Piirtäminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZweCCo
  • Aloitettu Aloitettu
Olisipa mielenkiintoista nähdä hänen tekeleitään 1-vuotiaasta asti.

Se, mikä kummastuttaa on se, että kuka 5-vuotias tyttö piirtää kehonrakentajan kuvan. Muutenkin ikä ja kuvien aiheet on ristiriidassa. Hienoja töitä ne on anyway ja hyvä vaan, jos on todellakin tämän neitokaisen töitä ja niinkin nuorena. Jotenkin vaan rupesi epäilyttämään.

Epäilyttää kovasti, joo. Jonkin verran on tullut perehdyttyä aiheeseen (lasten kuvataide) ja näin äkkiseltään uskaltaisin pistää tieteellisen arvion piirroksista: Paskat.
Pelkästään vaikkapa motoriikkaa ajatellen: neljävuotias ei noita tee. Paitsi netissä.. ;)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Piirrän enimmäkseen lyijykynällä eläimiä, nykyisellään teen lähinnä tilaustöitä mallista. Lisäksi ehtiessä maalaan vesiväreillä tai öljyväreillä. Kovasti on vielä opettelemista kaikin puolin! Piirtämisen aloitin kyllä jo ihan lapsena, mutta eipä tuo harjoittelu lopu ikinä. :P Ajanpuute vaivaa harrastusta, ei voi mitään.

Töitä löytyy kotisivuilta: http://www.hytti.uku.fi/~jmhonkan/index.htm
 
Piirrän enimmäkseen lyijykynällä eläimiä, nykyisellään teen lähinnä tilaustöitä mallista. Lisäksi ehtiessä maalaan vesiväreillä tai öljyväreillä. Kovasti on vielä opettelemista kaikin puolin! Piirtämisen aloitin kyllä jo ihan lapsena, mutta eipä tuo harjoittelu lopu ikinä. :P Ajanpuute vaivaa harrastusta, ei voi mitään.

Töitä löytyy kotisivuilta: http://www.hytti.uku.fi/~jmhonkan/index.htm

Upean näköisiä töitä! Taitoa näkyy olevan :)
 
Kiitos. :) Joskus olisi toki mukava piirtää ilman malliakin omia juttuja, mutta ainakin nyt tulee tehtyä näin. Ja kehittyypähän tekniikka.
 
Öljyvärit, ihan alimman kerroksen pohjustus akryyleillä (kokeilu - en osaa käyttää akryylivärejä joten vaihdoin sitten öljymaaleihin). Kuivuu vielä telineessä. Harmi että tämä valokuva ei tee oikeutta väreille.

"Mallivalokuvana" mahtavan Bruno Bisangin teos, se löytyy täältä, valokuva nro 10: http://www.brunobisang.com/fineart/gallery02.html "N’Gone, Paris ‘95"
 

Liitteet

  • kuva.JPG
    kuva.JPG
    97,2 KB · Katsottu: 1 925
Olen erittäin innokas piirtäjä ja piirrän melkein päivittäin, mutta olen täysin lahjaton. En osaa piirtää mitään tyhjästä, vaan tarvin tueksi mallin. Yleensä piirrän autoja tai ihmisiä, jälkimmäisiä varmaanki enemmän. Hankalinta on että mulla ei oo mitää hajua siitä onko mulla lupa laittaa mun piirrustuksia mihinkää näytille, ku ne on kumminki piirretty käyttäen kuvaa mallina ja esittää jotain ihmistä vieläpä, tosin tuskin on tunnistettavissa. Ja ku kuvat on kerätty mistä sattuu. En haluu tekijänoikeuksia rikkoa.

Mulla on aika erikoinen piirtotyyli. Teen ensin tärkeimmät ääriviivat haalealla ja sit väritän puuväreillä. En saa kovin tarkkaa jälkeä niillä aikaan, en saa niillä mitää kolmiulotteisuutta aikaan tai osaa edes kunnolla varjostaa. Kynän jäljet jätän aina näkyviin. Ikinä en piirrä mitään taustalle. En oo pitkää aikaa pyrkiny realistisuuteen, kun ei vain taidot riitä sellaiseen, saati kärsivällisyys. Ihailen kovasti niillä joilla riittää ja myös niitä jokka saa piirrustuksia aikaan ilman mallia.
 
^hienoa, sitten voinki pari laittaa. En mikään kummonen piirtäjä ole, mut kehittymisen halunen. joten palaute, eritoten se negatiivinen on tervetullutta. Eikä sitä tunnu saavan kunnollista mistään. Kuviksen opettaja passitti koulupsykologille ensimmäisestä työstä joka oli mun tyylinen, jäi siitäki palaute saamatta. sitten vielä huonommin piirtäviltä kavereita ei nyt saa mitään irti.
IMG_0001pienempi.jpg

anatomia on ihan pielessä, vaikka malli oli kyllä erinomainen. Tää on ehkä sitä yleisintä tyyliä mitä piirrän. skanneri vääristeli värejä vähän, mutta ei se tässä haittaa.
akkapyssynkans.jpg

sitten tätä manga tyyliä joka ei ole edes manga tyyliä. voisko joku kertoo miten sais et tussit ei leviäs nii pahasti paperilla?
persejapyssy.jpg

tää on kyllä hieman rajoilla viittiikö laittaa, mutta ei ole eka peräpää tässä ketjussa. Skanneri ei oo mikää kunnollinen nii se söi vaaleet värit.

Yleinen ongelma näkyy varmaa selvästi. Tausta on valkonen. Kerran piirsin taustan mut sit tuntu et ite asia hukku sinne. Enkä hallitse asiaa nimeltä perspektiivi kovin hyvin. Oisko mitään millä ton ammottavan valkoisen tyhjyyden sais pois, ilman että mitää kovin vaikeeta sinne pitäs alkaa raapustaan.

Ainii, ja nöyrä anteeksi pyyntö jos olen piirtänyt jonkun pakkislaisen kuvan tai pakkislaisen. Mikä on kyllä ekan kohdalla erittäin todennäköistä, mutta tuskin muissa. vaikka ei sitä koskaan tiedä...
 
Pistetäänpä tähän yks, kun tämä ketju nyt nostettiin tähän.
Deviantart - Mega-nofeeling

Tehty ihan vain Wacomin tommosella perusalustalla Paint.net:llä. Ei se ihan autenttien Megaman ole. Aloin vain piirtää, ei sitä kaikkea muista. :D
 
Millanen työ se oli, jos saa kysyä?

Ammuttu alaston nainen ryömi asekädessä kohti. Opettaja oli nainen, nii totta kai se siitä alko skitsoilemaan. Kuraattori, joka oli mies, ymmärsi kyllä asian. Harmittaa ku ite en koskaan saanu työtäni takas, oli ainoita A3 töitä mikä onnistu. Kuraattori otti sen "hävitettäväksi."
 
Tässä mun pari työtäni. Äiti ja lapsi työ tehty lyijykynillä ja hiilellä, tiikeri lyijykynillä, hiilellä ja pastelleilla.



 
^ Taiteilijan luovuuden rajoittamista :jahas: Toisaalta, haukkuttiinhan aikanaan Picassokin vinksahtaneeksi... :)

Ei oles edes ainut kerta kun luovuutta rajotetaan. Kuvis tunnit on suoranaista luovuuden polkemista aina. Ihan sama mitä piirrettiin nii opettaja sanoi aina, että jos työssä on alastomuutta ja aseita niin saa nelosen työstä, tämä sis sen jälkeen kun minä olin käynyt siellä kuraattorilla. Tullaan sanomaan että piirrä näillä vehkeillä tuota ja tätä. miksi ei oppilaalle vois antaa niitä välineitä ja sanoa että voit piirtää tätä mutta myös jotain omaakin? Uskon että tuo koulu kuviksen tympeys latistaa monen piirtäjän innon.
Taiteilijalla pitäisi olla vapaus piirtää ihan mitä vain ja näyttääkin niitä. Mutta kyllähän se jollain modernilta nimekkäältä taiteilijalta onnistuu, mutta sitten ku tällänen normitallaaja alkaa piirrellä vähän kaikkea nii aina joku on marisesmassa. Jos se ei ole maikka, vanhemmat tai kukka hattu täti nii sittten perhanan putkimies. On mulla oikeus laittaa seinälleni mitä haluan, koska saan inspiraatiota omista töistäni. ja sitä paljon kaivattua kärsivällisyyttä jatkaa. Mutta ei, kaikesta pitää valittaa. Ehkä olen liian kiltti kun alistun. Nykyään sit seinillä on vain siveellisiä kuvia.
En edes nää mitä pahaa on alastomissa tai vähäpukeisissa naisissa ja aseissa, ne vaan sopii hienosti yhteen. Sitten pitäisi huolestua jos alkaisin piirtelemään alastomia miehiä aseiden kanssa tai jotain täysin mautonta. Tuntuu olevan selkeä naisten juttu, että pitää piirtää vain sivellisesti. No varmasti jokaisella taitelijalla tulee joskus ei niin siveelllisiä kuvia, eikä niitä aleta haukkumaan. Mulla tulee vähän useammin, mutta osaan minä piirtää ihmisiä myös vaatteet pääällä! Kukaan ei ikinä ajatttele sitä kuinka usein piirrän autoja, vaikka ne nykyään seinällä onkin. Kaikki vaan muistaa siitä että piirrän alastomia akkoja ja aseita. Alan kohta piirtämään vain ja ainoastaan banaaneja, eihän niissä voi olla mitään siveetöntä?
 
Ei oles edes ainut kerta kun luovuutta rajotetaan. Kuvis tunnit on suoranaista luovuuden polkemista aina. Ihan sama mitä piirrettiin nii opettaja sanoi aina, että jos työssä on alastomuutta ja aseita niin saa nelosen työstä, tämä sis sen jälkeen kun minä olin käynyt siellä kuraattorilla. Tullaan sanomaan että piirrä näillä vehkeillä tuota ja tätä. miksi ei oppilaalle vois antaa niitä välineitä ja sanoa että voit piirtää tätä mutta myös jotain omaakin? Uskon että tuo koulu kuviksen tympeys latistaa monen piirtäjän innon.
Taiteilijalla pitäisi olla vapaus piirtää ihan mitä vain ja näyttääkin niitä. Mutta kyllähän se jollain modernilta nimekkäältä taiteilijalta onnistuu, mutta sitten ku tällänen normitallaaja alkaa piirrellä vähän kaikkea nii aina joku on marisesmassa. Jos se ei ole maikka, vanhemmat tai kukka hattu täti nii sittten perhanan putkimies. On mulla oikeus laittaa seinälleni mitä haluan, koska saan inspiraatiota omista töistäni. ja sitä paljon kaivattua kärsivällisyyttä jatkaa. Mutta ei, kaikesta pitää valittaa. Ehkä olen liian kiltti kun alistun. Nykyään sit seinillä on vain siveellisiä kuvia.
En edes nää mitä pahaa on alastomissa tai vähäpukeisissa naisissa ja aseissa, ne vaan sopii hienosti yhteen. Sitten pitäisi huolestua jos alkaisin piirtelemään alastomia miehiä aseiden kanssa tai jotain täysin mautonta. Tuntuu olevan selkeä naisten juttu, että pitää piirtää vain sivellisesti. No varmasti jokaisella taitelijalla tulee joskus ei niin siveelllisiä kuvia, eikä niitä aleta haukkumaan. Mulla tulee vähän useammin, mutta osaan minä piirtää ihmisiä myös vaatteet pääällä! Kukaan ei ikinä ajatttele sitä kuinka usein piirrän autoja, vaikka ne nykyään seinällä onkin. Kaikki vaan muistaa siitä että piirrän alastomia akkoja ja aseita. Alan kohta piirtämään vain ja ainoastaan banaaneja, eihän niissä voi olla mitään siveetöntä?

Älä nyt helevetti alistu. Piirrä mitä haluat. Tästä kaikeasta päätellen olet nuori, mutta suhtaudu asiaan aikuisemaisesti ja keskustele. Silloin muut näkee, että osaat suhtautua aiheesen vakavasti etkä purkaa patoutuneita toiveita. Nykyään kouluissa ilmeisesti suhtaudutaan aseisiin ja väkivaltaan hieman herkästi. Taitelijan hommahan on nimenomaan ammentaa sieltä omasta mielikuvituksesta ja mielensyövereistä ne itseä kiehtovat aiheet ja tuoda ne ajatukset ja maailmat muiden nähtäväksi.

Tähän vielä lisäten, että toki tunnilla pitää tehdä sitä mitä käsketään, mutta vapaassa aiheessa ei tuollaisia rajoituksia saisi olla.
 
Onkohan täälä ketään kiinnostunutta auttamaan pienen projektin kanssa? Tarvis saada meidän auto tiimille logo tehtyä, logo minkä sais painettua paitoihinkin ja tehtyä tarroja ja sen semmosta. Mieluiten tietokoneella tehty mutta myös ihan käsin piirretty ja skannattu käy.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom