pitkäaikainen laihdutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kenno
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
olisiko mitään kokemuksia, suosituksia, kun pitäisi tiputtaa yli 10kg rasvaa. painon ei tietty tarvitse laskea, mutta eipä pitkällä dietillä taida lihasta saada lisää helposti.

olen harrastanut painoharjoittelua 7 vuotta enempi vähempi tosissaan, tehnyt muutaman massa/laihari kauden aikanani, mutta nyt olen huomaamattani napannut läskiä aika paljon ja onnistun aina noin 5 kg tiputtamaan, mutta sitten aineenvaihdunta laskee todella alas ja sitä nostaessa tulee paino takaisin. kyseessä on siis läski, mittailen rasvaprosenttia, lihas ja vyötärönympärystä.

Originally posted by kenno
olisiko mitään kokemuksia, suosituksia, kun pitäisi tiputtaa yli 10kg rasvaa. painon ei tietty tarvitse laskea, mutta eipä pitkällä dietillä taida lihasta saada lisää helposti.

olen harrastanut painoharjoittelua 7 vuotta enempi vähempi tosissaan, tehnyt muutaman massa/laihari kauden aikanani, mutta nyt olen huomaamattani napannut läskiä aika paljon ja onnistun aina noin 5 kg tiputtamaan, mutta sitten aineenvaihdunta laskee todella alas ja sitä nostaessa tulee paino takaisin. kyseessä on siis läski, mittailen rasvaprosenttia, lihas ja vyötärönympärystä.

ite aloitin tossa n. vuos sitten laihutus kuurin tavoi oli 0.5 kiloo pois per kuukaus.. aloitus paino oli 90.5Kg. Nyt tällä hetkellä paino pyörii tuossa 82.5 kantturoissa riippuu ihan miten on syönyt..

Tärkein mitä tein oli vain että aloin treenin jälkeen tehdä aeroobista ja sitten siivosin ruokavalion.. rasvoja pois pikkusen vähensin hiilareita ja lisäsin proteiinia, että lihaksisto säilyisi mahdollisimman paljon..

tossa on tollaset eväät.. ei muuta kuin liikkumaan....

Taitaa olla aika toivotonta laihduttaa ilman lihaskatoa.. No, jos et painonlaskua tavoittele, niin lienee mahdollistakin. Ilmeisesti tasainen ravinnonnauttiminen on eduksi. Itse olen dieetannut tiukasti 9 vk, paino pudonnut 4 kg, rasvaa siitä kain noin puolet. Proteiinipitoisten välipalojen (protskujuoma) lisääminen tuntui vauhdittavan aineenvaihduntaa samoin kuin murojen vaihto puuroon ja raejuustoon. Eli kroppa on lämmennyt eikä ole enää paleltanut. Rasva%n pudottaminen kokemukseni mukaan kyllä onnistuu ilman painonlaskua, mutta pitää syödä melko tarkasti kulutuksen verran.

ilmaisin vähän huonosti itseäni, kyllä lihastakin saa mennä (jos on pakko :) ) . pääongelma on tälläinen jojoilu, eli laihari lakkaa toimimasta, vanha neuvo on "syö lisää että aineenvaihdunta nousee", mutta silloin tulee aina massaakin takaisin.
olen itse ajatellut varovaista kalorien nostamista aina ajoittain, esim. 4 viikkoa diettiä ja 2 viikkoa varovaista nostoa. onko kokemuksia tälläisestä? käyttääkö muuten kukaan aamulämpöään laihdutuksessa apuna, eli mittaa siis kuumetta ja analysoi onko potentiaalia rasvanpolttoon?

sitten aineenvaihdunta laskee todella alas ja sitä nostaessa tulee paino takaisin.
Miten sä käytännössä hoidit ton diettauksen? Syömättömyydellä, ruokailukertojen vähentämisellä vaiko annoksia pienentämällä? Moni tekee myös sen virheen että rupeaa noudattamaan rasvatonta ruokavaliota. Ei tuon aineenvaihdunnan pitäs hirveesti laskee jos pidät ruokailukerrat 5 - 6 per päivä, pienennät vaan käytännössä hiilarien määrää / ruokailu. Ja aerobista tyhjällä mahalla aamulla, kofeiinin voimalla!

olen käyttänyt eri tapoja: kaloreiden vähentämistä, noin 200-500 normaalikulutuksesta, vähentänyt hiilareita, juossut, pyöräillyt, tehnyt HIIT harjoituksia ja aamulla syömättä...ruokaillut 6 kertaa päivässä ja toisinaan kerran..anabolista diettiä, ABCDE-diettiä, zonea...

öh, kuten tuli ehkä ilmi olen "diettaamisen ammattilainen". kaikki meni hyvin niin kauan kun massakausi seurasi diettiä, jopa 10kg lähti tosta vaan. sitten otin liikaa massaa, näin itseni videolla ilman paitaa ja totesin olevani läski. olen 2 vuotta pitänyt normaalikulutusta tai diettiä ja tehot on joka dietistä mennyt. toki jotain lähtee mutta aika vaatimattomasti.

4,5 kk:ssa lähti 19kg ilman mitään tuskaa. vyötäröltä lähti 19cm, mm. reidestä vain 3cm. voimatasot pysyi hyvin.

mun dieetti oli osittain hyvinkin omituinen. proteiinipohjanen, mutta hyvin kevytmielisesti sillon tällön mm. jäätelöö yms... kuitenkin kalorimäärä laski pikkuhiljaa tai sitten hyvinkin rankasti vaihdellen päivästä toiseen. vaihtelua siis paljon. oliiviöljyä, hyviä proteiineja ja paljon treeniä...paljon... viikossa 2-4 punttia ja 2-5 kiipeilytreeniä. yleensä 0-1 lepopäivää. mukavasti alko kohina kuulumaan, kun kroppamasuuni alko pelaamaan :)

en ole mikään nopean aineenvaihdunnan omaava, vaan ns. pienenä-erittäin-lihava-mutta-kiva-poika... homma kuitenkin toimi mulla hämmästyttävän hyvin ja olen tyytyväinen tuloksiin.

olen käyttänyt eri tapoja: kaloreiden vähentämistä, noin 200-500 normaalikulutuksesta, vähentänyt hiilareita, juossut, pyöräillyt, tehnyt HIIT harjoituksia ja aamulla syömättä...ruokaillut 6 kertaa päivässä ja toisinaan kerran..anabolista diettiä, ABCDE-diettiä, zonea...

öh, kuten tuli ehkä ilmi olen "diettaamisen ammattilainen". kaikki meni hyvin niin kauan kun massakausi seurasi diettiä, jopa 10kg lähti tosta vaan. sitten otin liikaa massaa, näin itseni videolla ilman paitaa ja totesin olevani läski. olen 2 vuotta pitänyt normaalikulutusta tai diettiä ja tehot on joka dietistä mennyt. toki jotain lähtee mutta aika vaatimattomasti.

yks mitä sun kannattais kokeilla on sellainen laihdutus. Että vähennät normaalisti pikkusen kaloreita(200-500kal/päivä) ja sen ohella tarkailet hiilareitten imeutymis nopeutta.. ensin syöt 4 viikkoo hitaita ja keskihitaita hiilareita sitten 2 viikkoo nopeita ja keskinopeita..

Tommonen syömisen rytmittäminen pistää korpan aineevaihdunnan ihan ymmälleen ku se noin 4 viikon jakson aikana kerkiää tottua noihin saataviin hiilareihin niin sitten taas vaihdetaan hiilarin tyyppiä.. muistat myös tolla 4 viikon aikana harrastaa aeroobista. juoda vettä.. sitten kannattaa tommonen eka kierros ottaa ihan rauhassa. tulokset saattaa olla pieniä, mutta kun sitten se aineenvaihdunta jysähtää päälle niin sitten se on menoo.. ite kokeilin ja hyvin on toiminut.. eka kierroksen (6viikon) aikana ei lähtenyt kuin 2 kiloo pois. suurin osa nestettä. sitten jo seuraavan aikana lähti paremmin.. tuntui että laihtui silmissä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom