Piirtäminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZweCCo
  • Aloitettu Aloitettu
Miks tuosta naamakuvasta löytyy EXIF tagina Canon PowerShot S30, kuva otettu 2002. )

Osa kuvista on canonin skannerilla, osa kuvattu nimenomaisella canonin kameralla. Tottakai kaikki menee photarin läpi, etenkin kamerakuvissa valkoisuutta ja kontrastia on pakko lisätä koska muuten tausta on harmaa eikä siis vastaa oikeaa sävyä. Taustojakin on puhdistettu jonkin verran mm. irtoroskista, mutta lopputulokset on hyvin lähellä oikeaa.

Nämä kuvat ovat todellakin vuosilta 2002-2004. Varsinkaan muotokuvia en ole viime aikoina tehnyt ollenkaan.

EDIT: on totta että en näitä kuvia pelkästään omaksi ilokseni tee, en myöskään ole ihan tuntematon alan piireissä.

EDT2. Ohessa vielä proofia asiassa että kuva ilmestyy todellakin paperille manuaalisesti.
 
Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kiitos tarkennuksesta MHK. Blendaatko ihan sormella vai millä? Pitääkin joskus kokeilla tätä tekniikkaa. Yleensä loppuu vain kärsivällisyys, niin ei jaksa aina noita pikkutarkkoja kohtia väsätä. Noissa töissä varmasti vierähtää aikaa?

IlariB: Graffiti on hienointa taidetta mitä maa päällään kantaa. Itsekkin aikoinaan väsättiin kaikki paperit, vihkot ja kansiot. Seinällekin tuli tehtyä, mutta erinäisten syiden takia se homma jäi. Tulee kyllä vieläkin paperille tehtyä jotain. Isommissa kaupungeissa pitää aina kyylätä kaikki teokset! Teetkö millä tyylillä? Unohtunu vähän nämä termit vuosien mittaan. Itse tykkäsin eniten yksinkertaisista, "pyöreistä muodoista". Sen verran pitää sanoa, että tuosta seinään tekemisestä saa ihan järkyttävät kiksit! Ei sellaista tunnetta voi kokea millään muulla tavalla..

Laita jotain töitä näytille, keksi vaikka joku uusi nimimerkki ja kuva, niin ei ole pelkoa.. Näkis vähän tyyliäsi. :)
 
Kaikenlisäksi jokainen kuva on uitettu Photarissakin ennen postausta (mikä nyt ei sinänsä meinaa yhtään mitään suuntaan taikka toiseen.)

koetapa ottaa kuva lyijykynätyöstä, ja laittaa se esille ilman että käytät sitä photarin kautta - sitten huomaat, miksi se käytetään photarin kautta. ja mhk:n ollessa kyseessä, nuo muutkin vainoharhaisuudet on melkoisen turhia - kaverin tuntien voi sen kertoa. lahjakas mikä lahjakas.

mutta suotakoon meille jokaiselle omat häiriintyneisyytemme.

edit. kun olis näin hidas makkarinkin puolella, niin elämä hymyilisi.
 
Älkää nyt ottako tota niin älyttömän vakavasti. Yritin mahdollisimman paljon pistää sekaan itseironiaa, jotta toi mun hölmö epäily ei olis niin loukkaava kuin mitä se nyt sitten oli. Olen vaan törmännyt erilaisilla forumeilla (cgtalk.com, insidecg.com) joihinkin niin hämmentäviin feikkeihin, jotka lopulta paljastuivat feikeiksi, että oli ihan pakko pistää toi reply. Ymmärrän kyllä miksi scannit/kuvat vedetään photarin läpi ja siksi pistinkin tuon (mikä nyt ei sinänsä meinaa yhtään mitään suuntaan taikka toiseen.) tohon postin perään. Olen pahoillani MHK jos loukkasin sua tai ketään muuta. Olen ilmeisesti hieman outo :lol2:

ps. eikösse ole vaan "imartelevaa" jos joku jääräpää ei suostu uskomaan kuvia piirretyiksi?! :D
Fitnesstukku koodi pakkotoisto15. Niin ja en todellakaan tiennyt, että MHK on tunnetusti loistava piirtäjä, ja en siinä tapauksessa olis tota postannutkaan. Teki se jo sillonki vähä vaikeeta.
 
ps. eikösse ole vaan "imartelevaa" jos joku jääräpää ei suostu uskomaan kuvia piirretyiksi?! :D

Kai se pitäisi kehuna ottaa. Ei huonoja viiliksiä :)

ZweCCo: meneehän noihin aika tovi, ja hinta onkin sitten sen mukainen ettei kellään ole vara ostaa :jahas:

Tanu: blendaan nessuilla ja säämiskällä.
 
Joskus Pietarissa olen nähnyt aivan ilmiömäisen katupiirtäjän. Seurasi porukkaa jonkuun aikaa ja piirti miedän opettajan. No opettajan oli sitten ostettava se kuva. Vielä kerran, aivan mahtavia kuvia!!
 
MHK, nyt floodaat niin paljon kun jaksat noita kuvia ja mielellään isolla resolla ;) Pakko nähdä lisää :hyper: :hyper:

No en laita liian isolla koska silloin se koko menisi jo tonnisiin ja ylläpito suuttuu.

Tossa on yksi tylsä closeuppi jos kiinnostaa 1:1 kokoinen reso alkuperäseen. Eli tuosta näkee tuon detailin niinkuin se noissa muotokuvissa kovalla paperilla on. Kun kuvia pienennetään webbiin niin nuo pikkukilkkeethän häviää aika tehokkaasti :D Hyvä niin.

Kiitti kaikille kommenteista, en nyt postaa enää kuitenkaan kuvia koska ei tämä mun threadi ole. Kysymyksiin voin toki vastailla.
 
Viimeksi muokattu:
No en laita liian isolla koska silloin se koko menisi jo tonnisiin ja ylläpito suuttuu.

Tossa on yksi tylsä closeuppi jos kiinnostaa 1:1 kokoinen reso alkuperäseen. Eli tuosta näkee tuon detailin niinkuin se noissa muotokuvissa kovalla paperilla on. Kun kuvia pienennetään webbiin niin nuo pikkukilkkeethän häviää aika tehokkaasti :D Hyvä niin.

Kiitti kaikille kommenteista, en nyt postaa enää kuitenkaan kuvia koska ei tämä mun threadi ole. Kysymyksiin voin toki vastailla.

Mistä näkee sun kuvia lisää??
 
Voisit MHK perustaa ihan oman tredin noille sun kuville. Pakkotoisto saisi näin lisää arvokasta sisältöä ja me muut, kuten minä, voimme nukahtaa onnellisina!

Erittäin tyylikästä!
 
Uskomattoman näköisiä. Nyt pitää ihan siis aidon rehellisesti epäillä. Mä en usko että noi on piirrettyjä, vaan lähinnä valokuvia joita on muokattu. Sorge, mutta en voi uskoa ellen omin silmin nää. Ei kukaan osaa noin piirtää, en ole eläissäni nähnyt tommoista tarkkuutta lyijykynällä tehtynä. Mahdotonta.

Tämä ei ole siis kusipäisyyttä, vaan ihan ihka oikeaa skeptisyyttä.
 
Yksi skeptinen lisää ilmoittautuu... Pystytkö MHK valoittamaan missä hinnoissa nuo tekemäsi kuvat (mikäli ovat aitoja ;) ) pyörivät ja ovatko myynnissä?
 
Kyllä minä näen ihan lyijykynän jäljen ja en epäile hetkeäkään että ei olisi täysin lyijykynällä tehtyjä. Esim tuossa vikassa kuvassa näkee monesta kohdasta valaistuksessa ja varjostuksesa. Mutta detaljien määrä on huikaseva. Todella realismia!
 
Tän kuvan haluaisin nähdä lähempää. Jos nämä on siis aitoja piirroksia, niin kaveri taitaa olla erittäin harvinainen maailmassa. En ole siis eläissäni nähnyt noin realistista piirtämistä. Olis kiva tietää koko workflow, eli missä kohtaa poiketaan perinteisestä piirtämisestä?

attachment.php
 
aika huikeeta.me nostaa hattua :worship:

MHK nyt tiputti leuan lattiaan,mutta oli tuolla muillakin hienoja.ei voi kuin kateellisena kattella,kun itse ei osaa pirtää kuin tikku-ukkoja,ja niitäkin vaan mallista
 

Suositut

Back
Ylös Bottom