Mikäs ideealiyhteiskunta se tämä on? Eiköhän se ideaali ole aina se mikä valllalla on. Tuo on turhaa itseriittoista tärkeilyä että nykyaikainen länsimainen yhteiskunta olisi jotenkin historian kohokohta. Samanlailla se on rakennettu kuin kaikki muutkin, yhtä unohduksiin ja historijoitsijoiden arvailtavaksi se jää kuin ne muutkin. Ei huonompi, ei parempi.
Tuo nykyeurooppalainen itseinho on kyllä totta. Yleisesti koko musta-valko ajattelu kyrpii ainakin minua, ihan kuin kaikki olisi jotenkin aivopesty johonkin amerikkalaiseen yhteiskuntamalliin jossa tummemmat on huono-osaisia ja vaaleammat parempioasaisia, vaikka suuressa osassa Eurooppaa varsinkaan Suomessa sille ei ole mitään historiallista perustaa. Ei minkäänlaista syytä olettaa että niin automaattisesti on tai että se olisi jotenkin ihan normaalia. Ihan kun ihmiset tosiaan olisi niin kiinni siinä mitä peilissä näkyy ja mitä jossain MTV:llä pyörii. Minä ainakin inhoan henk. koht. Keski- ja Etelä-eurooppalaisia säätäjiä enemmän kuin yhtäkään somalia joka polkee varastetulla jopolla vastaan, venäläistä joka kävelee turkki päällä vaimoke kainalossa koko kadun leveydeltä karjalan metsärahat taskussa tai muslimia joka vihaa minua sydämensä kyllyydestä ja pitää vääräuskoisena. Yksikään noista kolmesta jälkimmäisestä vaihtoehdosta ei pysty kertomaan minulle miten minun pitää elää tässä maassa johon kuulun tai tappamaan tätä kieltä jota puhun.
Jos joku kertoo lehdistölle että "Ette tekään voi kaikkea paskaa printata ilman sanktiota", nostan hattua. Ei sensuuri ole hyväksi jos sillä petetään kansaa, mutta jos sananvapaudella hyökätään tarkoituksella kansaa, kansanosaa tai edes yksittäistä kansalaista vastaan niin sensuuri on ainakin minun mielestä oikeutettua. Tämä Muhammed-homma on kyllä vähän ihmejuttu ja se tosiaan vaan aiheutti sen että ne kyrpiintyneimmät, vanhoillisimmat ja päähänpotkituimmat muslimit kertoivat olemassolostaan.
No, yliempaattisuus lakkaa siinä vaiheessa kun liian lähellä alkaa kolista. Se on niin helppoa nyökytellä, muodostaa mielipiteitä ja ymmärtää kun ei itse ole ongelmien kanssa suoraan tekemisissä. Veikkaan että kohta kohta tosiaan mennään Euroopassa oikealle ja kovaa. Ellei olla jo menossa.