jotain 18 tuntia yhteen menoon suurinpiirtein. Pidin sitä pitkänä nukkumisaikana, mutta se on vaan puolet tuosta 36 tunnista. Se on kyllä käsittämätön uniputki! :worship:

Tomi sanoi:
Miten helvetissä joku voi nukkua 36 tuntia käymättä kusella tai kuolematta nälkään? :hyper:
En todellakaan tiedä. Herätessä oli älytön nälkä ja pää ihan sekasin. Yksi vuorokausi oli jäänyt kokonaan väliin.

Normaalisti mulle voi viikolla riittää ihan hyvin kuuden tunnin yöunet, ja herään ihan virkeänä. Mutta jos käyn uudestaan nukkumaan kellon soiton jälkeen, niin voin nukkua kevyesti puolille päiville jos ei mistään kuulu mitään häiriöääniä. Eikä mun siis tarvi olla mitenkään erityisen väsynyt, kuhan huvikseen nukun :)

Jaahas. Veikkaan että pakkiksen vuoden unikeko ja koomakuningatar on löytynyt. :D

Vilmis, ole hyvä:

crown.jpg

Colemanni johtaa tällä hetkellä koomakuningaskisaa, vieläkö löytyy haastajia? :D

Nukkuminen on yks mun harrastuksista! Jos mitään pakkoherätystä ei ole tiedossa, niin 12 tuntia menee kevyesti unten mailla. Varsinaista ennätystä en kyllä pysty muistamaan. Ajalla tai paikalla ei ole hirveesti merkitystä, jos oikein nukuttaa, niin pienet tirsat voi ottaa bussissa, junassa, luennolla, melkein missä vaan.

Unia näen ihan kamalasti ja paljon niitä muistankin jopa vuosien takaa. En tiedä miten tuo voi olla mahdollista, että kauan sitten nähtyjä unia noin vain muistaa vai tekeekö aivot vain pientä kepposta ja luulen nähneeni jotakin unta monta vuotta sitten, vaikka itse asiassa olenkin nähnyt unen edellisenä yönä. Tietyt paikat tulee aina uniin, vaikka niillä ei pitäisi ainakaan näin valvejärjen mukaan olla mitään erityistä merkitystä. Sit toinen metka juttu on unessa, et luen jotakin kirjaa unissani. Ihan älytön fiilis ku tekstiä vaan tulee koko ajan niinku lukis, vaikka kirjaimia ei varsinaisesti hahmottaiskaan. Onko kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia?! Oikeastaan hillitöntä luomisen tuskaa. Joskus olen lukenut unissani jopa puhelinluetteloa. Kaikkee se yletön nukkuminen tietää. :eek:

En oo varma mut kaveri ku oli sairas tais nukkua 44h putkee :D

ihmeteltiin et missäs se on ku ei oo koko viikonloppuna kuulunu mitään äijjästä.

Olen aika kade kaikille tähän threadiin kirjoittaville, itse tulee nykyään nukuttua n 4-6 tuntia putkeen, tämän jälkeen aivot alkavat heräilemään, kun keho taas ilmoittaa että eikös jatkettaisi unia... ole nyt sitten näiden kanssa. Aamuyön valveillakäkkimiset ovat tuttua tavaraa.

Tosin rasituksen, levon ja nukkumisen suhteet ovat viime aikoina menneet mulla vähän sekaisin, joten syytä on omassa käyttäytymisessä (tosin en ole vuosiin tainnut valvoa >24h putkeen kuten parhaat nukkujat..... :)

Ns. huvikseen nukkuminen onnistuu mulla n 3-5 kertaa vuodessa, joinakin onnellisina viikonlopun aamuina - silloin olen tosi tyytyväinen tajutessani, että untahan tulee lisää, sen kun vain kääntää kylkeä - silloin tulee nukuttua ne 9-11 tuntia yössä :)

Onnea VilmaLiinalle ! Hyvin nukuttu !! :worship:

Kerran olen nukkunut yli 13 tuntia. silloin olin tullut illalla kotiin jenkeistä ja matkojen sekä aikaeron johdosta uni maistui aika hyvin kotona. yleisesti nukun jotai 6-9 tuntia.

itellä on enkat varmaan siellä 12-14h. mitä pitempään yli nukkuu sen sekaisimmin olen ja sen vaikeampi on päästä punkasta ylös. arkena riittää sellainen 6-8h aikas hyvin, viikonloppuisin joku 10h.

16-18h taitaa olla pisimmät yhtäjaksoiset unet. Olen muuten huomannut lähiaikoina, että mun on melkein pakko nukkua vähintään 8, mieluiten 9 tuntia tai tulen pirun äkäiseksi. Normaalisti pystynkin nukkumaan 9-10h, mutta eilen oli vaihteeksi aamuvuoro ja olin nukkunut 6-7h. Kyllä oli tuskaista. :curs:

Oltiin poikain kanssa vajaa viikko Hampurissa "opintomatkalla"himaan Tanskan kautta jossa oltiin tasan vuorokausi hotellissa ja taju pois koko ajan. Se oli sitä aikaa vielä kun krapulakin hävis nukkuessa(90-l alku)

eipä ole kuin tuo 24h...vai oliko 25. jomminkummin. nukutti vaan niin perkeleesti

Intissä aikanaan koko päivä möyritty ulkona ja kassulla sitten pikku "päikkäreille" ennen päivällistä... Heräsin seuraavana aamuna herätykseen, eli jotain 15 tuntia, surkea suoritus :(
Yhden leikkauksen aikana tuli vedettyä vähän reilu vuorokausi yhtäsoittoa, esilääkitys vei jo tajun kankaalle ja heräilin sitten seuraavana päivänä leikkauksen jälkeen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom