Pikkupojat salilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hani
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by MissFlightattendant
Kyllä minulla on homma niin hyvin hanskassa, kuin mitä se tämän ikäisellä yleisurheilijalla voi olla.

Ei millään pahalla, mutta olen kuullut SM kultamitalistienkin suusta "Aina sitä vaan jotain uutta näköjään oppii", mutta tuosta sinun tekstistäsi voisi päätellä että olet jo kaiken oppinut. Tiedät tasan tarkkaan mitä pitää tehdä että maksimaalinen kehitys minimiajassa on taattu.

Ja tämä "kolmiloikka on nuori ja vähän harrastettu laji" linkki sitten puolikiusallaan vielä:
http://groups.google.com/groups?hl=...lm=l64gluc3s8t7aag1c2ho3g6n4csn72flua@4ax.com

PS. Eräs tunnettu voimailija on sanonut, että kehitys pysähtyy tyytyväisyyteen. Uteliaisuuttani kysyn, miten on tulostaso itselläsi noussut yleisurheilussa viimeisen vuoden aikana?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Sumppari
Ei millään pahalla, mutta olen kuullut SM kultamitalistienkin suusta "Aina sitä vaan jotain uutta näköjään oppii", mutta tuosta sinun tekstistäsi voisi päätellä että olet jo kaiken oppinut. Tiedät tasan tarkkaan mitä pitää tehdä että maksimaalinen kehitys minimiajassa on taattu.

PS. Eräs tunnettu voimailija on sanonut, että kehitys pysähtyy tyytyväisyyteen. Uteliaisuuttani kysyn, miten on tulostaso itselläsi noussut yleisurheilussa viimeisen vuoden aikana?

Niinpä niin..Enhän sanonutkaan, että osaisin kaiken täydellisesti. Mitään ei voi osata täydellisesti. Luuletko, että tähän ikään nähden olisin kaiken oppinut?! Ja yleisurheilussa kuule ei ole vain yhtä ainoaa teknistä tietä huipulle. Tekniikoita on lähestulkoon yhtä montaa erilaista, kuin on urheilijoitakin. Millaiseen suoritukseen teknisesti sitten pitäisi pyrkiä? - No siihen vastauksia on sitten hiukan vähemmän.

Omasta urastani en halua tässä puhua..On ollut ihan tarpeeksi vaikeaa muutenkin taistella vammojen kanssa kärsivällisyyden äärirajoille asti, saati selviytyä tilanteesta, jolloin urani kolmiloikkaajana oli vaakalaudalla, ja elämäni heitti siinä vaiheessa kuperkeikkaa. Omaa kokemusta siltä lajin varjopuolelta on enemmän, kuin kenellekkään toivoisi. Sellaista kokemusta en toivoisi kenenkään joutuvan kohtaamaan, ikinä.

Originally posted by Sumppari
Joo eipä mitään, tulkitsin kirjoitustyyliäsi hieman väärin. Tsemiä toipumiseen. Sitä tässä itse kukin tekee :itku:

Ok, välillähän sitä sattuu. Ja kiitos. Kärsivällisyyttä ja tsempppiä myös sinulle. On nämä kokemukset kyllä kasvattaneetkin, että jos jotain positiivista haluaa löytää. Olet sinäkin sitten yhtä kokemusta rikkaampi..(hiukan huono, tiedän kyllä..)

Mitäs täällä taas kiusataan neiti lentoemäntää? Taitaa olla välimerkin lempijöitä liikenteessä. Kai sitä kuka vaan huomaa persesilmälläänkin jos joku tekee liikkeet aivan väärin. Ei siihen tarvita kovin suurta tietoa painoharjoittelusta.

Pitänyt sanoa jo aiemmin, mutten ole viitsinyt olla pilkunnussija. Nyt olen: Laita lentoemäntä tuohon sigusi perään lähde. Eli tuohan on Pelle Miljoonan biisistä "Olen kaunis", vuodelta 1981.

Oli tänään kolmen :david: :david: :david: kopla salilla. Vipuvarsisoutukoneella (onkohan oikea termi?) tein ja olin siinä laitteen takana palautumassa, niin kolmikko meni siihen ja jokainen vuorotellen repi niitä painoja noin puolet liikeradasta koko kroppaa käyttäen ja vain toista vipua. Eipä minua haitannut, mutta hymyilytti hiukan, varsinkin kun yksi sitten esitteli olematonta hauistaan. Muutenkin heidän treeniään tai sitä, mikä siitä osui silmiin ja korviin, motivoi toisilleen näyttäminen.

Toinen incidentti oli kun joku venäläinen(?) nainen tuli tekemään samalle pohjekoneelle, kun olin välillä lämmittelemässä seuraavaa liikettä. Olisi pitänyt jättää juomapullo vaikka siihen merkiksii. No ei siinä mitään. Odottelin siinä seinän vieressä hieman taaempana, että pääsisin sitten hänen sarjansa väliin tekemään, mutta nainenhan päätti venytellä siinä koneen päällä nojaten pohkeitaan. Muutaman kerran näin tehtyään siis kokoajan ollen siinä koneessa kiinni. Kävin heittämässä ne minun painoni takaisin koneeseen. Eipä tarvinnut mitään sanoa. Vain siinä hieman yrmeänä hetken seistä niin löytyi tilaa.

Poikaystävälleen meni siinä selittelemään miten kaltoin häntä oli kohdeltu. Ei tullut takaisin laitteeseen vaikka otin painot heti pois. Olisihan pitänyt siinä jotain sanoa selittääkseni toimintaani :nolo: , mutta hieman ärsytti :curs: se tapa jolla hän omisti sitä laitetta.

Joo, onhan noita.. Kaikenlaisia :D Tiedän, että itsekään en tee täydellisillä tekniikoilla varsinkaan viimeisiä toistoja ja joskus vaan on tehtävä vähän huonommalla liikeradalla, jos haluaa ottaa isommat painot.

Eilen näin salilla sellasen tapauksen, että oksat pois :eek: Muodikkaasti pukeutunut nuori, laiha ja treenaamattoman näköinen nainen meni tekemään penkkikonetta. Painoa laitettiin ensin 40 kg. Katselin silmät lautasina ja tippa linssissä, että jos toi tekee noilla painoilla sarjoja, ni mä lähen kotiin.. :itku: No, eihän ne mihinkään nousseet. Painot vaihtui puolet pienempiin, ja ne saatiin ylöskin :thumbs: Sitten lyhyehköllä liikeradalla nytkytellen 5 toistoa, 3 sarjaa.

Tein omaa treeniäni ja typykkä hävisi tekemään omaansa. Viimesenä liikkeenä tein hauiskääntöä Scott - penkissä käsipainoilla, tais olla 6 tai 7 kilon paino kädessä. Teki tiukkaa tehdä 2 x 12.. Kyseinen naikkonen tulee sitten viereiselle penkille ja nappaa 10 kilon painon ja alkaa yllättäen vääntää keskitettyä hauiskääntöä :rolleyes: Aika nopeesti ko nainen hävisi siitä vierestä, sai se väännettyä 3 toistoa, jossa käsi oli ( alkuasennossa ) alle 90 asteen kulmassa..

Originally posted by mho
Eiköhän tuon kaikki tiedä.

Ei varmasti tiedä. Suuri osa täällä olevasta jengistä ei ollut edes syntynyt silloin.

Eikä sillä lopulta ole mulle mitään vitun väliä, mutta on tapana, että lainatessa kerrotaan lähde mistä lainataan.

Ozzie the Pozzie, fucking smallhead chickenshit.

Aijoo: Maija Vilkkumaa on vitun hyvä! Metallican jälkeen paras.

Toi jippiin penkki nousuun 2kg/viikossa sai pään verisuonet pullistumaan.:curs:
Magnus tarinaa luettuani sai nauraa hyvin. :lol2:

Originally posted by darvinisti
Poikaystävälleen meni siinä selittelemään miten kaltoin häntä oli kohdeltu. Ei tullut takaisin laitteeseen vaikka otin painot heti pois.

Oma apu ei ole aina paras apu. Minusta salilla kuin salilla pitäisi olla palkattu saliohjaaja. Hän voisi sitten opastaa asiakkaita ikään, kokoon ja tulostavoitteisiin sopeutettuna. Viestiketjun alussa mainitut mopopojatkin voisivat sitten saada ihan oikeaa treenitietoutta :thumbs:

Mä en lähtis ikinä tyttöystävän kanssa salille samaan aikaan. Kyllä sentään jotain periaatteita pitää olla tässä maailmassa :D

Originally posted by protsku

Mä en lähtis ikinä tyttöystävän kanssa salille samaan aikaan. Kyllä sentään jotain periaatteita pitää olla tässä maailmassa :D

Kun kerran käy paremman puoliskon kanssa salilla,
ja suunnittelee tämän kerran hyvin, ei tarvitse pelätä että tyttö enää tahtoisi tulla samaan aikaan salille.

Valkkaat vaan semmosen askeettisen hc-salin missä miehet on miehiä ja rautaa nousee, ja saat varmasti treenata jatkossa yksin jos haluat. :D

Meidänkin salilla on yksi newbie aloittanut reenaamisen ja luonnollisesti tekee liikkeet aika huonosti vielä, mutta se ei olekaan tän jutun pointti tällä kertaa. Nimittäin tällä kaverilla on sellainen systeemi päällä, että ennen reeniä, reenin aikana pari kertaa, ja luonnollisesti reenin lopuksi se käy pukkarissa vetämässä kinkkuleivän naamariin. Piti oikein aloittaa selvitystyö, kun ihmettelin pari kertaa, että mitä varten oikein pukkarissa on usein tuoreen leivän tuoksu, ja viime perjantaina sitten asia selvisikin. Mähän ei noita kehonrakennuslehtiä juurikaan lue, joten voihan olla, että tuo onkin joku ihan uusi ammattilaisten käyttämä systeemi, mutta jotenkin vain tuntuu vähän kummalliselta. Luonnollisestikaan en oo asiasta häneltä mitään kysynyt, koska aloittelijoiden kanssa en juttele, elleivät ne sitten kysy multa jotain.

Originally posted by farmiankka
Nimittäin tällä kaverilla on sellainen systeemi päällä, että ennen reeniä, reenin aikana pari kertaa, ja luonnollisesti reenin lopuksi se käy pukkarissa vetämässä kinkkuleivän naamariin. Piti oikein aloittaa selvitystyö, kun ihmettelin pari kertaa, että mitä varten oikein pukkarissa on usein tuoreen leivän tuoksu, ja viime perjantaina sitten asia selvisikin.

:offtopic:

Olen minäkin nähnyt natutreenaajien kantaisän? Tyypillä oli treenikassissa purkki punaista maitoa. Siitä se otti ryyppyjä treenin lomassa.:lol2:
Muutenkin treeniliikkeet oli kuin 70 luvulta jostain Arnoldin treenikirjasta. Kulmasoutu tehtiin aina levytankolla, siten että toinen pää tuetaan johonkin nurkkaan ja kiskotaan siitä toisesta päästä.
Tämä tyyppi siis oli alle 30 vuotias.

Originally posted by Arska
Kulmasoutu tehtiin aina levytankolla, siten että toinen pää tuetaan johonkin nurkkaan ja kiskotaan siitä toisesta päästä. [/B]

Tuohan on se alkuperäinen T-tankosoutu. Voi käyttää erilaisia kahvoja (samoja mitä taljoissa) jolloin saadaan leveämpiä ja kapeampia otteita. Näkeehän tuota välillä tehtävän, mm. Savolaisen olen joskus nähnyt tekevän.

Originally posted by protsku
Oma apu ei ole aina paras apu. Minusta salilla kuin salilla pitäisi olla palkattu saliohjaaja. Hän voisi sitten opastaa asiakkaita ikään, kokoon ja tulostavoitteisiin sopeutettuna. Viestiketjun alussa mainitut mopopojatkin voisivat sitten saada ihan oikeaa treenitietoutta :thumbs:

Meilläpäin on todella avuliaat saliohjaajat ja auttavat treeniohjelmien ja suoritustapojen suhteen ihmisiä. Mutta kuinka moni mopopoika kuuntelee neuvoa joltain jolle on juuri elvistellyt pena tuloksellaan, ja vielä naista..

Paras palvelu ever :haart: Kiitoksia taas :thumbs: Täytyy kyllä taas välttää pyörtyilyä salilla..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom