Pitäisikö mielestäsi suomen hallitus kaataa?

No ainakin nauttii mun luottamusta. Eläkekysymyksessä vaan vituttaa se että toi eläkeiän korotus ei mennyt läpi. Jos kansalta ois kysytty niin kaikista tietty ois kivaa päästä kolmikymppisinä eläkkeelle, mutta kun talouden realiteettejäkin pitää sen verta ottaa huomioon että se ei vaan toimi. Epäilen että kun itse oon joskus eläkeiässä, jos siis silloin vielä henki pihiseee, niin se ikä alkaa 7:lla.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitäisi mutta se tuskin auttaa mitään. Ehkä asiat menisivät paremmin, jos jokainen aktiivipoliitikko ammuttaisiin.
 
Ihmeellistä on vaan se että maksavan ikäluokan edustajat ovat innoissaan nousemassa barrikadeille kun joku meinaa viedä heiltä oikeuden maksella suurten ikäluokkien eläkkeitä. Ei kai se nyt kuitenkaan ole meiltä pois jos eläkeikä nousee jo nyt??
 
Kyllä se tavallaan on, koska eduskunta edustaa kansaa. Kansa on valtuuttanut eduskunnan edustamaan itseään joten eduskunta vain toteuttaa kansanvaltaa.

Paskan vitut sanon minä. Suomessa on tämä näennäinen demokratia joka on todellisuudessa pelkkää sanahelinää ja harvainvaltaa. Eduskunta ei edusta kuin itseään, koska jos asiat haluttaisiin oikeasti muuttaa, niin ei olisi niin paljon tätä paskaa ja surkeutta, mitä nykyään on. Mua ei ainakaan edusta tuolla Arkadianmäellä yksikään mies tai nainen. Oikea demokratia on sitä, että asioista järjestetään kansanäänestyksiä useasti, jonka jälkeen oikeista asiantuntijoista koostuva edustusto ei ex-urheilijat jne. tekevät lopullisen päätöksen, mukaillen mitä oman maan kansa haluaa asialle tehdä. Se on demokratiaa, ei tämä sanelupolitiikka, jota suuremmaksi osaksi epäpätevät pellet edustavat.
 
Kyllä se tavallaan on, koska eduskunta edustaa kansaa. Kansa on valtuuttanut eduskunnan edustamaan itseään joten eduskunta vain toteuttaa kansanvaltaa.

Ei kai kukaan voi noin naiivi olla. Sveitsin malli on lähimpänä klassista demokratiaa oleva vaihtoehto. Suomen malli on jotain virkamiesten ja politrukkien pseudodemokratiaa.
 
Oikea demokratia on sitä, että asioista järjestetään kansanäänestyksiä useasti, jonka jälkeen oikeista asiantuntijoista koostuva edustusto ei ex-urheilijat jne. tekevät lopullisen päätöksen, mukaillen mitä oman maan kansa haluaa asialle tehdä. Se on demokratiaa, ei tämä sanelupolitiikka, jota suuremmaksi osaksi epäpätevät pellet edustavat.
Kansanäänestyksistä olen samaa mieltä. On mun mielestä aivan turha kansanedustajien jänkätä vastaan joka kerta kun sen käyttöönotto tuodaan esille, koska eduskunnassa toimitaan puoluekurin puitteissa kaikissa suuremmissa kysymyksissä, jolloin se on se ja sama, mille mattimeikäläiselle olet äänesi suonut.
Kyllä se tavallaan on, koska eduskunta edustaa kansaa. Kansa on valtuuttanut eduskunnan edustamaan itseään joten eduskunta vain toteuttaa kansanvaltaa.
Eduskunta ei edusta koko kansaa, sillä politeiaa ei käytännössä voida toteuttaa.
 
Kansanäänestyksistä olen samaa mieltä.
Eikös ole aika idioottimaista antaa kansan äänestää yhtään missään muussa kuin vaaleissa. Isot yhteisöt pärjää parhaiten, kun yhteisistä asioista päättää ne fiksuimmat eli tässä tapauksessa kansan valitsema eduskunta. Todella naurettavaa touhua että edes harkitaan tiettyjen asioiden ratkaisemista kansanäänestyksellä. Kadulta otettu mattipulliainen osaa varmaan perustellusti tarkastella ja päättää kannattaako liittyä esim natoon. Ei voida myöskään olettaa, että porukka alkaa näitä juttuja syvällisesti selvittämään ennen äänestystä. Ihan hyvä, että demokratia on rajattu vaaleihin.

suuremmaksi osaksi epäpätevät pellet edustavat.
Antaisitko vähän tarkempaa perustelua. Vaikka nimiä ja mitä ovat tehneet kun ovat aiheuttaneet sulle tuon mielipiteen.
 
Kuinkas hyvin se keskimääräinen kansanedustaja osaa perustella päätöksensä, kun joku puolueen pikku-Stalin kertoo missä ja mitä äänestää?
 
Eikös ole aika idioottimaista antaa kansan äänestää yhtään missään muussa kuin vaaleissa. Isot yhteisöt pärjää parhaiten, kun yhteisistä asioista päättää ne fiksuimmat eli tässä tapauksessa kansan valitsema eduskunta. Todella naurettavaa touhua että edes harkitaan tiettyjen asioiden ratkaisemista kansanäänestyksellä. Kadulta otettu mattipulliainen osaa varmaan perustellusti tarkastella ja päättää kannattaako liittyä esim natoon. Ei voida myöskään olettaa, että porukka alkaa näitä juttuja syvällisesti selvittämään ennen äänestystä. Ihan hyvä, että demokratia on rajattu vaaleihin.
Eikös ole idioottimaista tehdä moisia esioletuksia, ettei ketään perus kaduntallaajaa nappaa ottaa asioista selvää ennen päätöksentekoa? On niitä muitakin jokapäiväisempiä ja ihmisiä enemmän henkilökohtaisesti koskettavia sisäpoliittisia asioita kuin etäiseltä tuntuva NATO, kuten esim. lähialuekohtaiset asiat.

Tälläkin hetkellä ihmiset antavat äänensä hyvin kevein perustein uttajurpilaisille sun muille, joten miksi ei pitäisi epäillä myös tässä tapauksessa fiksumpien päätöksentekijöiden rahkeita? Eduskunnassa on nähty kaiken maailman Veltto Virtasia ja Tony Halmeita, jotka sitten edustavat aivan yhtä edukkaasti kansaa kuin rahvas kansa itseään. Välittömällä demokratialla olisi toisinaan käyttöä, meinaan mua ei ainakaan miellytä uuniperunamatin ja hänen ympärillään pyörivän muutaman valtaa käyttävän henkilön politiikka.
 
Stander sanoi:
Eikös ole idioottimaista tehdä moisia esioletuksia, ettei ketään perus kaduntallaajaa nappaa ottaa asioista selvää ennen päätöksentekoa?
No ei todellakaan ole.
 
Niin. Kyllähän te välittömästi osaatte tunnistaa ja määrittää perus kaduntallaajan sellaisen kohdatessanne. Kuten myös hänen kiinnostuksen asteensa poliittisissa kysymyksissä.
 
Niin. Kyllähän te välittömästi osaatte tunnistaa ja määrittää perus kaduntallaajan sellaisen kohdatessanne. Kuten myös hänen kiinnostuksen asteensa poliittisissa kysymyksissä.
Äläs nyt heittäydy yksinkertaiseksi ;) Puhuin kansasta kokonaisuudessaan, en yksittäisistä standereista, joilla saattaa olla pätevyys ja mielenkiinto selvittää hommat. Siinä ei sun pätevyys enää auta, kun valtamassa äänestää miten sattuu.

Niin.
 
Itseä ei Suomessa oikeastaan vituta mikään muu kuin korkeakoulutuksen liika painottaminen, kohtuuton autojen verotus ja ruoan hinta. Huonomminkin voisi olla, mutta jos näitä fiksailisi hieman niin ei olisi juuri valituksen aihetta. En edes näe näiden korjaamista mitenkään tavattoman mahdottomana tehtävänä.
 
Eikös ole aika idioottimaista antaa kansan äänestää yhtään missään muussa kuin vaaleissa. Isot yhteisöt pärjää parhaiten, kun yhteisistä asioista päättää ne fiksuimmat eli tässä tapauksessa kansan valitsema eduskunta. Todella naurettavaa touhua että edes harkitaan tiettyjen asioiden ratkaisemista kansanäänestyksellä. Kadulta otettu mattipulliainen osaa varmaan perustellusti tarkastella ja päättää kannattaako liittyä esim natoon. Ei voida myöskään olettaa, että porukka alkaa näitä juttuja syvällisesti selvittämään ennen äänestystä. Ihan hyvä, että demokratia on rajattu vaaleihin.
Siis mitä, tyhmä kansa ei tiedä asioista mitään, eikä näin ollen kansanäänestys tule kyseeseen, mutta sama kansa osaa kuitenkin äänestää fiksuimmat päättämään asioista?!
 
Äläs nyt heittäydy yksinkertaiseksi ;) Puhuin kansasta kokonaisuudessaan, en yksittäisistä standereista, joilla saattaa olla pätevyys ja mielenkiinto selvittää hommat. Siinä ei sun pätevyys enää auta, kun valtamassa äänestää miten sattuu.


Niin.
Sinä kuitenkin olet sitä mieltä, että kansa osaa valita joukostaan viisaimmat tekemään päätöksiä, muttei itse päättää asioistaan? Hivenen ristiriitaista ajattelua.
 
Back
Ylös Bottom