Pirkka kalaöljy huonontunut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cuscus
  • Aloitettu Aloitettu
Kävin eilen ensimmäistä kertaa vuosiin K-kaupassa ja pitihän sieltä samalla katsella noita Pirkka kalaöljykapseleita, mitä moni on suositellut.

Omega-3-kapseleiden hinta oli 5,95€ ja normaalien A,D ja E -vitamiiniä sisältävien kapseleiden hinta oli 4,95, eli ihan samaa mitä odotinkin.

Vanhasta threadistä löytyi tälläiset tiedot:
(sisältö: 5.80e 60kpl purkki
2kpl kapseleita (päivän annos) sisältää:
EPA 414mg
DHA 276mg
a-vitamiini 800ug
d-vitamiini 5ug
e-vitamiini 10mg

Kun taas tässä ostamassani on vain 225mg EPA ja 170mg DHA per 2 kapselia. Myöskään se omega-3 nimellä kulkenut loota ei sisältänyt yhtään enempää EPA:ta, vaan ainoastaan A ja D vitamiinit puuttuivat.

Ei todellakaan kovin positiivinen muutos tuolla tuotteella, kun EPA:n määrä puolittuu, mutta hinta pysyy suunnilleen samana :jahas:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
cuscus sanoi:
Kävin eilen ensimmäistä kertaa vuosiin K-kaupassa ja pitihän sieltä samalla katsella noita Pirkka kalaöljykapseleita, mitä moni on suositellut.

Omega-3-kapseleiden hinta oli 5,95€ ja normaalien A,D ja E -vitamiiniä sisältävien kapseleiden hinta oli 4,95, eli ihan samaa mitä odotinkin.

Vanhasta threadistä löytyi tälläiset tiedot:
(sisältö: 5.80e 60kpl purkki
2kpl kapseleita (päivän annos) sisältää:
EPA 414mg
DHA 276mg
a-vitamiini 800ug
d-vitamiini 5ug
e-vitamiini 10mg

Kun taas tässä ostamassani on vain 225mg EPA ja 170mg DHA per 2 kapselia. Myöskään se omega-3 nimellä kulkenut loota ei sisältänyt yhtään enempää EPA:ta, vaan ainoastaan A ja D vitamiinit puuttuivat.

Ei todellakaan kovin positiivinen muutos tuolla tuotteella, kun EPA:n määrä puolittuu, mutta hinta pysyy suunnilleen samana :jahas:

Mulla on sitä Pirkan omega-3-kalaöljyä, ja ainakin siinä purkissa näytti olevan 430mg EPA ja 300mg DHA/ 2kps...

En itse osta enään noita pirkka kapseleita, koska triomegan (120 kapselia) saa 11-12 egeen. Laadukkaampaa kamaakin.

Oho! Katohan mokomaa! En o tollasta muutosta huomannu, mutta nyt kun katson noita tyhjiä purkkejani, niin noissa tosiaan on osassa se 430/300 ja osassa 220/150. Ja melkein kaikki on samasta kaupasta ostettu, 1 noista on eri kaupasta. Mutta lopulta kuitenkin SAMA tuote. Eli mitä v*ttua?

Laitoin saman tien Pirkan asiakaspalveluun kiperän kyssärin tosta, saa nähdä mitä ne vastaa. Tossahan on EPA/DHA:ssa jo huomattava ero, toisessahan on n. puolet vähemmän! Jahka vastauksen saan, postaan sen tähän threadiin.

Prkl.

Näyttäis siltä, että tossa toisessa purkissa, missä vähemmän EPA/DHA:ta, niin ravintosisältö olisi yhtä kapselia kohti...Eli silloin selittyisi toi puolittuminen.

Anonymous sanoi:
Näyttäis siltä, että tossa toisessa purkissa, missä vähemmän EPA/DHA:ta, niin ravintosisältö olisi yhtä kapselia kohti...Eli silloin selittyisi toi puolittuminen.
Aivan....eli ne kenellä on niitä purkkeja kotona, tarkastakaa lukeeko niissä 1 vai 2 kapselia sisältää......jne.. :lol2:

muffy sanoi:
Oho! Katohan mokomaa! En o tollasta muutosta huomannu, mutta nyt kun katson noita tyhjiä purkkejani, niin noissa tosiaan on osassa se 430/300 ja osassa 220/150. Ja melkein kaikki on samasta kaupasta ostettu, 1 noista on eri kaupasta. Mutta lopulta kuitenkin SAMA tuote. Eli mitä v*ttua?

Laitoin saman tien Pirkan asiakaspalveluun kiperän kyssärin tosta, saa nähdä mitä ne vastaa. Tossahan on EPA/DHA:ssa jo huomattava ero, toisessahan on n. puolet vähemmän! Jahka vastauksen saan, postaan sen tähän threadiin.

Prkl.
Olen jo pariviikkoa yrittänyt saada selville, että mitä wittua on tapahtunut juuri tässä kalaöljy-omega-3 tuotteessa kun arvot ovat puolittuneet. Joten kin tuntuu, että keskolla on aivan imbesilliä porukkaa vastaamassa näihin kyselyihin lukekaapa seuraava vastaus:
Hei!

Tiedustelitte syytä Pirkka omega-3-kalaöljykapseleiden muuttuneisiin arvoihin. Ravintolisiä koskeva lainsäädäntö muuttui vuonna 2003 ja tuotepakkauksiin tehtäviä muutoksia varten annettu siirtymäaika loppuu 1.9.2005. Tämän jälkeen kaikkien vähittäiskaupoissa myytävien ravintolisien vertailuarvot muuttuvat Suomen Lääkelaitoksen arvoista EU:n ravintoarvopäätöksen mukaiseksi. Tämä näkyy kuluttajalle siten, että valmisteen vuorokausiannoksen ravintoaineiden saannin määrä muuttuu. Tuotteisiin ei tehdä koostumusmuutoksia.

Muutos koskee siis kaikkia ravintolisävalmisteita, ei ainoastaan Pirkka-tuotteita. Tämän vuoden syyskuussa vanhoilla etiketeillä varustettuja tuotteita ei saa enää myydä.

Aurinkoisia kevätpäiviä!

Ystävällisin terveisin

Anna Roponen
Tämän viestin jälkeen kysyin vielä miten on mahdollista, että tuotetta ei ole millään tavalla muutettu jios kerran EPA:n ja DHA:n pitoisuudet ovat muuttuneet per 100g. Ja pyysin kertaamaan ala-asteen prosenttilaskusäänöt. Mutta ei vastaus oli seuraavanlainen:
Hei!

Kiitos tiedustelustasi. Kuten vastauksessa jo mainitsinkin, ei tuotetta ole
muutettu millään tavalla. Pakkausmerkinnät ovat muuttuneet voimaanastuvan
lainsäädännön mukaisiksi.

Ystävällisin terveisin

Anna Roponen
Eli jos tuotetta (EPA ja DHA) on 50% vähemmän per 100g tuotetta niin minusta silloin pitoisuudet ovat puolittuneet! Mutta näiden pällien mukaan vaan päiväsaantisuositusta on muutettu, jota itseasiassa ei ole kun molemmissa on 2kapselia/päivä. Haiskahtaa voiton maksimoinnille...

Soitin vielä keskon lisäravinne/hivenainehankinta päälikölle ja hän nyt on jo viikonajan selvittänyt mistä on kyse. Ei varmaan saada mitään selvyyttä sieltäkään suunnasta, koska niin pihalla oli sekin äijä asioista!

EDIT: molemmissa on 2kpl/päivä suositus. Tuote on oikeasti muuttunut kun katsoo ravintoarvoja/100g jossa EPA:n ja DHA:n arvot ovat entisten 26g ja 16g sijasta 13g ja 8.2g. Koska näitä kalaöljykapseleita syödään JUURI EPA:n ja DHA:n takia niin jotta saataisi se 2-3g niitä per päivä on syötävä 2x enemmän tuotetta jolloin hintaa tulee 2xenemmän. Huomautan vielä, että pakkauskoko on sama. Sama kun kossupulloossa olisikin yhtäkkiä vaan 19% alkoholia 38% sijasta.

Joopajoo..taitaa jäädä mulla pirkkaöljyjen osto juuri tähän paikkaan jos varmuudella selviää, että samasta tuotteesta otetaan sama hinta vaikka arvot on pudonneet puolella.

Tiedz sanoi:
Joopajoo..taitaa jäädä mulla pirkkaöljyjen osto juuri tähän paikkaan jos varmuudella selviää, että samasta tuotteesta otetaan sama hinta vaikka arvot on pudonneet puolella.
Valitettavasti näin on päässyt käymään. Itse hamstrasin 7purkkia tota vanhaa "hyvää" kamaa kun löysin vielä lähi k-kaupasta. Palaan asiaan 12.50 jälkeen kun Keskon hankintapäälikkö on palannut lounastunniltaan ja saanut hiillostettua siltä syyn tuotteen laimenemiseen.

Itelläkin voi Pirkan syönti loppua lyhyeen jos toi pitää paikkaansa. Hyvä että jotkut jaksaa ottaa asioista selvää. :worship:

kas-vain sanoi:
Valitettavasti näin on päässyt käymään. Itse hamstrasin 7purkkia tota vanhaa "hyvää" kamaa kun löysin vielä lähi k-kaupasta. Palaan asiaan 12.50 jälkeen kun Keskon hankintapäälikkö on palannut lounastunniltaan ja saanut hiillostettua siltä syyn tuotteen laimenemiseen.
hoho..asiaa!!!

Jos tuotteen sisältö pienenee puolella silloin omasta mielestäni pitäisi samalla hinnalla saada tuplasti enemmän. Eli pakkauskoon olisi pitänyt muuttua 120kpl purkiksi...mutta ei. Ei itelleni mikään yllätys keskon toiminnasta.

Juu sain juuri saman vastauksen mitä kas-vain oli aiemmin saanut. Eli ymmärrän asian tosiaan niin että puolet vähemmän tavaraa mutta sama hinta. Se siitä kai.

Soitto ei vieläkään tuottanut tulosta. Ottavat yhteyttä keskon vastaavaan kemistiin joka soittaa vielä tänään mulle. Kiva asioida ihmisten kanssa, jotka eivät tiedä oman vastuualueen tuotteiden muutoksesta yhtään mitään! Asenne on "Hei mä oon vaan duunissa täällä!"...hmm... *hiillostus jatkuu*

kas-vain sanoi:
Soitto ei vieläkään tuottanut tulosta. Ottavat yhteyttä keskon vastaavaan kemistiin joka soittaa vielä tänään mulle. Kiva asioida ihmisten kanssa, jotka eivät tiedä oman vastuualueen tuotteiden muutoksesta yhtään mitään! Asenne on "Hei mä oon vaan duunissa täällä!"...hmm... *hiillostus jatkuu*
Oikein...paina päälle vaan niin saadaan muutkin selvyys tähän hommaan ja pirkka öljy boikottiin. :lol2:

Perseestähän tämä.

kas-vain sanoi:
Soitto ei vieläkään tuottanut tulosta. Ottavat yhteyttä keskon vastaavaan kemistiin joka soittaa vielä tänään mulle.

Ei sitten vissiin soittanut...tyypillistä :rolleyes:

kas-vain sanoi:
Tuote on oikeasti muuttunut kun katsoo ravintoarvoja/100g jossa EPA:n ja DHA:n arvot ovat entisten 26g ja 16g sijasta 13g ja 8.2g.

Kun katsoin purkista, tosiaan EPA:n ja DHA:n määrät oli merkitty pienemmiksi, mutta omega-3 -kohdassa on edelleen 820? mg/2 kapselia. Mitähän muotoa tuo EPA:n ja DHA:n jälkeen "yli jäänyt" omega-3 on, tuskin ainakaan ALA:a, koska raaka-aineena on edelleen kalaöljytiiviste. Luulisin että tuote ei ole muuttunut lainkaan, mutta :david: :it "siellä jossain" tulkitsevat nyt jotain uutta pykälää päin vittua, tai jotain. Saisivat kyllä laittaa pakkausmerkinnät kuntoon. Plussa.comissa kerrotaan että Pirkka omega-3 sisältää 76 g sokeria/100 g.

Mistäs tosta tietää, vaikka homma olis juuri niinkuin tuo Keskon tyyppi sanoi - ovat "fiksuina" vaan puolittaneet pakkausmerkintöjen arvot, jotta direktiivit täyttyvät ja purkkeihin pakataan samoja vanhoja kapseleita... :rolleyes:

EDIT: Huomasin vasta, että johan tuossa Goatsilla spekuloi samaa asiaa

Goatsilla sanoi:
Kun katsoin purkista, tosiaan EPA:n ja DHA:n määrät oli merkitty pienemmiksi, mutta omega-3 -kohdassa on edelleen 820? mg/2 kapselia. Mitähän muotoa tuo EPA:n ja DHA:n jälkeen "yli jäänyt" omega-3 on, tuskin ainakaan ALA:a, koska raaka-aineena on edelleen kalaöljytiiviste. Luulisin että tuote ei ole muuttunut lainkaan, mutta :david: :it "siellä jossain" tulkitsevat nyt jotain uutta pykälää päin vittua, tai jotain. Saisivat kyllä laittaa pakkausmerkinnät kuntoon. Plussa.comissa kerrotaan että Pirkka omega-3 sisältää 76 g sokeria/100 g.

Kaikissa kalaöljyissä on merkintöjen mukaan enemmän omega3:sta kuin DHAta ja EPAa yhteensä. Esim. Möllerissä on 20% jotain muuta Omega3:sta kuin DHAta ja EPAaa ja Vitamarissa sama homma.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom