Purtsi
Tsemppari/Kouluttaja
Aika vaikea nähdä, että mikään ajateltavissa oleva keino voisi estää tällaiset tapaukset.
Lainaan Iltasanomien juttua;
"Yhdeksän uhria vaatineen Jokelan jälkeen sisäministerin hallinnoimissa virastoissa ei ryhdytty juuri minkäänlaisiin toimiin aselupien ja valvonnan kiristämiseksi. Holmlund vastusti kiivaasti aselakien kiristystä.
Holmlundin hallinnon alaisen Supon viime vuoden vuosikertomuksessa Jokelaa ei mainittu lainkaan. Sisäministeriö havahtui tehostamaan internetin valvontaa vasta Kauhajoen ammuskelun jälkeen."
Jos minä olisin ollut ministeri, olisin ryhtynyt toimiin JO Jokelan jälkeen. Suomen kokoisessa maassa EI voi ohittaa tuollaista tapausta olankohautuksella, ei missään nimessä!
Ja kuten kirjoitin, noita tapauksia EI voi välttämättä estäää, mutta niitä voi ainakin yrittää estää.
Kerrotko minulle konkreettisen esimerkin, mitä Holmlund on tehnyt asian parantamiseksi, ENNEN Kauhajoen tapausta?
Esimerkiksi olisiko Supon raportissa pitänyt mainita Jokelan tapaus, josta olisi vedetty nuolet lupien peruuttamiseen uhkailun takia? Mitä se olisi maksanut? Olisiko poliisipäällikkö joka nyt esti aseen hakemisen tullutkin toisenlaiseen ratkaisuun? Mene ja tiedä.. Mutta minusta nyt mun mielestä paska on jo housussa, ja nyt yritetään pyyhkiä jälkiä mahd pian. Siinä kuitenkaan HYVIN onnistumatta.