Pikkupojat salilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hani
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
47
Vanha ja kulunut aihe, mutta aloitanpa silti, kun eilen salille satuttiin samaan aikaan teinijoukon kanssa. Olen minäkin teini ollut, mutten siltikään niitä aina ymmärrä.

Mikä siinä oikeasti on, että niitä painoja pitää laittaa enemmän laki sallii? Miksi kailotetaan kovaan ääneen B&K:sta luettuja treeniohjelmia? Mikä pistää poikalapsen neuvomaan kavereitaan, mutta itse tehdään kaikki niin, että kanssaihmiset saavat pelätä, milloin pamahtaa paikat rikki? Miksi 16-vuotias lataa hackiin 170 kiloa, kehuu treenaavansa _tosissaan_ ja tekee sitten vapisten 3 sarjaa 10 sentin liikettä -ja kaverit huokailee ihaillen vieressä.

Neuvotteko te tuollaisia? Minä vähän vihjailin, mutta luovutin sitten mitä ilmeisimmin ei-uskottavana. ;)

Oon varmaan ihan kalkkis ja tyhmä ja mitä ikinä, mutta en mä vaan tajuu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Et oo kalkkis mutta kato onhan se hienoa kokeilla voimiaan. Tuohan se sellaisen "treenin" pointti on. Viimeistään vuoden päästä kaverit huomaa että kannattis varmaan muuttaa treeniä... Ja tuo on vaan yksi marginaaliryhmä.

Kyllä noita haistapaskan nitkuttajia on ihan joka ikäluokassa. Eilen viimeksi naurettiin keski-ikäselle ukolle joka elvisteli kavereilleen ylätaljalla. ja ihan päin V"#%¤a tekniikalla.... :D No omaan nilkkaan toi kolahtaa.

Onhan niitä, juu. Nuo vaan pistää silmään, koska selkeästi ovat niitä, jotka sitten netissä pyörittelevät silmiään esim. kun vitun porukat ei tajua, ettei jaksa tehä läksyjä, ku reenaa tosissaan.

:)

On varmaan aika turhaa hommaa neuvoa, jos neuvonnan kohdetta ei kiinnosta. Päivänä muutamana kysyin parilta 12-vuotiaalta jäpikältä, että onkos teillä jonkinlaista ohjelmaa tässä.

- Joo... Hauiksia ja joka päivä leukoja
- Hmm... kun ei ole oikein tarkoituksen mukaista tehdä niin: lihas ei kasva sellaisesta. Pitkiä sarjoja on hyvä koittaa nuorella iällä ja lihasryhmät kerran viikossa läpi.
-(Poikain suut ovat auki kuin joulupossulla näkymättömästä omenasta)

Lopetin esitelmäni, jatkoin nostoja ja pojat hauisliikkeitä. Mitä eilenkin tekivät.

Ja kun itse aloitin treenaamisen, luulin tietäväni KAIKEN! :arvi:
Poljin salille 12 km matkan, treenasin kaksi ja puoli tuntia, lopun puolitoista tuntia hirveässä nälässä ja heikotuksessa, ilman mitään voimaa. Pyörtymistä kartellen poljin kotiin missä söin ehkä jotain satunnaista: pituus lähemmäs 180 ja painoa 65 kg. Ja todella en edes viitsinyt ajatella olevani jollain tavalla ohjausta vailla.

Silloin kyllä puutuin tilanteeseen väkevästi, kun salilla näin metri 20 cm pitkän pojan irroittelevan jalkaprässistä vaivalloisesti 50 kg levyä. Loikkasin väliin ja ehkäpä estin halvaantumisen. Mustat varpaat ainakin. Poika oli ihan ymmällä.

Originally posted by D.W.A.M
Silloin kyllä puutuin tilanteeseen väkevästi, kun salilla näin metri 20 cm pitkän pojan irroittelevan jalkaprässistä vaivalloisesti 50 kg levyä. Loikkasin väliin ja ehkäpä estin halvaantumisen. Mustat varpaat ainakin. Poika oli ihan ymmällä.

Tässäpä taas hyvä esimerkki, miksi olisi hyvä siivota painot pois kun lopettaa. Toivottavasti kaikki tänne kirjoittavat näin tekevät.

Ja mitä itse asiaan tulee, niin kyllähän noita on kaiken ikäisiä. Esimerkiksi itse olen pari kertaa nähnyt salilla erään kaverin joka tekee jokaisen liikkeen aivan liian isoilla painoilla. Liikeradat jäävät vajaiksi ja aina jos mahdollista niin koko kroppa heiluu kun yritetään heijata painoja ylös. Tosin enpä usko että kaveria paljon kiinnostaisi jos menisin neuvomaan. Ikää on varmaan jonkun verran yli 20.

mutta kyllä ny luulis jo että 16v. olis vähä enemmän järkeä päässä. ehkä ne on niitä pahimmassa iässä olevia eli 14vuotiaita jotka siellä kovistelee. kerrankin uimahallin salilla tuli kauhee jengi just jotain 14v. poikia. meni sitten penkille. laittoivat eka 80 tankoon, no kun se ei liikahtanut mennekkään niin poistettiin 20 kg. no se sentään nousi rinnalle mutta ei siitä mihinkään. lopulta sitten nousi vaivainen 30 kg.

En ala neuvomaan ketään, ja siihen on yksinkertainen syy.
Kun ihmiset huomaavat, että toihan neuvoo aina kysyttäessä, ja joka kerta, niin kohta ei tule enää omasta treenistä mitään, kun saa olla neuvomassa jokaista poikaa ja mummelia.
Eriasia on jos tulee kysymään, kenellekään en ala neuvoja tuputtamaan.

Kuka on yhtä vainoharhainen kuin minä? ainakun joku mainitsee että se paskalta haiseva läski tekee kaiken ihan päin vittuja yms niin tarkistaa missä kaupungissa tää mainitsija on, kun ajattelee itteensä :D

Ite en neuvo enkä kiinnitä huomiota muiden touhuun, ellei sitten näytä siltä että neitsyet ja vastasyntyneet lapset olis vaarassa. En nyt tietenkää kato vierestä jos on tanko kurkulla mutta, pakko niidenkin on oppia joskus. :david:

Suurin osa teini-ikäsistä ego-treenaajista tuntee vain yhden ainoa lihasryhmän: penkki, koska kaikkihan sen tietää, että kovalla penkkituloksella voitetaan tappelut.

Onneksi ite löysin pakkotoiston ja treenaan sentään vähä järkevämmin.

Originally posted by nikke1
Kuka on yhtä vainoharhainen kuin minä? ainakun joku mainitsee että se paskalta haiseva läski tekee kaiken ihan päin vittuja yms niin tarkistaa missä kaupungissa tää mainitsija on, kun ajattelee itteensä :D

Käyhän toi aina mielessä, mutta toistaiseksi on selvitty puhtain paperein
:)

Turha on teinejä mennä neuvomaan, nehän tietää jo kaikesta kaiken, menee vaan omat treenit vituralleen.

Salille K-16 ikäraja. Menee hermo kun salilla lauma pentuja seisoo kädet taskussa jonkin laitteen ympärillä ja yks pullistelee siinä päin helvettiä. Tai sitten toi pentulauma tuijottaa ja selittää jotain vitun huonoa juttua jostain ihan vitun isosta isoveljestään joka on MM-judossakusikusissajakaratekravmagamassassa ja maailmankaikkeuden kovin jätkä ja sarjakuvien supersankari X 10 Ei vain pälli kestä tollasta ylä-aste paskaa kun yrittää itse keskittyä omaan treenin... :evil:

Hei pliis älkää viitsikö yleistää noin paljon. Ite oon 14vee teini silti reenaan kaikkia lihasryhmiä. Ja en mä ala mitään ego painoja tankoon laitteleen vaikka ketä tulis (paitsi joskus ku hyvännäkösii muijjii tulee teen poikkeuksen;) ) Ja mua saa tulla neuvvomaan jos teen liikkeet päin vittua =). Tietenkin se auttaa jos omanikäiset kertoo niille joitten ainoa liike on penkki et muitakin lihaksia on itse ainakin mielelläni autan kuhan vaa nei tuu häiritseen kesken kovien settien sillon vois olla et ei informaatiota heruis

Heh.

Toinen asia mikä salilla rassaa on kaiken maailman juttelijat, joille treenaaminen, tai no, lihaskuntoharjoittelu, on tapa viettää ns. laatuaikaa (sairas käsite IMO).
Salille tullaan asenteella "ku mä oon niin hirveen kiireellinen ihminen, 3 tunnin treeni on kaikki mitä ehdin päivässä vapaa-ajalla tehdä",
ja sitten 2 tuntia tästä 3 tunnista on juttelua kavereiden ja hyvää-päivää-tuttujen kanssa.
Ei tajuta, että jos sen treenin tekisi tunnissa, niin kappas kummaa - jäisikin 2 aikaa vapaavalintaiseen toimintaan.
Kaikki sosiaaliset lähestymiset tämmöisten treenajien taholta jätän huomiotta, korkeintaan saatan pukukopissa ynähtää jotain tyyliin "sellaista se on",
kun tullaan tilittämään sitä kuinka lapsen lemmikkimarsu ei ole vieläkään oppinu tekemään helikopteria kunnolla.

:wall:

ps. Hauskin tapaus ikinä mitä olen salilla nähnyt sisällytti kaksi 15-kesäistä kloppia. Pojat olivat olleet ilmeisesti bodypumpissa,
ja kun itse tulin treenaamasta, makasivat pojat pukuhuoneen penkeillä hyperventiloimassa. Taisi ottaa koville. :lol2:

Olisihan se hyvä opetella asiat heti alusta asti kunnolla. Mutta ei missään nimessä kieltää salia nuorimmiltakaan. Ehkä salin henkilökunnan ja ohjaajien kannattaisi puuttua räikeimpiin tapauksiin, siinä missä muidenkin kokeneiden. Eri asia on sitten se miten hyvin oppi menee perille.

On näet niin, että ihminen oppii liian usein kantapään kautta. Valitettavan usein todellakin. Parempi ehkä niinkin kuin ei ollenkaan, mutta matkan varrella saattaa tulla vammoja ja se on ei-hyvä. Eikä ne tuloksetkaan tietenkään ole sitä mitä viisammalla treenillä.

Kaksi muuta asiaa jotka nuorilla treenaajilla on päin honkia monesti ovat sitten ne lepo ja ravinto. Itsekin tuli joskus tyhmänä käytyä useampaan kertaan päivässä treeneissä, plus muut lajit päälle. Ja sitten ylikuntoa ynnä muuta mukavaa. Ravintopuolesta puhumattakaan, palautusdrinksuilla, järkevällä ruokavaliolla tms. kun saisi paljon enemmän tulosta aikaan.

Onneksi kaikki nuoret eivät ole yhtä "epäonnisia", vaan järkeäkin löytyy ja järkeviä neuvojia.

pojat salilla..

Niin ne uhkeat nuoret pullistelijat ja yleensä ei edes ole millä pullistella.
Toinen ryhmä mikä saa sen yhden hermon palamaan on ne laitteissa istujat, viisi kiloa painoa ja kahdeksan toistoa...jestas meinas hiki tulla, nousikohan Davidin toppi liian ylös... hiukset vähän sekasin.. kyl varmaan mun naama alko punottaa.. mitähä toikin tos seisoo, MÄ kerkesin ensin tähän...
Useasti nämä ovat joko hyvin nuoria tai keski-ikäsiä naisia, se vaan ihmetyttää, että salilla ku salilla miesten kanssa aina pelaa että voinko tehä välissä, puolin sun toisin.
:kippis1: ja palautusjuoma on light cocacola

itse tässä nyt jonkun aikaa tallissa treenaillessa on ollu käytössä vaan vapaat painot, joten uskoisin että liikeradat on suht kunnossa, suunilleen..painot alkaa nyt sitte loppua kesken ja olen siirtymässä salille, jossa ajattelin ensimmäisenä jutustella jonkun ohjaajan kanssa että saadaan ne radat kuntoon, koneita en oo koskaan käyttäny mut sekin tässä nyt tulee varmaan eteen, ja jos joku näkee että teen liikkeen päin mäntyä, ni toivoisin että tulis neuvomaan :D
niin ja ikä oli 17...mikäli sillä on jotain väliä..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom