Pitkäksi venyneet yöunet

Aiemmassa threadissa käsiteltiin pakkislaisten nukkumattomuusennätyksiä,
niin katsoittaisiinko nyt kuka on pakkiksen koomakuningas?

Tuli tää juttu mieleen kun heräsin tänään klo. 14 ja siitä asti on mennyt päivä toipuessa YÖUNISTA!! :eek:

Onneks oon lomalla. Kello oli soittamassa klo 10 muttei mitään muistikuvaa ko. tapahtumasta. :rolleyes:

Nukuin jotain 13 tuntia ihan totaalikoomassa. Nyt vasta (klo 17) syönyt kunnolla ja kohta imaisen pullon ED:iä ja katon onko mitään asiaa salille tänään. :whip:

Niin laittakaas nyt sitten nukkumisennätyksiänne tiskiin, niin valitaan pakkiksen vuoden unikeko! :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
15 tuntia joskus, mutta joku tunti siitä taisin vain maata sängyssä eli n.14h.

En ole vielä tavannut ketään, joka olis päihittäny mun henk.koht. ennätyksen, eli 36h putkeen. Ja ilman mitään unilääkkeitä, tai päihteitä, ei vessassa käyntejä tai havahtumisia. Sikeää nuoren teinitytön unta raskaan kuoromatkan jälkeen.

Todistajina omat vanhemmat, jotka eivät raaskineet herättää väsynyttä matkalaista.

vilma-liina sanoi:
Sikeää nuoren teinitytön unta raskaan kuoromatkan jälkeen.

Vilmis oli laulanu niin kovaa ja korkeelta että alkoi vähä uinuttaa :)

Joskus tuli nukuttua (myöskin ilman kemikaaleja) 27 tuntia kun oli alla lähes 40 tunnin työrupeama.

vilma-liina sanoi:
36h putkeen
:eek: En oo kyllä kuullut, että kukaan oisi noin pitkään nukkunut putkeen.

12 tuntia on muistaakseni mulla pisin yöuni koskaan. Se oli 1994 Provinssirokin jälkeen. Juapoottelin pari päivää ja kärvistelin viimeisen festaripäivän selvin päin ja darrassa, koska olin lupautunut paluumatkalle kuskiksi. Ressiä pukkasi pitkästä ajomatkasta mm. siksi (tottumattomuuden lisäksi), että eksyimme matkalla (muut nukkuivat humalaansa pois, joten kukaan ei lukenut karttaa), auton eturenkaat olivat käytännössä sileät ja kesken matkan tuli yhdessä vaiheessa niimmaan pirkuleesti vettä taivaalta, että ei uskaltanut kuin jotain 15km/h vauhtia körötellä pitkän matkaa. Nykyään en oikein millään pysty yhdeksää tuntia pitempään nukkumaan.

Meitsin uniennätys on iltapäivällä "päiväunet" töiden jälkeen. Eli klo 17 petiin. Heräsin noin klo 24.00 ja kävin veskis, samalla aattelin et pitää mennä nukkuun jotta jaksaa sit herätä, kun se kellokin on niin paljon. Siitä sitten nukkumaan ja klo 7 herätys. Tuleeko tosta 14 tuntia.

se asiassa on ihmeellistä, ettei mitenkään ollut pitkään valvonut tms.

vilma-liina sanoi:
En ole vielä tavannut ketään, joka olis päihittäny mun henk.koht. ennätyksen, eli 36h putkeen. Ja ilman mitään unilääkkeitä, tai päihteitä, ei vessassa käyntejä tai havahtumisia. Sikeää nuoren teinitytön unta raskaan kuoromatkan jälkeen.

Todistajina omat vanhemmat, jotka eivät raaskineet herättää väsynyttä matkalaista.

Wau! Toi on jo paljon. Aiemmista tiedoista poiketen etsimme nyt myös koomakuningatarta ja vilma-liina on tällä hetkellä numero uno. :)

iivili sanoi:
12 tuntia on muistaakseni mulla pisin yöuni koskaan.
... Nykyään en oikein millään pysty yhdeksää tuntia pitempään nukkumaan.
Sä oot lievä Napoleon, eikös se nukkunut vaan jonku 4 tuntia öisin. :hyper:

Mulla tollanen 12h menis ihan kevyesti vaikka joka viikonloppu. :rolleyes: Maksimit on muistaakseni jotain +-20h.

ite en muista enkkoja...kai joskus kipeenä nukkunu pitkään..normaalisti tyyliin kuumeessa muuta teekkää ku nukun..

Ei ole kyllä mitään muistikuvaa koska olis saanu nukkua riittävästi. Varmaan armeijassa viimeksi, kun hiljaisuus alkoi klo 22.00 ja loppui 06.00. Ei ole intin jälkeen nukkuun päässy ennen 22 ja herätys on jo ennen kuuta :curs:

Näin kasvavassa iässä kun uni ei mene hukkaan niin joku 10-12h on normaali määrä vuorokaudessa unta. Ainoastaan noin 8-10 menee yöllä ja 2-3 menee sitten päiväunilla.
Joku 16h taitaa olla juniori aikana pisin yhtäkestoinen nukkuminen.

Ehkä joku 13-14 tuntia enkat. Miten helvetissä joku voi nukkua 36 tuntia käymättä kusella tai kuolematta nälkään? :hyper:

Pisin nukkumiseni(ei ihan yhtäjaksoinen) tähän mennessä oli sillon kun pääsin riparilta. Nukuin 14.00-20.00 ja sitten noin tunnin hereillä, jonka jälkeen nukuin 21.00-11.00. Asiaan saattoi vaikuttaa se, että edellisenä yönä en nukkunut silmäystäkään. Tavallisesti unta riittää vähintään 10 tuntia per yö, mutta yleensä tähän ei arkena pääse, ja se korvataan viikonloppuna 12+ tunnin unilla. Kesällä nukuin joka yö vähintään tuon kymmenen tuntia ja heräämisaika oli yleensä siinä klo 14.00 aikaan. Päivärytmi muuttui vähän oudoksi kun saatoin olla salilla joskus 16.00 aikaan "aamutreenillä" ja sitten illalla kavereiden kanssa kylällä jonnekin yökahteen asti...

Aika tasan 24 tuntia putkeen tuli nukuttua pisimmän yhtämittaisen valvomisen (vähän yli 3 vrk) jälkeen...

iivili sanoi:
Nykyään en oikein millään pysty yhdeksää tuntia pitempään nukkumaan.

Nyt löytyi ukko jolle olen aidosti kateellinen, mulla kun tuppaa menemään kutakuinkin päinvastoin ja 9-10h on normaali yöuni esim. lomalla kun saa levätä ja työaikaan sitten viikonloppuisin menee joku vähän reilu 12h molempina öinä, jos on rauhallinen kotiviikonloppu eikä mitään iltahippailuja.

Ennätys taitaa olla muutaman kerran vedetty ~24h putkeen, jota on edeltänyt hektinen työviikko todella epämääräisin työajoin ja vajavaisin unin. Eli aamusella raahautunut kotio ja sitten herännyt vuorokauden päästä aamusella taas liikenteeseen - kusipausseja on saattanut tosin olla, mutta ei mitään hereilläolojaksoja missä olisin tolkuissani ollut tai mistä yleensäkään olisi muistikuvia.

16 tuntia on mulla joskus pentuna. Mummolassa vähän väsytti ja oli kyllä vähän outo olo herätä joskus 17 aikoihin. Ei ollu mummo viittinyt herättää...

Vanhemmalla iällä ehkä 12-13 tuntia voi joskus todella harvoin nukkua heräämättä välillä, mutta on tosi harvinaista. Usein tulee nukuttua 12 tunnin yöunet, mutta kyllä vähintään kerta on kusella käytävä välissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom