Pirtua + jotakin

skuge sanoi:
5-7 % boolia..haahahaa...sama kun kiskois kaljaa mikä nyt ei oo luultavasti tarkoituksena..ainakaaan sillonkun oon tehny boolia ja sitä frendeillä kitannut. Kyl se yli 10% pitää olla, kaikki niin odottaakin, ja jos meet kertoo et tää booli nyt o 5% niin jengi kittaa sitä siihen tahtiin et vessaan on kilometrin jono ja osa rupee kittaa omia kaljojaan.. :rolleyes: mutta kohtuus kaikessa.

Oletko sattumoisin ikinä vetäny pirtuboolia, joka olis yli 10%?!? :eek:

Käyhän imaseen joskus, jos et vielä ole, ja tule sitten kirjottaan sen hetkisistä fiiliksistä ja seuraavana päivänä sitten uus kirjotussessio. :D

En tiiä mikä siinä on kun tuo pirtu tuntuu aina aiheuttavan paljon kovemman ja energisemmän kännin ku joku perus kossubooli. Ei kai tämä nyt vain sattumaa voi olla vai voiko?

5-7% booli voi olla ihan hyvä. Ei mene turhan helposti oksentamiseksi, vaikka varmaan joku rookie sen varmaan tekeeki.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kesäjuhlien pirtuhitti, miksei muidenkin vuodenaikojen. Pistä kulhoon mansikoita, kaada pirtua päälle, laita jääkaappiin tekeytymään (annossuhteet saa arpoa itse). Koristele leipomasi täytekakku pirtua itsensä täyteen imeneillä marjoilla - muista kostuttaa kakkupohja marjaliemellä ja muussata kakkupohjien väliin hillot samasta satsista. Eipä kestä. Kannat kattoa kohti.

Paras viinan maun peittäjä on Fanta free: Ananasgreippi!! Jumalauta tota kun laitat niin ei viinaa maista kukaan, menee kun limpparia ja iskee päähän kuin kirves!!

Tosin ei toi nyt oikein mitään boolia ole jos pelkällä limpparilla tekee, mut toi on petollista.. :)

:offtopic: Onko muuten totta että jos pirtua sekoittaa valkoviiniin niin ei pitäisi maistua juurikaan läpi? Olen kuullut legendaa, mutten ole tyypännyt..

tuo pirtu on kyllä niin paskaa tavaraa ku olla ja voi, aina se paska maku maistuu läpi, samaan kastiin menee viru valkea, hyi saatana. ennemmin tekee kossusta tai tapio viinasta sen boolin.

10 euroa 7 desistä laimennettua etanolia on sikahinta verrattuna valmistuskustannuksiin. Mutta elämä on ;)

Ja boolin voltit 8-10 prosentin tienoille. Laimemmat boolit vaan vituttavat ja vahvemmilla porukka alkaa kiipeillä seinille :D

Mikä tossa nyt on kun kaikki sanovat että pirtusta tulee erillainen känni? Itse en ainakaan huomaa mitään eroa siinä tavalliseen viinaan, jos vaan juo suhteessa samanverran.

Ja sitten tuo lantraus. Itse aluksi teen niin, että keitän vettä, sitten puolet vettä ja puolet pirtua sekasi kuumana. Sitten fariini(kirjoitetaanko noin?)sokeria joukkoon ruokalusikallinen. Sen jälkeen voimakasta ravistelua vähän aikaa että sekottuu ja kun se on vähän viileentynyt niin pakkaseen ja siitä sitten juotavaa tekemään...

Turmelo sanoi:
Mikä tossa nyt on kun kaikki sanovat että pirtusta tulee erillainen känni? Itse en ainakaan huomaa mitään eroa siinä tavalliseen viinaan, jos vaan juo suhteessa samanverran.

Ja sitten tuo lantraus. Itse aluksi teen niin, että keitän vettä, sitten puolet vettä ja puolet pirtua sekasi kuumana. Sitten fariini(kirjoitetaanko noin?)sokeria joukkoon ruokalusikallinen. Sen jälkeen voimakasta ravistelua vähän aikaa että sekottuu ja kun se on vähän viileentynyt niin pakkaseen ja siitä sitten juotavaa tekemään...

Varmaan se placebo vaikutus!

ei pirtusta tuu sen kummempi känni kuin mistään muustakaan kirkkaasta, pirtu/pontikka krapula sen sijaan on mielestäni kauhea verrattuna alkon viinaan(eikä oo plaseboa). viina on yleensäkin niin petollista juomaa että tästä lähtien suosin itse joko kaljaa tai siideriä:)

neutraali sanoi:
ei pirtusta tuu sen kummempi känni kuin mistään muustakaan kirkkaasta, pirtu/pontikka krapula sen sijaan on mielestäni kauhea verrattuna alkon viinaan(eikä oo plaseboa). viina on yleensäkin niin petollista juomaa että tästä lähtien suosin itse joko kaljaa tai siideriä:)

Heh. Varmaanki yksilöllistä tuoki kun jotku väittää että pirtu ainoa mistä ei tule rapulaa.

Kannattaa ehdottomasti laittaa sekaan sitruunaviipaleita tai sellasissa keltasissa purkeissa myytävää sitruunoista puristettua nestettä (löytyy melkeen joka kaupasta). Tedetty on ja hyvin vie makua pois ja raikastaa.

Jos pirtu on jotain epäpuhdasta siitä saattaa tulla pahempi olo. Krapulan määrä tääs riippuu määrästä, ryypyn ajasta ja mitä on syönyt + nesteen määrä. Hyvin _vähän_ siihen vaikuttaa itse aine. Urbaanilegendaa, mihin uskoo suurin osa juojista.

neutraali sanoi:

Niin, viina on viisasten juoma ;)

VelttoV sanoi:
Jos pirtu on jotain epäpuhdasta siitä saattaa tulla pahempi olo. Krapulan määrä tääs riippuu määrästä, ryypyn ajasta ja mitä on syönyt + nesteen määrä. Hyvin _vähän_ siihen vaikuttaa itse aine. Urbaanilegendaa, mihin uskoo suurin osa juojista.
joo urbaani legendaa kun tulee paskempi olo kuin alkon viinasta:). itse en ole kyllä monenkaan kuullut valittavan tuota pahempaa krapulaa, vaan se on ihan itse todettua.

"Aikaisemmin join kossuvissyä, koska siinä ei maistunut viina. Nykyisin juon lonkeroa, koska siinä maistuu greippi", totesi Nykäsen Masa muistaakseni aikoinaan.

Mutta asiaan:

Meiltä meni kerran omenamehu, sprite, vissy - lantrattu booli IHAN VITUIKSI, kun vähemmistönä oli se vissy. Omppumehussa ja spritessä on niin törkeesti sokeria, että kandee todellakin suosia sitä vissyä niissä suhteissa, ettei tule sokerilitkua.

Edit: Niin ja jos Timba on tulossa geimeihin, niin kandee piruttaan jemmata pari pulloa vissyä jääkaappiin, ja tsiigata yöllä, että miten on käynyt :D

Valkoviini, sprite ja viuna on ollut toimiva yhdistelmä aina. Eli, on hyvää ja taatusti on lippa vinossa jo booliastian vieressä notkuu liikaa :kuvia:

neutraali sanoi:
joo urbaani legendaa kun tulee paskempi olo kuin alkon viinasta:). itse en ole kyllä monenkaan kuullut valittavan tuota pahempaa krapulaa, vaan se on ihan itse todettua.

No sitten oli jotain paskaa seassa...:) Joku biologinen selitys siinä pitää olla. On kyllä kokemusta noista saamarin ysikymppisistä. Kerran meni sylkirauhaset sellaisen kuntoon, että tunnin verran valui suusta koko ajan sylki. Muija vielä huijasi ja piti kieltä kun otti kulauksen ja mä vedin jotain saamarin spriitä naamaan kauheat hörät ja niinhän siinä kävi... :rolleyes:

Jotkut alkoholijuomat kyllä turvottaa ja nostaa munuaisarvoja toisia enemmän. Mutta olut ei ole kyllä ns pahojen krapulajuomien listalla.

neutraali sanoi:
viina on yleensäkin niin petollista juomaa että tästä lähtien suosin itse joko kaljaa tai siideriä:)

Paljonko se ukko sitä kossua vasta joi ei kai noin iso määrä ku vaikka puoli litraa kossua pitäisi tuntua noin painavalla jannulla missään? :)

Joo... ja boolin on hyvä olla jotain 8-10% ainakin. Miettikää jos on vaikka kymmenen henkilöä juomassa ja booli on jotain 5% niin sitä boolia saa juoda ku kaljaa. 20 litraa ei riittäisi niin monelle alkuunkaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom