Pilapiirrokseen vastataan singolla?

Näyttäisi että länsimaiden Mohammed on nimeltään sananvapaus. Kun miettii lehdistön sananvapautta niin kyllähän sen varjolla ollaan tapettu kuninkaallisia myöten ihmisiä ja terrorisoitu. Minä en ainakaan itkisi jos joku 7-päivää lehden "toimittajista" kuolisi tapaturmaisesti vaikka hieromasauvaan.

Ok, tämä on kärjistetty näkökulma, mutta myöntäkää pois että on siinä vähän perääkin. Perkeleen juutit.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Champion sanoi:
Olen ollut runsaat pari viikkoa tanskalaisten kanssa samoissa porukoissa ja
täytyy todeta, että he ovat vellihousuja, jotka esittävät äidin pikku tappajia ollessaan yhdysvaltalaisten kainalossa "suuren maailman touhuissa". Tanskalaiset saivat sitä, mitä Jyllands-Posten tilasi 40 pilapiirtäjältä ja mihin 12 pilapiirtäjää vastasi tilaukseen. Nyt nämä sananvapauden ritarit piileskelevät poliisin suojeluksessa eivätkä ole valmiita maksamaan hengellä eivätkä sukulaistensa terveydellä vapaan sanan käyttöää.

Lisäksi Tanska on helisemässä ja sotkee asiaan vielä muutkin EU-maat. Samaan aikaan pääministeri Rasmussen matkasaarnaa sadoille miljooneille Yhdysvaltoihin, Britanniaan ja Tanskan kaltaisiin nilkkivaltioihin kyllästyneille muslimeille sananvapautta.

Rasmussen on sananvapautensa käyttänyt niin kuin Jyllands-Postenin päätoimittajakin. Molemmat voisi "laskea vapaaksi" vaikkapa johonkin Bagdadin sunnikortteleihin tai Basran shiia-muslimien joukkoon, jotta herrat voisivat käydä arvokeskustelua kulttuurien väliset raja-aidat ylittäen.

Nämä kuitenkin piileksivät poliisin suojissa aiheuttaen rauhallisille tavallisille ihmisille lisää kustannuksia urkinnan vuoksi. Toivottavasti Aatos on edes hieman järkevämpi kuin Eljas. Eljaksesta J. K. Paasiviki sanoi, että "talvisota oli Erkon sota".

Todennäköisesti muslimien maailmankuva on sellainen,
että he suuttuvat / provosoituvat helposti tuosta aiheesta.
Kyllähän länsimaissakin ihmiset provosoituisivat helpostikin
asioista, joita itämaalaiset voisivat tehdä. Mielikuvituksen
kun laittaa laukkaamaan, niin kyllähän länsimaalaiset
ennen pitkää provosoituvat. Ja tuo Mohammed on itämaalaisille
yhtä provosoitumisen paikka kuin länsimaalaisille ne
huonon mielikuvituksen tuotelmat, joita voi keksiä.

Toisaalta, kyllähän länsimaatkin provosoituvat helposti
myös helpommin kuviteltavissa olevista asioista.
Eikös se ollut nimenomaan länsimaa, joka hyökkäsi
Irakiin kukistamaan Saddamia? Eikös se ole juuri
länsimaa, joka niin kovasti vastustaa ydinpommien
rakentamista? Provosoituminen on sivistyneempää,
mutta yhtäkaikki jonkinlaista reakoimista maailman
tapahtumiin. Muslimeilla se nyt vaan sattuu olemaan
Mohammed. He tietävät että kaikki on hyvin niin kauan
kuin Mohammedia ei loukata. Mutta jos joku loukkaa,
niin silloin he tietävät, että tässä on nyt jotain joka koskee
heitä, ja että ilmeisesti kaikki ei ole hyvin kun loukkausta
tapahtuu.

Olen sanaton.

luumu sanoi:
Jantusen reaktiot ("ylireagointi on vähintään oikeutettua") ovat hyvä esimerkki siitä, miten kiihkomieltä on yhtä lailla täällä kuin siellä. Tässä sitä saa keskiverto rauhaarakastava kansanosa miettiä, mikä ihme verenhimo ihmistä vaivaa.

Et kai oikeasti ole sitä mieltä, että olisi pitänyt antaa Saddamin kehitellä rauhassa joukkotuhoaseita? Jos sieltä ei löydetty etsittyjä aseita, ei se sitä tarkoita, etteikö niitä olisi ollut kehitteillä tai ainakin suunnitelmissa.
Tappoihan Saddam aikamoisen määrän Iranilaisia, myös siviilejä erinäisillä joukkotuhoaseilla. Tunnen itseasiassa erään iranilaisen tyypin, joka on ollut Irakissa vankilassa, ja kuulemma on kylien päällä ollut keltaista pilveä aikoinaan.

jantunen7 sanoi:
Et kai oikeasti ole sitä mieltä, että olisi pitänyt antaa Saddamin kehitellä rauhassa joukkotuhoaseita? Jos sieltä ei löydetty etsittyjä aseita, ei se sitä tarkoita, etteikö niitä olisi ollut kehitteillä tai ainakin suunnitelmissa.
Tappoihan Saddam aikamoisen määrän Iranilaisia, myös siviilejä erinäisillä joukkotuhoaseilla. Tunnen itseasiassa erään iranilaisen tyypin, joka on ollut Irakissa vankilassa, ja kuulemma on kylien päällä ollut keltaista pilveä aikoinaan.

Tarkoitus oli Jantunen osoittaa, että ei ole syytä ihmetellä, että muslimeilla palaa hihat, kun täällä on ihan yhtä kuumaverista porukkaa.

Itse olet esim. sitä mieltä, että muslimimaan voi vetäistä sileäksi "jos huvittaa" (ei siihen enemmän vaadita kun sinulle riittää se, että jollakulla on ollut suunnitelmissa pahat asiat ja kukaanhan ei pysty todistamaan, että ei olisi jotain ajatellut, joten syyllisyys on täten papereissasi 100% varma).

Voisit myös Jantunen perehtyä siihen, mistä päin maailmaa Irak tuon osaamisen aikanaan sai. Myös siihen oliko noita aseita enää kun Yhdysvallat niitä sodan perusteena piti. Itse Bush jo myönsi ettei ollut. Lisäksi voisit pohtia, miksi Yhdysvallat tuki ratkaisevasti Irakia sodassa Irania vastaan, jos nyt jälkeenpäin Irakin toimet olivat väärin.

Muslimeja on kyykytetty sen verran, että ei ihme, että sieltä tulee takaisin.

Itse olen taipuvainen ajattelemaan, että riidan saa aikaan, jos sitä hakee. nyt sitä on haettu sekä siellä että täällä. Ikävässä välikädessä olemme me, joita ei kiinnostaisi olla sen koommin Yhdysvaltojen kuin äärimuslimien ja erilaisten diktaattoreiden kelkassa.

luumu sanoi:
Itse olet esim. sitä mieltä, että muslimimaan voi vetäistä sileäksi "jos huvittaa" ...

Onkos tää "muslimimaa" millanen paikka?

Taitaa olla kyse Arabeista. Kattoo esim. montako lähetystöä Turkissa on palanut niin taitaa luku olla 0 ja Turkkihan on osa tätä maagista "muslimimaata" joka ulottuu Afrikasta ja Välimereltä Venäjälle ja Intiaan saakka ja jonka minä ainakin henk. koht. haluasin nähdä kun joku pistää sileäksi. Ja ei. Turkkilaiset ei ole Arabeja.

luumu sanoi:
Tarkoitus oli Jantunen osoittaa, että ei ole syytä ihmetellä, että muslimeilla palaa hihat, kun täällä on ihan yhtä kuumaverista porukkaa.

Itse olet esim. sitä mieltä, että muslimimaan voi vetäistä sileäksi "jos huvittaa" (ei siihen enemmän vaadita kun sinulle riittää se, että jollakulla on ollut suunnitelmissa pahat asiat ja kukaanhan ei pysty todistamaan, että ei olisi jotain ajatellut, joten syyllisyys on täten papereissasi 100% varma).

Voisit myös Jantunen perehtyä siihen, mistä päin maailmaa Irak tuon osaamisen aikanaan sai. Myös siihen oliko noita aseita enää kun Yhdysvallat niitä sodan perusteena piti. Itse Bush jo myönsi ettei ollut. Lisäksi voisit pohtia, miksi Yhdysvallat tuki ratkaisevasti Irakia sodassa Irania vastaan, jos nyt jälkeenpäin Irakin toimet olivat väärin.

Muslimeja on kyykytetty sen verran, että ei ihme, että sieltä tulee takaisin.

Itse olen taipuvainen ajattelemaan, että riidan saa aikaan, jos sitä hakee. nyt sitä on haettu sekä siellä että täällä. Ikävässä välikädessä olemme me, joita ei kiinnostaisi olla sen koommin Yhdysvaltojen kuin äärimuslimien ja erilaisten diktaattoreiden kelkassa.

Hetkinen, mitenkäs täällä on yhtä kuumaveristä porukkaa? Kuinka monta suomalaista on ollut kaduilla pystykorvat kädessä viime aikoina?

Millä perusteella olen ollut sitä mieltä, että "muslimimaan" voi vetäistä sileäksi jos huvittaa.

Kyllä minä suunnilleen tiedän Yhdysvaltain, Neuvostoliiton, Kiinan, Ranskan, Egyptin, Länsi-Saksan jne. merkityksen Irakin aseosaamiseen. Mutta kuten varmaan ymmärrät, maailma muuttuu, ja kulloiseenkiin tilanteeseen täytyy reagoida, vaikka joskus ylilyöntejä sattuukin.

Tuohon ikävään välikäteen olisi ollut ehdolla oikein järkevä mielipidevaikuttaja presidentinvaaleissa, joka ei päässyt toiselle kierrokselle.

luumu sanoi:
Ei ole Kaminari aavistustakaan mitä yrität sanoa.

Anteeksi. Olin ehkä hieman epäselvä.

Ensiksi oli tarkoitukseni kysyä että missä tämä muslimimaa on sinun mielestä.

Perään sitten totesin että varmaankin tarkoitat "muslimimaana" Arabimaita.

Se on helppo vetää kaikki muslimaat mukaan ja olla huomaamatta että Turkkia yritetään liittää EU:hun ja että Hussein kaadettiin Kurdien avulla, joka on edistyksellisimpiä muslimaita. Tälläkin kertaa se mitä ei uutisoida taitaa olla olennaisempaa kuin se mitä uutisoidaan.

Enivei. kunhan pikasesti vetäsin pilkkua kun oli niin sopivasti kontillaan.

Jo Toinen Tanskan Suurlähetystö Poltettu !

"Profeetta Muhammedin pilapiirroksista syntynyt kiista on laajentunut Lähi-Idässä. Libanonissa Tanskan Beirutin-konsulaatti sytytettiin tuleen. Kansainvälinen yhteisö on tuominnut iskut jyrkästi.

Hyökkäykset Tanskan lähetystöjä vastaan ovat jatkuneet Lähi-idässä tänäänkin. Libanonissa kohteeksi joutui maan Beirutin-konsulaatti, jonka sytyttivät tuleen Muhammed-piirroksista raivostuneet mielenosoittajat. Väkivallanteot ja niillä uhkailut ovat keränneet kuitenkin yhä laajempaa kritiikkiä, myös muslimien piiristä.

Mellakointi Beirutissa käynnistyi aamulla, kun tuhannet ihmiset kokoontuivat konsulaatin luokse ja yrittävät tunkeutua rakennukseen. Pian tämän jälkeen he sytyttivät talon tuleen. Poliisi pidätti yli 60 henkilöä, ja lisäksi yksi mielenosoittaja kuoli hypättyään palavan rakennuksen katolta.

Levottomuuksia oli myös muualla Beirutissa. Silminnäkijöiden mukaan väkijoukot tunkeutuivat kristittyjen alueelle ja kivittävät talojen ikkunoita. Muslimisaarnaajat puolestaan yrittivät hillitä rettelöintiä ja pyysivät ihmisiä palaamaan koteihinsa.

Selkkauksen takia Tanskan hallitus kehotti kansalaisiaan lähtemään Libanonista. Tanskalaisia ja norjalaisia on neuvottu poistumaan myös Syyriasta, jossa poltettiin lauantaina maiden Damaskoksen-suurlähetystöt. Suomen ulkoministeriö kehotti Syyriassa oleskelevia suomalaisia pitämään matalaa profiilia.

Muhammed-kuviin liittyvät mielenosoitukset levisivät sunnuntaina myös Turkkiin, Itävaltaan ja Irakiin, jossa Tanskalla on 550 sotilaan osasto. Länsirannalla palestiinalaistaistelijat sulkivat Ranskan kulttuurikeskuksen Nablusissa asevoimin."
-MTV3

Kuinka kauan länsimaat aikovat istua perseellään katsomassa muslimien riehumista.

Omasta mielestäni tässä olisi hyvä sauma asettaa EU:n Nopean toiminnan joukot tulikokeeseen ottamalla selvälinja lähetystö hyökkäyksiin -> sotilaat kiväärien kanssa muurille ja katolla, mukaan lupa avata tuli tunkeilijoita vastaan.

jantunen7 sanoi:
Hetkinen, mitenkäs täällä on yhtä kuumaveristä porukkaa? Kuinka monta suomalaista on ollut kaduilla pystykorvat kädessä viime aikoina?

Millä perusteella olen ollut sitä mieltä, että "muslimimaan" voi vetäistä sileäksi jos huvittaa.

Kyllä minä suunnilleen tiedän Yhdysvaltain, Neuvostoliiton, Kiinan, Ranskan, Egyptin, Länsi-Saksan jne. merkityksen Irakin aseosaamiseen. Mutta kuten varmaan ymmärrät, maailma muuttuu, ja kulloiseenkiin tilanteeseen täytyy reagoida, vaikka joskus ylilyöntejä sattuukin.

Tuohon ikävään välikäteen olisi ollut ehdolla oikein järkevä mielipidevaikuttaja presidentinvaaleissa, joka ei päässyt toiselle kierrokselle.

Yhtä kuumaveristä = samanmielistä kuin ne, jotka suhtautuivat muslimeihin, kuten Yhdysvallat on tehnyt. (En ole Yhdysvallat-vastainen, kritisoin vain tiettyjä ulkopoliittisia valintoja ja käytän esimerkkinä tässä kokonaisuudessa.) Eli ihmiset, joiden mielestä on okei suorittaa ne toimet, jotka esim. Yhdysvallat suoritti.

Millä perusteella olet ollut... = juurihan kerroit, että "joten ylireagointi on vähintään oikeutettua", jolla ja tällä "ainakin suunnitelmissa" viittasit muslimimaan pistämiseen maan tasalle sillä perusteella, että epäillään, että siellä joku suunnittelee joidenkin aseiden hankkimista.

"kulloiseenkiin tilanteeseen täytyy reagoida, vaikka joskus ylilyöntejä sattuukin."

No niin. Juurihan sanoin, että ylilyöntejä länsimaissa, ylilyöntejä muslimimaissa. Äärihörhöt molemmin puolin.

Yritän sanoa, että täällä moni :david: näkee pahan vain muslimeissa. Ja tuolla muslimimaiden kaduilla monet :david: näkevät parhaillaan kaiken pahan länsimaissa.

Sitten välissä on se suuri kansanosa, jota vituttaa, kun kaikenmaailman :david: riehuvat puolin ja toisin.

luumu sanoi:
Millä perusteella olet ollut... = juurihan kerroit, että "joten ylireagointi on vähintään oikeutettua", jolla ja tällä "ainakin suunnitelmissa" viittasit muslimimaan pistämiseen maan tasalle sillä perusteella, että epäillään, että siellä joku suunnittelee joidenkin aseiden hankkimista.

Tämä muslimimaa oli Irak, presidenttinä Hussein. Maan tasalle kyllä en ole sitä ollut pistämässä. Mutta ehkä oli tässä vaiheessa järkevää väkisin pudottaa Saddam pallilta.

jantunen7 sanoi:
Tämä muslimimaa oli Irak, presidenttinä Hussein. Maan tasalle kyllä en ole sitä ollut pistämässä. Mutta ehkä oli tässä vaiheessa järkevää väkisin pudottaa Saddam pallilta.

Tämä kiertää kehää.

Jos on "järkevää" tehdä Irakille se joka tehtiin sillä perusteella, että "epäiltiin suunnitelmia joukkotuhoaseista" tai siksi, että maassa on erilainen hallintojärjestelmä niin en ihmettele, että joidenkin ihmisten mielestä on parhaillaan järkevää osoittaa mieltä, boikotoida tuotteita ja polttaa muutama talo siksi, että heidän uskontoaan on heidän mielestä pilkattu.

Minun mielestä kummassakaan ei ole järkeä.

Ihmetyttää, jos joku näkee järjen toisessa ja toisessa ei. Se on juuri esimerkki siitä, miksi näitä riitoja syntyy. Kyvyttömyydestä asettua toisen asemaan. Kyvyttömyydestä pyrkiä puolueettomaan arviointiin.

Champion sanoi:
Olen ollut runsaat pari viikkoa tanskalaisten kanssa samoissa porukoissa ja
täytyy todeta, että he ovat vellihousuja, jotka esittävät äidin pikku tappajia ollessaan yhdysvaltalaisten kainalossa "suuren maailman touhuissa". Tanskalaiset saivat sitä, mitä Jyllands-Posten tilasi 40 pilapiirtäjältä ja mihin 12 pilapiirtäjää vastasi tilaukseen. Nyt nämä sananvapauden ritarit piileskelevät poliisin suojeluksessa eivätkä ole valmiita maksamaan hengellä eivätkä sukulaistensa terveydellä vapaan sanan käyttöää.

Lisäksi Tanska on helisemässä ja sotkee asiaan vielä muutkin EU-maat. Samaan aikaan pääministeri Rasmussen matkasaarnaa sadoille miljooneille Yhdysvaltoihin, Britanniaan ja Tanskan kaltaisiin nilkkivaltioihin kyllästyneille muslimeille sananvapautta.

Rasmussen on sananvapautensa käyttänyt niin kuin Jyllands-Postenin päätoimittajakin. Molemmat voisi "laskea vapaaksi" vaikkapa johonkin Bagdadin sunnikortteleihin tai Basran shiia-muslimien joukkoon, jotta herrat voisivat käydä arvokeskustelua kulttuurien väliset raja-aidat ylittäen.

Nämä kuitenkin piileksivät poliisin suojissa aiheuttaen rauhallisille tavallisille ihmisille lisää kustannuksia urkinnan vuoksi. Toivottavasti Aatos on edes hieman järkevämpi kuin Eljas. Eljaksesta J. K. Paasiviki sanoi, että "talvisota oli Erkon sota".

Todennäköisesti muslimien maailmankuva on sellainen,
että he suuttuvat / provosoituvat helposti tuosta aiheesta.
Kyllähän länsimaissakin ihmiset provosoituisivat helpostikin
asioista, joita itämaalaiset voisivat tehdä. Mielikuvituksen
kun laittaa laukkaamaan, niin kyllähän länsimaalaiset
ennen pitkää provosoituvat. Ja tuo Mohammed on itämaalaisille
yhtä provosoitumisen paikka kuin länsimaalaisille ne
huonon mielikuvituksen tuotelmat, joita voi keksiä.

Toisaalta, kyllähän länsimaatkin provosoituvat helposti
myös helpommin kuviteltavissa olevista asioista.
Eikös se ollut nimenomaan länsimaa, joka hyökkäsi
Irakiin kukistamaan Saddamia? Eikös se ole juuri
länsimaa, joka niin kovasti vastustaa ydinpommien
rakentamista? Provosoituminen on sivistyneempää,
mutta yhtäkaikki jonkinlaista reakoimista maailman
tapahtumiin. Muslimeilla se nyt vaan sattuu olemaan
Mohammed. He tietävät että kaikki on hyvin niin kauan
kuin Mohammedia ei loukata. Mutta jos joku loukkaa,
niin silloin he tietävät, että tässä on nyt jotain joka koskee
heitä, ja että ilmeisesti kaikki ei ole hyvin kun loukkausta
tapahtuu.

Näkökulmia on monenlaisia. Omasta mielestäni nilkkivaltioita ovat juuri muslimimaat, joille et voi mitään sanoa ilman pillastumista ja siitä seuraavia idioottimaisia uhkauksia. Mitä vittua ne edes uhkailevat? Onhan se nyt päivänselvää, ettei niillä olisi sodassa mitään jakoa Usa-Eurooppa- kombinaatiota vastaan.

Mitä tulee sun vertaukseen länsimaiden provosoitumisesta, niin ydinaseiden kanssa kyseessä on miljoonien ihmisten henki, varsinkin kun yhdet uhkailevat suoraan lasauttaa heti kun on mahdollisuus.
Toisekseen, mun mielestä yksi ero on siinä, että jos täällä suututaan vaikka naisten asemasta Lähi-Idässä niin ei täällä nyt heti olla lähetystöjä polttamassa. Suurin ongelmahan edelleen ovat suorat väkivalta-uhkaukset. Muslimeita tai ei, niin ei se nyt vaan passaa tappaa jotakuta jumalanpilkan takia, nykyään. Ja ihan turha sitten vetää jotain inkvisitio- korttia, mä sanoin nykyään.

Niin joo, pitäisikö sun mielestä sananvapaudesta maksaa hengellään?

luumu sanoi:
Tämä kiertää kehää.

Jos on "järkevää" tehdä Irakille se joka tehtiin sillä perusteella, että "epäiltiin suunnitelmia joukkotuhoaseista" tai siksi, että maassa on erilainen hallintojärjestelmä niin en ihmettele, että joidenkin ihmisten mielestä on parhaillaan järkevää osoittaa mieltä, boikotoida tuotteita ja polttaa muutama talo siksi, että heidän uskontoaan on heidän mielestä pilkattu.

Minun mielestä kummassakaan ei ole järkeä.

Pakko myöntää, että minun mielestäni on järkevämpää pyrkiä poistamaan diktatuuri/joukkotuhoaseet arvaamattomalta diktaattorilta, kuin eri maiden lähetystöjen polttaminen piirroksien takia.

Voi pojat, että mä rakastan istua täällä internetissä demonisoimassa viattomia ihmisiä ja spekuloimassa turhanpäiväisiä! Mutta Kaminari, toista ihmistä jos lyöt metrisellä koivuhalolla, niin se on ai ai!
okortepu sanoi:
...Halonen tulisi takaisin sodanjulistuksen kera kivitettynä, koska kehtasimme laittaa naisen miehen asialle :evil:
Tämä piti lainata tähän vielä kertaalleen. Niin tavattoman kaunis ajatusleikki. :)
Vroomfundel sanoi:
Toisaalta en kuitenkaan näe, miten valtiotasolla joku satunnainen arabimaa pystyisi lähtemään sotimaan Suomeen (tai sitten Tanskaan) asti.
No Tanskaan asti niiden ei valtiotasolla ainakaan tarvitse lähettää enää yhtään enempää joukkoja sodan aloittamiseksi. Vainoharhainen punaniska näkee heti, että kyseessä on klassinen "viides kebabkolonna".
teemal sanoi:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Muhammad-pilapiirrosjupakka
Sinällään aika mielenkiintoinen...
"Tanskalaislehti ilmoitti halunneensa asiasta käydyn julkisen keskustelun tiimoilta kokeilla, onko sananvapaus Tanskassa kaventunut maahan muuttaneiden muslimien vaikutuksesta."
No niin, se tuli sitten kokeiltua ja sitä myöten selväksi. :D
J0kke sanoi:
olisi hauska jos Usassa julkaistaisiin nuo pilakuvat.. jenkit ei hirveesti tykkäis jos heidän lähetystö vallattaisiin :P
Tämän jupakan osalta taisi käydä niin, että USA otti jo voimakkaasti kantaa arabien puolesta. :saudienöljykortti:
Champion sanoi:
Nyt nämä sananvapauden ritarit piileskelevät poliisin suojeluksessa eivätkä ole valmiita maksamaan hengellä eivätkä sukulaistensa terveydellä vapaan sanan käyttöää.
Sä olet Champion taas kerran aivan oikeassa! Minullekin tulee nyt tässä heti hakematta mieleen ainakin yksi tapaus, jossa olisi aivan oikein, että vapaan sanan käytöstä joutuisi maksamaan hengellään.
AM sanoi:
Omasta mielestäni tässä olisi hyvä sauma asettaa EU:n Nopean toiminnan joukot tulikokeeseen ottamalla selvälinja lähetystö hyökkäyksiin -> sotilaat kiväärien kanssa muurille ja katolla, mukaan lupa avata tuli tunkeilijoita vastaan.
Tuon tyyppisiin tehtäviin niitä tullaan jatkossa käyttämäänkin. Ja siinä vaiheessa on aivan sama, ollaanko Natossa vai ei, kun Tavjan lähettämät sniperit niittää äbäläwäbäläpoikia matalaksi Damaskoksen torilla. Sinä iltana ei kannata mennä kebabille.
luumu sanoi:
Kuules nyt luumu. Ei millään pahalla mutta ei hyvälläkään: älä viitti olla noin vitun AKV. ;) Yhdessä on ihan tarpeeksi kärsimistä.

Aika harva irakilainen on sitä mieltä, että Saddamin kaataminen oli paha juttu. Ja aika harva suomalainen on tietämätön siitä, että Saddam kaadettiin siksi, että USA halusi rättipäiden öljyn.

Tässä ny kukaan mitään "järkevää" yritäkään. Pääasia että pulkka kulkee.

reino sanoi:
Voi pojat, että mä rakastan istua täällä internetissä demonisoimassa viattomia ihmisiä ja spekuloimassa turhanpäiväisiä! Mutta Kaminari, toista ihmistä jos lyöt metrisellä koivuhalolla, niin se on ai ai!

Johan se nyt on yhtä persettä kun ei saa enää saunaakaan lämmittää. :evil:

olisi saanut tanskan lehdistössä miettiä vähän millasia kuvia julkaisee ku tietää että nuo ählämit ovat tuollaisia kiihkouskoisia terroristeja

reino sanoi:
Aika harva irakilainen on sitä mieltä, että Saddamin kaataminen oli paha juttu. Ja aika harva suomalainen on tietämätön siitä, että Saddam kaadettiin siksi, että USA halusi rättipäiden öljyn.

Tässä ny kukaan mitään "järkevää" yritäkään. Pääasia että pulkka kulkee.

Älä nyt reino viitsi hyvää keskustelua kaataa, eihän jenkit suinkaan minkään öljyn perässä olleet:piis:

hoplaa90 sanoi:
olisi saanut tanskan lehdistössä miettiä vähän millasia kuvia julkaisee ku tietää että nuo ählämit ovat tuollaisia kiihkouskoisia terroristeja

Tismalleen.
Ja jos ählymussukat löytävät koraanista kohdan jossa mainitaan että älköön inhimillisessä kilvoittelussa verhouduta aasin veren sävyyn, niin eikun HIFK:ikin vaan vaihtamaan vaikka keltaista päälle jotteivat Akhmed ja Kemal hermostu.

Allah fuck bar! (Vai mitä ne AK-miehet huutelevatkaan.)

Tahallaanko täällä porukka jättää kaikki hyvää infoa ja ajettelemisen aihetta sisältävät linkit lukematta ja yrittävät yksinkertaistaa asiat mahdollisimman pitkälle ennen kirjoittamista? Kun lukee vaikka ensin ton Halla-Ahon kirjoituksen "Profeetta loukkaamatta, sananvapaudesta tinkimättä" ja englanninkielisen Wikipedian jutut pilapiirrosskandaalista, niin niiden pohjalta on vähän parempi pohdiskella tätäkin hässäkkää.

Suositut

Back
Ylös Bottom